Is de DB Media Mixer een serieuze optie voor starters?

Alles over software pakketten voor jouw station.

Ja
5
20%
Misschien - ik wil het eerst proberen
7
28%
Misschien - maar ik mis nog wat functies
7
28%
Nee
6
24%

Totaal aantal stemmen: 25

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 18 jan 2006 21:56

Beste radiofreaks,

Al enige tijd ben ik een DJ-softwarepakket aan het programmeren die speciaal geschikt is voor startende (internet) radio stations, piraten en hobbyisten.

Nu het programma in een ver gevorderd stadium is, wil ik er graag achter komen of het programma voldoet aan de wensen van de doelgroep.

Voor degene die het programma niet kennen, allereerst twee screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

Het grote voordeel van het programma, ten opzichte van andere softwarepakketten, is dat het erg universeel en flexibel is. Je hoeft platen niet toe te voegen aan een database, de start- en doorstarttijden worden zelf berekend, en de gevoeligheid hiervan is naar smaak en muziekgenre aan te passen, zowel in parameters als in een gebruikersvriendelijk formulier.

Afbeelding

Het is niet noodzakelijk dat de audio- en videobestanden een ID3-artiest en een ID3-titel Tag hebben. Heeft een bestand dit niet, zal het programma middels de bestandsnaam deze herleiden. Een voorbeeld:

Bestand:
123-police_featuring_sting_-03-_message_in_a_bottle(1).mp3

Display:
Artiest: Police ft Sting
Titel: Message In A Bottle

In het programma kun je een preset (een soort snelkoppeling) maken voor een map met muziek. Klik je op de preset, wordt deze map geopend.

als je bestanden toevoegt of verwijdert buiten de Dance Boost Media Mixer om, zal deze bij het openen van de map zien dat de inhoud gewijzigd is, en bouwt hij de Tracklist opnieuw op.

Enkele andere functies in het programma:

* De twee spelers en de twee jingle cart spelers kunnen allen dezelfde, of ieder een afzonderlijke geluidskaart toegewezen krijgen.
* Oneindig veel extra spelers kunnen worden toegevoegd, voor muziek, jingles, achtergrondmuziekjes etc.
* Auto cue
* Pitch control (-/+ 100%)
* I.L.A.M.S. Intelligent Listening And Mixing System (deze techniek 'luistert' zelf naar de plaat om het doorstartpunt te bepalen).
* .M3U playlist support
* Jingles zijn in te plannen tijdens de non-stop
* Uursluiters, digitaal nieuws en uuropeners zijn in te plannen tijdens de non-stop.
* Bij het laden zie je de datum en tijd wanneer de plaat voor het laatst gedraaid is.
* Beveiliging tegen het tweemaal starten van dezelfde plaat direct achter elkaar (ter voorkoming van verwarring van de DJ).
* HTML-export van de playlist tijdens non-stop.
* Besturing via een gamepad
* Duidelijke Nederlandse handleiding met veel plaatjes.
* Na installatie van het K-Lite Mega Codec Pack (gratis) kan de Media Mixer alle formaten afspelen (b.v. Apple Quicktime, MP4, divX, AAC, FLAC, Ogg, MP3, MP2, MPG, Real Media, enz.)

Als je in je studio een aparte presentatie PC hebt, kan de presentator via m.b.v. de Media Mixer Monitor, via het netwerk, de platen afkondigen die in de Media Mixer gedraaid zijn/worden.

Afbeelding

Als je het programma eerst eens wilt proberen, voordat je een oordeel wilt geven, kun je hem hier downloaden:
http://www.danceboost.com/dbmp3v22.html

Aan de hand van de reacties ga ik bepalen wat de toekomst van het project gaat brengen. Misschien ga ik onderzoeken hoe ik het op de markt kan zetten, misschien verkoop ik (delen) van de source code, misschien wordt het freeware, misschien wordt het open source, ik ben er nog niet uit.

Alvast bedankt,

Mark Serlier
Download gratis de nieuwste versie van de Media Mixer: http://www.danceboost.com/dbmp3v2.3.html

Davy

Re: Is de DB Media Mixer een serieuze optie voor starters?

