Interview Rob Stenders in het Parool

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Bericht door jessica »

Rob deed het wel goed als presentator. Hij kwam zeker voor een 1e uitzending zeker over. Vaak heb je daar toch meerdere uitzendingen voor nodig.

Het is nou niet een programma waar ik voor thuis zou blijven. Maar best wel aardig. Hoewel ik zijn radioprogramma's meer waardeer. De muziek die in het tv programma komt is niet zo bijzonder, maar dat is geloof ik ook niet de bedoeling. Rob is in ieder geval lekker adrem en spitsvondig en een heel ander soort presentator dan die doorsnee praatpoppen wat dat betreft kan hij ook best een carriere maken op tv.

Misschien moet Rob na dit programma een soort Howard Stern achtig programma op TV gaan maken. Gewoon een TV programma in een radiostudio. Kan mooi in de nieuwe studio in het pand van Eyeworks. Hij moet ook aan dat programma natuurlijk wel zijn eigen draai geven, niet letterlijk Howard Stern gaan kopieren.
RFM Radio

Bericht door RFM Radio »

Leuk programma! De foute 40 - 45 was wel lachen, mama Dikeb was afgrijselijk leuk, en ook dat item met die (Nienke) Discoplaten was heel vermakelijk.

Misschien leuk voor een itempje erbij, iets als 'de gedigitaliseerde plaat', dat is een nummer dat je moet raden wat een cover kan zijn, al is het een sample uit een klassieker van vroeger dat in een nieuw jasje is gestoken. Een overduidelijke voorbeeld is het nummer van Armin van Buuren - Saturday Night (van Herman Brood). Maar er zijn ook danceplaten (de digitale plaat dus) die wat minder duidelijk zijn en waarbij je denkt 'hee, waar ken ik dit riedeltje van? '. Gebruik je als leader voor dat item die vallende groene cijfertjes wat je aan het begin ziet in de film The Matrix.

Of de aloude amazingplaat (lees: een meezingplaat). Nouja vul maar in...
http://www.rfmradio.nl
radio12

Bericht door radio12 »

Erg leuk programma van Rob. Eigenlijk een voortzetting van zijn radioshow met maffe items (mama dikeb, het dansje), ouwe clips, muzieklinkjes en de vertrouwde adrem-humor en woordspelingen van Stenders.

De gesprekjes met de kandidaten waren weer des Stenders. Alleen jammer dat er dan weer uit de categorie uitgerangeerde BN'ers zo'n suffe Maud in het panel moet zitten.
Liever gezien: 2 vaste captains (fred en kidv), aangevuld met iemand uit de muziekindustrie (guus meeuwis, ron b., evers) en een gewoon iemand uit het publiek.
Opvallend overigens; de helft van het publiek bestond uit een blik bejaarden en de andere helft uit jonge mensen. Bedoeld of toeval?

het cda'tje van balkenende kwam niet echt over en is ook niet origineel meer. Op de radio vond ik Balk altijd bizar lachen, maar dit was te braafjes.
ook jammer dat de ruuuddewild.nl (met kidv)-carnavalsingle "Wie bent U" van Ron B. en de witte raven gisteren niet voorbij is gekomen.

Maar ja, klein puntje van kritiek op een leuke,nieuwe show.
Ik voorspel wel:als de show lang zal lopen, zullen de items met regelmaat moeten worden ververst om het spannend te houden...maar dat is latere zorg.
Female RF

Bericht door Female RF »

Ik vond Rob op tv beter overkomen dan ik verwachtte, zeker met het interview op deze scan in gedachten. Het komt natuurlijk al uit 1994, maar toch. Waarschijnlijk is er in de tussenliggende jaren iets veranderd en voelt hij zich inmiddels wat lekkerder op de tv.
Laatst gewijzigd door Female RF op 12 jan 2007 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
EA

Bericht door EA »

Mooie kijkcijfers ook en dat tijdens het ijsdansgeweld op de andere netten. Een blijvertje denk ik.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
Mick

Bericht door Mick »

Samen met m'n vriendin gekeken en we hebben allebei erg moeten lachen. Originele items en Stenders haalt af en toe lekker uit naar zijn gasten. Niet zoals op de radio maar ja, tv is toch anders.
Bagare

Bericht door Bagare »

Leuk programma en ik ga de volgende afleveringen ook zeker weer kijken.
WBITS-Michel

Bericht door WBITS-Michel »

Ik moet hem nog kijken...heb het opgenomen.
Een eigen programma op WBITS? stuur even een berichtje!
Ik luister [url=http://www.wbits.nl]WBITS Internetradio[/url] en [url=http://www.kxradio.nl]KXRadio[/url].
ramonnekefeest

Bericht door ramonnekefeest »

Ik vond het fantastisch! Talpa scoort!...
Van buuren

Leuk wel Rob Stenders op tv 10...

