NPOradio5 heeft geen pakket.DavyGer schreef: ↑09 okt 2024 20:56Volgens mij heeft Veronica sowieso 't slechtste pakket van NL (maar ik laat mij graag corrigeren als er een nog slechter landelijk pakket is)Vliegendereporter schreef: ↑09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
ligt helpt ook niet mee als je niet overal goed te ontvangen bent als station
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
-
Dat zal zeker mee spelen dus misschien net als wat SLAM doet, meer dat DAB+ verhaal promoten zodat daar luisteraars ook naar overschakelen als de ontvangst van Veronica tegen valt. Dat kunnen ze middels outdoor campagnes bewerkstelligen en het daar ook op zender veel over te hebben.Vliegendereporter schreef: ↑09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
-
Radio wordt het meest thuis beluisterd. Dat is nou net de plek waar heel veel mensen slecht DAB+ kunnen ontvangen.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:25Dat zal zeker mee spelen dus misschien net als wat SLAM doet, meer dat DAB+ verhaal promoten zodat daar luisteraars ook naar overschakelen als de ontvangst van Veronica tegen valt. Dat kunnen ze middels outdoor campagnes bewerkstelligen en het daar ook op zender veel over te hebben.Vliegendereporter schreef: ↑09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Daar is dan weer internet en digitale kabelradio van toepassing.
-
Klopt maar, het blijft gewoon lastig.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:35 Daar is dan weer internet en digitale kabelradio van toepassing.
Het enorme voordeel van FM en ook MG is dat je kunt noemen waar je te horen bent. Dit is Radio Veronica op 103FM klinkt prima. Dit is Radio Veronica op DAB+ klinkt helemaal nergens naar. Laat online en digitale kabelradio maar zitten, want het wordt alleen maar slechter. Bovendien kan je het nauwelijks herhalen. Dat alles maakt het gewoon erg lastig.
Daarom hebben (bijna?) alle landelijke radiozenders ook de frequentie en bijvoorbeeld het woord FM uit hun naam en payoff. Al meer dan 10 jaar. Zodat de merknaam breder inzetbaar is in veranderende tijden, want radio is allang niet meer aan FM gebonden. En dat wordt alleen maar minder.GerjanCluistra schreef: ↑09 okt 2024 21:38Klopt maar, het blijft gewoon lastig.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:35 Daar is dan weer internet en digitale kabelradio van toepassing.
Het enorme voordeel van FM en ook MG is dat je kunt noemen waar je te horen bent. Dit is Radio Veronica op 103FM klinkt prima. Dit is Radio Veronica op DAB+ klinkt helemaal nergens naar. Laat online en digitale kabelradio maar zitten, want het wordt alleen maar slechter. Bovendien kan je het nauwelijks herhalen. Dat alles maakt het gewoon erg lastig.
Ze kunnen eens naar Radio Caroline luisteren. Die geven ieder uur in de uuropenener aan waar ze te beluisteren zijn en dat is niet eens op FM.GerjanCluistra schreef: ↑09 okt 2024 21:38Klopt maar, het blijft gewoon lastig.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:35 Daar is dan weer internet en digitale kabelradio van toepassing.
Die zeggen altijd Dab+, online en on your smart speaker. Zoiets kan Veronica ook ieder uur laten horen.
- Knite Force
Ik meen me juist te herinneren dat Veronica dat een poos gedaan heeft? Smart speaker doet bij ergens vaag een belletje rinkelen namelijk, met de stem van Marisa.
-
Het kan maar, dat is toch als een komkommer in de gang. Dat is zo nietszeggend.jessica schreef: ↑10 okt 2024 01:46Ze kunnen eens naar Radio Caroline luisteren. Die geven ieder uur in de uuropenener aan waar ze te beluisteren zijn en dat is niet eens op FM.GerjanCluistra schreef: ↑09 okt 2024 21:38Klopt maar, het blijft gewoon lastig.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:35 Daar is dan weer internet en digitale kabelradio van toepassing.
Die zeggen altijd Dab+, online en on your smart speaker. Zoiets kan Veronica ook ieder uur laten horen.
-
Beetje onzin, iedereen luistert bijna radio digitaal. Ziggo, KPN noem het maar op. Ik denk dat FM niet zo heel veel meer thuis wordt aan gezet. Misschien in de schuur enzo, maar jongeren hebben toch veel via een smart speaker.GerjanCluistra schreef: ↑09 okt 2024 21:31Radio wordt het meest thuis beluisterd. Dat is nou net de plek waar heel veel mensen slecht DAB+ kunnen ontvangen.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:25Dat zal zeker mee spelen dus misschien net als wat SLAM doet, meer dat DAB+ verhaal promoten zodat daar luisteraars ook naar overschakelen als de ontvangst van Veronica tegen valt. Dat kunnen ze middels outdoor campagnes bewerkstelligen en het daar ook op zender veel over te hebben.Vliegendereporter schreef: ↑09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
Maar juist jongeren luisteren steeds minder radio. Het is iets van ouderen en die luisteren toch echt vooral naar een traditionele radio. FM of DAB+. Jouw omgeving is niet iedereen hè
-
Dat is wel zo inderdaad. Mensen luisteren thuis vaak radio via de televisie. Gebeurd overigens al heel erg lang.Deradiokenner schreef: ↑10 okt 2024 12:29Beetje onzin, iedereen luistert bijna radio digitaal. Ziggo, KPN noem het maar op. Ik denk dat FM niet zo heel veel meer thuis wordt aan gezet. Misschien in de schuur enzo, maar jongeren hebben toch veel via een smart speaker.GerjanCluistra schreef: ↑09 okt 2024 21:31Radio wordt het meest thuis beluisterd. Dat is nou net de plek waar heel veel mensen slecht DAB+ kunnen ontvangen.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 21:25
Dat zal zeker mee spelen dus misschien net als wat SLAM doet, meer dat DAB+ verhaal promoten zodat daar luisteraars ook naar overschakelen als de ontvangst van Veronica tegen valt. Dat kunnen ze middels outdoor campagnes bewerkstelligen en het daar ook op zender veel over te hebben.
Toen ik net na de eeuwwisseling begon bij Midland FM kregen ze Midland TV, de kabelkrant met het geluid van de radio op de achtergrond. In die tijd werkte ik heel veel bij mensen thuis en het viel mij toen al op hoe vaak ik ergens kwam waar mensen Midland TV aan hadden staan voor de muziek. Althans, die aanname deed ik omdat er niemand naar dat tekst tv zat te kijken.
-
Het is meer dat het luisteronderzoek er niet in slaagt om jongeren te bereiken waardoor het lijkt dat jongeren niet naar de radio luisteren. Rij de bouwplaatsen maar af, regelmatig schettert de radio over de bouw heen, ook waar jongeren aan het werk zijn.
Mijn ervaring is dat jongeren echt nauwelijks radio luisteren,. Ja noodgedwongen op hun werkplek ofzo, maar uit zichzelf is echt zeldzaam.GerjanCluistra schreef: ↑10 okt 2024 19:39Het is meer dat het luisteronderzoek er niet in slaagt om jongeren te bereiken waardoor het lijkt dat jongeren niet naar de radio luisteren. Rij de bouwplaatsen maar af, regelmatig schettert de radio over de bouw heen, ook waar jongeren aan het werk zijn.
Ja, precies. Op de werkplek wordt meegeluisterd omdat het niet anders kan, maar ze zetten zelden uit eigen beweging een radiozender op.