RTV Maarssen & Radio Polderland fuseren

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

EA

Re: RTV Maarssen & Radio Polderland fuseren

Bericht door EA »

Wel jammer, ik vind namen als RTV huppeldepup nu niet echt vooruistrevende namen en typisch lokale omroep. Er mag wel een creatievere naam komen vind ik.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

EA schreef:Wel jammer, ik vind namen als RTV huppeldepup nu niet echt vooruistrevende namen en typisch lokale omroep. Er mag wel een creatievere naam komen vind ik.
Nou inderdaad. RTV Noord-Holland, RTV West, RTV Rijnmond. Typisch weer die lokale omroepen.
Eigenlijk maakt zo'n naam toch niks uit, zolang de omroep in kwestie zijn werk goed doet. Hooguit lijkt me - ik heb het al eerder opgemerkt - de naam RTV Stichtse Vecht een pittige opgave voor een jingleproducent (als die naam ook echt gebruikt gaat worden).
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Zwarte Stoomboot schreef:Nou inderdaad. RTV Noord-Holland, RTV West, RTV Rijnmond. Typisch weer die lokale omroepen.
Eigenlijk maakt zo'n naam toch niks uit, zolang de omroep in kwestie zijn werk goed doet. Hooguit lijkt me - ik heb het al eerder opgemerkt - de naam RTV Stichtse Vecht een pittige opgave voor een jingleproducent (als die naam ook echt gebruikt gaat worden).
Ja en daarbij, een lokale omroep moet juist gelijk duidelijk kunnen maken dat het een omroep is voor die gemeente. Dat moet ergens uit blijken lijkt me.

En voor jingle-producenten ja, dat wordt iets van: "rtvvv stichchchchctseeeee veeeeeeeecht" denk ik :D Beetje lang is het inderdaad wel ja, nou ja leuke uitdaging he!
EA

Bericht door EA »

Zwarte Stoomboot schreef:
EA schreef:Wel jammer, ik vind namen als RTV huppeldepup nu niet echt vooruistrevende namen en typisch lokale omroep. Er mag wel een creatievere naam komen vind ik.
Nou inderdaad. RTV Noord-Holland, RTV West, RTV Rijnmond. Typisch weer die lokale omroepen.
Ehh, RTV Rijnmond, RTV Noord Holland en RTV West zijn geen lokale omroepen natuurlijk. Verder moet niet alleen uit de naam blijken dat de omroep voor de gemeente is. Sterker nog dat kun je in de naam verwerken, b.v. Keizerstad, Slotstad e.d.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

EA schreef:Sterker nog dat kun je in de naam verwerken, b.v. Keizerstad, Slotstad e.d.
Dat kan alleen als er een bepaalde algemeen naam voor een gebied of stad wordt gebruikt. En overigens is het dan alsnog een verwijzing naar de gemeente. Is Stichtste Vecht ook niet een gebiedsnaam trouwens?
DX'r

Bericht door DX'r »

Ingebruik schreef:
EA schreef:Sterker nog dat kun je in de naam verwerken, b.v. Keizerstad, Slotstad e.d.
Dat kan alleen als er een bepaalde algemeen naam voor een gebied of stad wordt gebruikt. En overigens is het dan alsnog een verwijzing naar de gemeente. Is Stichtste Vecht ook niet een gebiedsnaam trouwens?
"Provincie Utrecht: de provincie wilde aanvankelijk de gemeenten De Ronde Venen, Abcoude, Breukelen, Loenen samenvoegen tot een nieuwe gemeente Vecht en Venen. Met name de gemeenten Breukelen en Loenen kantten zich tegen deze fusie. Daarom is gekozen voor een fusie per 1-1-2011 tussen enerzijds Abcoude en De Ronde Venen tot de nieuwe gemeente De Ronde Venen[1], en anderzijds Breukelen, Loenen en Maarssen tot een nieuwe gemeente Stichtse Vecht[2]. De Tweede Kamer is in april 2010 hiermee akkoord gegaan. "
Stichtse Vecht FM is nix mis mee toch :eek:
EA

Bericht door EA »

Stichtse Vecht FM zou kunnen inderdaad.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

DX'r schreef:"Provincie Utrecht: de provincie wilde aanvankelijk de gemeenten De Ronde Venen, Abcoude, Breukelen, Loenen samenvoegen tot een nieuwe gemeente Vecht en Venen. Met name de gemeenten Breukelen en Loenen kantten zich tegen deze fusie. Daarom is gekozen voor een fusie per 1-1-2011 tussen enerzijds Abcoude en De Ronde Venen tot de nieuwe gemeente De Ronde Venen[1], en anderzijds Breukelen, Loenen en Maarssen tot een nieuwe gemeente Stichtse Vecht[2]. De Tweede Kamer is in april 2010 hiermee akkoord gegaan. "
Stichtse Vecht FM is nix mis mee toch :eek:
Ah ok, dank!
Radiofreaky

Bericht door Radiofreaky »

Stichtse Vecht FM zou niet geheel kloppend zijn. Dit omdat ze ook een TV kanaal hebben.
Spreek van gerechtigheid als er een slechte lokale omroep verdwijnt!
EA

Bericht door EA »

Ja dat kan.
Radiofreaky

RTV Maarssen neemt afscheid door middel van een kerstclip die te zien is op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=KPAnQhjhS90
Orange

Bericht door Orange »

RTV vind ik anno 2010 wel wat achterhaald. Ik zou er dan iets van RTVi van maken. Alleen de traditionele media radio en televisie inzetten past niet meer bij deze tijd. Zie het internet en social media niet als een bijzaak maar als een derde (en misschien zelfs vierde) medium.
Overigens zou ik niet overal RTVi gebruiken. Dat kan misschien statutair en als je de telefoon opneemt. Maar in dit concrete geval zou ik bijvoorbeeld gaan voor:
- Radio Stichtse Vecht
- TV Stichtse Vecht
- StichtseVecht.nl

Of zoiets.
Enne die voorbeelden van regionale omroepen kloppen niet in alle gevallen. Het is misschien wel RTV West, maar heet de TV niet gewoon TV West?
Elise Nieuwkerk

Bericht door Elise Nieuwkerk »

Laten we dan helemaal los gaan met RTV Stichtse Vecht! :D
Eens Radio, altijd Radio.
Radiofreaky

Er is nieuws vanuit Radio Polderland:

Op donderdag 30 december vanaf 20.00 uur is er een laatste feestelijke uitzending van Radio Polderland, live vanuit een locatie buiten de studio. De centrale presentatie is in handen van Loek den Hartog. Het wordt een gevarieerd programma. Er wordt o.m. verteld over het ontstaan van piraat naar lokale omroep, de mijlpalen, zoals de 24-uursuitzendingen, uitzendingen op locatie en de overige hoogtepunten van Radio Polderland, omlijst met geluidsfragmenten en muziek. Met de medewerkers wordt teruggeblikt: zij vertellen over hun programma’s en werkzaamheden met anekdotes en hun ervaringen bij de omroep.

Mis dit speciale programma niet! Donderdag 30 december vanaf 20.00 uur op 106 FM in de ether, 101.9 FM op de kabel en via deLive Player
Radiofreaky

RTV Stichtse Vecht had vandaag de eerste echte uitzend dag.

Wat vinden jullie ervan ?
Plaats reactie