Leuke verhalen over piraten
Moderator: admin6
Leuke verhalen over piraten
Een piraat heeft eens een nep zender nabij de antenne draad geplaatst. De medewerkers van toen nog RDC namen de nepzender mee. Toen ze weer verder wilden gaan rijden hoorden ze een zeer sterke stille draaggolf op de autoradio. Toen weer teruggekeerd om de echte zender maar mee te nemen. Of dat iemand de zender snel bij de buren had gegooid. RDC ging overal kijken waar de zender was tot aan de was toe. Zij moeten volgens mij wel hard bewijs hebben dat je een zender hebt. Ken ook iemand die met een zeer gerichte antenne werkte. Toen kwam de RDC uit bij een mevrouw die lekker aan het baderen was en niet wist wat haar overkwam dat RDC voor de deur stond! Kennelijk was de stralingsbundel op dat adres zo groot dat ze dachten dat daar de piraat zich bevond.
Wellicht kennen jullie ook leuke verhalen over RDR, RDC en nu het Agentschap Telecom?
Wellicht kennen jullie ook leuke verhalen over RDR, RDC en nu het Agentschap Telecom?
LOS van alles
Re: Leuke verhalen over piraten
RDC ken ik niet. Wel RCD...
Verder ben ik -toen ik nog een lief klein jongetje met een stentor was- ooit door RCD gebeld en werd er gedreigd met sancties en in beslagname met een strenge toon. Ik "Ja meneer, goed meneer, oke meneer". Schrok me een hoedje, snel alles uit. Was aan het duplexen met nog een aantal andere piraten uit de regio, dus die snel gebeld, gingen ook uit de lucht.
Je bent nog klein, dus gelooft gewoon zomaar alles wat een volwassen stem zegt.
Pas 10 jaar later, op een verjaardagsfeestje, werd duidelijk dat een goede kennis me dit geintje had geflikt.
Verder ben ik -toen ik nog een lief klein jongetje met een stentor was- ooit door RCD gebeld en werd er gedreigd met sancties en in beslagname met een strenge toon. Ik "Ja meneer, goed meneer, oke meneer". Schrok me een hoedje, snel alles uit. Was aan het duplexen met nog een aantal andere piraten uit de regio, dus die snel gebeld, gingen ook uit de lucht.
Je bent nog klein, dus gelooft gewoon zomaar alles wat een volwassen stem zegt.
Pas 10 jaar later, op een verjaardagsfeestje, werd duidelijk dat een goede kennis me dit geintje had geflikt.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Ik heb een nachtje in de cel doorgebracht in 1992, toen de razend populaire etherpiraat waar ik bij zat opgerold werd. Vreemd genoeg heb ik er als enige (minderjarig) niks meer van gehoord.
Dat oprollen ging trouwens niet bepaald zonder machtsvertoon: Er was, naast de RCD, ongeveer 10-20 man politie, inclusief honden aanwezig. Twee complete ME-bussen. En dat voor een stel softies die graag muziek draaiden, met een 300 watt zender. Geniaal.
De zender was wel ontzettend populair, kennelijk dacht men te maken te hebben met een stel criminelen die ten koste van alles hun business wilden verdedigen. De waarheid is dat er nooit een cent mee is verdiend.
Dat oprollen ging trouwens niet bepaald zonder machtsvertoon: Er was, naast de RCD, ongeveer 10-20 man politie, inclusief honden aanwezig. Twee complete ME-bussen. En dat voor een stel softies die graag muziek draaiden, met een 300 watt zender. Geniaal.
De zender was wel ontzettend populair, kennelijk dacht men te maken te hebben met een stel criminelen die ten koste van alles hun business wilden verdedigen. De waarheid is dat er nooit een cent mee is verdiend.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Familie lid van mij, daarbij kwam de RCD zomaar binnen. Er deed niemand open dus gingen ze zomaar naar binnen. Ze zeiden tegen de ouders, uw kind doet iets wat niet mag. Ze hebben de zender meegenomen maar ook de walkietalkie die volledig legaal waren!
