Volgens wikipedia wel ;-)DANIEL D schreef:ABC-King without a crown, New wave???
Ik zou een andere hobby gaan zoeken, EA.......
Decibel Amsterdam, was he maar zoals op de 96.2 FM!
Moderator: admin6
Gaat goed zo met dit "DB" topic.....nu nog wat ideeën voor een naam , drop ik hier nog eens zo'n fictieve playlist :
The Deele - Can-U-Dance 1987 6:55
Tom Middleton - Remember The Love 2009 5:30
Lee Mortimer & MC Flipside - That Thing 2009 5:45
Cameron - Magic Of You (Like The Way) 1980 5:01
Melanie Fiona - Give It To Me Right 2009 4:16
Mariah Carey - Make It Happen 1992 5:07
Ginuwine - Last Chance 2009 4:07
Walter Beasley - I'm So Happy 1987 4:39
Ray J - Sexy Can I (The Remix) (Feat. Sheek Louch) 2009 3:47
Airscape & Jes - My Love 2009 6:53
Carl Carlton - She's Bad Mama Jama 1981 5:51
Chris Cornell - Part Of Me 2009 5:28
The Beloved - Sweet Harmony 1993 7:06
Zoals je ziet...de nieuwste muziek met daartussen juweeltjes uit de 30 jarige DB geschiedenis...
Doe daar een gezellige creatieve mix van presentatie bij en ik wil het nog wel eens zien......
In het begin misschien niet zoveel luisteraars (het zal (weer) wennen zijn, maar dan.....
The Deele - Can-U-Dance 1987 6:55
Tom Middleton - Remember The Love 2009 5:30
Lee Mortimer & MC Flipside - That Thing 2009 5:45
Cameron - Magic Of You (Like The Way) 1980 5:01
Melanie Fiona - Give It To Me Right 2009 4:16
Mariah Carey - Make It Happen 1992 5:07
Ginuwine - Last Chance 2009 4:07
Walter Beasley - I'm So Happy 1987 4:39
Ray J - Sexy Can I (The Remix) (Feat. Sheek Louch) 2009 3:47
Airscape & Jes - My Love 2009 6:53
Carl Carlton - She's Bad Mama Jama 1981 5:51
Chris Cornell - Part Of Me 2009 5:28
The Beloved - Sweet Harmony 1993 7:06
Zoals je ziet...de nieuwste muziek met daartussen juweeltjes uit de 30 jarige DB geschiedenis...
Doe daar een gezellige creatieve mix van presentatie bij en ik wil het nog wel eens zien......
In het begin misschien niet zoveel luisteraars (het zal (weer) wennen zijn, maar dan.....
er is maar één DECIBEL
Nog een paar DB classics:
Alfie Silas - Communicate
Mtume - Prime Time
The The - Uncertain Smile
Atlantic Starr - Let the sun in.
Loose Ends - Choose Me
Tears For Fears - Change
in de lange 12" inch uitvoeringen natuurlijk.
Persoonlijk vond ik de stream van Decibel WebRadio op live365 kwa muziek keuze
stukken beter dan het huidige Decibel. Gezien dit topic ben ik niet de enige.
Wat waren andere populaire platen uit de DB 96.2 tijd?
Alfie Silas - Communicate
Mtume - Prime Time
The The - Uncertain Smile
Atlantic Starr - Let the sun in.
Loose Ends - Choose Me
Tears For Fears - Change
in de lange 12" inch uitvoeringen natuurlijk.
Persoonlijk vond ik de stream van Decibel WebRadio op live365 kwa muziek keuze
stukken beter dan het huidige Decibel. Gezien dit topic ben ik niet de enige.
Wat waren andere populaire platen uit de DB 96.2 tijd?
Laatst gewijzigd door Arjenm op 09 apr 2009 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elly van Amstel
Robb kan inderdaad de naam van dit topic wijzigen.Digiben schreef:Laten we het in dit topic maar niet Decibel noemen, maar voorlopig maar DB of DB classic
dan weten we duidelijk waar het over gaat....
Ik heb nog niemand gehoord over Blue Rondo A La Turk-Klactoveesedsteen
Zelfs Lion Keezer kende hem niet en hij werd vroeger grijs gedraaid
Elly van Amstel schreef:Robb kan inderdaad de naam van dit topic wijzigen.Digiben schreef:Laten we het in dit topic maar niet Decibel noemen, maar voorlopig maar DB of DB classic
dan weten we duidelijk waar het over gaat....
Ik heb nog niemand gehoord over Blue Rondo A La Turk-Klactoveesedsteen
Zelfs Lion Keezer kende hem niet en hij werd vroeger grijs gedraaid
Haha, meis, ik hoop dat we nu wat ass gaan kunnen kicken....binnenkort...
anyway... Blue Rondo's "Me and Mr. Sanchez" was eigenlijk de bom ! Vooral ook omdat van Someren daar nog zo'n klassieke commercial mee had gemaakt
er is maar één DECIBEL
Noem het radiostation maar DB radio.
Dit is DB op 96,2 !!! Klinkt niet slecht.
Geef een nieuwe naam aan die stream van Westermaatje. Noem het DB en wat jingles erbij en start het langzaam op. Daarna langzaam frequenties verzamelen. (Beetje zoals radioNL het heeft gedaan.)
