Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
We moeten maar afwachten hoe de muziek zich gaat ontwikkelen bij Veronica want Maurice vertelde een uurtje geleden dat Willem Doreleijers vandaag zijn laatste dag heeft 🙄🙄. Heeft iemand dat meegekregen?
-
Als programmamaker of als Music director?
-
Hij is al een tijd geen programmamaker meer, dus het zal als mmusic director zijn.
Yep de laatste dag dat hij de muziek samenstelt, werd gezegd
-
Ow wqt jammer. Ja hij stopte door familieredenen, dat ie het niet meer kon dat op en neer rijden enzo.
Ik vond willem altijd heel fijn om naar te luisteren persoonlijk, heb 'm vooral heel erg ontdekt.
Ik vond willem altijd heel fijn om naar te luisteren persoonlijk, heb 'm vooral heel erg ontdekt.
-
Dat verdient een muzikaal afscheid.....
-
Ik wacht nog steeds op een concreet voorbeeld van een playlist die een zender zou moeten draaien die breder is dan de 300-500 titels.jessica schreef: 19 jul 2024 19:51 Ik merk dat alle reacties bij Veronica toch weer over de luistercijfers gaan. De afgelopen 2 a 3 jaar zijn een voorbeeld hoe het niet moet.
Een ding uit het grote verhaal van Arjan ben ik het helemaal mee eens. Radio zoals het nu klinkt is een sterfhuis constructie.
Door alleen bekende hits te draaien uit de vorige eeuw luister er natuurlijk geen enkele jeugdige luisteraar meer naar de radio.
Het radiopubliek wordt steeds ouder. Jongeren luisteren hun eigen playlist. Ontdekken muziek op youtube, tiktok of spotify. Daar bieden ze gewoon wel alles aan en de keuze is reuze. Dit in tegenstelling tot vele radiostations die maar tot 300 tot 500 voornamelijk oude titels in de actieve playlist komen.
Binnen 10 jaar moet de radio rigoreus veranderen anders is het tot uitsterven gedoemd of in ieder geval geen massa medium meer.
Vandaag overigens enorm genoten van de lang niet meer gehoord Bonanza van Rob Stenders op Veronica.
Liedjes die allemaal langer dan 3 maanden niet gedraaid zijn op radio Veronica.
Niets onluisterbare gribus of freakradio. Maar gewoon leuke liedjes die je een tijdje niet gehoord hebt. Heerlijk om te horen 2 uur lang. Buiten al die andere zenders die weer hun dagelijkse zelfde liedjes zaten te draaien.
Voor diegene die nieuwsgierig zijn hier te luisteren. 2 uur topradio wat mij betreft.
https://podcasts.robstenders.nl/podcast ... onanza.mp3
Ben benieuwd of die er komt.
Anton van Lieshout gaat ook aan de slag als Music Director bij Audiohuis. Wellicht neemt hij (indirect) de taken van Willem over.
-
Het is wel het laatste beetje gedachtegoed van Stenders wat nu verdwijnt uit de bepaling welke muziek er gedraaid wordt. Weet niet waar dit op uit gaat draaien....
-
Jordi Mulderij wordt wel music director van SLAM. Dus lijkt er meer op dat er naast een hoofd muziek voor het hele bedrijf bij elk station ook nog een music director komt.Pot schreef: 21 jul 2024 13:33 Anton van Lieshout gaat ook aan de slag als Music Director bij Audiohuis. Wellicht neemt hij (indirect) de taken van Willem over.
Het gedachtegoed van Stenders is al verdwenen of leefde jij nog in de veronderstelling dat Doreleijers het muziekbeleid van Stenders aan het uitvoeren was?Vanjeafisharder schreef: 21 jul 2024 13:36 Het is wel het laatste beetje gedachtegoed van Stenders wat nu verdwijnt uit de bepaling welke muziek er gedraaid wordt. Weet niet waar dit op uit gaat draaien....
Overigens werd hier vorige week de gevarieerde muziekmix van Joe België aangehaald. Hier was/is Doreleijers volgens mij ook voor verantwoordelijk. Als dit beleid zo goed was dan had hij deze ook hier op Veronica kunnen toepassen.
Ik denk dat dit wachten tevergeefs is. Persoonlijk denk ik wel dat Veronica een playlist met een (veel) groter aantal titels kan voeren gezien de breedte van de formulering van het muziekformat. Wel zou ik me houden aan bekende titels en geen onbekende titels gaan programmeren, iets wat Jessica en anderen wel voorstelde.repelsteel schreef: 21 jul 2024 13:29 Ik wacht nog steeds op een concreet voorbeeld van een playlist die een zender zou moeten draaien die breder is dan de 300-500 titels.