Verder had een TV DX'r last op kanaal 2 in de VHF band. Hij zag daar steeds zwart beeld op. Na verzoek aan de RCD hebben ze een telefoon de lucht uit gehaald welke 24 uur per dag uitzond. Ze wilden eigenlijk die zender niet oppakken omdat het verder geen storing veroorzaakte.
Verder had een TV DX'r last op kanaal 2 in de VHF band. Hij zag daar steeds zwart beeld op. Na verzoek aan de RCD hebben ze een telefoon de lucht uit gehaald welke 24 uur per dag uitzond. Ze wilden eigenlijk die zender niet oppakken omdat het verder geen storing veroorzaakte.
LOS van alles
-
Nog veel leuker in de jaren 80.TV piraat in Medemblik.
Er waren riool werkzaamheden in de straat, hebben dus dankbaar gebruik gemaakt om een kabeltje weg te werken die via de rioolbuizen van de ene kant van de straat (waar de zender stond) naar een huis 100 meter verder in de straat (en uiteraard de andere kant) waar de videorecorder stond en dus waar uitgezonden werd.
De RCD is daar heel wat avonden bezig geweest en pas na een paar jaar werd de piraat gepakt.
Er waren riool werkzaamheden in de straat, hebben dus dankbaar gebruik gemaakt om een kabeltje weg te werken die via de rioolbuizen van de ene kant van de straat (waar de zender stond) naar een huis 100 meter verder in de straat (en uiteraard de andere kant) waar de videorecorder stond en dus waar uitgezonden werd.
De RCD is daar heel wat avonden bezig geweest en pas na een paar jaar werd de piraat gepakt.
In de omgeving van Leiden hadden ze vroeger zelfs een liedje over..... http://youtu.be/2Gwks3pdsbk
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!
In de jaren 80;
Dat je uit de lucht gehaald bent door agenten en ze verbranden hun vingers aan de kokend hete eindtrap..
Dat ze afgeleid door de pijnlijke vingers alleen maar de eindtrap meenemen en de zender vergeten...
En dat we dan 2 dagen later door het politieburo gebeld werden, vraagt een lachende RCD-er of er misschien ook nog een zender valt in te leveren...en vervolgens lever je dan maar een goedkope stentor in. Want die andere stond natuurlijk gewoon weer aan..
Of de keer dat tijdens de inbeslagname (op 4 hoog) de kofferbak van hun Ford Granada wijd openstond en een buurman net zo hard de nodige spulletjes weer uit de kofferbak haalde terwijl wij koffie serveerden...
Of die keer dat er advies gegeven werd over de antennes, advies wat je wel opvolgde omdat je anders in plaats van 1x per half jaar 1x per maand de klos was. Zelfde wat de frequenties betrof; niet onder de 100Mhz (opkomst kabelnetten) en niet doordeweeks met grof vermogen stoken..
Dat je nog kon onderhandelen wat er wel en wat er niet in beslag genomen werd...
Of , na een jaar geen inbeslagname, erachter komen dat de goede man van de RCD was overleden en er gewoon een hele tijd niemand op Voorne Putten controleerde.
Dat je uit de lucht gehaald bent door agenten en ze verbranden hun vingers aan de kokend hete eindtrap..
Dat ze afgeleid door de pijnlijke vingers alleen maar de eindtrap meenemen en de zender vergeten...
En dat we dan 2 dagen later door het politieburo gebeld werden, vraagt een lachende RCD-er of er misschien ook nog een zender valt in te leveren...en vervolgens lever je dan maar een goedkope stentor in. Want die andere stond natuurlijk gewoon weer aan..
Of de keer dat tijdens de inbeslagname (op 4 hoog) de kofferbak van hun Ford Granada wijd openstond en een buurman net zo hard de nodige spulletjes weer uit de kofferbak haalde terwijl wij koffie serveerden...
