Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
3.4 procent marktaandeel is nog steeds redelijk, er waren slechtere scores.
Ik deel geheel je mening!Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten i.p.v. op de ingeslagen weg door te 'breien' en hopen totdat het beter wordt. Het vage geroeptoeter over DNA is allemaal zo wollig en niet concreet. Denk dat er een moment komt dat het niet meer verder kan met en onder de naam Veronica.
Je kunt een nieuw merk in de markt zetten, maar het zal niet meteen een sterk merk zijn. Daar is veel geld en tijd voor nodig.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten
God is a DJ
-
Klopt, maar ik denk dat dit uiteindelijk zinvoller is dan op deze voet door gaan met een merk wat niemand meer snapt en begrijpt. Of je moet echt volledig over op de nostalgie en er een soort 192 Radio van maken wat als tegenhanger van Radio 5 kan worden gezien.
-
Alleen toen waren de dj’s minder bekend. Ik had echt verwacht dat Ekdom iets zou gaan doen, maar tot nu toe lijkt het niet aan te slaan.
Of Ekdom scoort en alles daarna zakt in, dat kan natuurlijk ook.
Ik zie een forse stijging tov vorig jaar. Dat lijkt mij geen reden voor dit soort conclusies.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten i.p.v. op de ingeslagen weg door te 'breien' en hopen totdat het beter wordt. Het vage geroeptoeter over DNA is allemaal zo wollig en niet concreet. Denk dat er een moment komt dat het niet meer verder kan met en onder de naam Veronica.
En dan nog, wat is de reden van dit marktaandeel? Is dat het muziekformat, de presentatie, de marktbenadering of de merknaam? Dat laatste geef ik de minste kans uit dit rijtje, dus ingrijpen daarop zou dan het minste effect sorteren.
De discussie over de naam is al vaker gevoerd. Het prikkelt lekker,, omdat veel radiofreaks een gevoel hebben bij de naam Veronica. Verder zie ik geen enkele reden om deze discussie steeds opnieuw aan te zwengelen.
Ik zou het marktaandeel ook graag afzetten tegen het doel wat Mediahuis heeft. Is er iemand die daar informatie over heeft?
Voorlopig lijkt de stijging tov vorig jaar een mooie ontwikkeling, ondanks dat het geen lineaire lijn omhoog is.
Rock 'n roll is better than music!
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... 0-49-jaar/Jobfr schreef: ↑09 okt 2024 17:25
https://www.adformatie.nl/media/radio-5 ... arktleider
538 ochtendshow marktleider in 20-49.
-
Ze zijn dus gestegen van plek 4 naar 2 qua ochtendshows, maar wie is de nummer 1? Is dat Qmusic of NPO Radio 2?
De plaat blijft hangen. Dit lees ik ongeveer iedere meting. Dus 1x per week minimaal.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten i.p.v. op de ingeslagen weg door te 'breien' en hopen totdat het beter wordt. Het vage geroeptoeter over DNA is allemaal zo wollig en niet concreet. Denk dat er een moment komt dat het niet meer verder kan met en onder de naam Veronica.
Veronica gaat niet van naam veranderen. Gaat niet gebeuren.
Het wordt inderdaad wat vermoeiend.jessica schreef: ↑10 okt 2024 01:36De plaat blijft hangen. Dit lees ik ongeveer iedere meting. Dus 1x per week minimaal.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten i.p.v. op de ingeslagen weg door te 'breien' en hopen totdat het beter wordt. Het vage geroeptoeter over DNA is allemaal zo wollig en niet concreet. Denk dat er een moment komt dat het niet meer verder kan met en onder de naam Veronica.
Ik zie ook wel dat het niet geweldig gaat, maar ik denk niet dat er iets is wat welke nieuwe of vernieuwde zender dan ook nog aan hoge luistercijfers gaat helpen. Naamsverandering of niet, alle groepen worden al bediend en Veronica heeft daar een bescheiden rol in met een nèt iets andere muziekmix. Ik vrees ook dat ze niet hoger zullen komen dan 4 á 5% als het lekker loopt en dat ze daar genoegen mee moeten nemen.
-
Ze openen op het radioforum binnenkort een nieuw serverpark om de topics van Radio Veronica te kunnen blijven hosten ;-)Janno schreef: ↑10 okt 2024 07:32Het wordt inderdaad wat vermoeiend.jessica schreef: ↑10 okt 2024 01:36De plaat blijft hangen. Dit lees ik ongeveer iedere meting. Dus 1x per week minimaal.Vanjeafisharder schreef: ↑09 okt 2024 15:42 Denk dat ze beter een nieuw sterk merk in de markt kunnen zetten i.p.v. op de ingeslagen weg door te 'breien' en hopen totdat het beter wordt. Het vage geroeptoeter over DNA is allemaal zo wollig en niet concreet. Denk dat er een moment komt dat het niet meer verder kan met en onder de naam Veronica.
Ik zie ook wel dat het niet geweldig gaat, maar ik denk niet dat er iets is wat welke nieuwe of vernieuwde zender dan ook nog aan hoge luistercijfers gaat helpen. Naamsverandering of niet, alle groepen worden al bediend en Veronica heeft daar een bescheiden rol in met een nèt iets andere muziekmix. Ik vrees ook dat ze niet hoger zullen komen dan 4 á 5% als het lekker loopt en dat ze daar genoegen mee moeten nemen.
Radio 538 maakt flinke stappen in de commerciële doelgroep. Een prestatie van formaat.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... er-qmusic/
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... er-qmusic/
God is a DJ
Dennis Ruyer liep een half uur geleden " Greatest hits, het meest beluisterd onder werkend Nederland"... is die ook al marktleider in 20-49?!
Als dat klopt, zou ik toch eens snel gaan onderzoeken waar het dan daarna fout gaat waardoor Q op het eind van de rit toch de winnaar is...
Als dat klopt, zou ik toch eens snel gaan onderzoeken waar het dan daarna fout gaat waardoor Q op het eind van de rit toch de winnaar is...