Dat onderzoek doet ON! al en de kans bestaat dat er juist bij de NPO wat koppen gaan rollen.big T schreef: ↑06 dec 2023 08:18Even zelf onderzoek doen is wel zo fijn, zodat je weet hoe het in elkaar zit.GerjanCluistra schreef: ↑05 dec 2023 23:07 Maar zijn de zendtijd en de subsidies voor alle omroepen gelijk dan?
Dan roep je bij ON ook geen termen als het zwijgen opleggen.
Toekomst NPO
Moderator: admin6
-
Re: Toekomst NPO
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Dat is een mooi voorbeeld wat je nu geeft.Zwarte Stoomboot schreef: ↑06 dec 2023 08:20Zwarte Stoomboot schreef: ↑06 dec 2023 07:42 ON! is toegetreden tot een bestel waarvan de regels ze niet bevallen. Dan heb je er weinig te zoeken, lijkt me. Dus stop met die slachtofferrol en je 'die moeten het zwijgen opgelegd worden'.Wat Repelsteel zegt.GerjanCluistra schreef: ↑05 dec 2023 23:05 Hoe noem jij dat dan als de NPO aan de minister vraagt of ze ON! uit het publieke bestel willen zetten?
Wat ON! doet is met de auto consequent links rijden, terwijl de afspraak in Nederland is dat we met zijn allen rechts houden.
En als dan iemand zegt dat ON! zijn rijbewijs moet inleveren gaan janken dat het onmogelijk wordt gemaakt om auto te rijden.
Want toen ON! dat 'rijbewijs' moest inleveren van de NPO bleek er een staatssecretaris te zijn die zei, NPO, jullie gaan daar helemaal niet over. ON! mag gewoon blijven uitzenden.
-
Het is klinklare onzin wat je nu zegt. De staatssecretaris heeft het verzoek afgewezen omdat de NPO helemaal niet over de inhoud gaat.GerjanCluistra schreef: ↑06 dec 2023 18:03 Als ON zich niet aan de regels houdt, moeten ze uiteindelijk het bestel verlaten. Dat geldt ook voor de AVROTROS, de EO en de rest.
Dit wisten ze toen ze eraan begonnen. Wat heeft het overtreden van de regels te maken met “het zwijgen opleggen”?
Op mij komt dat over als slachtoffer spelen terwijl je donders goed weet wat je verkeerd doet.
[/quote]
Volgens mij mag de NPO wel signaleren dat ON zich niet aan de regels houdt. Maar het past natuurlijk te mooi in het slachtofferschap van ON om te roepen dat ze het zwijgen wordt opgelegd. Heerlijk dramatisch de martelaar uithangen.
Los van of ik het er mee eens ben, als een omroep zich niet aan de regels houdt, houdt het zich niet aan de regels.
En verder vind ik je eerste zin onnodig, laten we respectvol met elkaar omgaan.
-
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Er gaat niemand ontslagen worden bij de NPO vanwege dit verhaal. Ook dit wordt iets te dik aangezet door ON.GerjanCluistra schreef: ↑06 dec 2023 18:03 Het is klinklare onzin wat je nu zegt. De staatssecretaris heeft het verzoek afgewezen omdat de NPO helemaal niet over de inhoud gaat.
-
Volgens mij mag de NPO wel signaleren dat ON zich niet aan de regels houdt. Maar het past natuurlijk te mooi in het slachtofferschap van ON om te roepen dat ze het zwijgen wordt opgelegd. Heerlijk dramatisch de martelaar uithangen.repelsteel schreef: ↑06 dec 2023 18:13Het is klinklare onzin wat je nu zegt. De staatssecretaris heeft het verzoek afgewezen omdat de NPO helemaal niet over de inhoud gaat.GerjanCluistra schreef: ↑06 dec 2023 18:03 Als ON zich niet aan de regels houdt, moeten ze uiteindelijk het bestel verlaten. Dat geldt ook voor de AVROTROS, de EO en de rest.
Dit wisten ze toen ze eraan begonnen. Wat heeft het overtreden van de regels te maken met “het zwijgen opleggen”?
Op mij komt dat over als slachtoffer spelen terwijl je donders goed weet wat je verkeerd doet.
Los van of ik het er mee eens ben, als een omroep zich niet aan de regels houdt, houdt het zich niet aan de regels.
En verder vind ik je eerste zin onnodig, laten we respectvol met elkaar omgaan.
[/quote]
Nou, het is de NPO die op zijn zachtst gezegd niet zo blij was dat ON! aan het publieke bestel werd toegevoegd. Het was diezelfde NPO die aan de staatssecretaris het verzoek heeft ingediend om de omroep uit het bestel te halen. Ondertussen is er mailcontact boven tafel gekomen dat de NPO en de ombudsvrouw contact hebben gehad over ON!
Zoals je terecht opmerkt, als een omroep zich niet aan de regels houdt, houdt het zich niet aan de regels. Dat is precies hetgeen de staatssecretaris over de NPO heeft gezegd.
Jij noemt het 'dramatisch de martelaar uithangen'. Ik noem dat; 'wie een steen zoekt om te gooien vind er ligt wel een'.
Exact dit is één van de grootste politieke fouten in het mediabeleid van de afgelopen jaren geweest. Dit maakt de NPO tot een raar samenraapsel van identiteitsloze fusiegedrochten plus een paar nieuwelingen.big T schreef: ↑05 dec 2023 22:20 Dat kan toch ook niet meer? Als je omroepen reduceert tot productie platformen en de leden aantallen niet meer bindend is?