Bericht door Van buuren »

Heb het programma net even gekeken via talpa.tv ( shit beeld ) maar goed.
programma is wel aardig.
Ja alleen die bnn'ers das niks maar das het begin denk ik.( brandsteder etc.
tanja Yess is wel weer leuk en kijk in de vegte die kent stenders das vertrouwd.
en die weet wat vragen op te lossen met het " brein van stenders.
dat brein van stenders is niet voor het grote volk dat weet je wel, die willen " tros " vermaak.
maar goed leuke 1ste keer waar is fred siebje??

410.000 is niet verkeerd word wel beter als het los komt.
spijkerman had dat ook in het begin ook nodig ook een ex vara man!
we gaan gewoon lekker kijken , de items zijn goed uitgedacht.
stenders was prima en scherp.
WBITS-Michel

Bericht door WBITS-Michel »

Ik heb het ook gezien. Hij is lekker adrem af en toe. Ik vond het vermakelijk, maar niet uitzonderlijk goed. Maar ik ga zeker weer kijken, dat heeft vast te maken met zijn status~!
Een eigen programma op WBITS? stuur even een berichtje!
Ik luister [url=http://www.wbits.nl]WBITS Internetradio[/url] en [url=http://www.kxradio.nl]KXRadio[/url].
dre

Bericht door dre »

Vond hem goed uit de verf komen en dat voor tv!!
Ouderwets adrem.
Denk wel dat ik het na een paar afleveringen wel gezien heb of het moet blijven vernieuwen.......
Net terug van een radiostage in LA.
jessica

Bericht door jessica »

Vanaf 2 februari gaat KX radio uitzenden vanuit Amsterdam uit het gebouw van Eyeworks. Komt het vanaf die datum ook op de kabel?
JF

Bericht door JF »

In de telegraaf van vandaag, Zondag staat er een hele bijna over Rob Stenders.

Aangezien ik abonee ben zal ik het hier plaatsen.

Rob Stenders verbaasd over succes popquiz

Presentator én zenderbaas

door MARCEL FROST

„Je bent wel lelijk, maar je hebt iets waardoor je toch op tv zou moeten kunnen.” Aldus sprak Eyeworks-baas Reinout Oerlemans enkele maanden geleden tegen Rob Stenders, die de quote smakelijk lachend herhaalt in een Hilversums café. Het resultaat is de popquiz Late Vermaak (uitgesproken als leedvermaak), sinds vorige week donderdag te zien op Tien. De eerste aflevering scoorde verrassend goed met 410.000 kijkers, afgelopen donderdag waren het er 229.000.
„Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat ik na een programma 48 sms’jes kreeg. Kennelijk vinden de mensen het leuk”, zegt Rob Stenders, zelf kennelijk ietwat verbaasd over het succes van Late Vermaak.
Stenders verrichtte voor Eyeworks eerder al wat hand- en spandiensten achter de schermen. Toen zijn radiocarrière in het slop begon te raken, ontstond vrij snel het idee om iets op televisie te gaan doen. „We hebben het programma eerst aan RTL aangeboden, want daar sta ik nog enkele maanden onder contract. RTL wilde het echter niet en vervolgens kwamen we vrij snel bij Tien uit, waar ze meteen enthousiast reageerden.”
In 2004 verruilde Rob Stenders (voor vier ton per jaar en met behoud van vrije platenkeuze) de publieke VARA voor het commerciële Yorin FM, onderdeel van de Holland Media Groep, tegenwoordig RTL Nederland. Begin 2006 werd Yorin FM verkocht aan SBS, dat het station omdoopte in CAZ! Stenders kon mee overstappen, maar moest dan wel zijn ’vrijheidsclausule’ opgeven.
„Ik mocht nog maar één plaat per uur zelf kiezen, de rest werd opgelegd. Vreemd dat je Rob Stenders wilt hebben, maar dat je dan wel alles wat Rob Stenders is aan Rob Stenders wilt veranderen. Mijn conclusie is dan ook dat CAZ! mij helemaal niet wilde hebben, maar dat ze dat om juridische reden niet uitspraken.”
Het gevolg is dat Stenders ’werkloos’ thuis kwam te zitten, zijn contract bij RTL uitdienende. „Het gekke is nu dat ik voor Tien werk en door RTL word betaald. Ik ben uitgeleend. Dat leidt tot rare situaties: Tien wilde met mij onderhandelen over mijn salaris, maar ik kon ze meteen doorsturen naar RTL.”