Bericht door Davy » 18 jan 2006 23:20

Het programma zal vast heel goed zijn, maar ik kán het niet gebruiken, omdat het, zodra het open staat, alles vertraagt/stopt. Het is dus nogal log, en mijn systeem (dat voldoet aan de eisen) wordt afgeremd daardoor.
En hier zou ik iets origineels moeten typen.
Waarom maakt niemand hier reclame voor [url=http://www.podcastratie.nl/]zijn podcast[/url]?

DanceBoost.com

Re: Is de DB Media Mixer een serieuze optie voor starters?

Bericht door DanceBoost.com » 19 jan 2006 10:11

Davy schreef:Het programma zal vast heel goed zijn, maar ik kán het niet gebruiken, omdat het, zodra het open staat, alles vertraagt/stopt. Het is dus nogal log, en mijn systeem (dat voldoet aan de eisen) wordt afgeremd daardoor.
Klinkt alsof het programma een te kleine buffer heeft, waardoor je computer een te hoge prioriteit aan het programma moet geven om hem goed te kunnen laten draaien.

Zou je eens kunnen proberen om bij het menu VIEW --> Spectrum Analysers uit te schakelen (deze functie vraagt nogal veel van de videokaart).

Als hier meer mensen last van hebben, zal ik de leesbuffer variabel maken. Ik zal ook eens onderzoeken of de grootte van de ideale buffer automatisch gedetecteerd kan worden.

Wat voor systeem heb je precies, als ik vragen mag?

De minimale systeemeis is al veels te hoog ingeschat. Ik heb een tester met een Pentium-III 650MHz die het programma voor non-stop gebruikt op een Windows 98-machine.

Mark Serlier
Laatst gewijzigd door DanceBoost.com op 19 jan 2006 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Download gratis de nieuwste versie van de Media Mixer: http://www.danceboost.com/dbmp3v2.3.html

MFM

Bericht door MFM » 19 jan 2006 10:15

Mee eens..na het installeren op een P4 2,8Ghz leek die PC opeens een celeron 333Mhz.
Lekker traaag , komt waarschijnlijk doordat ie de eerste keer tijdens het maken van een random playlist alle tracks naloopt op errors.Slim bekeken!

Verder is ie wel een beetje blauw...misschien een optie om een aantal aantrekkelijkere skins bij te voegen?

Ik mis de optie voor het invoegen van VT's en is het misschien raadzaam om sommige naar het engels vertaalde termen (houropener wordt dan Top of the Hour) ook daadwerkelijk te vertalen.

Leuk project!

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 19 jan 2006 11:03

MFM schreef:Mee eens..na het installeren op een P4 2,8Ghz leek die PC opeens een celeron 333Mhz.
Lekker traaag , komt waarschijnlijk doordat ie de eerste keer tijdens het maken van een random playlist alle tracks naloopt op errors.Slim bekeken!

Verder is ie wel een beetje blauw...misschien een optie om een aantal aantrekkelijkere skins bij te voegen?

Ik mis de optie voor het invoegen van VT's en is het misschien raadzaam om sommige naar het engels vertaalde termen (houropener wordt dan Top of the Hour) ook daadwerkelijk te vertalen.

Leuk project!
Aha, ok, je bedoeld dat als je een map opent, en de informatie uit de bestanden wordt ingelezen (BUILDING TRACKLIST, PLEASE WAIT...) de computer vertraagd?

In dit geval is het raadzaam om zogenaamde persets te maken. Hiermee maak je een soort snelkoppeling naar een map met muziek. Voor presets worden tracklist-bestanden aangemaakt. Hiermee hoef je dus maar 1x te wachten op het opbouwen van de lijst. Klik je hem vervolgens nogmaals aan, en de inhoud van de map is niet gewijzigd, dan leest het programma het opgeslagen bestand in, en staat de lijst er binnen een seconde voor je neus (zie handleiding hoofdstuk 2.1 PRESETS EN SUBPRESETS, paragraaf 2.1.2 EEN PRESET MAKEN (pag. 7)).