Of die keer dat er advies gegeven werd over de antennes, advies wat je wel opvolgde omdat je anders in plaats van 1x per half jaar 1x per maand de klos was. Zelfde wat de frequenties betrof; niet onder de 100Mhz (opkomst kabelnetten) en niet doordeweeks met grof vermogen stoken..
Dat je nog kon onderhandelen wat er wel en wat er niet in beslag genomen werd...
Of , na een jaar geen inbeslagname, erachter komen dat de goede man van de RCD was overleden en er gewoon een hele tijd niemand op Voorne Putten controleerde.
-
En moet je nu eens een 10 mWatt zendertje aanzetten en roepen dat je Danceradio 992 bent, staan ze zo voor de deur.
Radio Release in de jaren '90 werd vaak aangezien als een gewone legale zender via de FM 98.25Megahertz. Deze heeft het lang volgehouden en de uitzendingen in het weekend en op de donderdag avond werden vaak ongemoeid gelaten. Maar toen ze opeens in het vizier stonden bij de RCD werden ze vrijwel altijd gesnapt. Wellicht dat andere publieke zenders (commerciële radio stations werd via de ether niet of nauwelijks verspreid dan alleen Radio 10 Gold 100.4MHz met een zwak signaal) met argusogen naar dat station keken. In die tijd werden marathon uitzendingen ook populair zo hebben de Vrolijke Strijders het via de FM 96.5MHz het erg lang volgehouden met dacht ik toen 1600 uur uitzending in de ether?
LOS van alles
Bij mij op het werk heeft 3 jaar lang 24/7 een 100mW zender aangestaan met Holland FM er op.
Bij controle kon de receptioniste een dik boek overhandigen met allemaal vergunningen voor van alles en nog wat.
Maar niet voor ether uitzendingen
Werd ongemoeid gelaten al die jaren.
Bij controle kon de receptioniste een dik boek overhandigen met allemaal vergunningen voor van alles en nog wat.
Maar niet voor ether uitzendingen
Werd ongemoeid gelaten al die jaren.
Bij Philips in Drachten hadden zij een zender welke Sky Radio doorgaf. In een grote circkel rondom het gebouw kon je Sky Radio beluisteren op de 107.3MHz. Dit omdat in de fabriekshal de ontvangst erg slecht was. Een radio toestel waar de ontvangst wél goed was ving het signaal op en gaf men door op een andere FM frequentie.
LOS van alles
Tja...de heren hadden hier destijds ook een leuke bijvangst omdat er 24/7 een 10mW zender(tje) aanstond.radiogolfje schreef:En moet je nu eens een 10 mWatt zendertje aanzetten en roepen dat je Danceradio 992 bent, staan ze zo voor de deur.
Ze kwamen eigenlijk voor de piraat 2 straten verderop...
In het Verenigd Koninkrijk zijn piraten lastig aan te pakken? Las hier tenminste op het forum dat de ene zender opgepakt wordt, de andere zender zich alweer aanschakelt?
In het noorden is het een "cultuur" piraten zenders horen er bij op de FM band. Ik ben wel benieuwd hoe dat in alle andere landen is!
In het noorden is het een "cultuur" piraten zenders horen er bij op de FM band. Ik ben wel benieuwd hoe dat in alle andere landen is!
LOS van alles
- counterpoint
In 1984 had ik met een maat een radiozender. De antenne stond op een oud ziekenhuis dat gesloopt zou worden, bovenop een mooi hoog torentje. We hadden een ladder om daar op te komen en die verstopten we goed, behalve die ene keer... lieten we die ladder in het zicht liggen
Tja, was de volgende dag de zender weg... ladder stond er nog, dat wel.
Daarna hadden we de antenne op hetzelfde pand waar ook de studio was. Die studio kon je nooit in komen want er was een zwaar gebariccadeerde deur die je alleen open kon krijgen door er een V2 op af te schieten. De RCD kwam uiteraard precies toen die deur net even open stond.
