De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
nerd

Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+

Bericht door nerd »

Maar binnen het huidige Nederlandse radiolandschap is het wel avontuurlijk te noemen.
NIcone900

Re: De Nederlandse versie van FIP: Cream Radio vanaf 14 februari online en op DAB+

Bericht door NIcone900 »

Nu op Max NPO 1 de makers achter Cream Radio.

Terugkijk tip!
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

nerd schreef: 13 feb 2025 17:25 Maar binnen het huidige Nederlandse radiolandschap is het wel avontuurlijk te noemen.
Zeker. Ik ben heel enthousiast.

Alleen bij Father Figure Goerge Michael doe ik zappen. Hoor je overal al.
Janno

Bericht door Janno »

Een buitengewoon prettige zender om even naar te vluchten als de veelgedraaide hits op andere zenders me teveel worden. Dat er af en toe een stukgedraaide hit langs komt jaagt me niet weg.
Christian De La Rue

Bericht door Christian De La Rue »

Ik luisterde vandaag de hele dag. Wat een verademing. Wat een mix. Na mijn werk fietste ik 22 km naar huis en werd meermaals ontroerd. Ik doe er misschien wat lyrisch over maar de mix vind ik echt wel goed zitten: het slingert alle kanten uit, altijd melodieus, niet te melig, pareltjes die je nergens anders hoort, niet zo zwaar op de hand liggen als de FIP-mix, perfect gewoon. Hopelijk blijft dit zo! Ik vraag me wel af hoe het businessmodel in mekaar zit? Cream is geen onderdeel van een publieke omroep zoals FIP maar reclame is er ook niet?
Streampie

Bericht door Streampie »

Christian De La Rue schreef: 13 feb 2025 21:13 Ik luisterde vandaag de hele dag. Wat een verademing. Wat een mix. Na mijn werk fietste ik 22 km naar huis en werd meermaals ontroerd. Ik doe er misschien wat lyrisch over maar de mix vind ik echt wel goed zitten: het slingert alle kanten uit, altijd melodieus, niet te melig, pareltjes die je nergens anders hoort, niet zo zwaar op de hand liggen als de FIP-mix, perfect gewoon. Hopelijk blijft dit zo! Ik vraag me wel af hoe het businessmodel in mekaar zit? Cream is geen onderdeel van een publieke omroep zoals FIP maar reclame is er ook niet?
Dat kan nog komen. Wellicht is er een startkapitaal/investeerder voor het eerste jaar ofzo, ik noem maar wat, en sluit men aan bij een bestaand verkoop-netwerk.
jassy

Bericht door jassy »

Streampie schreef: 13 feb 2025 21:18
Christian De La Rue schreef: 13 feb 2025 21:13 Ik luisterde vandaag de hele dag. Wat een verademing. Wat een mix. Na mijn werk fietste ik 22 km naar huis en werd meermaals ontroerd. Ik doe er misschien wat lyrisch over maar de mix vind ik echt wel goed zitten: het slingert alle kanten uit, altijd melodieus, niet te melig, pareltjes die je nergens anders hoort, niet zo zwaar op de hand liggen als de FIP-mix, perfect gewoon. Hopelijk blijft dit zo! Ik vraag me wel af hoe het businessmodel in mekaar zit? Cream is geen onderdeel van een publieke omroep zoals FIP maar reclame is er ook niet?
Dat kan nog komen. Wellicht is er een startkapitaal/investeerder voor het eerste jaar ofzo, ik noem maar wat, en sluit men aan bij een bestaand verkoop-netwerk.
Reclame zou bij een dergelijke zender wel echt heel spijtig zijn, maar ik begrijp dat het nou eenmaal zo werkt bij een commerciële zender.

Ik vind het tot nu toe ook prettig om naar te luisteren. FIP is inderdaad soms erg ingewikkeld, dit luistert een stuk prettiger. Ik ga het zeker een kans geven.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
Janno

Bericht door Janno »

Geen idee of er reclame gaat komen, maar het is niet ondenkbaar dat het niet komt. Leon en Renny Ramakers zijn niet geheel onbemiddeld. LX Classics van Lex Harding is ook zonder reclame. Gewoon een hobbystation van iemand die het zich kan veroorloven. Gelukkig voor ons.
nerd

Bericht door nerd »

NIcone900 schreef: 13 feb 2025 17:27 Nu op Max NPO 1 de makers achter Cream Radio.

