Nou, Corton is toch niet echt een uitgerangeerde 3FM jock? Stopte zelf met 3voor12 omdat het lastig viel te combineren met zijn gezinsleven, vertelde hij destijds in een brief.Triple M schreef: ↑11 nov 2024 22:21 Oké, Jasper gaat de komende 6 weken inderdaad van zijn vrije dagen genieten. Per 1 januari begint het iets nieuws, maar kan nu nog niet vertellen wat het is. Kondigde hij 5 minuten geleden aan in de laatste Kink In Touch. Heel benieuwd.
Wel jammer dat intussen Kink een opvanghuis voor uitgerangeerde 3FM-dj's (Corton, Brinkman, voegen beiden niet veel toe IMHO) wordt. Het vertrek van Tim en Jasper is vwb nieuwe muziek een enorme aderlating. Maar eens zien hoe het zich de komende tijd gaat ontwikkelen...
Veranderingen Kink
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Kink
Het vertrek van Jasper lijkt inderdaad vooralsnog een aderlating voor de liefhebbers van nieuwe muziek. Deze is, een uitzondering daargelaten vrijwel verdwenen in het nieuwe programma van Jim Vorwald dat nu tussen 18.00-21.00 te horen is. Jammer.
-
KINK is een soort classic rock zender geworden bij deze, maar een classic rock zender met alle soorten rock, beetje Arrow-achtig.
-
Nou nee, er is in de avond nog wel ruimte voor nieuwe muziek, met o.a. de Daily Drop. En dat stroomt soms ook door naar de dagprogrammering. Maar het is wel wat karig geworden t.o.v. eerder, dat zeker.Vanjeafisharder schreef: ↑14 nov 2024 11:02 KINK is een soort classic rock zender geworden bij deze, maar een classic rock zender met alle soorten rock, beetje Arrow-achtig.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Ja klopt maar her en der een verdwaalde nieuwe track maakt het voor mij nog geen 'alternative radio'. Denk dat je met Radio X in de UK een beter voorbeeld hebt hoe het moet, wel veel commerciëler maar to the point alternative. Denk dat ze daar toch meer in het genre blijven ondanks dat er daar ook wel classic alternative wordt gedraaid.
Als liefhebber van alternatieve muziek is Kink voor mij niet de zender. Ik ben de 50 gepasseerd, dus officieel zou het format met veel 90s mij enorm moeten aanspreken (Generatie X hier!). Maar de muziek is echt te uitgekauwd. Recente muziek komt zeer mondjesmaat voorbij, het is misschien 20% van het totaal. Ik vind dat echt veel te weinig.
Beter zou ik het vinden als Kink echt hard aan bepaalde eigen recente hits zou gaan hangen, dus bijna op de CHR manier. En dan wel zoals nederlandse CHR het doet, dus met relatief veel oldies en recurrents. Als de verdeling recent/oud 60/40 of zelfs 55/45 zou zijn, zou het al veel frisser klinken. De oldies komen dan ook beter tot hun recht. Maar ongetwijfeld is dat geen werkbaar en commercieel interessant format.
Voor radio geldt al jaren dat de ontdek-functie volledig weg is. Dat gebeurt op socials en in apps en via gecureerde playlists. Je ziet en hoort dat bij Kink heel duidelijk. Dat Mojo Concerts een dikke vinger in de pap heeft, helpt ook niet. De zender fungeert vaak als een verlengstuk van deze monopolist.
Beter zou ik het vinden als Kink echt hard aan bepaalde eigen recente hits zou gaan hangen, dus bijna op de CHR manier. En dan wel zoals nederlandse CHR het doet, dus met relatief veel oldies en recurrents. Als de verdeling recent/oud 60/40 of zelfs 55/45 zou zijn, zou het al veel frisser klinken. De oldies komen dan ook beter tot hun recht. Maar ongetwijfeld is dat geen werkbaar en commercieel interessant format.
Voor radio geldt al jaren dat de ontdek-functie volledig weg is. Dat gebeurt op socials en in apps en via gecureerde playlists. Je ziet en hoort dat bij Kink heel duidelijk. Dat Mojo Concerts een dikke vinger in de pap heeft, helpt ook niet. De zender fungeert vaak als een verlengstuk van deze monopolist.
-
Alternative radio op de CHR manier doen ze in de UK bij Radio X, dus ik kan je aanraden hier eens naar te luisteren en dan naar KINK weer. Ik hoor wel een verschil, ook in aanpak, snelle jingles. DJ's die de muziek ook op een hitradio-achtige manier verkopen. Het 'swingt' veel meer ook door de vormgeving. Het klinkt in zijn geheel wat minder duister.
hey, dank voor de tip. Ik check radio x (ik vond de naam XFM ech leuker!) al regelmatig.
Maar ik zie echt bijna alleen maar oldies op de playlist van radio X. Minstens 5 platen ouder dan 5 jaar achter elkaar. Zowel in de ochtendshow als de show die nu loopt. Focus op oude muziek. De presentatiestijl is ok hoor, vormgeving en pacing ook, maar mij gaat het vooral om rotaties en exposure voor nieuwe muziek. Dat valt me ook bij Radio X enorm tegen.
Ik hoef ook niet overdag obscure albumtracks te horen, singles is prima, maar het houdt ook hier gewoon niet over. Goed, wellicht is dit een probleem wat ik in het algemeen heb met de kant die reguliere radio op gaat. Ik ben niet meer de doelgroep.
vanuit commerciele overwegingen kan ik het format van Kink prima begrijpen.
Radio, It's not you, it's me
Maar ik zie echt bijna alleen maar oldies op de playlist van radio X. Minstens 5 platen ouder dan 5 jaar achter elkaar. Zowel in de ochtendshow als de show die nu loopt. Focus op oude muziek. De presentatiestijl is ok hoor, vormgeving en pacing ook, maar mij gaat het vooral om rotaties en exposure voor nieuwe muziek. Dat valt me ook bij Radio X enorm tegen.