Ben benieuwd of die er komt.
Belangrijk is hoe je de titels ten opzichte van elkaar inplant, zoals ik eerder vandaag schreef. Niet de ene keer een rijtje mannen/gitaren muziek achter elkaar en het andere moment een rijtje met meer variatie. Daar ontbreekt op dit moment nog de ook eerder door mij genoemde consistentie.
Mij lijkt dat deze consistentie enkel is aan te brengen met een goed uitgevoerd muziekbeleid. Dat betekent één persoon (/team) hiervoor verantwoordelijk maken en niet veel vrijheden geven aan de individuele jocks. Anders gaat de muziekmix per uur of per programma anders klinken.
God is a DJ
-
Ik hoorde toch nog wel wat 'oja' momentjes onder Dorreleijers als music director ook toen Stenders al was vertrokken maar de laatste tijd ook niet meer.
Ok ik zie wat je bedoelt. Ik vind de eerste 2 rijtjes inderdaad ook leuker dan de laatste.Phoenix schreef: 21 jul 2024 08:39Zeker!jessica schreef: 21 jul 2024 01:22 Wat is er dan anders? Ik hoor het niet.
Is het niet meer de energie van Rick die het verschil maakt?
Kun je het motiveren met voorbeelden?
Tussen 12:50 en 13:20 uur, terwijl ik in de auto zat, hoorde ik:
Voyage, voyage
Unbelievable (EMF)
Tarzan boy (Baltimora)
Beat of your heart (Purple disco machine)
Een uur later om 14:20 uur stapte ik opnieuw in de auto en hoorde ik:
Give it up (KC & The sunshine band)
Sowing the seeds of love
Reggae night (Jimmy Cliff)
Left outside alone (Anastasia)
Toen ik om 15:50 uur opnieuw in de auto zat hoorde ik:
Dire Straits, U2, Bruce Springsteen en Douwe Bob.
Toevallig zijn dit allemaal rijtjes van vier nummers. Bij de rijtjes tijdens Rick zitten er typische zomerse titels bij en ook vrouwenstemmen en ‘dance’. Bij het andere rijtje is het een ‘klassiek’ Veronica rijtje met voornamelijk mannelijke gitarenmuziek.
Daarom mijn vermoeden dat er tijdens de uren van Rick handmatige aanpassingen zijn gedaan en de overige uren de normale playlist is gevolgd.
Over het algemeen vind ik inspelen op de actualiteit met muziek wel leuk. Dit kan het mooie weer zijn of een grote gebeurtenis. Dit maakt live radio voor mij relevant.
Dit is natuurlijk een momentopname geweest. Maar misschien zit er echt verschil tussen de 2 programma's. Ik zou dit wel raar vinden.
Ik heb altijd een antipathie gehad tegen alleen gitaarmuziek en bandjes. Ik vind het leuk hoor, maar niet alleen maar. Dus ik hoop niet dat Veronica weer terug gaat daarheen. Dit valt me ook tegen van Kink. Kink zou alternatief zoveel breder kunnen draaien. Maar kommen ook niet verder dan gitaren en bandjes. Ik ben dit naar een uur luisteren helemaal zat.
-
Ik weet wel zeker dat die voorbeeldplaylist er nooit komt, het is wat loos geroep. Net als het betoog van Snijders roept ook Jessica wat voor de bühne om zo maar als “echte muziekliefhebber” over te komen.Phoenix schreef: 21 jul 2024 14:35 Ik denk dat dit wachten tevergeefs is. Persoonlijk denk ik wel dat Veronica een playlist met een (veel) groter aantal titels kan voeren gezien de breedte van de formulering van het muziekformat. Wel zou ik me houden aan bekende titels en geen onbekende titels gaan programmeren, iets wat Jessica en anderen wel voorstelde.
Maar de realiteit is dat ze geen idee hebben hoe zo’n zender in het echt zou moeten klinken.
Zo’n radiostation met 300-500 titels is dus zo slecht nog niet.

Je kan ook een station hebben met 10 titels, gewoon ieder uur de zelfde 10 liedjes. Altijd herkenbaar, misschien ook wel steeds in de zelfde volgorde. Nog herkenbaarder. Of misschien gewoon maar 1 nummer draaien anders?