Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Vanjeafisharder »

Lijkt me een utopie dat die nu ineens naar dit station gaan luisteren. Beter luisteren ze dan de podcast van het programma wat daar wordt uitgezonden, zo werkt dat tegenwoordig.
banne

Bericht door banne »

Herman ven Schippers schreef: 10 dec 2024 14:44 Vanochtend voor de gein even gekeken. Kon op de site geen programmering vinden, dat moest via het Oorboekje. Er was een programma bezig voor- en door de Nederlandse barbershop community, afgewisseld met hiphopmuziek.
"De enige in Nederland", sprak de presentator trots. Ik geloof hem op zijn woord.

Sommige zenders hebben een eilandje binnen de programmering, maar deze zender heeft zoveel eilandjes dat ze er op Vlieland en Terschelling jaloers op zouden worden. Mooi en tegelijkertijd wonderlijk dat dit blijkbaar kan blijven bestaan.
Ik heb hier eerder een post over geplaatst over de mega beperkte doelgroep die dat programma aanspreekt. Dat was iets van 0.001% van de bevolking meen ik
Feivel

Bericht door Feivel »

Giel maar eens mailen met een plan voor een radioprogramma voor de Mensen Met Weinig Geld Op De Rekening-community. Dat zijn er meer dan we barbershops hebben, gok ik zo. Misschien kunnen we reclame verkopen aan de lokale kringloop van Abcoude ;) .

Hoe verzinnen ze het…
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

banne schreef: 10 dec 2024 19:10
Herman ven Schippers schreef: 10 dec 2024 14:44 Vanochtend voor de gein even gekeken. Kon op de site geen programmering vinden, dat moest via het Oorboekje. Er was een programma bezig voor- en door de Nederlandse barbershop community, afgewisseld met hiphopmuziek.
"De enige in Nederland", sprak de presentator trots. Ik geloof hem op zijn woord.

Sommige zenders hebben een eilandje binnen de programmering, maar deze zender heeft zoveel eilandjes dat ze er op Vlieland en Terschelling jaloers op zouden worden. Mooi en tegelijkertijd wonderlijk dat dit blijkbaar kan blijven bestaan.
Ik heb hier eerder een post over geplaatst over de mega beperkte doelgroep die dat programma aanspreekt. Dat was iets van 0.001% van de bevolking meen ik
Moet ook terug te luisteren zijn via YouTube en Spotify, maar ik kan her zo snel niet vinden. Benieuwd naar de aantallen qua views/streams daar van. Paar andere shows van de zender blijven zo rond enkele tientallen views schommelen, met uitschieters naar 300.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Janno schreef: 09 dec 2024 21:25 Het was niet serieus bedoeld :wink:
Ik denk die claim van de zender ruim een jaar geleden over die vermeende "lange rij adverteerders" wel degelijk.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Dit stond in een artikel van marketing report van rond april

https://marketingreport.nl/radio4all-wo ... afe-radio/

Advertentiemodel Yoursafe Ads
Het advertentiemodel is zo opgezet dat de makers delen in de omzet van de reclames. De bedoeling is dat het radiostation (bestaande) communities met elkaar verbindt en radio verbindt met online en social media. Yoursafe Ads zal werken middels een eigen systeem zodat adverteerders en mediabureaus zelf kunnen inkopen. Hoe het model er precies uit komt te zien, heeft de radiozender nog niet bekend gemaakt. Yoursafe Radio doet niet mee met het NMO Luisteronderzoek.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Dat verkoopverhaal kennen we inmiddels al anderhalf jaar, maar geen idee wat ervan terecht is gekomen.
progmog

Bericht door progmog »

Nou zeg, wat een negativiteit over Yoursafe Radio.

Allereerst is het belangrijk om te begrijpen dat zij niet te vergelijken zijn met een traditioneel radiostation. Yourssafe richt primarie op social media en biedt een platform aan waar social media content creators content kunnen maken op een landelijk radiozender. Het is dus Yoursafe niet relevant om te richten op de massa met traditionele landelijke reclamecampagnes, maar puur op socialemediaproducten. je ziet contencreators soms aandacht vragen voor een Yoursafe Radio item of dat zij te horen zijn op Yoursafe.

Dus is een klassieke radioprogrammering of aanbieden van een terugluisterfunctie niet relevant. je ziet wel uitzendingen en fragmenten op sociale mediakanal zelf door producten worden geplaatst. Dit past ook vaak binnen hun strategie om hun publiek te bereiken.

Je kan afvragen of deze aanpak op (lange) termijn succesvol is, maar dat is iets wat de toekomst kan uitwijzen. Maar een open blik hiernaar te kijken en niet vast te houden aan traditionele radiomaken brengen zij een nieuwe dynamiek van manier hoe radio ook kan worden gebruikt. Zeker ook met de gedachte dat traditioneel radiocontent (zoals 538 etc.) onder jongeren steeds moeilijker is om te bereiken en kan dit misschien wel de interesse aantrekken.