Hopelijk gaat dit initiatief lukken.
Veel succes allemaal.
Dit is DB op 96,2 !!! Klinkt niet slecht.
Geef een nieuwe naam aan die stream van Westermaatje. Noem het DB en wat jingles erbij en start het langzaam op. Daarna langzaam frequenties verzamelen. (Beetje zoals radioNL het heeft gedaan.)
Hopelijk gaat dit initiatief lukken.
Veel succes allemaal.
Ach ach, mooi he, leven in het verleden
Het is natuurlijk wel gewoon zo dat Radio Decibel 2009, niks van doen heeft met Decibel van vroegah. Alleen volgens mij dringt dat bij de freaks maar niet door Nergens wordt ook meer een link gemaakt naar vroeger, Radio Decibel is een nieuw station voor 95% van de luisteraars ("Your New Station") en dat is maar goed ook. In het verleden blijven hangen doet geen een bedrijf goed, is leuk voor de freaks, maar verder..? Een Decibel classic van nu, is gewoon een plaat die de gemiddelde luisteraar als classic ziet, niet een plaat die vroeger op Decibel hip was ofzo, want dat interesseert niemand meer.
Maar anyway, leuk initiatief verder, ben benieuwd! En laat Westermaatje maar "rammen"...
Het is natuurlijk wel gewoon zo dat Radio Decibel 2009, niks van doen heeft met Decibel van vroegah. Alleen volgens mij dringt dat bij de freaks maar niet door Nergens wordt ook meer een link gemaakt naar vroeger, Radio Decibel is een nieuw station voor 95% van de luisteraars ("Your New Station") en dat is maar goed ook. In het verleden blijven hangen doet geen een bedrijf goed, is leuk voor de freaks, maar verder..? Een Decibel classic van nu, is gewoon een plaat die de gemiddelde luisteraar als classic ziet, niet een plaat die vroeger op Decibel hip was ofzo, want dat interesseert niemand meer.
Maar anyway, leuk initiatief verder, ben benieuwd! En laat Westermaatje maar "rammen"...
Wat u beweert zou betekenen dat luisteraars alleen maar zullen warmlopen voor iets dat ze al lang kennen, dat talloze stations al tot in den treure hebben uitgezogen en neerkomt op kopieren en een groot gebrek aan creativiteit en durf.Ingebruik schreef:Ach ach, mooi he, leven in het verleden
Ook bij DB zal de zwaartekracht liggen bij NIEUWE muziek, en het is wel zo, toen we begonnen met het oude DB wij in elk geval niet bestaande zenders hebben geïmiteerd, zelfs toen ook hoorden van "zogenaamde" experts dat het nergens op sloeg wat we deden....
de volgorde is nog steeds : iets neerzetten, dan volgen luisteraars, dan volgen vanzelf adverteerders....
er is maar één DECIBEL
Toch heeft Ingebruik wel een punt, bovendien is de radio anna 2007 wat meer gespekt met concurrentie dan in 1985.
Als je overtuigd ben van je idee en je financieel kan onderbouwen dat het winstgevend is rest er een ander doel dan dromen op het radioforum.
Uitwerken, bedrijfsplan maken, financiering zoeken, goed inlezen in de mediawet en kosten die behoren bij commerciele radio en ermee aan de slag gaan.
In 2011 is er weer een veling.
Mocht je niet kunnen wachten ga dan eens praten met Dhr. Karsten en probeer hem te overtuigen dat het hudige Decibel aan verbetering toe is.
Ze kunnen wellicht wat steun en inzicht gebruiken, ze zijn in alle regio's gestart met marktaandelen die er nog niet echt toe doen.
Als je overtuigd ben van je idee en je financieel kan onderbouwen dat het winstgevend is rest er een ander doel dan dromen op het radioforum.
Uitwerken, bedrijfsplan maken, financiering zoeken, goed inlezen in de mediawet en kosten die behoren bij commerciele radio en ermee aan de slag gaan.
Mocht je niet kunnen wachten ga dan eens praten met Dhr. Karsten en probeer hem te overtuigen dat het hudige Decibel aan verbetering toe is.
Ze kunnen wellicht wat steun en inzicht gebruiken, ze zijn in alle regio's gestart met marktaandelen die er nog niet echt toe doen.
Concurrentie kan je alleen aan, als je iets anders doet dan wat er al is, anders is het gedoemd tot niets. Pierre Karstens (zo heet hij toch?) is ook niet achterlijk en heeft nu een stel tijdschriften die heel wat beter zouden passen bij een zich veel meer profilerend station. Sterker nog naar mijn mening past de NL20 formule juist uitstekend bij de fundamenten van het "oude" DB. De uitdaging dat in het NU te gaan neerzetten neem ik met veel enthousiasme aan.... Als diverse krachten hier zich hiervoor gaan hard maken komt vanzelf de reactie van Boomerang !RV schreef:Toch heeft Ingebruik wel een punt, bovendien is de radio anna 2007 wat meer gespekt met concurrentie dan in 1985.
Zó en nu maar weer een plaatje, ik dacht :
Fatboy Slim & Koen Groeneveld - Rockafeller Skank
er is maar één DECIBEL