Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

NIcone900

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door NIcone900 »

Het nieuwe Veronica slaat totaal niet aan. Al paar weken duidelijk verlies in de luistercijfers.

Het doet me denken zo een schat ik 12 jaar terug aan het nieuwe YorinFM met Stenders en Jensen. Eerst groei, daarna alleen maar dalen en dalen. Dit scenario voorzie ik ook voor Veronica.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Schreef het in het andere draadje ook al maar ik denk dat niet te lang zo door moet gaan. Je kunt beter een ander en nieuw fris merk in de markt zetten dan door gaan op dezelfde voet en hopen dat het ooit eens aan gaat slaan. Dan kun je aankomen met wollige oneliners als 'Veronica DNA herijken' 'club gevoel' 'Veronica kom weer naar je toe 'deze zomer' etc., maar dat zegt niemand iets, het is niet concreet.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Vanjeafisharder schreef: 09 okt 2024 16:49 Schreef het in het andere draadje ook al maar ik denk dat niet te lang zo door moet gaan. Je kunt beter een ander en nieuw fris merk in de markt zetten dan door gaan op dezelfde voet en hopen dat het ooit eens aan gaat slaan. Dan kun je aankomen met wollige oneliners als 'Veronica DNA herijken' 'club gevoel' 'Veronica kom weer naar je toe 'deze zomer' etc., maar dat zegt niemand iets, het is niet concreet.
Klopt. Dit typ ik hier al maanden. Gewoon een totale nieuwe rebrand met nieuwe naam. Dit is trekken aan een dood paard.
Vanjeafisharder

Ja, en het is qua muziek wel anders dan wat de andere doen, grotendeels maar toch probeert het wat af te snoepen van andere stations door iets meer mainstream te draaien dan onder Stenders zijn periode als directeurtje, maar dat doet de boel ook minder goed dan gehoopt werd. En dan zijn nu Wout, Frank en Gerard bij 'de club' maar dat zet ook niet bepaald zoden aan de dijk. Het leek er even op dat met Wout en Frank erbij het wel beter werd met de luistercijfers maar het valt nu toch weer wat terug allemaal.
Vanjeafisharder

Vraag me trouwens af wat ze met Veronica Vintage van plan zijn. Hoorde dat ze hier nog de oude voice over Marcel Jonker gebruiken en We. Love. Music verschijnt nog in beeld op DAB+.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanjeafisharder schreef: 09 okt 2024 18:25 Vraag me trouwens af wat ze met Veronica Vintage van plan zijn. Hoorde dat ze hier nog de oude voice over Marcel Jonker gebruiken en We. Love. Music verschijnt nog in beeld op DAB+.
Kort antwoord? Niks. Langer antwoord? Helemaal niks waarschijnlijk, luisterde bijna niemand naar.
Vanjeafisharder

Het heeft wel de overname van Mediahuis gehaald en het is er nog steeds, dus stoppen lijkt me sterk.
Orange

Bericht door Orange »

NIcone900 schreef: 09 okt 2024 16:51
Vanjeafisharder schreef: 09 okt 2024 16:49 Schreef het in het andere draadje ook al maar ik denk dat niet te lang zo door moet gaan. Je kunt beter een ander en nieuw fris merk in de markt zetten dan door gaan op dezelfde voet en hopen dat het ooit eens aan gaat slaan. Dan kun je aankomen met wollige oneliners als 'Veronica DNA herijken' 'club gevoel' 'Veronica kom weer naar je toe 'deze zomer' etc., maar dat zegt niemand iets, het is niet concreet.
Klopt. Dit typ ik hier al maanden. Gewoon een totale nieuwe rebrand met nieuwe naam. Dit is trekken aan een dood paard.
Een nieuwe naam gaat echt niet helpen. VeronicaFM werd YorinFM. YorinFM werd CAZ. Dat is het allemaal niet.

Ik blijf erbij dat ze een veel sterkere programmering neer kunnen zetten met de jocks die ze nu hebben:
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
18-21 en 21-24 Frank van 't Hof en Martijn Muijs (ik weet niet wat dan de beste volgorde is)
Veeg het weekend lees. Maak er een min of meer non-stop Weekendbonanza van waarbij mensen met audioberichten platen aanvragen en een producer soms met een talk een prijsvraag of verzoekje doet en op het halve uur weer en verkeer (liever geen verkeer :wink: ) zoals Qmusic dat in haar beginperiode deed.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 09 okt 2024 19:10 Ik blijf erbij dat ze een veel sterkere programmering neer kunnen zetten met de jocks die ze nu hebben:
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
18-21 en 21-24 Frank van 't Hof en Martijn Muijs (ik weet niet wat dan de beste volgorde is)
Het lijkt me verstandig eerst te analyseren op welke momenten de luistercijfers achterblijven en op die plekken ingrijpen. Kakt het in om 9 uur dan wellicht de ochtendshow verlengen. Scoort de Bonanza wel goed dan ook dat programma met een uur verlengen. Persoonlijk ben ik wel positief over Wout & Frank. Beiden zetten een leuk programma neer. Uiteraard is dit persoonlijke smaak, maar ik vind Stenders op dat slot niet per se een vooruitgang.
God is a DJ
Bennie Tiggeloven

