Een warme hallo,
weet iemand iets over de huidige situatie op Curaçao? De laatste keer dat ik er was, was in november 2019, eerst vanwege corona en later vanwege onze dochter die toen net geboren was.
Sinds kort zijn sommige zenders niet meer via stream te beluisteren, bijvoorbeeld Radio ONE of Fiesta FM. Nu worden er in de FMLIST ook drie stations als uitgeschakeld vermeld:
Laser 101 (101.1 FM)
Radio ONE (103.9 FM)
Fiesta Curaçao (106.3 FM)
Is iemand er onlangs geweest en heeft hij/zij iets gehoord? Alvast bedankt!
Veranderingen op Curaçao
Moderator: admin6
Veranderingen op Curaçao
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Re: Veranderingen op Curaçao
Ik las dat de justitieel macht in elkaar gestort is.
En dat dit een zeer ernstig probleem is geworden, ook voor het dagelijks leven.
En dat dit een zeer ernstig probleem is geworden, ook voor het dagelijks leven.
Ik begrijp. Dan zal het radioverhaal het kleinste probleem zijn.
Ik vind Curaçao heel erg leuk en ik hoop dat het eiland zijn justitieel probleem onder controle krijgt.
Ik vind Curaçao heel erg leuk en ik hoop dat het eiland zijn justitieel probleem onder controle krijgt.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
-
Helaas ook voor mij weer te lang geleden om de actuele stand van zaken in de ether aldaar te beoordelen. Online blijft lastig want streaming valt regelmatig uit, maar www.basilachill.com is vrij actueel. Wat we uit het lokale nieuws kunnen opmaken is dat Curom Broadcasting (o.a. van Z86 en Mi95) failliet is verklaard en ook het doek is gevallen voor zowel Korsou FM als Laser101 na het overlijden van de oprichter.
Hierdoor zijn er flink wat FM-frequenties beschikbaar gekomen en was er voor geinteresseerden de mogelijkheid een aanvraag in te dienen bij Bureau Telecommunicatie en Post. We zijn nu ruim een jaar verder, maar hoe dat precies heeft uitgepakt is nergens terug te lezen.
Je zou Radio One eventueel een mailbericht kunnen sturen voor meer info. Dit is ook de partij achter Clazz 95.1 FM en Easy 97.9 FM
Verder gaan er nog altijd geruchten rond dat er zowel op Bonaire als Curacao plannen zijn om met DAB+ te starten. Of dit enig nut heeft op de eilanden is een compleet andere discussie, maar het verhaal duikt steeds weer op alhoewel de RDI afdeling Caribisch Nederland zegt nog geen enkel verzoek te hebben ontvangen voor Bonaire.
Hierdoor zijn er flink wat FM-frequenties beschikbaar gekomen en was er voor geinteresseerden de mogelijkheid een aanvraag in te dienen bij Bureau Telecommunicatie en Post. We zijn nu ruim een jaar verder, maar hoe dat precies heeft uitgepakt is nergens terug te lezen.
Je zou Radio One eventueel een mailbericht kunnen sturen voor meer info. Dit is ook de partij achter Clazz 95.1 FM en Easy 97.9 FM
Verder gaan er nog altijd geruchten rond dat er zowel op Bonaire als Curacao plannen zijn om met DAB+ te starten. Of dit enig nut heeft op de eilanden is een compleet andere discussie, maar het verhaal duikt steeds weer op alhoewel de RDI afdeling Caribisch Nederland zegt nog geen enkel verzoek te hebben ontvangen voor Bonaire.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
column van Patrick; https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... uitzenden/
Curacao is een zelfstandig land binnen ons koninkrijk, met eigen (media) wetgeving. Bonaire is dan weer een ander verhaal omdat dit wel een onderdeel van Nederland is. En misschien is Patrick vergeten dat Radio 538 al eens een poging heeft gedaan om uit te zenden op Curacao. Overigens was 538 toen geen eigendom van Talpa, maar men koos destijds de verkeerde lokale partij zodat het uitliep op een drama.
Overigens hoor je op de Franse Antillen (o.a. Martinique, Guadeloupe en St Martin) Franse stations als NRJ, Fun Radio of RTL2.
Curacao is een zelfstandig land binnen ons koninkrijk, met eigen (media) wetgeving. Bonaire is dan weer een ander verhaal omdat dit wel een onderdeel van Nederland is. En misschien is Patrick vergeten dat Radio 538 al eens een poging heeft gedaan om uit te zenden op Curacao. Overigens was 538 toen geen eigendom van Talpa, maar men koos destijds de verkeerde lokale partij zodat het uitliep op een drama.
Overigens hoor je op de Franse Antillen (o.a. Martinique, Guadeloupe en St Martin) Franse stations als NRJ, Fun Radio of RTL2.
-
Een eilandje verderop, op Aruba is Blue FM 107.5 vrij recent vervangen door Wavez FM https://wavezfmaruba.com/
Lijkt een reggae zender te zijn. Luistert wel lekker weg. Zou er op het strand wel een paar uur naar kunnen luisteren.Madurodam FM schreef: 17 jun 2025 16:04 Een eilandje verderop, op Aruba is Blue FM 107.5 vrij recent vervangen door Wavez FM https://wavezfmaruba.com/