Van Lent: terug bij 100% NL...

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
jessica

Bericht door jessica » 06 dec 2007 10:41

radiolady schreef:Op het Decibelfeestje waren er ook mensen van 100%NL, en iemand zei dat ze bijna winstgevend zijn. Ik denk dan ook niet dat de stekker eruit gaat.
Ik had al eerder gehoord dat 100%NL in de buurt van 1,5% marktaandeel al winst gaat maken. Zij hebben natuurlijk niet veel voor hun frequenties hoeven uitgeven. Denk dat ze momenteel al dicht tegen hun break even point aanzitten.

100%NL gaat het dus wel redden.

fonske

Bericht door fonske » 06 dec 2007 12:40

Ik sluit me volledig aan bij Kampie, hoewel het programma nog wel wat moet groeien en ik 4 uur persoonlijk wel erg lang vind. Maar dat groeien komt wel goed, hoor al veel leuke gesprekken en interactie.

Bepaalde delen uit het programma doen me trouwens sterk denken aan de doofpot(radio 1, bnn). Dat was ook een super programma met altijd veel leuke verhalen.

Man of Action

Bericht door Man of Action » 07 dec 2007 20:39

jessica schreef:
radiolady schreef:Op het Decibelfeestje waren er ook mensen van 100%NL, en iemand zei dat ze bijna winstgevend zijn. Ik denk dan ook niet dat de stekker eruit gaat.
Ik had al eerder gehoord dat 100%NL in de buurt van 1,5% marktaandeel al winst gaat maken. Zij hebben natuurlijk niet veel voor hun frequenties hoeven uitgeven. Denk dat ze momenteel al dicht tegen hun break even point aanzitten.

100%NL gaat het dus wel redden.
Tuurlijk, met een marktaandeel van niets ga je het wel redden.
Lessen in economie deel 1: een radiostation met lage luistercijfers redt het alleen als er een heel specifieke en liefst kapitaalkrachtige doelgroep wordt bereikt. Dus: BNR redt het wel. 100 procent niet.
Oh, en had ik niet al voorspeld dat die arme jongen na die publiciteitsstunt weer terug zou komen?

Oortjes

Bericht door Oortjes » 07 dec 2007 21:31

Man of Action schreef:Lessen in economie deel 1: een radiostation met lage luistercijfers redt het alleen als er een heel specifieke en liefst kapitaalkrachtige doelgroep wordt bereikt. Dus: BNR redt het wel. 100 procent niet.
Heeft 100%NL geen specifieke doelgroep dan? En is 1,5% van Nederland in aantal luisteraars niet meer dan b.v. 5% bij een winstgevend regionaal station?

Les in economie deel 2: het gaat om kosten en opbrengsten. Bij 100%NL zijn de kosten wat lager dan bij het gemiddelde landelijke station. De opbrengsten komen uit reclame. Adverteerders adverteren vanwege het aantal luisteraars binnen hun eigen doelgroep. Dat zijn er bij 100%NL al gauw meer dan bij een lokale of regionale omroep. Het kan dus weleens kloppen wat Jessica zegt.
Rock 'n roll is better than music!

fonske

Bericht door fonske » 07 dec 2007 21:46

Wie was dr nou vannacht te gast bij bert tijdens het eerste uur? Herkende d'r stem wel maar kan dr zo niet thuisbrengen...

breiz

Bericht door breiz » 08 dec 2007 22:12

[quote="fonske"]Wie was dr nou vannacht te gast bij bert tijdens het eerste uur? Herkende d'r stem wel maar kan dr zo niet thuisbrengen...[/quote]

Ik hoor net (zaterdagavond) enkele mij onbekende DJ's afscheid nemen en zeggen dat dit hun laatste programma was.

fonske

Bericht door fonske » 09 dec 2007 12:05

ja dat waren Joost en Marcel 9achternamen weet ik zo niet uit mijn hoofd). Volgens mij hebben ze trouwens nog meer veranderd vannacht hadden ze ook ineens een geheel gepresenteerde nacht.

ramonnekefeest

Bericht door ramonnekefeest » 09 dec 2007 12:25

Ik heb vannacht ook geluisterd. Veel talk, en geinige muziek. Was zeer goed te pruimen. Ja, ik vind het wel leuk

fonske

Bericht door fonske » 09 dec 2007 12:28

Ja klopt viel mij ook op. Is dit vanaf nu elke week het geval? Zou er dan eindelijk is een station in Nederland leuke nacfhtradio gaan brengen in de zaterdagnacht?

chamalkan

Bericht door chamalkan » 09 dec 2007 14:13

Heb de show van afgelopen donderdag gedeeltelijk opgenomen en beluisterd.