De grote twijfel voor mij is de financiële haalbaarheid van dit. Er zit dan wel een grote geldschieter achter het project, maar het risico is wel om welke reden dan ook de geldschieter ermee stopt, dat het project stil komt te vallen.
Streampie

Bericht door Streampie »

Als YSR gericht is op social media wat doen ze dan met een FM netwerk? Dit is totaal niet efficient.

Waarom een achterhaald medium voor massacommunicatie gebruiken om je doelgroep, die daar geen gebruik van maakt en die je via andere kanalen wil bereiken, proberen te bereiken?
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Echtwel schreef: 10 dec 2024 11:16 Ik vraag me serieus af of Yoursaferadio de kerst wel haalt.

Van 31-12024 een nieuw station op de frequentie Yoursaferadio [please]! Doe het voor de luisteraars.[amen].
Als dat gebeurt, dan lijken mij dit de kandidaten, in volgorde van waarschijnlijkheid:

1 - Slam - Zendt noodgedwongen uit op een B-kavel en is onderdeel van Mediahuis, een van de grote drie. Er is dus geld genoeg.
2 - Q-Nonstop - Is onderdeel van DPG, ook een van de grote drie. Ook hier is geld genoeg. Heeft in het verleden op een B-kavel uitgezonden.
3 - Kink - Zendt ook noodgedwongen uit via B-kavels. Kink is onafhankelijk en wil graag, maar zij moesten afhaken bij de veiling, dus of er geld voor is, is de vraag.
4 - Overig - Dit zijn stations als Arrow, 4Ever49, GrootNieuwsRadio, Grand Prix Radio en anderen. Bij deze stations is het zeer de vraag of zij genoeg geld hebben voor dit kavel.
big T

Bericht door big T »

Allemaal stations die bij de veiling niet met geld over de brug kwamen.
Waarom zouden ze dit dan nu wel doen?
Omdat het gratis wordt weggegeven?
Tja dan kan er belangstelling voor zijn :))
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Streampie schreef: 11 dec 2024 10:42 Als YSR gericht is op social media wat doen ze dan met een FM netwerk? Dit is totaal niet efficient.

Waarom een achterhaald medium voor massacommunicatie gebruiken om je doelgroep, die daar geen gebruik van maakt en die je via andere kanalen wil bereiken, proberen te bereiken?
Helemaal mee eens waarom die oude FM als we allemaal hip op internet zitten. :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

EtherScout schreef: 11 dec 2024 11:02
Echtwel schreef: 10 dec 2024 11:16 Ik vraag me serieus af of Yoursaferadio de kerst wel haalt.

Van 31-12024 een nieuw station op de frequentie Yoursaferadio [please]! Doe het voor de luisteraars.[amen].
Als dat gebeurt, dan lijken mij dit de kandidaten, in volgorde van waarschijnlijkheid:

1 - Slam - Zendt noodgedwongen uit op een B-kavel en is onderdeel van Mediahuis, een van de grote drie. Er is dus geld genoeg.
2 - Q-Nonstop - Is onderdeel van DPG, ook een van de grote drie. Ook hier is geld genoeg. Heeft in het verleden op een B-kavel uitgezonden.
3 - Kink - Zendt ook noodgedwongen uit via B-kavels. Kink is onafhankelijk en wil graag, maar zij moesten afhaken bij de veiling, dus of er geld voor is, is de vraag.
4 - Overig - Dit zijn stations als Arrow, 4Ever49, GrootNieuwsRadio, Grand Prix Radio en anderen. Bij deze stations is het zeer de vraag of zij genoeg geld hebben voor dit kavel.
Nr 4. zou ook een prima Combi zijn 3 stations 1 frequentie ( dag: 4Ever49, Middag : GrootNieuwsRadio, avond/nacht: Arrow,) hebben ze in Den Haag op FM met de piraten ook gedaan was een succes !
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Echtwel schreef: 11 dec 2024 13:20
Streampie schreef: 11 dec 2024 10:42 Als YSR gericht is op social media wat doen ze dan met een FM netwerk? Dit is totaal niet efficient.

Helemaal mee eens waarom die oude FM als we allemaal hip op internet zitten. :))
Of zoiets oudbolligs als een (live) programmering? Dat had dan toch ook gewoon direct naar Spotify of Youtube gekund?
progmog

Bericht door progmog »

Jongeren weten prima dat er radio bestaat (lees FM-radio). Alleen de interesse is er nauwelijks omdat het aanbod voor hun 'saai' en 'oubollig' is. Nu is YSR er met heel andere content dus kan dit op lange termijn helpen de jongeren kennis maken met lineaire FM/DAB-radio. Wees blij dat een initiatief als YSR voor de FM/DAB kiest.

En natuurlijk, er zijn digitale opties (apps) maar de toegankelijkheid naar FM/DAB is toch wel eenvoudiger en gratis(!) vergeleken met apps.
En ik heb het hier over FM en DAB samen, want ik zie geen verschil tussen de beide distributies dan analoog vs digitaal. Maar voor beide heb je een radio-ontvanger nodig.
Plaats reactie