Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Hoe dan ook, ook deze week was Veronica weer kenmerkend druk met zichzelf.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Phoenix schreef: 20 okt 2024 10:05
Roel_ schreef: 20 okt 2024 00:38 Toen Wouter onlangs ziek was, toen gooide Frank direct het hele medische dossier op de radio. Ik denk dat Gerard, Wouter en Frank dit best wel hadden kunnen maken ten opzichte van Rob. Aangezien het meer vrienden zijn dan collega's.
Het hele medische dossier op de radio gooien. Van je vrienden moet je het maar hebben.
Ik had niet het idee dat Wouter het erg vond, want hij begon het zelf ook nog in detail uit te leggen. Stenders gooide het zelf ook helemaal op zender.
Je bent ouder en je wil wat...
Loekie

Bericht door Loekie »

repelsteel schreef: 20 okt 2024 10:39 Hoe dan ook, ook deze week was Veronica weer kenmerkend druk met zichzelf.
Kun je voorbeelden noemen? Nu werd er niets gezegd waarom Rob niet aanwezig is, en dan is het nog niet goed. :wink: Omdat deze kritiek regelmatig terug komt heb ik hier extra opgelet maar volgens mij valt het echt mee. Misschien valt het nu meer op door de nieuwe studio. Op andere zenders zoals Q (nee, ik mag niet vergelijken, ik weet het, maar ik doe het toch) gebeurde dit ook bij dit soort gelegenheden.

Op dit forum worden kleine interne zaken juist uitgemolken, ziekte van een DJ verdacht gemaakt en de woorden van een 'columnist' verkeerd uitgelegd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

edit
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Loekie schreef: 20 okt 2024 11:03
repelsteel schreef: 20 okt 2024 10:39 Hoe dan ook, ook deze week was Veronica weer kenmerkend druk met zichzelf.
Kun je voorbeelden noemen? Nu werd er niets gezegd waarom Rob niet aanwezig is, en dan is het nog niet goed. :wink: Omdat deze kritiek regelmatig terug komt heb ik hier extra opgelet maar volgens mij valt het echt mee. Misschien valt het nu meer op door de nieuwe studio. Op andere zenders zoals Q (nee, ik mag niet vergelijken, ik weet het, maar ik doe het toch) gebeurde dit ook bij dit soort gelegenheden.

Op dit forum worden kleine interne zaken juist uitgemolken, ziekte van een DJ verdacht gemaakt en de woorden van een 'columnist' verkeerd uitgelegd.
Exact dat.
Je hebt kink- en stophoest.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Klopt. En niet naar de luisteraar gericht. Daarom is Veronica echt ten dode opgeschreven. Radionerd station voor mensen hier, maar totaal niet relevant voor de gemiddelde luisteraar.

Zie matige luistercijfers die mijn gelijk onderschrijven.
Roel_

Bericht door Roel_ »

NIcone900 schreef: 20 okt 2024 15:12
Klopt. En niet naar de luisteraar gericht. Daarom is Veronica echt ten dode opgeschreven. Radionerd station voor mensen hier, maar totaal niet relevant voor de gemiddelde luisteraar.

Zie matige luistercijfers die mijn gelijk onderschrijven.
Moet je kijken waar Veronica een jaar geleden (nog niet eens) stond met een marktaandeel van 1,8%, en nu richting 4%. Luisteraars win je langzaam voor je terug. Een marktaandeel van 6% is best haalbaar voor Veronica op de lange termijn.

En ze richten zich juist wel op de luisteraar met interactieve behandeling van appjes van luisteraars (of het oplezen van berichtjes en terugbellen van luisteraars) en de diverse acties en spelletjes.
Je bent ouder en je wil wat...
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

We blijven roepen dat Veronica op termijn wel even 6% kan halen. Maar dat geloof ik niet in. Veronica zit in een zware markt, de koek is opnieuw verdeeld door de komst van JOE en daar heeft iedereen last van. JOE draait heel erg goed, en deelt tot nu toe erg veel tikken uit. Ik zie Veronica daar voorlopig niet in de buurt komen. Ook omdat Radio 10 ook iets beter draait. Ik moet het zien. En bedenk dat JOE ook nog steeds niet is toegevoegd aan het aanbod bij KPN. Wat ik nog steeds opvallen vindt, maar goed het ging hier over Veronica.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Deradiokenner schreef: 20 okt 2024 16:08 We blijven roepen dat Veronica op termijn wel even 6% kan halen. Maar dat geloof ik niet in. Veronica zit in een zware markt, de koek is opnieuw verdeeld door de komst van JOE en daar heeft iedereen last van. JOE draait heel erg goed, en deelt tot nu toe erg veel tikken uit. Ik zie Veronica daar voorlopig niet in de buurt komen. Ook omdat Radio 10 ook iets beter draait. Ik moet het zien. En bedenk dat JOE ook nog steeds niet is toegevoegd aan het aanbod bij KPN. Wat ik nog steeds opvallen vindt, maar goed het ging hier over Veronica.
Ik heb geen idee wat het aandeel van KPN op de totale markt is, maar ik vermoed niet veel.