1986, een ander radiostation inmiddels. De zender stond aan de ene kant van de straat op 4 hoog (met illegaal getapte electriciteit uiteraard), de studio zat er tegenover aan de andere kant van de straat, ook op 4 hoog. De straalverbinding tussen de studio en de zender was zo zwak dat je die beneden op straat niet kon ontvangen..... Toen de RCD en politie aan de overkant van de straat bezig waren onze zender te slopen, gingen een paar van ons naar beneden om de politieauto te slopen....
Toen was het 1987, de studio was verhuisd en wij zaten op 1 hoog, de RCD ging naar de zolder want daar stond de straalzender. Wij hadden in de gaten dat de RCD er was en koppelden de apparatuur af. Het snoer dat in verbinding met de zender stond gooiden we snel naar buiten. Toen klopte de RCD ook op 1 hoog bij ons aan. Ze hadden een handje gezien dat het snoer naar buiten gooide.....
Toen ze onze namen wilden hebben voregen we of we even mochten overleggen in de andere ruimte. Tot onze grote verbazing mocht dat! Resultaat: iedereen gaf een valse naam op en we hebben er nooit meer wat van gehoord.....
O, ja, en daar waar we het snoer naar buiten gooiden, stond een Sony cassettewisselaar die we 's nachts voor de non-stop programmas gebruikten. Die namen ze mee, maar de studio in de kamer ernaast hebben ze niet eens gezien!
Tja, was de volgende dag de zender weg... ladder stond er nog, dat wel.
Daarna hadden we de antenne op hetzelfde pand waar ook de studio was. Die studio kon je nooit in komen want er was een zwaar gebariccadeerde deur die je alleen open kon krijgen door er een V2 op af te schieten. De RCD kwam uiteraard precies toen die deur net even open stond.
1986, een ander radiostation inmiddels. De zender stond aan de ene kant van de straat op 4 hoog (met illegaal getapte electriciteit uiteraard), de studio zat er tegenover aan de andere kant van de straat, ook op 4 hoog. De straalverbinding tussen de studio en de zender was zo zwak dat je die beneden op straat niet kon ontvangen..... Toen de RCD en politie aan de overkant van de straat bezig waren onze zender te slopen, gingen een paar van ons naar beneden om de politieauto te slopen....
Toen was het 1987, de studio was verhuisd en wij zaten op 1 hoog, de RCD ging naar de zolder want daar stond de straalzender. Wij hadden in de gaten dat de RCD er was en koppelden de apparatuur af. Het snoer dat in verbinding met de zender stond gooiden we snel naar buiten. Toen klopte de RCD ook op 1 hoog bij ons aan. Ze hadden een handje gezien dat het snoer naar buiten gooide.....
Toen ze onze namen wilden hebben voregen we of we even mochten overleggen in de andere ruimte. Tot onze grote verbazing mocht dat! Resultaat: iedereen gaf een valse naam op en we hebben er nooit meer wat van gehoord.....
O, ja, en daar waar we het snoer naar buiten gooiden, stond een Sony cassettewisselaar die we 's nachts voor de non-stop programmas gebruikten. Die namen ze mee, maar de studio in de kamer ernaast hebben ze niet eens gezien!
Laatst gewijzigd door counterpoint op 02 aug 2012 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
[color=red][url=http://counterpointfm.com]Counterpoint FM[/url]
more music, less talk[/color]
more music, less talk[/color]
Dat vind ik geen leuk verhaal.. maar gewoon asociaal en treurig. Als je besluit tegen alle regels in toch te zenden, wees dan ook een vent als ze je pakken. Je weet dat het illegaal is, soms win je, soms verlies je, zo is het spel. Om de boel dan te gaan slopen is triest.counterpoint schreef:Toen de RCD en politie aan de overkant van de straat bezig waren onze zender te slopen, gingen een paar van ons naar beneden om de politieauto te slopen....
Verder wel leuke verhalen overigens! Heb de piratentijd zelf een beetje gemist, braaf legaal begonnen