Bericht door Bennie Tiggeloven »

Orange schreef: 09 okt 2024 19:10
NIcone900 schreef: 09 okt 2024 16:51
Een nieuwe naam gaat echt niet helpen. VeronicaFM werd YorinFM. YorinFM werd CAZ. Dat is het allemaal niet.

Ik blijf erbij dat ze een veel sterkere programmering neer kunnen zetten met de jocks die ze nu hebben:
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
Veeg het weekend lees. Maak er een min of meer non-stop Weekendbonanza van waarbij mensen met audioberichten platen aanvragen en een producer soms met een talk een prijsvraag of verzoekje doet en op het halve uur weer en verkeer (liever geen verkeer :wink: ) zoals Qmusic dat in haar beginperiode deed.
Ik denk dat een nieuwe naam wel kan helpen. Kijk naar bijvoorbeeld Radio Noordzee, daar maakte het op gegeven moment ook niet meer uit welk format, welke DJ er werden neergezet. Bij veel mensen had het een beeld van een oubollig Nederlandstaligen muziek draaiende zender, ook al was dat lang niet meer zo. Daar heeft wel degelijk de rebranding naar Qmusic heel erg geholpen.

De zender Veronica is zo vaak veranderd dat bijna niemand zich meer kan identificeren met de zender. Terwijl een frisse naam als Joe opeens heel erg aansloeg bij de mensen.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Bennie Tiggeloven schreef: 09 okt 2024 20:12 Ik denk dat een nieuwe naam wel kan helpen. Kijk naar bijvoorbeeld Radio Noordzee, daar maakte het op gegeven moment ook niet meer uit welk format, welke DJ er werden neergezet. Bij veel mensen had het een beeld van een oubollig Nederlandstaligen muziek draaiende zender, ook al was dat lang niet meer zo. Daar heeft wel degelijk de rebranding naar Qmusic heel erg geholpen.
Noordzee FM --> Qmusic zou ik persoonlijk geen rebranding willen noemen. Dat was een compleet ander station. Alles was anders, inclusief de dj's (bijna allemaal, ik geloof dat Colin Banks bleef? Of was het Timon Jacobs?).

Alleen de naam Veronica overboord gooien en dan verder hetzelfde doen als nu, dat gaat weinig helpen vrees ik.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
ligt helpt ook niet mee als je niet overal goed te ontvangen bent als station
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vliegendereporter schreef: 09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
Volgens mij heeft Veronica sowieso 't slechtste pakket van NL (maar ik laat mij graag corrigeren als er een nog slechter landelijk pakket is)
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

DavyGer schreef: 09 okt 2024 20:56
Vliegendereporter schreef: 09 okt 2024 20:44 Ik begin me toch af te vragen of niet gewoon aan hun mindere fm kavel
Volgens mij heeft Veronica sowieso 't slechtste pakket van NL (maar ik laat mij graag corrigeren als er een nog slechter landelijk pakket is)
Dat van Yoursafe Radio
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 09 okt 2024 19:54
Orange schreef: 09 okt 2024 19:10 Ik blijf erbij dat ze een veel sterkere programmering neer kunnen zetten met de jocks die ze nu hebben:
6-9 Niek v/d Bruggen
9-12 Gerard Ekdom
12-15 Wouter v/d Goes
15-18 Bonanza
Het lijkt me verstandig eerst te analyseren op welke momenten de luistercijfers achterblijven en op die plekken ingrijpen. Kakt het in om 9 uur dan wellicht de ochtendshow verlengen. Scoort de Bonanza wel goed dan ook dat programma met een uur verlengen. Persoonlijk ben ik wel positief over Wout & Frank. Beiden zetten een leuk programma neer. Uiteraard is dit persoonlijke smaak, maar ik vind Stenders op dat slot niet per se een vooruitgang.
Dat eerst analyseren heb je helemaal gelijk in. Wat dat betreft is mijn suggestie om Stenders op drivetime te zetten juist gebaseerd op dat hij bovengemiddeld scoort qua luistercijfers. Dat een uur extra en tijdens drivetime kan juist helpen.
Plaats reactie