aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Moderator: admin6
Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Ik zie hier geen zenders komen op DAB met een dance aanbod om maar een dwars straat te noemen.
Tot nu aan toe zijn de muxen leeg op de lokale omroep na.
Tot nu aan toe zijn de muxen leeg op de lokale omroep na.
Nee, dance kun je in het noorden wel vergeten. Daar houden we hier niet van. En commerciële lokale omroepen met andere formats zijn hier bij voorbaat kansloos. We hebben hier in het noorden ook maar weinig partijen die een goede nieuwe commerciële zender op DAB kunnen brengen (zonder Silvius en Vos tekort te willen doen). Overigens denk ik dat publieke lokale omroepen op DAB ook geen succes zijn. Ook niet op FM, trouwens.
-
In het Noorden is het waar meer rock georiënteerd en natuurlijk het volkslied/smartlappen. Daar kun je b.v. niet met een Urban format aankomen. Ook classics zullen daar scoren, net als in heel Nederland overigens, alleen ligt er aan in welk genre. Nu is, wat ik in het RadioNL topic ook al schreef, een nieuw themakanaal van start gegaan; RadioNL 70's en 80's dus dat zal ook wel op DAB+ gaan komen, maar het format is niet heel anders dan dat van Radio 10 of andere classics-based stations.
Waar je hier mee aan kunt komen is rock en blues.
Smartlappen ook maar dan wel de smartlappen zoals deze bij Calypso te horen waren.
En de muziek uit de jaren 60 en 70 doen het goed.
Smartlappen ook maar dan wel de smartlappen zoals deze bij Calypso te horen waren.
En de muziek uit de jaren 60 en 70 doen het goed.
-
Grolloo Radio of Arrow's Bluesbox zouden het daar prima doen.
Ik denk, met alle respect, dat producten van Talpa hier niets te zoeken hebben.
Over Blues box hoor ik de harde kern uit Grolloo nooit praten.
Niet dat het iets zegt maar als dit wel de moeite waard zou zijn, dan wordt er over gesproken.
Zeker met een nice als blues.
Over Blues box hoor ik de harde kern uit Grolloo nooit praten.
Niet dat het iets zegt maar als dit wel de moeite waard zou zijn, dan wordt er over gesproken.
Zeker met een nice als blues.
-
Het is jammer dat Grolloo Radio niet meer in beheer is van Johan Derksen want dat was een prima uithangbord voor die muziek op zijn eigen zender.
dat is het eigenlijk nooit geweest, maar niet verder vertellen hoor 
Anders is het Talpa sprookje zo uit.

Anders is het Talpa sprookje zo uit.
-
Station was van hem. Hij heeft dat samen opgezet met wat mensen uit Leiden die ervaring hebben met internet radio. Johan heeft de muziek verzorgt, en die andere de techniek. Zo zat het verhaal omtrent Grolloo Radio. Nu is het weer van die Leiden-boys en wat andere mensen die er bij zijn gekomen. Ik vind het persoonlijk nu wat minder worden eigenlijk. Toen Johan echt daar de muzikale leiding had vond ik het veel beter. Nu is er ook ineens nieuws te horen op de hele uren. Dat was onder zijn leiding niet het geval.
Dank voor deze info, dit vind ik spijtig om te horen, maar het zal wel met zijn prive situatie te maken hebben, zou hij de studio thuis ook niet meer hebben?Vanjeafisharder schreef: 08 mei 2025 20:26 Het is jammer dat Grolloo Radio niet meer in beheer is van Johan Derksen want dat was een prima uithangbord voor die muziek op zijn eigen zender.
-
Die hebben ze speciaal voor zijn station opgebouwd maar hij maakt er ook programma's voor de regionale omroep mee zodat hij niet steeds naar de studio van die zender moet om het daar op te nemen dus die zal hij nog wel gebruiken. Overigens hij is al meer dan een jaar geleden mee gestopt met de bemoeienissen omtrent deze zender. Ik geloof wel dat ze alleen nog wel de muziek gebruiken uit zijn database die ze allemaal gedigitaliseerd hebben.
Op wat voor termijn word het verwacht?rmtech schreef: 12 mar 2025 18:14 Over allotment 49 en 50 in Roosendaal en Breda is nog niets aan te kondigen. Het is zeker niet in de fase dat het 'binnen enkele dagen' on-air is. Geen idee waar dat vandaan komt. We hebben de software voor aanlevering sinds gisteren in een "versie 0.1" werkend. Maar er zijn nog best wat vinkjes te zetten en we zijn -als je weet waar je moet kijken- best open over de voortgang.
misschien 1/9 maar het schijnt dat alles nagenoeg stil ligt, zelfs lokale omroepen die heel graag on air willen in o.a. Noord-Brabant via zenders die al in de lucht zijn zitten al maanden te wachten op de N L P O & R D Islam538q schreef: 10 mei 2025 13:54Op wat voor termijn word het verwacht?rmtech schreef: 12 mar 2025 18:14 Over allotment 49 en 50 in Roosendaal en Breda is nog niets aan te kondigen. Het is zeker niet in de fase dat het 'binnen enkele dagen' on-air is. Geen idee waar dat vandaan komt. We hebben de software voor aanlevering sinds gisteren in een "versie 0.1" werkend. Maar er zijn nog best wat vinkjes te zetten en we zijn -als je weet waar je moet kijken- best open over de voortgang.

-
Ook Gooi en Amsterdam nog 'krekelgeluiden'.
Erwin, je valt een beetje in herhaling!