Agentschap Telecom start met project etherflits

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie

Zal deze aanpak slagen?

nee
6
40%
ja
5
33%
geen idee
4
27%

Totaal aantal stemmen: 15

rvbracht

Agentschap Telecom start met project etherflits

Bericht door rvbracht »

Op 12 maart 2003 start Agentschap Telecom van het Ministerie van Economische zaken met het project ‘Etherflits’. Dit project houdt in dat het agentschap op een andere wijze het illegale gebruik van FM omroep frequenties tegengaat. Waar voorheen de nadruk werd gelegd op het voorkomen en verhelpen van storingen, ligt bij deze actie de nadruk op het tegengaan van illegaal uitzenden. Het project richt zich specifiek op illegaal frequentiegebruik in Noordoost Nederland. In dit gebied is namelijk gebleken, dat er ondanks alle inspanningen van Agentschap Telecom nog steeds illegale zenders actief zijn. Het juiste aantal zenders is niet nauwkeurig te bepalen, omdat de zenders niet continu in de lucht zijn.

Wat houdt de actie ‘etherflits’ in?
Gedurende een jaar zullen inspanningen van ambtenaren van Agentschap Telecom uit heel Nederland gebundeld worden om illegale zenders in Noordoost Nederland op te sporen en te bestraffen. Voorheen werden deze activiteiten vooral gekoppeld aan storingen. Het komende jaar zal door het projectteam elke vorm van illegaliteit tegen worden gegaan. Hiervoor wordt de ether dag en nacht uitgeluisterd. Bij constatering van een illegale zendactiviteit zal Agentschap Telecom snel en adequaat optreden. Vanzelfsprekend wordt ook in overige delen van Nederland streng opgetreden tegen elke vorm van illegaal gebruik van frequentieruimte.

Sancties en inbeslagname
Wanneer een illegale zendactiviteit wordt geconstateerd zal een ambtenaar van Agentschap Telecom in samenwerking met de regiopolitie de zendapparatuur in beslag nemen. Daarnaast zal de Officier van Justitie een boete eisen, die kan oplopen tot 1100 euro. Naast deze boete wordt tevens een bestuursrechtelijke last onder dwangsom opgelegd door Agentschap Telecom. Dit houdt in dat bij een herhaling van de overtreding, er een bedrag van 2250 euro dient te worden betaald per geconstateerde overtreding, per week. Deze last onder dwangsom heeft als doel om een herhaling van de overtreding te voorkomen.

Resultaten van de actie
Met het hele project streeft Agentschap Telecom ernaar een halt toe te roepen aan illegaal uitzenden. Hiermee beoogt zij een nog beter klimaat te creëren voor de betalende, legaal zendende partijen. Niet alleen is er dan sprake van eerlijke concurrentie, maar ook zal het bereik van de legale zenders gewaarborgd blijven.

Bron: www.etherpiraten.com
http://www.agentschaptelecom.nl/informa ... _03_03.htm
Martinovibes

Bericht door Martinovibes »

en de tegensite staat nu ook online,ze gaan demonstreren.

kijk maar eens op www.tegenflits.tk
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Martinovibes schreef:en de tegensite staat nu ook online,ze gaan demonstreren.

kijk maar eens op www.tegenflits.tk
Goeie aktie!
Ben benieuwd of het wat uithaald.
M

Bericht door M »

Laten ze meteen dat de Lokalo's meenemen die overmoduleren en storen -ik ken er wel een paar).

M
alfred lagarde fan

Bericht door alfred lagarde fan »

De heren van AT zullen het zwaar krijgen.
De piraten in het noord oosten zijn erg stug en eigenwijs, en gaan ze gewoon door.
Dus dit wordt veel overuren draaien voor de heren van AT.
Uiteindelijk zullen de piraten het wel tijdelijk opgeven, maar ik weet zeker dat ze naar een jaar of twee wel weer terug komen.
Het wordt dus erg saai in de ether, het blijft gewoon leuk om af en toe eens naar een piraat te luisteren.
Er zijn hier in het n.o een aantal profesionele piratenstations tussen, denk maar eens aan de studio Denakker, een goede soundprosessing, en goede presentatie en een groot bereik<in de auto te beluisteren vanaf Groningen tot ver onder Zwolle>.

http://www.studiodenakker.nl

Ik ben geen mederwerker van de studio denakker, maar zou het erg jammer vinden als deze piraten straks niet meer te beluisteren zijn. :cry:
M

Bericht door M »

alfred lagarde fan schreef:De heren van AT zullen het zwaar krijgen.
De piraten in het noord oosten zijn erg stug en eigenwijs, en gaan ze gewoon door.
Dus dit wordt veel overuren draaien voor de heren van AT.
:cry:
JOH, dat meen je niet, met dat geweldige overheidsapparaat waar overuren dus betaald worden willen enkele fanatikelingen best 's avionds en in het weekeinde werken, als het maar "schuift". We kennen die perikelen nog uit 1987 (Amsterdam en Den Haag) en 1989 toen de grote illegale stations dagelijks werden opgepakt. Ik denk dat de overheid uiteindelijk -en da's niet altijd fijn- aan het langste eind trekt.

M
huwzor

Bericht door huwzor »

Ik vond deze oude post, het is ze toch aardig gelukt :mad:
[url=http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=2208]Mijn Metingen[/url] :D
hokkie

Bericht door hokkie »

in hoorn zijn der nog een stuk of 4
na 10 en in het weekend hoor ik ze vaak
huwzor

Bericht door huwzor »

hokkie schreef:in hoorn zijn der nog een stuk of 4
na 10 en in het weekend hoor ik ze vaak
Noem eens namen, frequenties en andere info, en misschien een aircheck.... wij willen ALLES weten! :))
[url=http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=2208]Mijn Metingen[/url] :D
hokkie

Bericht door hokkie »

tjee mig da hei nog nie dan hoor
misschien van het weekend
hokkie

Bericht door hokkie »

der was er maar 1 van het weekend 92.4 signaal was kneiter hard ( niet meer meetbaar ,meter lag in de hoek)
modulatie erg vlak ,geen station call gehoord wel twee keer tatu achter elkaar met veel witjes
Plaats reactie