Ja dan krijg je vanzelf dat er geen binding meer is.
Besef wel dat een politieke beslissing hier aan ten grondslag zit, dat het zo is geworden.
De discussie over ON gaat niet over inhoud, maar over journalistieke normen. Daar houdt ON zich niet aan en dat heeft de NPO terecht geconstateerd. Eén van de andere politieke fouten in het mediabeleid is dat de staatssecretaris over de consequenties gaat. Dan wordt het politiek en gaat het opeens wel over inhoud. Eigenlijk zou een onafhankelijke toezichthouder de rol van de staatssecretaris in deze moeten hebben.
Rock 'n roll is better than music!
-
Die laatste zin over die steen geldt ook voor ON zelf: als ze de NPO in een kwaad daglicht willen stellen, vinden ze wel iets om het slachtoffer uit te hangen.
En de NPO is geen omroep. Bovendien is het volgens mij niet strafbaar als de NPO een verzoek doet bij de staatssecretaris. En dat het een verzoek is, bewijst overigens ook meteen dat de NPO niet zelf ON uit het bestel heeft gezet. Ze hebben een verzoek gedaan.
Ik vind overigens wel dat de NPO hier te gekleurd in zit hoor. Maar het is nou ook weer geen communistische staatsomroep zoals ON het wil laten lijken.
En de NPO is geen omroep. Bovendien is het volgens mij niet strafbaar als de NPO een verzoek doet bij de staatssecretaris. En dat het een verzoek is, bewijst overigens ook meteen dat de NPO niet zelf ON uit het bestel heeft gezet. Ze hebben een verzoek gedaan.
Ik vind overigens wel dat de NPO hier te gekleurd in zit hoor. Maar het is nou ook weer geen communistische staatsomroep zoals ON het wil laten lijken.
Als ik de betrokkene mag geloven dan is schreeuwen de normale taal van ON tijdens overleg momenten.
En is en zijn geen enkele afspraken te maken behalve waar het geld heen kan naar hun.
En is en zijn geen enkele afspraken te maken behalve waar het geld heen kan naar hun.
-
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
[Admin5: Vanaf hier een aantal berichten van een subdiscussie uit Ontwikkelingen in de luistercijfers.]
Volgens mij heb ik een interview gezien wat dit toch echt niet gaat gebeuren. Je kan dit dus wel roepen, maar het gaat niet gebeuren. En dan de bezuinigingen op de NPO ik moet het nog maar zien. En wat is dan een bezuiniging om 3FM te vervangen voor radio 5?
-
Het hele FM net van 3FM is inmiddels geldverspilling. Als de NPO toch moet bezuinigen en de schade in de programmering beperkt wil houden, kunnen ze dat netwerk beter van de hand doen.Deradiokenner schreef: ↑17 jul 2024 20:09 . En wat is dan een bezuiniging om 3FM te vervangen voor radio 5?
Idem NPO Klassiek.
Drie landelijke FM-netten volstaan.
De rest op dab+.
2 FM netten nog verkopen voor 10 jaar aan de commercie. Goed idee !
Hoezo is het geldverspilling als er meer dan een miljoen luisteraars worden bereikt?Satfreak13 schreef: ↑17 jul 2024 20:18Het hele FM net van 3FM is inmiddels geldverspilling. Als de NPO toch moet bezuinigen en de schade in de programmering beperkt wil houden, kunnen ze dat netwerk beter van de hand doen.Deradiokenner schreef: ↑17 jul 2024 20:09 . En wat is dan een bezuiniging om 3FM te vervangen voor radio 5?
Idem NPO Klassiek.
De rest op dab+.
Met een commercieel format op een publiek FM kavel een miljoenen publiek bereiken is niet alleen geldverspilling maar ook nog oneerlijke concurrentie voor echte commerciële zenders.SB92 schreef: ↑17 jul 2024 20:33Hoezo is het geldverspilling als er meer dan een miljoen luisteraars worden bereikt?Satfreak13 schreef: ↑17 jul 2024 20:18Het hele FM net van 3FM is inmiddels geldverspilling. Als de NPO toch moet bezuinigen en de schade in de programmering beperkt wil houden, kunnen ze dat netwerk beter van de hand doen.Deradiokenner schreef: ↑17 jul 2024 20:09 . En wat is dan een bezuiniging om 3FM te vervangen voor radio 5?
Idem NPO Klassiek.
De rest op dab+.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Nu komt een zinvolle reactie 👇
Eens, daarom ben ik er ook voorstander dat 3FM minder commercieel gaat draaien. Alleen ben ik ook wel ontvankelijk voor de argumenten van de NPO dat je een bepaald publiek nodig hebt om je publieke taak te kunnen realiseren.Phoenix schreef: ↑17 jul 2024 20:39Met een commercieel format op een publiek FM kavel een miljoenen publiek bereiken is niet alleen geldverspilling maar ook nog oneerlijke concurrentie voor echte commerciële zenders.SB92 schreef: ↑17 jul 2024 20:33Hoezo is het geldverspilling als er meer dan een miljoen luisteraars worden bereikt?Satfreak13 schreef: ↑17 jul 2024 20:18
Het hele FM net van 3FM is inmiddels geldverspilling. Als de NPO toch moet bezuinigen en de schade in de programmering beperkt wil houden, kunnen ze dat netwerk beter van de hand doen.
Idem NPO Klassiek.
De rest op dab+.
- Ane Sybesma
Alleen radio 1 op FM is voldoende. Rest kan wel via internet en dab.