Het controleren van de playlist voor de non-stop op fouten hoef je ook maar 1 keer te doen. Bestanden die vermoedelijk problemen kunnen opleveren worden dan toegevoegd aan de blacklist. Hiermee worden ze voortaan uitgesloten voor de automatische non-stop (zie handleiding hoofdstuk 4.2 BLACKLIST (pag. 50))

Over het blauw en de skins, je bent zeker niet de eerste die erover begint. Ik wil deze functionaliteit zeker gaan inbouwen. Probleem is echter dat ik een programmeur en geen grafisch iemand ben. De lay-out zoals hij nu is, is de 15e in 2 jaar. Maar als je iedeeën voor kleuren hebt, laat maar weten.

Over 'hour openers jingles' is inderdaad erg slordig :???: Ik dacht dat een uursluiter alleen een 'Top of the Hour' heette. Wat zijn dan de losse termen voor een uuropener- en een uursluiterjingle? En welke kromme termen ben je nog meer tegen gekomen?

Mark Serlier

Trein

Bericht door Trein » 23 feb 2006 14:44

Ik ben pas net aan het expirimenteren met de software maar vindt het erg prettig werken. Het lijkt erg stabiel te draaien.

Wat betreft de layout ben ik het met bovenstaande reacties eens.

Het niet toe te hoeven voegen van tracks in een databasse is echt een voordeel. Hierdoor kan je productie snelheid nog al opgevoed worden.

Wanneer er een voice track optie in zou zitten zou dit erg mooi zijn!!!

Zoals ik al zei we zijn er nog maar mee aan het expirimenteren maar overwegen het pakket binnen kort te gebruiken tijdens een grote locatie uitzending. (laat ik nog wel meer van horen als dat gaat werken) In plaats van PC radio. Omdat het gewoon sneller werkt zonder database...... (we hebben nog al wat live opnamen van die dag zelf....)

Jammer is dat het voor webstations uitgaat van een "up-stream" station. Het zou fijn zijn als je heel makkelijk je non stop deel van af je webserver kunt draaien. Maar op dat gebied ben ik nog iets te veel een leek.... kan zijn dat het al mogelijk is.

Mooi project!!! Ga zo door!!!!!!!
broedcast FM

Trein

Bericht door Trein » 23 feb 2006 15:00

Ik kan de manual echter niet vinden maar da zal wel aan mij liggen.....
broedcast FM

Davy

Bericht door Davy » 23 feb 2006 15:43

In welke taal was DB MediaMixer nou geschreven?
En hier zou ik iets origineels moeten typen.
Waarom maakt niemand hier reclame voor [url=http://www.podcastratie.nl/]zijn podcast[/url]?

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 24 feb 2006 14:20

Trein schreef:Ik kan de manual echter niet vinden maar dat zal wel aan mij liggen.....
Vanaf versie 2.22 wordt er een handleiding in PDF-formaat meegeleverd. Kijk even in het Windows-startmenu. START --> (alle) Programma's --> Dance Boost Media Mixer --> Dance Boost Media Mixer Handleiding.

Om deze handleiding te kunnen bekijken heb je wel Adobe Acrobat Reader nodig. Deze kun je gratis downloaden via bijvoorbeeld www.downloads.com (zoekopdracht: "adobe acrobat reader").

De handleiding is echter nog niet af. De meeste beheer- en configuratieitems staan erin beschreven.

Mocht je er toch niet uitkomen, dan mail je maar even
support@danceboost.com

Mark Serlier

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 24 feb 2006 14:25

Davy schreef:In welke taal was DB MediaMixer nou geschreven?
Het programma is geschreven in Borland Delphi 7. De audio engine is gebaseerd op DirectShow, DirectDraw en DirectInput van DirectX 9.

Mark Serlier

Stoney3K

Bericht door Stoney3K » 24 feb 2006 14:36

DanceBoost.com schreef:
Davy schreef:In welke taal was DB MediaMixer nou geschreven?
Het programma is geschreven in Borland Delphi 7. De audio engine is gebaseerd op DirectShow, DirectDraw en DirectInput van DirectX 9.

Mark Serlier
Kun je met DirectShow bij jou dan ok de data als PCM uitlezen om er dan een of andere bewerking op los te laten? Ik ben met mijn eigen progsel ook in de knoop gekomen omdat ik gewone MP3 files uit wou lezen en als PCM data (plain samples) wilde bewerken, dus rekken, volume veranderen, filteren, wat dan ook. Alle voorbeelden die ik op het net tegenkwam lieten het gebruik van de ActiveX control zien, wat niet veel meer is dan een veredeld Media-player object.
DJ Stoney @ StoneySoft Radio / AutisticFM!

http://stoneynet.demon.nl:8000/listen.pls

[Running tonight! '80's and '90's Night!]

