AT 5 heeft een geweldig idee
Moderator: admin6
AT 5 heeft een geweldig idee
AT5, de lokale omroep van Amsterdam, overweegt om een eigen radiozender te beginnen
Ik vraag me af.
-Waar komt dit vandaan
-Waarom nu?
-Hoe gaan ze dat doen MBT de frequentie is er daar nog ruimte in Amsterdam ?
-Wat doen ze met die doelgroep zenders op FM
-Gaan ze ook op DAB+
-Wat kost dat allemaal niet vind mevrouw Femke Halsema dat allemaal wel goed
op FR stond.
AT5, de lokale omroep van Amsterdam, overweegt om een eigen radiozender te beginnen. Nu zendt de stadszender alleen uit op tv en is het via online te volgen. Via een enquête hoopt AT5 van mensen te weten te komen of zij ook wat zien in een lokale radiozender.
“We overwegen ons aanbod uit te breiden met AT5 Radio, en we willen van jullie, het publiek, weten of dat een goed idee is. Waar zou je naar willen luisteren? Nieuws, muziek, podcasts? Hoe en wáár zou je willen luisteren?”, vraagt de zender zich af.
Via de website van de lokale omroep is de vragenlijst te vinden.
BRON : https://www.radiofreak.nl/stadszender-a ... -beginnen/
Ik vraag me af.
-Waar komt dit vandaan
-Waarom nu?
-Hoe gaan ze dat doen MBT de frequentie is er daar nog ruimte in Amsterdam ?
-Wat doen ze met die doelgroep zenders op FM
-Gaan ze ook op DAB+
-Wat kost dat allemaal niet vind mevrouw Femke Halsema dat allemaal wel goed
op FR stond.
AT5, de lokale omroep van Amsterdam, overweegt om een eigen radiozender te beginnen. Nu zendt de stadszender alleen uit op tv en is het via online te volgen. Via een enquête hoopt AT5 van mensen te weten te komen of zij ook wat zien in een lokale radiozender.
“We overwegen ons aanbod uit te breiden met AT5 Radio, en we willen van jullie, het publiek, weten of dat een goed idee is. Waar zou je naar willen luisteren? Nieuws, muziek, podcasts? Hoe en wáár zou je willen luisteren?”, vraagt de zender zich af.
Via de website van de lokale omroep is de vragenlijst te vinden.
BRON : https://www.radiofreak.nl/stadszender-a ... -beginnen/
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Re: AT 5 heeft een geweldig idee
Daar hebben ze Salto toch voor, dat is de lokale omroep van Amsterdam. Volgens mij hebben ze ook nog Amsterdam FM ofzo, dus wat moet een AT5 Radio gaan toevoegen.
-
In Amsterdam vervult NH Radio al die taak. Meen mij te herinneren dat Radio West ook ooit plannen had voor een tweede (op jongeren gericht) station maar daar geen toestemming voor kreeg. Maarja, Amsterdam is Amsterdam, die krijgt net iets meer voor elkaar dan in de rest van het land. Zo is er naast de tv kanalen van SALTO ook een AT5 gekomen, als soort van stads tv. In de jaren '80 was er ook zoiets als Stad Radio Amsterdam terwijl er ook de radiostations van SALTO waren. Misschien een idee alvorens met de plannen voor een nieuw radiostation te beginnen eerst maar eens de kanalen van SALTO onder handen te nemen. Tot nu toe mag een ieder die zendtijd wil huren er zijn ei kwijt, en dat komt de professionaliteit vooral niet ten goede. En toch hadden ze het bij SALTO een tijd geleden goed voor elkaar met o.a. Amsterdam FM en Radio Amsterdam.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
WAPS en Extra FM eind jaren 80, net na de piratentijd waren geweldige stations en een voorbeeld hoe lokale radio moest klinken. Muziek die aansloeg bij een stad als Amsterdam en blokjes informatie, kort en bondig. Geen 13 in dozijn muziek. Maar als AT5 Radio dit gaat doen zal het wel heel mainstream gaan worden denk ik.
-
1 lokale publieke omroep voor Amsterdam lijkt me wel voldoende. Eerst maar eens wat meer ruimte voor commerciële radiostations.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
AT5 valt al onder de bestaande lokale omroep SALTO. Ze kunnen dus een bestaand Salto radio kanaal het programma van AT5 radio geven.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 14:32 1 lokale publieke omroep voor Amsterdam lijkt me wel voldoende. Eerst maar eens wat meer ruimte voor commerciële radiostations.
Het zou ook kunnen dat ze op een of meerdere van die frequenties een aantal uren per dag/week programma gaan maken.
En dat moet een lokale of streekomroep dus zijn, mainstream en voornamelijk voor nieuws en informatie. Muziek is niet de hoofdtaak.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 13:19 WAPS en Extra FM eind jaren 80, net na de piratentijd waren geweldige stations en een voorbeeld hoe lokale radio moest klinken. Muziek die aansloeg bij een stad als Amsterdam en blokjes informatie, kort en bondig. Geen 13 in dozijn muziek. Maar als AT5 Radio dit gaat doen zal het wel heel mainstream gaan worden denk ik.
NLPO wil straks ook af van de muziek omroepjes.
Salto is de licentiehouder van een aantal tv kanalen en radiofrequenties als publieke lokale omroep van Amsterdam.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 12:59 Daar hebben ze Salto toch voor, dat is de lokale omroep van Amsterdam. Volgens mij hebben ze ook nog Amsterdam FM ofzo, dus wat moet een AT5 Radio gaan toevoegen.
AT5 en zo ook Amsterdam vallen allemaal onder de SALTO. Er kan dus andere indeling van kanalen en frequenties gaan plaatsvinden.
