Al zijn de teksten door iemand anders geschreven lijkt het mij logisch dat je die zelf doorleest op voorhand zodat je ongeveer weet wat je kunt verwachten en dit soort onzin eruit filtert. Diegene die de kaas tekst geschreven heeft mag wat mij betreft wat anders gaan doen dan teksten schrijvenPhoenix schreef: ↑09 dec 2024 14:50 Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Ik kan me voorstellen dat bij De Top 4000 teksten wel voorgeproduceerd zijn.
Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
ik snap sowieso niet waarom Jules van Hest altijd plekjes in de programmering blijft krijgen en andere dj's weg moeten, vind hem niet zo bijzonder en geen mooie stembanne schreef: ↑08 dec 2024 20:57 Ik wil Jules van Hest nomineren voor de meest nutteloze DJ van Radio 10. Nu al na 5 nummers elke talk nutteloze feitjes die niets maar dan ook niets met muziek te maken hebben.
De laatste talk zojuist ging (na De Kast-Woorden zonder woorden) over dat de heren van De Kast wel van kaas zullen houden omdat er 80 kaaswinkels in Friesland te vinden zijn. Wat een vreselijk overbodige en nutteloze info. Daarvoor over Rod Stewart die net zo oud is als de magnetron want die is in hetzelfde jaar uitgevonden. Wtf gast?
Volgens mij heb ik hier Mark Labrand weleens over gehoord in één van de vele podcasts over radio.Orange schreef: ↑09 dec 2024 15:10Leuk als iemand die hier dichter op zit wat uit kan leggen hoe dat gaat.Phoenix schreef: ↑09 dec 2024 14:50 Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Ik kan me voorstellen dat bij De Top 4000 teksten wel voorgeproduceerd zijn.
Zelf ben ik in de veronderstelling dat dj's dat (deels) zelf doen. Krijgen ze een dag vantevoren de playlist en gaan ze hun spreeks voorbereiden. Ik proef ook verschillen tussen dj's. De hier aangedragen voorbeelden van Jules van Hest overkomt onder andere Dennis Verheugd, Rene Verkerk, Jeroen Nieuwenhuizen, Edwin Ouwehand niet.
God is a DJ
-
Ik dacht al dat het aan mij lag. Hij praat ook zo ontzettend robot-achtig. Alles veel te langzaam en zo overdreven gearticuleerd.
Overigens dat van die plekjes valt wel mee. Volgens mij heeft hij 10 jaar werkloos thuis gezeten.
En in het weekend hebben de Radio 10-dj’s geen producer.
Dat is waar, heb ik ook gehoord. Daar was het een co-productie tussen Mark en zijn producer.
- Patrick Kicken
Nou dat was Alex Oosterveen die die teksten schreef voor Teekamp en hij ging steeds een stapje verder. Peter las het gewoon voor, maakte hem niks uit wat er stond Of het nou over een SM club in Eindhoven ging of het achterwerk van een Duitse prostituee, Teekamp boerde het gewoon in. Ook nog als een lange audiofile waarna en dus drie man druk waren met zijn programma in elkaar te sleutelen.Phoenix schreef: ↑09 dec 2024 14:50 Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Overigens is het schering en inslag bij ook 'normale' radioshows buiten de hitlijsten om dat de producer alle teksten zit te typen en de jock het gewoon oplepelt alsof hij de voiceover is van zijn eigen radioprogramma. Er zijn er maar weinig die het dan nog echt over weten te brengen, iemand die dat bijvoorbeeld wel kon is Bart van Leeuwen. Zijn producer John Molenaar schreef dan ook echt in spreektaal en met vaak een leuke kwinkslag, was een feest om met die jongen te werken
Videointerviews en backstage beelden: www.patflix.nl Contact via WhatsApp? 0630844222
Vanalles: www.patrickkicken.nl
Vanalles: www.patrickkicken.nl
-
Andere inslag dit, maar je merkt het ook met speeches. Je kunt een prachtige tekst op papier zetten. Maar zolang het niet in spreektaal is, dan komt het voor 200 man ontzettend rottig je strot uit.Patrick Kicken schreef: ↑09 dec 2024 23:25Nou dat was Alex Oosterveen die die teksten schreef voor Teekamp en hij ging steeds een stapje verder. Peter las het gewoon voor, maakte hem niks uit wat er stond Of het nou over een SM club in Eindhoven ging of het achterwerk van een Duitse prostituee, Teekamp boerde het gewoon in. Ook nog als een lange audiofile waarna en dus drie man druk waren met zijn programma in elkaar te sleutelen.Phoenix schreef: ↑09 dec 2024 14:50 Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Overigens is het schering en inslag bij ook 'normale' radioshows buiten de hitlijsten om dat de producer alle teksten zit te typen en de jock het gewoon oplepelt alsof hij de voiceover is van zijn eigen radioprogramma. Er zijn er maar weinig die het dan nog echt over weten te brengen, iemand die dat bijvoorbeeld wel kon is Bart van Leeuwen. Zijn producer John Molenaar schreef dan ook echt in spreektaal en met vaak een leuke kwinkslag, was een feest om met die jongen te werken
Klinkt niet als EvelienJari de Jonge schreef: ↑07 dec 2024 19:19 Gebruiken ze voor de nummers die je hoort nogsteeds de stem van Evelien de Bruijn?