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 24 feb 2006 15:14

Trein schreef:Ik ben pas net aan het expirimenteren met de software maar vindt het erg prettig werken. Het lijkt erg stabiel te draaien.

Wat betreft de layout ben ik het met bovenstaande reacties eens.

Het niet toe te hoeven voegen van tracks in een databasse is echt een voordeel. Hierdoor kan je productie snelheid nog al opgevoed worden.

Wanneer er een voice track optie in zou zitten zou dit erg mooi zijn!!!

Zoals ik al zei we zijn er nog maar mee aan het expirimenteren maar overwegen het pakket binnen kort te gebruiken tijdens een grote locatie uitzending. (laat ik nog wel meer van horen als dat gaat werken) In plaats van PC radio. Omdat het gewoon sneller werkt zonder database...... (we hebben nog al wat live opnamen van die dag zelf....)

Jammer is dat het voor webstations uitgaat van een "up-stream" station. Het zou fijn zijn als je heel makkelijk je non stop deel van af je webserver kunt draaien. Maar op dat gebied ben ik nog iets te veel een leek.... kan zijn dat het al mogelijk is.

Mooi project!!! Ga zo door!!!!!!!
Bedankt voor de complimenten, tips en opmerkingen.

Ik ben zelf ook werkzaam bij een lokale omroep. We gebruiken daar PC-Radio Express voor de non-stop en mijn programma voor de liveprogramma's.

De redenen waarom we voor deze opstelling hebben gekozen is omdat mijn programma geheel aansluit op de wensen van onze DJ's/technici. PC-Radio Express is naar mijn idee erop gebaseerd dat 'hij' voor jou doorstart en dat jij als DJ alleen de volgorde van de platen mag aangeven. Even snel de plaat vooraflusteren en er doorheen spoelen is niet mogelijk. Dat zal de DJ eerst de databank editor moeten openen (als hij al dat gebruikersrecht heeft).

Bij ons willen de DJ's graag zelf bepalen op welk punt er gestart wordt, en hoe ze de plaat willen draaien. Ze staan er daar dan ook helemaal vrij in.

Door middel van de functie voor persoonlijke mappen kunnen onze DJ's zelf vanuit huis hun fav. platen uploaden naar hun eigen persoonlijke map. DJ's kunnen onderling ook in het programma muziek uiwisselen van en naar hun eigen persoonlijke map. Daarentegen is de standaardmuziek in de normale mappen kunnen op geen enkele manier door DJ's worden aangetast.

Het programma is ook universeel, zodat iedere DJ zijn eigen USB-stick met plaatjes mee kan nemen en inladen in mijn speler.

Ook cued mijn programma automatisch. Je kan zelf bepalen op welk punt je wilt starten. Neem nou bijvoorbeeld Thriller van Michael Jackson. De creepy intro wil je er 9 van de 10 keer niet in hebben. Die cue je dus op het punt waar de muziek begint. Maar voor een halloween special is het wel weer leuk om die intro erin te hebben, daarbij staat mijn programma dus vrij om te starten waar je maar wilt (ook als de beheerder een startpunt heeft vastgelegd).

Ook is mijn programm op basis van full screen, en kan geheel worden bediend met de muis. Dus de DJ's/technici kunnen niet 'op onderzoek' uitgaan in Windows, iets wat (helaas) wel in PC-Radio Express kan. Alle gebruikers kunnen gewoon in Windows rommelen. Je kan PC-Radio Express zelf wel met gebruikersrechten dichttimmeren, maar als een klunsig persoon in de verkenner alle audio files weggooit, houdt PC-Radio hem in ieder geval niet tegen.

Maar persoonlijk vind ik PC-Radio voor de non-stop wel perfect. Je kan met criteria, uurgetallen, uur- en dagformats werken waardoor je een perfecte non-stop kan krijgen. Iets wat in mijn programma niet mogelijk is. Ook is de voicetrack-functie van PC-Radio erg goed.

