[Centraal] Radio Decibel

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
Feivel

Re: [Centraal] Radio Decibel

Bericht door Feivel » 14 jun 2018 18:10

Ik heb het idee dat alles op voicetrack staat. Bij de Now Playing staan tijdstippen in beeld (14:07 om 18:05) en zonet werd een zin niet mooi afgemaakt).

boxfm

Bericht door boxfm » 14 jun 2018 18:35

Eppo schreef:
14 jun 2018 08:03
Ik ben wel benieuwd naar het verdienmodel. Je hebt toch te maken met buma-stemra, de DJ's moeten ergens van leven et cetera.
DJ's zullen het (grotendeels) vrijwillig doen, net als bij Wild Hitradio.
Feivel schreef:
14 jun 2018 18:10
Ik heb het idee dat alles op voicetrack staat. Bij de Now Playing staan tijdstippen in beeld (14:07 om 18:05) en zonet werd een zin niet mooi afgemaakt).
Zal ongetwijfeld. Decibel Live is gewoon een hobbyproject waarbij -in ieder geval grotendeels- vrijwilligers voicetracks inspreken. Een live gepresenteerde internetzender had daarnaast niet realistisch geweest.

Eppo

Bericht door Eppo » 14 jun 2018 19:01

Vandaag de hele dag geluisterd en tijdens de ochtendshow gingen er wat dingen verkeerd en was er interactie met de luisteraar. Ook bij Barry was er interactie met de luisteraar.

Code: Selecteer alles

|\__/,|   (`\
   |o o  |__ _)
 _.( T   )  `  /
((_ `^--' /_<  \
`` `-'(((/  (((/

Echtwel

Bericht door Echtwel » 14 jun 2018 23:13

Ik had eens gehoord of gelezen dat een van de grote mannen van decibel " het station tijdelijk had verhuurt aan geleased aan de Sneek omdat men zelf geen tijd of zin er in had? Met de komst van dj's en succes zou men misschien de regie in zijn geheel weer terug naar de randstad halen of sla ik de plank nu mis ?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 14 jun 2018 23:15

En is de 99.4 de oude Hofstad frequentie niet eigenlijk van radio sleutelstad ? Dus zou men.deze frequentie ook los kunnen koppelen en decibel live of wel decibel (0.2) kunnen maken ?

Eppo

Bericht door Eppo » 15 jun 2018 06:58

Er is een productieovereenlomst gesloten met RADIONL BV, die loopt een keer af, dus wie weet...

Het grote voordeel van een online station is dat je af bent van het ‘gedoe’ met regiogerichtheid. Het maakt niet uit waar je DJ’s geboren zijn 😄.

Code: Selecteer alles

|\__/,|   (`\
   |o o  |__ _)
 _.( T   )  `  /
((_ `^--' /_<  \
`` `-'(((/  (((/

boxfm

Bericht door boxfm » 15 jun 2018 07:33

Echtwel schreef:
14 jun 2018 23:13
Ik had eens gehoord of gelezen dat een van de grote mannen van decibel " het station tijdelijk had verhuurt aan geleased aan de Sneek omdat men zelf geen tijd of zin er in had? Met de komst van dj's en succes zou men misschien de regie in zijn geheel weer terug naar de randstad halen of sla ik de plank nu mis ?
Het probleem was dat Decibel in al die jaren geen winst heeft gemaakt en dan houdt het een keer op. Daarom is de boel uitbesteed aan RadioNL. Hebben ze er zelf geen omkijken meer naar en hoeven ze geen extra kosten te maken om alle administratie bij te houden voor de regiogerichtheid. Het gaat daarbij waarschijnlijk niet echt om een tijdelijk contract hoor, die zal wel goed in elkaar zitten en voor langere termijn zijn.