Veronica heeft gekozen voor een breed format en concurreert daarmee met Radio 2, Radio 10 en inderdaad Joe. De zender klinkt wel totaal anders dan Joe.

Met drie landelijke concurrenten met groot bereik, is het zeker een lastige markt. Of de 6% hiermee haalbaar is, lijkt mij ook de vraag. Voorlopig is 4% al een verbetering en 5% een mooi doel, lijkt mij.

Met meer focus was dit wellicht anders geweest, maar dat is duidelijk niet de keuze van Radio Veronica.
NIcone900 schreef: 20 okt 2024 15:12 Zie matige luistercijfers die mijn gelijk onderschrijven.
Alsof deze niet zijn gestegen en er geen andere invloeden zijn op luistercijfers -zzz
Rock 'n roll is better than music!
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Deradiokenner schreef: 20 okt 2024 16:08 We blijven roepen dat Veronica op termijn wel even 6% kan halen. Maar dat geloof ik niet in. Veronica zit in een zware markt, de koek is opnieuw verdeeld door de komst van JOE en daar heeft iedereen last van. JOE draait heel erg goed, en deelt tot nu toe erg veel tikken uit. Ik zie Veronica daar voorlopig niet in de buurt komen. Ook omdat Radio 10 ook iets beter draait. Ik moet het zien. En bedenk dat JOE ook nog steeds niet is toegevoegd aan het aanbod bij KPN. Wat ik nog steeds opvallen vindt, maar goed het ging hier over Veronica.
Klopt. Sta er hetzelfde in.

Dit wordt al afgelopen jaren geroepen over Veronica. Ze maken het niet waar.
Janno

Bericht door Janno »

Zoals ik al eerder heb gezegd: ik denk ook niet dat Veronica bij de top in de luistercijfers gaat komen, de markt is al redelijk vol, Alleen zie ik wél dat ze het afgelopen jaar best stappen hebben gemaakt en snap ik niet waarom mensen keer op keer dezelfde plaat opzetten van een zieltogend station wat ten dode opgeschreven is. Dat is gewoon op dit moment niet de realiteit. Het lijkt bijna op wensdenken en dat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Wat heb je daar aan?
jessica

Bericht door jessica »

4% voor Veronica, niet freakerig maar wel afwisselende muziek met soms iets nieuws. 6% voor Joe, draait alleen platgeslagen hits die in de top10 hebben gestaan en alleen oud.

Mijn keuze valt op luisteren naar Veronica. Hopelijk zullen ze Joe nog een keer inhalen of worden mensen Joe toch zat als ze er achter komen dat dat station maar 150 liedjes draait.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 20 okt 2024 17:27 Zoals ik al eerder heb gezegd: ik denk ook niet dat Veronica bij de top in de luistercijfers gaat komen, de markt is al redelijk vol, Alleen zie ik wél dat ze het afgelopen jaar best stappen hebben gemaakt en snap ik niet waarom mensen keer op keer dezelfde plaat opzetten van een zieltogend station wat ten dode opgeschreven is. Dat is gewoon op dit moment niet de realiteit. Het lijkt bijna op wensdenken en dat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Wat heb je daar aan?
Ik zie deze stappen niet. Met de komst van Ekdom, Wout & Frank is Veronica nauwelijks iets opgeschoten. Veronica heeft ook een moeilijk format vind ik. Muzikaal zeer breed, niet afgekaderd door genres of periodes, en een pay-off (Join the club) die nietszeggend is. Ekdom, Stenders, Wout & Frank zijn ook de jocks niet (meer) die automatisch grote groepen luisteraars naar zich toe trekken.
Persoonlijk vind ik de muziekmix van Veronica prima, maar door de vele onderbrekingen van (oninteressante) spreeks en reclame, nieuws, weer en verkeer mist het tempo.
God is a DJ
jessica

Bericht door jessica »

(Oninteressante) spreeks en reclame, nieuws, weer en verkeer heeft toch ieder ander station toch ook?
Ik zie het verschil niet zo.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Feit blijft wel dat er door commercials, nieuws verkeer en weer wel te te weinig tijd over blijft per uur wat er echt toe doet bij een muziekzender; de muziek. Deels is het verplicht dat nieuws, maar als je dat ook nog eens op het halfuur meent te moeten uitzenden zoals bij in de ochtend bij Ekdom, bij Stenders én bij Wout en Frank wordt het allemaal wel erg krap allemaal.
Plaats reactie