Ik hoop dat het programma van van Lent wat meer vaart gaat krijgen, ik hoorde hem in 2 uur ongeveer anderhalve plaat draaien en een hoop keer dezelfde berichtjes voorlezen.
Interactie met de luisteraars was leuk, maar er moeten ook meer bellers komen die niet elke nacht bellen.
En 's nachts heb je geen restricties op de muziek, dus mag er gerust ook buitenlandse muziek gedraaid worden.
En een sidekick zou geen gek idee zijn, dan hoor je eens wat anders als alleen Bert.

In potentie een heel leuk programma, maar heb een beetje het gevoel dat er meteen wordt gegooid naar 4 uur interactie met de luisteraar. Te hoog gegrepen voor het begin, laat het programma bekend worden en zo uitbouwen.

Heel leuk idee natuurlijk, Freaknacht & MIDNR zijn hopelijk de voorbeelden voor nacht programm's die ze gaan volgen

WesleyDubbink.NL

Bericht door WesleyDubbink.NL » 10 dec 2007 00:06

over de uitzending van zaterdag op zondag nacht was wel geniaal inderdaad..
voor de mensen die het gemist hebben is het terug te behoren op www.rodney.it
Leuk programma met grappige jingle's erbij!
Maar Lex heeft overigens altijd een leuk programma, altijd de moeite om te luisteren :D

Dizzy

Bericht door Dizzy » 10 dec 2007 01:55

fonske schreef:
Dizzy schreef:100% Kansloos.
Geen enkele toegevoegde waarde.
Da's heel 100% NL trouwens, lekker de stekker eruit zou ik zeggen.
100% kansloze reactie.
Er zit geen enkele argumentatie in.
niet serues nemen zulke reacties zou ik zeggen.
Wat valt er te argumenteren?
Het is mijn mening. Ik vind het vreselijke radio.
Geen enkele toegevoegde waarde. Vreselijke presentatie die de plank helemaal misslaat.
Maar blijkbaar is een andere mening dan Fonske "niet serieus"
Dizzy

fonske

Bericht door fonske » 10 dec 2007 07:31

Dizzy schreef:
fonske schreef:
Dizzy schreef:100% Kansloos.
Geen enkele toegevoegde waarde.
Da's heel 100% NL trouwens, lekker de stekker eruit zou ik zeggen.
100% kansloze reactie.
Er zit geen enkele argumentatie in.
niet serues nemen zulke reacties zou ik zeggen.
Wat valt er te argumenteren?
Het is mijn mening. Ik vind het vreselijke radio.
Geen enkele toegevoegde waarde. Vreselijke presentatie die de plank helemaal misslaat.
Maar blijkbaar is een andere mening dan Fonske "niet serieus"
Ik neem andermans mening zeker serieus. Ik vind alleen dat je, als je iets slecht vind (of juist goed), je moet kunnen aangeven waarom. Dat heb je hierboven trouwens wel gedaan. Gewoon zeggen dat het kansloos is en niets toevoegd vind ik persoonlijk een beetje goedkoop.

gerard909

Bericht door gerard909 » 10 dec 2007 09:22

De meid die doordeweeks, 's middags presenteert vind ik eigenlijk wel leuk klinken. Ik luister alleen zelden. Van Lent heb ik nog nooit gehoord.
Radio, maar met je maten.

fonske

Bericht door fonske » 10 dec 2007 09:25

toch opvallend dat juist de programma's die het station een beetje een ander geluid gevenn (spookradio, helemaal 100) verdwijnen/ verdwenen zijn. Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.

Plaats reactie