Ik hoef ook niet overdag obscure albumtracks te horen, singles is prima, maar het houdt ook hier gewoon niet over. Goed, wellicht is dit een probleem wat ik in het algemeen heb met de kant die reguliere radio op gaat. Ik ben niet meer de doelgroep.
vanuit commerciele overwegingen kan ik het format van Kink prima begrijpen.
Radio, It's not you, it's me
Nou ik mis de verassingen ook wel. De KINK 1500 was namelijk wel soms verrassend. KINK speelt teveel op safe met vaak dezelfde artiesten met dezelfde plaat. Zeker als je veel naar KINK luistert. Mis de geniale platen/ontdekkingen zoals Arjan Grolleman deze destijds wel had.
-
Delete
Laatst gewijzigd door Vliegendereporter op 18 nov 2024 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Verkeerde topicVliegendereporter schreef: ↑18 nov 2024 07:22 Ook Sublime heeft een nieuwe website zelfde concept als andere mediahuis zenders
Eens, het is safe side radio. En inderdaad, een overdaad aan muziek van een aantal artiesten. Zo kwam Live vandaag al vier keer langs (in 12 uur tijd) en ook Muse, Foo Fighters, Kings of Leon en Green Day (3x), Arctic Monkeys, Killers, Depeche Mode, Smiths, Pearl Jam, Skunk Anansie, Kooks, Black Keys, Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Blur en R.E.M. (2x). En dat is geen nieuwe muziek die je graag wil laten horen, maar (uitgekauwde) classics.spoonman schreef: ↑15 nov 2024 17:42 Nou ik mis de verassingen ook wel. De KINK 1500 was namelijk wel soms verrassend. KINK speelt teveel op safe met vaak dezelfde artiesten met dezelfde plaat. Zeker als je veel naar KINK luistert. Mis de geniale platen/ontdekkingen zoals Arjan Grolleman deze destijds wel had.
-
Ja en als het nou eens een goede mix zou zijn tussen classics en echte nieuwe muziek/nieuwe releases en sterk uitgebalanceerd dan zou het nog wel de moeite waard zijn maar dit zijn allemaal zoals dat bij 3FM noemde, Michiel Veenstra zei dat toen; 'compensatie platen' achter elkaar.
Het probleem is ook dat ze van de ususal suspects ook altijd dezelfde 4 a 5 platen draaien terwijl er zoveel meer materiaal voorhanden is. Ook bij Kink 90s lijden ze aan die kwaal. Juist daar zou je verwachten dat je net ff dieper duikt. Daar negeren ze talloze nummers die in het alternatieve circuit dikke hits zijn geweest, en blijven ze volharden in pak em beet 400 platen in een constante loop.Odeon schreef: ↑18 nov 2024 12:06Eens, het is safe side radio. En inderdaad, een overdaad aan muziek van een aantal artiesten. Zo kwam Live vandaag al vier keer langs (in 12 uur tijd) en ook Muse, Foo Fighters, Kings of Leon en Green Day (3x), Arctic Monkeys, Killers, Depeche Mode, Smiths, Pearl Jam, Skunk Anansie, Kooks, Black Keys, Nirvana, Red Hot Chili Peppers, Blur en R.E.M. (2x). En dat is geen nieuwe muziek die je graag wil laten horen, maar (uitgekauwde) classics.spoonman schreef: ↑15 nov 2024 17:42 Nou ik mis de verassingen ook wel. De KINK 1500 was namelijk wel soms verrassend. KINK speelt teveel op safe met vaak dezelfde artiesten met dezelfde plaat. Zeker als je veel naar KINK luistert. Mis de geniale platen/ontdekkingen zoals Arjan Grolleman deze destijds wel had.
Na de KINK 1500 verdwijnen de iets minder gangbare platen meteen weer uit de playlist. En de lijst is ook afgebakend met slechts een beperkt aantal platen per artiest waar je uit kunt kiezen. Allemaal om verrassingen zo veel mogelijk te beperken.
Het zou nog niet eens zo’n probleem hoeven zijn als je er wat meer en betere nieuwe muziek tegenover zet, maar die wil (en kennis?) lijkt niet voorhanden.
Klopt, de internet-stations draaien eigenlijk altijd een (veel) smallere playlist dan de reguliere stations. Niet alleen bij Kink, maar dat geldt voor alle partijen. Kijk maar eens naar het aantal verschillende artiesten of verschillende songs berekend over de afgelopen 8 weken.dasco1973 schreef: ↑18 nov 2024 13:49 Het probleem is ook dat ze van de ususal suspects ook altijd dezelfde 4 a 5 platen draaien terwijl er zoveel meer materiaal voorhanden is. Ook bij Kink 90s lijden ze aan die kwaal. Juist daar zou je verwachten dat je net ff dieper duikt. Daar negeren ze talloze nummers die in het alternatieve circuit dikke hits zijn geweest, en blijven ze volharden in pak em beet 400 platen in een constante loop.
Dan zie je dat de Kink-streams op zo'n 1000 songs van 400 artiesten zitten, tegenover het reguliere Kink: "De afgelopen 8 weken heeft Kink in totaal 18.453 nummers gedraaid, bestaande uit 2.436 verschillende songs. Deze 2.436 tracks waren van 875 verschillende artiesten. Hetzelfde liedje hoor je hier ongeveer eens per 7 dagen. In de afgelopen 56 dagen heeft Kink 386 keer een uniek nummer gedraaid, een song die in deze periode maar eenmalig op de radio is geweest. Dat betreft dus maar zo'n 2% van de afgespeelde tracks."