Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

Joost Roland schreef: 18 okt 2024 11:45 Prettige lijst die Dance top 100 op 3FM.
Echt een domme fout die ze maken. Sowieso heb ik enorm mijn twijfels over het uitzenden op ADE. In de eerste plaats omdat 538 en SLAM! dat normaal ook al doen. En bijzonder aangezien ze op andere festivals/evenementen al jaren bezuinigen. Maar ook omdat het profiel van 3FM veel meer pop/rock is. En als je ziet wat ze draaien, dan heeft het ook weinig affiniteit met de normale playlist. Alsof de KFC opeens hamburgers gaat verkopen. Volgens mij hebben ze juist wat anders te verkopen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Pot schreef: 19 okt 2024 00:17
Joost Roland schreef: 18 okt 2024 11:45 Prettige lijst die Dance top 100 op 3FM.
Echt een domme fout die ze maken. Sowieso heb ik enorm mijn twijfels over het uitzenden op ADE. In de eerste plaats omdat 538 en SLAM! dat normaal ook al doen. En bijzonder aangezien ze op andere festivals/evenementen al jaren bezuinigen. Maar ook omdat het profiel van 3FM veel meer pop/rock is. En als je ziet wat ze draaien, dan heeft het ook weinig affiniteit met de normale playlist. Alsof de KFC opeens hamburgers gaat verkopen. Volgens mij hebben ze juist wat anders te verkopen.
Ach, zelfs Radio 6 zond ooit uit vanaf ADE. Ik vind dat het best past op 3FM.
Jordsco

Bericht door Jordsco »

Het past net zo goed als een 80st lijst op Q, of een foute lijst op 538…
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Prima toch voor die paar dagen. Het is niet mijn ding maar dat geldt voor alle lijstjes. Ik heb na 9 uur gewoon iets anders opgezet.
SB92

Bericht door SB92 »

Het viel mij alles mee eerlijk gezegd. En erg leuk voor Ramon, Joeri en Ivo dat ze dit konden doen. Dat zijn toch (samen met Barend) de DJ's bij 3FM die veel affiniteit hebben met elektronische muziek. De tijd van gitaarmuziek is toch wel een beetje voorbij.
GerardVanDenEnde

Bericht door GerardVanDenEnde »

Het profiel van 3FM is meer dan pop en rock. Ook de dance is toch redelijk vertegenwoordigd op de playlist
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Pot schreef: 19 okt 2024 00:17
Volgens mij zond 3FM in de hoogtijdagen ook al uit vanaf ADE. En KFC verkoopt trouwens ook hamburgers, maar dan met kip 😁
Pot

Bericht door Pot »

3FM draait over het algemeen veel minder dance dan SLAM! of 538. Dan moet je dus al ‘concurreren’ met die twee. De (potentiële) achterban zit niet in Amsterdam, maar daarbuiten. Zeker gezien het feit dat 3FM afgelopen jaren nog behoorlijk aan het snijden is op het aantal uitzendmomenten op festivals, blijf ik het een domme beslissing vinden. Je kan dan beter investeren in eentje waar je direct opvalt en het goed aansluit bij je merk. Dat is in dit geval gewoon niet zo.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Inderdaad. Ze draaien minder dance dan alternative dus is het vreemd dat ze juist op ADE gaan staan en niet een festival van de zomer waar alt. music centraal stond.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Menno de Boer zat in de podcast InVorm. Hier een artikel over wat hij gezegd heeft met een linkje naar de hele podcast: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... dere-naam/
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

aapdedino schreef: 21 okt 2024 20:44 Menno de Boer zat in de podcast InVorm. Hier een artikel over wat hij gezegd heeft met een linkje naar de hele podcast: https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... dere-naam/
Het heette dus toch niet voor niets ‘npo radio 3’ onlangs in het jaarplan.
Totti

Bericht door Totti »

Freddie Mercuryfan schreef: 21 okt 2024 12:28
Volgens mij zond 3FM in de hoogtijdagen ook al uit vanaf ADE. En KFC verkoopt trouwens ook hamburgers, maar dan met kip 😁
Inderdaad. In de hoogtijdagen was er op zaterdag ook Tiësto's Club Life. En ja hoor, ook het Amsterdam Dance Event werd uitgezonden. Ook 3FM heeft de playlist voorzichtig aangepast richting Dance en minder alternatief. Ik vind het leuk en de luisteraars uiteraard ook. De cijfers nemen in ieder geval voorzichtig toe.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Pot

Bericht door Pot »

Totti schreef: 22 okt 2024 22:21
Inderdaad. In de hoogtijdagen was er op zaterdag ook Tiësto's Club Life. En ja hoor, ook het Amsterdam Dance Event werd uitgezonden. Ook 3FM heeft de playlist voorzichtig aangepast richting Dance en minder alternatief. Ik vind het leuk en de luisteraars uiteraard ook. De cijfers nemen in ieder geval voorzichtig toe.
Maar werd er in die tijd ook een lijst, met afwijkende muziek, gedraaid op een doordeweekse dag? Naar mijn weten niet.

Dat was ook in de tijd dat 3FM aanwezig was bij bijna elk middel-groot festival in Nederland. Inmiddels is dat ook niet meer zo.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Pot schreef: 24 okt 2024 09:16 Dat was ook in de tijd dat 3FM aanwezig was bij bijna elk middel-groot festival in Nederland. Inmiddels is dat ook niet meer zo.
Dat was wel echt heul lekkere radio, ze wisten het festival gevoel op mij wel echt goed over te brengen toen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 24 okt 2024 09:16
Totti schreef: 22 okt 2024 22:21
Maar werd er in die tijd ook een lijst, met afwijkende muziek, gedraaid op een doordeweekse dag? Naar mijn weten niet.
Naar mijn idee niet inderdaad.
Plaats reactie