Ik zou het persoonlijk in combinatie met PC-Radio doen als je PC-radio al hebt. Ik heb voor ons station een tooltje geschreven die de audio files van ons PC-Radio Express systeem omzet naar gebruikersvriendelijkere bestandsnamen en de MP3-files voorziet van ID3-informatie. De artiest-, titel- en jaarinformatie wordt uit de database van PC-Radio uitgelzen.

Voorbeeld:

PC-Radio Express audio file:
80GHCD1T4.mp3

Wordt dan:
Propaganda - Duel.mp3
ID3 Artiest: Propaganda
ID3-Titel: Duel
ID3-jaar: 1987

Op deze manier hebben wij dus een tweede PC ingericht voor de live-studio en de locatieuitzendingen, en gebruiken we PC-Radio Express voor de non-stop.

Mark Serlier

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 24 feb 2006 15:39

Nou, we zijn inmiddels weer een aantal weken verder, en m'n programma is in de afgelopen tijd honderden keren gedownload. Ik heb ook veel mailtjes gehad over het programma. Jammer genoeg zijn die vragen niet op dit topic gepost, want het zijn meestal dezelfde vragen en opmerkingen.

Ik heb er ook over nagedacht wat de toekomst van dit project gaat worden. Veel collega's en vrienden drongen er vaak op aan om de mogelijkheden van commerciëel gebruik te onderzoeken. Iets waar ik vanaf het begin af aan al erg onzeker van was. Ik ben zelf absoluut geen verkoper en geef liever dingen weg dan dat ik er per se financiëel beter van wil worden.

Het project is destijds ook opgezet voor het radiostation waar ik nu nog voor werk. Het was geprogrammeerd voor de DJ's als alternatief voor BPM Studio en Numark's PC-DJ. Ons station wou geen ruim 500 euro uittrekken om zo'n pakket legaal te kopen en ons station is ook serieus genoeg om geen illegale software te wensen. Daarom ben ik dit project destijds ook gestart.

Het is nooit gemaakt met het oog om er financiëel beter van te worden en ik krijg veel meer genoegdoenning als iemand anders ook blij is met het programma zodat ik heb besloten om het programma freeware te maken.

Als tegenprestatie zou ik wel graag een DJ/stationsnaam en een website willen hebben zodat ik er op mijn eigen website een referentielijst van kan maken.

Iedereen die mij dit kan geven kan een volledige versie krijgen. Mail hiervoor naar support@danceboost.com

Mark Serlier

DanceBoost.com

Bericht door DanceBoost.com » 24 feb 2006 16:22

Nou ik toch een boekwerk van posts aan het maken ben, kan ik meteen maar even van de gelegenheid gebruik maken om de meest gestelde vragen algemeen even te beantwoorden, zodat ik die niet steeds via mail te doen....

V: Is de demoversie anders dan de volledige versie?
A: Alle demoversies zijn in principe al volledige versies. Zodra je de licentiesleutel voor een volledige versie hebt gekregen, gaan alle demoversies zich als volledige versie gedragen. Je kunt dus de nieuwste versie meteen van de site downloaden en gebruiken.

V: Hoe kan ik een volledige versie krijgen?
A: Om een licentiesleutel te kunnen krijgen moet je allereerst een 'vingerafdruk' van je computer laten maken. In deze 'vingerafdruk' staan gegevens over jouw computer die uniek zijn (serienummer van je harde schijf, processor en videokaart). Met deze 'vingerafdruk' kan ik een licentiesleutel voor een volledige versie maken. Zou je het programma later op een andere computer kopiëren dan zal het programma zien dat de 'vingerafdruk' niet overeenkomt met de geregistreerde, en zal het programma niet starten of zich weer als demoversie gaan gedragen.

V: Hoe maak ik een 'vingerafdruk' van mijn systeem?
A: 1. Download het tooltje van de site: http://www.danceboost.com/hwid.exe en sla hem op in bijvoorbeeld Mijn Documenten.
2. Start het tooltje, deze zal hierna bevestigen dat er een 'vingerafdruk' (Hardware ID) is gemaakt en deze is opgeslagen in een tekstbestandje (HWID.TXT).
3. Dit bestandje mail je vervolgens naar support@danceboost.com
4. Hierna krijg je een licentiesleutel via e-mail terug.