Wat langdradig die top4000. Zullen de luistercijfers ook gaan inzakken of ervaren anderen dit als een groot spektakel. Een week een top zoveel lijst vind ik al lang. Maar dit spant helemaal de kroon.
jessica schreef: ↑17 nov 2024 01:10 Ja goed je stelt nu je eigen mening als voorbeeld voor de meeste luisteraars. Ik weet niet of dat zo is.
Het is vaak moeilijk te denken buiten onze eigen belevingswereld.
Mensen zijn als snel geneigd te denken als zij iets mooi vinden dat een heleboel mensen het mooi vinden. Dit hoef niet per definitie zo te zijn.
De zogenaamde blinde vlek is dit bij velen.
God is a DJ
Het was maar een vraag hoe anderen dit beleven? In mijn persoonlijke beleving is dit een beetje overkill.
Ik heb de indruk dat je het vraagteken foutief gebruikt. Bij een vragende zin dien je een vraagteken te gebruiken en anders niet ;-)
Om je vraag (zonder vraagteken) te beantwoorden: Doorgaans luister ik altijd naar De Top 4000 en vind ik dit een fijnere lijst dan die van Veronica en Radio 2. De Top 4000 ervaar ik als gevarieerder en de lijst wordt minder gehyped dan de Top 2000. Echter deze editie heb ik veel minder geluisterd en komt mede omdat Van Someren er niet meer bij is.
God is a DJ
-
ben niet helemaal op de hoogte van het uitzendschema van de top 4000; gaat die meer dan 2 weken door? dan lijkt het me wel overkill; zeker als ze niet de hele dag door de lijst uitzenden.
denk dat de meeste lijsten die een week max duren het succesvolste zijn; op welke zender dan ook; door een lijst weet je zeker dat je in die specifieke week niet 2x dezelfde plaat hoort, dat is denk waarom de meeste nederlanders dol zijn op lijstjes, getuige ook dat elke zender zowat stijgt in de luistercijfers als ze een lijst uitzenden.
maja dat is wat ik er van denk, hoeft niet waar te zijn ofc
denk dat de meeste lijsten die een week max duren het succesvolste zijn; op welke zender dan ook; door een lijst weet je zeker dat je in die specifieke week niet 2x dezelfde plaat hoort, dat is denk waarom de meeste nederlanders dol zijn op lijstjes, getuige ook dat elke zender zowat stijgt in de luistercijfers als ze een lijst uitzenden.
maja dat is wat ik er van denk, hoeft niet waar te zijn ofc
-
zouden we dan ook mogen weten waarom je dit een fijnere lijst tov andere lijsten (afgezien van het wel of niet hypen)?Phoenix schreef: ↑10 dec 2024 18:48 Om je vraag (zonder vraagteken) te beantwoorden: Doorgaans luister ik altijd naar De Top 4000 en vind ik dit een fijnere lijst dan die van Veronica en Radio 2. De Top 4000 ervaar ik als gevarieerder en de lijst wordt minder gehyped dan de Top 2000. Echter deze editie heb ik veel minder geluisterd en komt mede omdat Van Someren er niet meer bij is.
ben zelf weinig bekend met de radio 10 top 4000, op de raclame na die ik social media tegenkom, maar dat zal waarschijnlijk ook door het algoritme komen, omdat ik zowel gijs staverman als matijn nijhuis volg
Radio 10 staat hier op het werk wel eens aan. Ik beleef het als een normale andere week. Maar op zich vind ik het wel fijn om eens wat nummers te horen die ik al jaren niet had gehoord of zelfs nog nooit gehoord had.
Meestal heb ik dan wel dat ik snap dat die normaal niet op de radio te horen zijn.
Het dus geen Top 2000 vibes waar ik vooraf meestal even kijk wat er dit uur of zelfs dag komt en daar mijn dag op indeel maar dat komt vooral doordat ik deze weken gewoon werk en tussen Kerst en Oud&Nieuw maar 1 dag werk.
Meestal heb ik dan wel dat ik snap dat die normaal niet op de radio te horen zijn.
Het dus geen Top 2000 vibes waar ik vooraf meestal even kijk wat er dit uur of zelfs dag komt en daar mijn dag op indeel maar dat komt vooral doordat ik deze weken gewoon werk en tussen Kerst en Oud&Nieuw maar 1 dag werk.