Woont toch in die hoek van het land? Lekker ouwe mannen radio maken,
Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Ik vergelijk een situatie waarbij naar elkaar toegepraat wordt terwijl het ene live is en het andere niet. Geen idee waarom ik dat niet mag vergelijken ook al is het ene radio en het andere tv.Deradiokenner schreef: ↑30 nov 2024 13:17Je gaat nu serieus tv vergelijken met radio? Ik vind dat radioprogramma’s altijd live moeten zijn.Orange schreef: ↑26 nov 2024 19:37Radio is illusie. Wat mij betreft juist mooi om het op die manier te doen.
Hoe zou het dan wat jou betreft moeten? Dat Mark zegt: "Ik heb dit vantevoren opgenomen, maar in de studio zit nu live Timo en hij gaat de verkeersinformatie live voorlezen. Daarna hoor je mij weer via de opname."
Ditzelfde is altijd bij Miljoenenjacht op SBS6. Dat is opgenomen, maar Winston gaat wel live langs. Dat wordt altijd goed aan elkaar gepraat. Niets mis mee.
Maar ik denk dat we hier niet uit komen als jij heel stellig bent in dat radioprogramma's altijd live moeten zijn. Ik zou niet weten waarom. Als een programma zich er prima voor leent om vooraf op te nemen, dan zie ik geen enkel bezwaar.
Maar blijkbaar zijn we het meer eens dan het lijkt, want hierboven schets je dat radioprogramma's wel opgenomen mogen zijn. Daarbij ben ik het overigens volledig met je eens dat je niet moet oproepen om berichten in te sturen e.d. als daar toch niets mee gedaan wordt. Dat wordt bij de Top50 toch neem ik aan niet gedaan?Deradiokenner schreef: ↑30 nov 2024 13:17Als het opgenomen is ga dan ook dan niet de schijn ophouden dat je appjes kunt sturen naar de studio terwijl er toch niets mee gebeurd. Ik vind het prima als een programma opgenomen is die er wat mij betreft zich er voor leent. Die danceprogramma’s dat weten we zelf ook wel die zijn opgenomen. De top 50 vind ik prima als dat opgenomen wordt, maar ga dan geen kaarten weg geven of appjes voorlezen. Dat is voor de bühne. Doe dan informatie over de lijst en door! Al blijf ik erbij dat ik het liefst zie dat veel programma’s gewoon live zijn.
Het gaat erom in hoeverre iets live moet zijn en dat verschilt per programma. Dat geldt zowel voor radio als tv. En ik weet niet waarom Even tot hier dan langer zou moeten duren, want dat is een kwestie van het goed produceren zodat het live niet langer duurt dan opgenomen. Overigens kom je met een mooi voorbeeld, want onlangs was er een actualiteit in dat programma die op de uitzenddag nog een vervolg kreeg. Zo'n programma kan je dus niet ruim van tevoren opnemen. Dat kan met Miljoenenjacht weer wel. En zo kan je Top4000-classics op Radio 10 ruim van tevoren opnemen, maar de Top50 weer niet, want die hitlijst past zich iedere week aan.Deradiokenner schreef: ↑30 nov 2024 13:17 Maar de vergelijking dat een tv programma wel opgenomen is en een radioprogramma niet gaat wat mij betreft wel een beetje mank. Of heb je liever vanavond een live versie van Even tot Hier? Dat worden dan lange uitzendingen….
Als het maar goed is, live of opgenomen maakt met niet uit.
-
Het oud en nieuw feest van 538 gaat niet door. Ticketverkoop valt tegen. Bron:AD
Dat is natuurlijk een blamage dat dit zo qua verkoop tegen valt. Alleen als je de namen ziet, snap je dit wel.De Nachtwacht schreef: ↑10 dec 2024 15:26 Het oud en nieuw feest van 538 gaat niet door. Ticketverkoop valt tegen. Bron:AD
Want? Zijn ze niet je smaak? Passen ze niet bij het 538-publiek. Beetje een denigrerende opmerking.NIcone900 schreef: ↑10 dec 2024 15:31Dat is natuurlijk een blamage dat dit zo qua verkoop tegen valt. Alleen als je de namen ziet, snap je dit wel.De Nachtwacht schreef: ↑10 dec 2024 15:26 Het oud en nieuw feest van 538 gaat niet door. Ticketverkoop valt tegen. Bron:AD
Ik denk dat 538 ook wat laat is begonnen met de bekendmaking van dit event. Het was naar mijn mening niet eens een heel slecht idee, maar wellicht niet het goede moment.