V: Waar staat de handleiding?
A: Vanaf versie 2.22 is er een handleiding in PDF-formaat meegeleverd. Open via het startmenu van Windows: START --> (alle) Programma's --> Dance Boost Media Mixer --> Dance Boost Media Mixer Handleiding.

V: Kan ik een plaat gemakkelijk voorafluisteren?
A: Ja, gebruik in de tracklist de spatiebalk om een plaat via het jingle cart kanaal vooraf te luisteren en te stoppen. Je kunt dit ook doen door op de plaat in de tracklist te dubbelklikken met de muis of de knop van de linker Z-as te klikken van de gamepad (meestal gamepadknop #9).

V: Komt er een Nederlandstalige versie van het programma.
A: Hier zijn geen concrete plannen voor.

V: Zijn er sneltoetsen op het toetsenbord beschikbaar in het programma?
A: Tientallen...in principe is het mogelijk om het gehele programma met alleen het toetsenbord te bedienen, of het geheel met de muis te doen, of om het geheel met de gamepad te doen. Een combinatie is uiteraard ook mogelijk.

V: De tijdsaanduiding van de plaat klopt niet, of ik kan niet door de plaat heenspoelen.
A: Het is hoogstwaarschijnlijk een MP3 in variabele bitrate (VBR). Mijn speler kan ze wel afspelen, maar ze worden niet goed ondersteund. Voor de automatische non-stop wil ik ze dan zeker ook afraden.

V: Komt er ook een compressor/limiter in het programma?
A: Daar zijn ook geen concrete plannen voor. Grote probleem is dat als je real-time wil geluidsprocessie wil toepassen je systeemperformance erg achteruit gaat (vanwege de kleine procesbuffer). Als je vervolgens je computer ook nog eens voor meerdere taken gaat gebruiken (P2P-programma's, Outlook, Internet Explorer, etc) zal het geluid vrijwel op alle computers gaan kraken.

V: Kan ik de surrounduitgang van mijn geluidskaart als tweede geluidsbron inschakelen?
A: Dit wordt niet ondersteund door DirectX en is daarom niet mogelijk.

Vervolgens nog even wat gevonden bugs....

BUG: Als ik op een preset klik, sluit het programma zichzelf af.
A: Sinds versie 2.22.7 wordt er gebruik gemaakt van excessief Multi-threading techniek bij het inlezen van audio files in de tracklist. De meeste hedendaagse PC's kunnen dit gemakkelijk aan, maar op de één of andere reden anderen niet. Voor diegene die dit probleem ondervinden raad ik de eerdere release (versie 2.22.6) te downloaden.

BUG: Als ik nieuwsitems korter dan een minuut inplan dan 1 minuut inplan in de muziekspelers, dan is de doorstarttijd niet juist.
A: Dit probleem doet zich pas sindskort voor en ik heb (helaas) nog geen oorzaak kunnen vinden waarom dit bij de éne audio file wel, en bij de andere niet goed gaat. Als workaround kun je de nieuwsitems als jingles in de jingle cartridge inplannen, of de audio file aanvullen tot 1 minuut met stilte.

Aan een oplossing wordt in ieder geval gewerkt.

V: Is het mogelijk om faderstart te maken?
A: Ja, maar ik heb er geen kant-en-klaar kastje voor. Je kunt het op twee manieren realiseren.
1. de starttoetsen van de linker- en rechterspeler zijn F2 en F6. Je kunt een verbinding maken aan deze twee toetsen van het toetsenboard.
2. Het programma werkt is ook aan te sturen via een gamepad. Je kan eern gamepad opofferen en verbindingen leggen naar je mengpanneel.

Een nettere oplossing heb ik helaas nog niet, maar als er goedkope handige oplossingen op de markt zijn zou ik dat ook wel graag willen weten.

tot zover dan de meest gestelde vragen en bug reports.

Mark Serlier

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 10 jun 2006 00:05

Misschien een stomme vraag maar tussen alle uitleg over de werking van het programma en ook in de handleiding kan ik niets terugvinden over de manier waarop je hiermee kunt streamen?
Hoe kan ik de output hiervan op Shoutcast krijgen?
Groet,

John

Plaats reactie