’Bij de VARA voel ik me echt thuis’

Sollicitatie
Past Stenders dan wel bij Tien? „Ja, ik zou niet weten waarom niet, ik kan daar zonder gezeur mijn programma maken.” En waar hoort het radiodier in Stenders thuis? „Nou, mensen gaan dit vast weer uitleggen als een sollicitatietactiek, maar die VARA klopt natuurlijk wel. Daar voel ik me echt thuis.” Grijnzend: „Misschien dat 3FM nog iemand zoekt, zo van twee tot vier uur ’s nachts, een ervaren deejay, die een jonge collega begeleidt?”

--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom
• „De diversiteit in het radiolandschap is ernstig verdwenen”, stelt Rob Stenders. „Mijn internetstation KXradio is een reservaat voor muziekliefhebbers.”
FOTO: ALDO ALLESSIE

Wordt de 41-jarige Stenders niet langzaamaan te oud voor een jong station als 3FM? „Ja, langzaamaan wel, maar nu dus nog niet. Ik volg nog steeds alle nieuwe dingen op de voet en zo lang ik dat leuk en interessant vind, ben ik volgens mij niet te oud.”
„Omdat ik ook wel weet dat de ultieme vrijheid niet meer bestaat, moet ik een station zoeken waar de muziek een beetje bij me past en ’Ik werk waar je in elk geval altijd over de voor muziek kunt praten. Radio 2, 3FM, Tien Arrow Classic RTL betaalt’ Rock en Q-music passen redelijk tot goed bij me.”
„Ik heb het radiolandschap onder mijn kont zien veranderen en de diversiteit is ernstig verdwenen. Zenders maken gebruik van een beperkte lijst nummers en dat gaat op den duur ook de luisteraar irriteren, daar ben ik van overtuigd. Laatst kwam een installateur bij mij thuis een kraan repareren. Hij herkende mij en begon over de radio. Hij vertelde dat hij enige tijd naar Veronica had geluisterd maar was afgehaakt, want die hebben volgens hem maar tien cd’s.”
Stenders heeft zijn eigen antwoord bedacht op het verdwijnen van de verscheidenheid: KXradio (www.kxradio.nl), een internetstation waar hij programma’s presenteert als Freakolympics nerdalfabet, Kx indekx en D’rob of d’r onder. Maar ook andere klinkende namen als Fred Siebelink, Henk Westbroek, Gerard Ekdom, Basyl de Groot, Leo Blokhuis en Toine van Peperstraten zijn te horen in dit „reservaat voor muziekliefhebbers”, zoals Stenders zijn uit de hand gelopen hobby noemt. „Inmiddels stemmen dagelijks 15.000 tot 20.000 luisteraars op ons af. Leuk, maar ook een probleem: we moeten steeds meer bandbreedte bijkopen. De kosten zijn opgelopen tot zo’n 4000 euro per maand. Dat valt nu nog op te brengen, maar wanneer mijn contract bij RTL is afgelopen wordt het een ander verhaal.”

’Ik werk voor Tien maar RTL betaalt’

We staan op het kruispunt. Houden we op of gaan we commercieel? Want als we doorgaan, willen we er wel van vreten.” Kortom, het wordt voor KXradio de komende maanden d’rob of d’r onder…
Het leven is een echte soapserie!
EA

Bericht door EA »

Dat zal wel loslopen....
Er wordt daar met zo veel liefde voor de muziek en voor het medium radio gemaakt dat stoppen wel niet zo snel zal gebeuren...
Bovendien gaat KX de digitale kabel op zodat dat bandbreedte gebruik van luisteraars wel wat naar beneden gaat op den duur omdat er een andere mogelijkheid is om naar het station te luisteren. Nu is het alleen nog maar internet.
Tja en commercieel gaan. Waarom niet, als men maar het huidige muziekbeleid kan blijven voeren.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
Plaats reactie