-
Daar ben ik het niet mee eens. Muziekradio moet er gewoon zijn, ook bij lokale omroepen ben ik van mening. Het gaat er om welke muziek. Natuurlijk is daarnaast plaats voor wat informatie. Voorbeeld hoe het ook kan is JAMM FM in Ouder Amstel en ook Beat FM Heiloo wat een beetje op dezelfde doelgroep zich richt.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:41En dat moet een lokale of streekomroep dus zijn, mainstream en voornamelijk voor nieuws en informatie. Muziek is niet de hoofdtaak.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 13:19 WAPS en Extra FM eind jaren 80, net na de piratentijd waren geweldige stations en een voorbeeld hoe lokale radio moest klinken. Muziek die aansloeg bij een stad als Amsterdam en blokjes informatie, kort en bondig. Geen 13 in dozijn muziek. Maar als AT5 Radio dit gaat doen zal het wel heel mainstream gaan worden denk ik.
En daar gaat het dus mis, door een format zoals boven genoemd sluit je andere inwoners uit. Een streekomroep moet straks ook allemaal gaan voldoen aan journalistieke inhoud en nieuws. Daar gaat straks de subsidie op verleend worden. Niet om plaatjes te draaien met wat korte blokjes regio nieuws.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 17:45Daar ben ik het niet mee eens. Muziekradio moet er gewoon zijn, ook bij lokale omroepen ben ik van mening. Het gaat er om welke muziek. Natuurlijk is daarnaast plaats voor wat informatie. Voorbeeld hoe het ook kan is JAMM FM in Ouder Amstel en ook Beat FM Heiloo wat een beetje op dezelfde doelgroep zich richt.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:41En dat moet een lokale of streekomroep dus zijn, mainstream en voornamelijk voor nieuws en informatie. Muziek is niet de hoofdtaak.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 13:19 WAPS en Extra FM eind jaren 80, net na de piratentijd waren geweldige stations en een voorbeeld hoe lokale radio moest klinken. Muziek die aansloeg bij een stad als Amsterdam en blokjes informatie, kort en bondig. Geen 13 in dozijn muziek. Maar als AT5 Radio dit gaat doen zal het wel heel mainstream gaan worden denk ik.
-
Het is wel heel naïef om te denken dat je 24/7 aan lokale praatradio kan maken die bovendien ook nog interessant is. Sterker nog, die eerst maar eens dagelijks een uur praatradio te maken die leuk is om te luisteren. Van de 80 streekomroepen die er over blijven mogen er 8 blij zijn als ze dat uur vol krijgen, dat kan ik je wel op een briefje geven.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:48En daar gaat het dus mis, door een format zoals boven genoemd sluit je andere inwoners uit. Een streekomroep moet straks ook allemaal gaan voldoen aan journalistieke inhoud en nieuws. Daar gaat straks de subsidie op verleend worden. Niet om plaatjes te draaien met wat korte blokjes regio nieuws.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 17:45Daar ben ik het niet mee eens. Muziekradio moet er gewoon zijn, ook bij lokale omroepen ben ik van mening. Het gaat er om welke muziek. Natuurlijk is daarnaast plaats voor wat informatie. Voorbeeld hoe het ook kan is JAMM FM in Ouder Amstel en ook Beat FM Heiloo wat een beetje op dezelfde doelgroep zich richt.
-
En bovendien: wie gaat daar naar luisteren. Dan kun je maar beter het hele lokale/streekradio concept dumpen en er gewoon regionale radio van maken..oh wacht dat is er al.
-
Niemand. Dat wordt de hele dag hetzelfde riedeltje afsteken. Dat doet Radio 1 ook al, elke paar uur vanuit een ander links perspectief. Dat is ook logisch, er is landelijk nou eenmaal niet zoveel te bespreken, laat staat lokaal.Vanjeafisharder schreef: ↑08 okt 2024 00:05 En bovendien: wie gaat daar naar luisteren. Dan kun je maar beter het hele lokale/streekradio concept dumpen en er gewoon regionale radio van maken..oh wacht dat is er al.
-
En nog wat anders. Ik leg je even een dilemma voor de voeten waar je in de bijbelgordel mee te maken hebt.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:48En daar gaat het dus mis, door een format zoals boven genoemd sluit je andere inwoners uit. Een streekomroep moet straks ook allemaal gaan voldoen aan journalistieke inhoud en nieuws. Daar gaat straks de subsidie op verleend worden. Niet om plaatjes te draaien met wat korte blokjes regio nieuws.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 17:45Daar ben ik het niet mee eens. Muziekradio moet er gewoon zijn, ook bij lokale omroepen ben ik van mening. Het gaat er om welke muziek. Natuurlijk is daarnaast plaats voor wat informatie. Voorbeeld hoe het ook kan is JAMM FM in Ouder Amstel en ook Beat FM Heiloo wat een beetje op dezelfde doelgroep zich richt.
Een groot deel van de bevolking zal alleen naar de radio luisteren als je uitsluitend psalmen en gezangen gaat draaien, met je spreeks uitsluitend vanuit gereformeerd perspectief. Hoe wil jij die potentiële luisteraars gaan bereiken?
-
Probleem opgelost. Gewoon binnen je eigen mogelijkheden zoeken.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:39AT5 valt al onder de bestaande lokale omroep SALTO. Ze kunnen dus een bestaand Salto radio kanaal het programma van AT5 radio geven.GerjanCluistra schreef: ↑07 okt 2024 14:32 1 lokale publieke omroep voor Amsterdam lijkt me wel voldoende. Eerst maar eens wat meer ruimte voor commerciële radiostations.
Het zou ook kunnen dat ze op een of meerdere van die frequenties een aantal uren per dag/week programma gaan maken.