Terugkijk tip!
Bedankt! Leuk om te zien.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Benieuwd geworden na het item bij Omroep Max gisteren. Net even opgezet. Dit is mij echt te vaag. Hoor nu El Bodeguero - Orquesta Aragon. Niet mijn ding dit, maar het zal ongetwijfeld in de smaak vallen bij een doelgroep.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Het AD heeft er ook een item over. Zal hem vanavond ff plaatsen, is premium.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

De Nachtwacht schreef: 14 feb 2025 10:47 Het AD heeft er ook een item over. Zal hem vanavond ff plaatsen, is premium.
Heb hem al:

Geliefden Leon (77) & Renny (78) bedachten nieuwe muziekzender die vanaf Valentijnsdag te luisteren is

Samenwerken hadden geliefden en tegenpolen Leon (77) en Renny Ramakers (78) nauwelijks gedaan, tot ze het nieuwe radiostation Cream bedachten. ‘Dit is voor ons genieten van het leven.’

‘In huis zet Renny altijd de muziek op. Klinkt dat gek?’ vraagt Leon Ramakers, de man die jarenlang directeur van concertpromotor Mojo was en de enige met wie The Rolling Stones of Bruce Springsteen nog altijd bellen als ze in Nederland willen optreden. ‘Weet je wat het is: als ik muziek aanzet, heb ik daar altijd bijgedachten bij. Aan concerten, of mensen die ik ken. Ik word liever verrast door de afspeellijst van Renny. Zij is een muzikale omnivoor, luistert naar van alles. Dat werd de basis van Cream.’

De nieuwe radiozender, die het liefdeskoppel samen bedacht, is sinds Valentijnsdag online, via DAB+ of de app te beluisteren. Ongebruikelijk in de radiowereld: de gedraaide muziek gaat door alle genres heen, van klassiek tot jazz en van soul tot fado. Net zoals die playlist van Renny. ‘Ik geloof dat veel meer mensen zo’n brede muziekinteresse hebben,’ zegt Renny. ‘Radiozenders kiezen voor een bepaalde hoek en op Spotify krijg je ook aanbevelingen van meer van hetzelfde. Wij verrassen sowieso.’

Al bijna een halve eeuw zijn ze samen, allebei bouwden ze in hun werkveld een grote naam op. Hij als concertorganisator, zij als kunsthistoricus en designlabel-baas. Renny is mede-oprichter van het internationaal gewaardeerde label Droog Design, waarvan werken zijn opgenomen in musea van Londen tot New York. Nog altijd organiseert ze tentoonstellingen, uiteraard niet meer zo veel als vroeger. Toch móét ze iets omhanden hebben. ‘Ik heb weleens een stille dag waarop er niemand belt. Juist op dat soort dagen word ik moe. Ik leef op zodra het weer druk en hectisch wordt.’

Aan de muur van hun appartement in een oud schoolgebouw linkt alleen een klein wandkleed van North Sea Jazz naar hun gezamenlijke liefde voor muziek. ‘Wacht, we hebben deze nog,’ zegt Renny, terwijl ze van achterin een kast een fotolijstje tevoorschijn haalt. Links op de foto Bono en The Edge, rechts Larry Mullen jr. en Adam Clayton en te midden van deze mannen van U2: Leon Ramakers.

Het illustreert de band die hij onderhoudt met wereldartiesten, maar dat het lijstje niet in het zicht staat, is net zo veelzeggend. Leon: ‘Ik ken collega’s die thuis artiesten ontvingen, George Michael bijvoorbeeld. Bij ons kwam nooit iemand thuis, ik realiseer me heel goed dat een artiest naar Nederland komt om op te treden, niet om met mij te praten.’

Renny: ‘Voor mij hoeft dat ook niet zo nodig. Naast het podium zijn mensen heel anders, ze vallen meestal tegen.’ Met de vinger net onder de schouder: ‘Mick Jagger is zo klein, hij kwam bij mij tot hier!’ Leon: ‘Nou, niet overdrijven. Maar hij is niet lang, dat klopt.’

het stel leerde elkaar kennen in een café in Delft, toen Leon aan het begin stond van zijn concertloopbaan. Hij trof Renny in het gezelschap van een vriendin.
ViaWifi

Bericht door ViaWifi »

Gezien hun leeftijd hoop ik wel dat ze al over de toekomst van de zender nagedacht hebben.

Maar misschien hebben ze jongere familie waarbij het in de toekomst in goede handen is.
Janno

Bericht door Janno »

Dat geldt ook voor LX Classics. Lex Harding is ook op leeftijd
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

ViaWifi schreef: 14 feb 2025 14:36 Gezien hun leeftijd hoop ik wel dat ze al over de toekomst van de zender nagedacht hebben.

Maar misschien hebben ze jongere familie waarbij het in de toekomst in goede handen is.
Station valt verder gewoon onder hetzelfde radiobedrijf als Kink FM.
Plaats reactie