Het zou kunnen dat Decibel Live op termijn de door RadioNL geproduceerde versie vervangt, maar vergeet niet dat Wild Hitradio en nu dus Decibel Live (grotendeels) op vrijwilligers draait. Een volwaardig bedrijf is het dus niet. Bij Wild zag je eerder ook dat de programmering met toch wel regelmaat wijzigde.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 15 jun 2018 11:16

Als het toch vrijwilligers werk is & toch internet radio waarom niet bij db962.nl aan schuiven.

froz0

Bericht door froz0 » 15 jun 2018 20:18

Echtwel schreef:
15 jun 2018 11:16
Als het toch vrijwilligers werk is & toch internet radio waarom niet bij db962.nl aan schuiven.
vermoed zomaar dat Edo Peters en Ben Gratz dat geen goed idee vinden.

density1

Bericht door density1 » 15 jun 2018 21:12

Dat zal inderdaad nooit gebeuren. dB heeft een heel ander muziekbeleid dan dit Decibel en die gaan commerciële hits draaien. Dan zie ik eerder een samengang met Jamm FM dan met Decibel, wat ook al deels gebeurd dit weekend met het concert van Evelyn Champagne King en D-Train in Escape.

Robb st. Johann

Bericht door Robb st. Johann » 18 jun 2018 07:54

Ik begrijp de commotie niet helemaal, pronken met andermans veren!! ( lees: dit Decibel heeft helemaal NIETS te maken met de grondlegger van de naam Radio Decibel! Dit was Radio Decibel 96.2 FM uit Amsterdam, nu DB962 Dance Radio genaamd!)
Het wordt tijd dat DB962 eindelijk weer in de ether ( FM of DAB of beiden) te horen is! Dan wordt het kaf van het koren gescheiden!!!

EtherScout

Bericht door EtherScout » 18 jun 2018 09:56

En zo duurt de naamsoap maar voort. Als al de verstandigste mensen nu even hun ego aan de kant zetten en een nieuwe naam verzinnen voor hun station... Is dat nu ècht zó moeilijk?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 18 jun 2018 10:25

Robb st. Johann schreef:
18 jun 2018 07:54
Ik begrijp de commotie niet helemaal, pronken met andermans veren!! ( lees: dit Decibel heeft helemaal NIETS te maken met de grondlegger van de naam Radio Decibel! Dit was Radio Decibel 96.2 FM uit Amsterdam, nu DB962 Dance Radio genaamd!)
Het wordt tijd dat DB962 eindelijk weer in de ether ( FM of DAB of beiden) te horen is! Dan wordt het kaf van het koren gescheiden!!!
Als ik dit lees moet ik toch een beetje lachen ,
1) als db962.nl geld had zouden ze allang in de ether zitten maar is een hobby club,
2) Decibel heeft niets ( ja met hoofdletters ) ....bla bla , heeft het db962.nl niet samen gespannen met een van de decibel eigenaar om het station een boost te geven las dit ergens in db962.nl geschiedenis stukje

Op 20 november ging bij dB962 de knop om, werd de vormgeving aangepast en werd de stream als testuitzending alleen nog onder de naam Decibel via Bas Emons’ www.radio-decibel.nl doorgegeven.

http://history.db962.nl/db962.html

Laat die soap maar lekker door gaan hoor ik vermaak me best.

Als ik het vergelijk met digitaal hit fm daar zijn ook 10 site die het nalatenschap van digitaal zeggen in pacht te hebben en bij grote regelmaat stop er dan weer zo site ....ach de gemiddelde luisteraar zal het een worst zijn....

boxfm

Bericht door boxfm » 18 jun 2018 19:15

Robb st. Johann schreef:
18 jun 2018 07:54
Ik snap je frustratie, maar Decibel is niet uit zichzelf 'gaan pronken met andermans veren'. Decibel in Brabant had niets met de Amsterdamse piraat te maken en pronkte ook niet met veren. De Omroepvereniging Decibel (dus de ex-piraten) zijn samen met Bas Emons in Amsterdam juist wel gaan pronken.

Sinds Emons weg is bij de Decibel-versie op FM pronken ze helemaal niet met het piratenverleden van de naam. Hebben ze overigens ook niets aan, want hun doelgroep interesseert dat (nagenoeg) niets.

density1

Bericht door density1 » 19 jun 2018 17:03

dB962 zal nooit en ten nimmer op FM/DAB komen ga ik vanuit. Dit station doet het juist goed op internet met het daarbij gekozen format van veel nieuwe muziek afgewisseld met classics. Dat is niet rendabel op FM want dan wordt al gauw net zoals de rest omdat er geld verdiend moet worden om uit de kosten te komen. dB is nu juist in de luwte en ietwat onder de radar voor een kleine doelgroep opererend en dat is goed.

Plaats reactie