Ik zei het direct al: op zijn goedkoopst 59 euro per kaartje is natuurlijk erg fors, dan moet je ook nog gewoon betalen voor je drankjes. En waarschijnlijk gingen ze het toch wel livestreamen op tv 538 dus dan blijven er inderdaad veel thuis of elders in het land naar een lokaal feestje. Zag er ook erg last minute uit allemaal. En midden in de nacht stoppen terwijl op nieuwjaarsdag de ov-dienstregeling pas na 10 uur in de ochtend opstart is ook niet echt aantrekkelijk en handig.NIcone900 schreef: ↑10 dec 2024 15:31Dat is natuurlijk een blamage dat dit zo qua verkoop tegen valt. Alleen als je de namen ziet, snap je dit wel.De Nachtwacht schreef: ↑10 dec 2024 15:26 Het oud en nieuw feest van 538 gaat niet door. Ticketverkoop valt tegen. Bron:AD
-
Het is en blijft een commerciële onderneming. Er moet gewoon wat geld verdient worden. Het zal alles bij elkaar geweest zijn. Geen goede tijd, slechte promotie, kleine aanloop naar iets nieuws. En een hele slechte line up enige uit het oog springende artiest is Davina. En dit alles is gewoon niet goedkoop. Ook het evenementen bureau moet betaald worden voor de organisatie. Ze hadden toch ooit jingleball? Wat is daarmee gebeurd? Als je kijkt wat voor line up 3 FM SR uit de grond stampt en dat is ook nog eens gratis.
Overigens in de stukken van de middagshow die ik gehoord heb is er volgens mij helemaal niks over gezegd, klopt dat? Terwijl het daar juist werd aangekondigd.
-
Ja dat snap ik ook, je gaat daar toch niet over hebben. Doen ze bij Talpa/538 nooit toch. Net als de misrekening om Koningsdag door te laten gaan tijdens een piek van Corona.
Je eigen luisteraar is toch ook niet dom en eigenlijk neem je die als 538 dus niet serieus? En juist als het overal staat behalve bij jezelf roept het alleen maar vragen op. Eerlijkheid duurt het langstDeradiokenner schreef: ↑10 dec 2024 21:07Ja dat snap ik ook, je gaat daar toch niet over hebben. Doen ze bij Talpa/538 nooit toch. Net als de misrekening om Koningsdag door te laten gaan tijdens een piek van Corona.
En nog even over de middagshow: wat een lichtheid is dat geworden zeg. Alsof ze willen uitstralen dat ze er met zo min mogelijk inzet wat van maken. Relatief veel muziek en dus minder items en alles lijkt wel vooraf bedacht (wat deels ook zo is). Dat nonchalante van Frank is ook wel een keer uitgewerkt. Je luisteraar is geen kleuter.
Ben ik niet met je eens. Waarom zou je je luisteraars deelgenoot maken van dit debacle? Informeer de mensen die een kaartje hebben gekocht en klaar. Dan duikt daar nog wat pers op en die kan je ook de info geven via een persbericht. Verder geen woorden aan vuil maken.
En eerlijkheid duurt idd het langst, maar iets niet melden, is nog geen oneerlijkheid. Wat mij betreft gaat dat gezegde dus niet op in deze context.
Ja eens. Ik vraag me af hoe goed dat programma scoort. Volgens 538/Talpa heel goed, maar toch zijn er wel aanpassingen gedaan aan het programma.Deezers schreef: ↑11 dec 2024 07:30 En nog even over de middagshow: wat een lichtheid is dat geworden zeg. Alsof ze willen uitstralen dat ze er met zo min mogelijk inzet wat van maken. Relatief veel muziek en dus minder items en alles lijkt wel vooraf bedacht (wat deels ook zo is). Dat nonchalante van Frank is ook wel een keer uitgewerkt. Je luisteraar is geen kleuter.
Ik vind het raar en gevoelsmatig is 538 helemaal niet zo tevreden over het programma.
-
Zouden ze niet tevreden zijn over de middagshow of is dit gewoon een betere aanpassing? Ik snap dat ze Aiden prominenter in het licht zetten. Maar ik heb het gevoel dat na het vertrek van Ruud en Coen en Sander nooit meer zo goed is geworden zoals het was. Wie moet je na Frank dan op de middag zetten? Ligt het aan Frank is hij gewoon te licht en prima voor een avondshow of Lunchshow? Wie moet je anders neerzetten veel namen kan ik niet noemen. Domien gaat niet, Barend komt bij mij dan naar boven.
Of, zoals ik het zou doen, analyseren ze via de huidige meetmethode de luistercijfers van minuut tot minuut waardoor er kennis is over wat aanslaat en wat niet. Op die manier proberen ze het programma te verbeteren met als doel hogere luistercijfers. Geen idee of dat zo is, maar lijkt me wel logisch.Deradiokenner schreef: ↑11 dec 2024 11:30 Zouden ze niet tevreden zijn over de middagshow of is dit gewoon een betere aanpassing? Ik snap dat ze Aiden prominenter in het licht zetten. Maar ik heb het gevoel dat na het vertrek van Ruud en Coen en Sander nooit meer zo goed is geworden zoals het was. Wie moet je na Frank dan op de middag zetten? Ligt het aan Frank is hij gewoon te licht en prima voor een avondshow of Lunchshow? Wie moet je anders neerzetten veel namen kan ik niet noemen. Domien gaat niet, Barend komt bij mij dan naar boven.