Het is een omschrijving van het muziekformat. Niets meer dan dat. Het is zeker geen officiële marketinguiting.Kraft schreef: 16 jul 2024 08:43 Weet overigens nog niet wat ik van “generatie overstijgende pop & rockhits” vind... Als punchline, pay off, slogan...![]()
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
God is a DJ
Hele goede beschrijving. Ben ik het mee eens. In het tijdperk van Baarle en daarna Stenders heeft Veronica in ieder geval het imago herhaalzender van zich afgeschud. Mensen waren daarvoor Veronica zo zat. Een klein groepje RHCP fans en Guns&Roses fans uitgesloten.Kraft schreef: 16 jul 2024 08:41A happy slip of the mind.Phoenix schreef: 15 jul 2024 16:40Deze vergelijking is heel treffend want De Schoenenreus bestaat niet meer![]()
Met het beleid van Stenders is er flink roofbouw gepleegd op het radiomerk. De overname van Mediahuis had volgens mij geen moment later moeten komen. Ik zie tekenen van herstel, maar gezien enkele reacties hier lijken sommigen vast te willen houden aan de werkwijze van Stenders. Dat lijkt me een verkeerde keuze.
Maar wat was het radiomerk dan nog? Dat was toch Sweet Child Of Mine-pompen tot je blauw aanliep. Het had dan weliswaar wat % meer marktaandeel, maar voor mij als radioliefhebber niet te doen. De ideeën van Stenders waren niet zo rot, alleen de uitvoering liet te wensen over. Genoeg over gezegd, redenen te over. Het radiomerk was ook op sterven na dood in die constructie. Het was een naampje, niet meer dan dat.
Als ze nou de goede elementen van het beleid (of liever elementen van het idee) van Stenders pakken, een gedegen management en een herkenbare signatuur... dan komen ze nog een heel eind met het bouwen aan het nieuwe Veronica. Het lijkt erop dat ze daarmee bezig zijn, maar ook dat zal gaan met vallen en opstaan.
Je noemt het tekenen van herstel, die zie ik ook. Volgens mij gaat het zelfs de goede kant op.
De middagshow vind ik leuk. Als ik Bonanza aan had, schakelde ik meestal af. Vond Lantinga er niet op zijn plaats. De 100.000 opvolgers ook niet, het kakte in.
De lolligheid van Wout en Frank: ik ben er blijkbaar nog niet te oud voor. Ik vind het zeer te pruimen. Erg benieuwd naar de definitieve en complete line-up in het najaar. Ik denk en hoop dat we het snel in de luistercijfers gaan zien, want ik heb wel degelijk het idee dat er mensen werken die vanuit liefde voor muziek en met name radio zitten.
De eerdere discussie over 'alleen mensen die er voor zichzelf zitten', kon ik niet zoveel mee. Je hebt ook personalities nodig, daar kleeft soms een ego aan. Zolang het entertainmenttechnisch klopt is er niks mis mee. Of de balans er wel of niet is, is vaak ook een kwestie van smaak.
Veronica is in principe een mooi breed station geworden. Zie je niet heel vaak meer bij commerciele radio. Voor muziekliefhebbers en door muziekliefhebbers. Vooral het team wat er nu komt Ekdom, Stenders, Wout en Frank. Ze hebben heel veel met muziek. Daar waar bijvoorbeeld Ruud de Wild bij Radio2 niets met muziek heeft. Ik hoor dat er aan af. En hopelijk steeds meer mensen.
-
Ben ik het niet mee eens, er werden in de van Baarlen en Romijn die voor de muziek zorgde minder herhalingen van genoemde artiesten maar daar hoorde je naar verloop van tijd ook weer herhalingen van tracks die voorheen nooit gedraaid werden, Boz Gags kan ik me nog herinneren uit die tijd die met zijn enige 2 hitjes te horen was. Dat werd onder Stenders nog wat meer uitgebreid waardoor je die herhalingen steeds minder kreeg en dat was m.i. prima, maar Stenders bakte er programmatisch niets van. Zat geen logica in want alles werd maar lukraak door elkaar heen geprogrammeerd qua DJ line up met daarbij ook nog eens heel veel absentie momenten van sommige DJ's waarbij je geen continuïteit kan bieden en dat is funest geweest.
Ik vind het inmiddels een fijne zender die me met regelmaat verrast met liedjes die ik nog niet kende of met het “oh ja” effect. Bij mij gaat nog steeds de irritatiesensor af als ze iets van bijv the Red Hot Chili Peppers draaien. Want die hebben ze in het verleden helemaal kapot gedraaid en was toen voor mij wel een zapp momentje. Ik ben ook blij met de sfeer in de programma’s. Niet zo standaard. Ik hou er van.
-
jessica schreef: 16 jul 2024 22:42Hele goede beschrijving. Ben ik het mee eens. In het tijdperk van Baarle en daarna Stenders heeft Veronica in ieder geval het imago herhaalzender van zich afgeschud. Mensen waren daarvoor Veronica zo zat. Een klein groepje RHCP fans en Guns&Roses fans uitgesloten.Kraft schreef: 16 jul 2024 08:41A happy slip of the mind.Phoenix schreef: 15 jul 2024 16:40
Deze vergelijking is heel treffend want De Schoenenreus bestaat niet meer![]()
Met het beleid van Stenders is er flink roofbouw gepleegd op het radiomerk. De overname van Mediahuis had volgens mij geen moment later moeten komen. Ik zie tekenen van herstel, maar gezien enkele reacties hier lijken sommigen vast te willen houden aan de werkwijze van Stenders. Dat lijkt me een verkeerde keuze.
Maar wat was het radiomerk dan nog? Dat was toch Sweet Child Of Mine-pompen tot je blauw aanliep. Het had dan weliswaar wat % meer marktaandeel, maar voor mij als radioliefhebber niet te doen. De ideeën van Stenders waren niet zo rot, alleen de uitvoering liet te wensen over. Genoeg over gezegd, redenen te over. Het radiomerk was ook op sterven na dood in die constructie. Het was een naampje, niet meer dan dat.
Als ze nou de goede elementen van het beleid (of liever elementen van het idee) van Stenders pakken, een gedegen management en een herkenbare signatuur... dan komen ze nog een heel eind met het bouwen aan het nieuwe Veronica. Het lijkt erop dat ze daarmee bezig zijn, maar ook dat zal gaan met vallen en opstaan.
Je noemt het tekenen van herstel, die zie ik ook. Volgens mij gaat het zelfs de goede kant op.
De middagshow vind ik leuk. Als ik Bonanza aan had, schakelde ik meestal af. Vond Lantinga er niet op zijn plaats. De 100.000 opvolgers ook niet, het kakte in.
De lolligheid van Wout en Frank: ik ben er blijkbaar nog niet te oud voor. Ik vind het zeer te pruimen. Erg benieuwd naar de definitieve en complete line-up in het najaar. Ik denk en hoop dat we het snel in de luistercijfers gaan zien, want ik heb wel degelijk het idee dat er mensen werken die vanuit liefde voor muziek en met name radio zitten.
De eerdere discussie over 'alleen mensen die er voor zichzelf zitten', kon ik niet zoveel mee. Je hebt ook personalities nodig, daar kleeft soms een ego aan. Zolang het entertainmenttechnisch klopt is er niks mis mee. Of de balans er wel of niet is, is vaak ook een kwestie van smaak.
Veronica is in principe een mooi breed station geworden. Zie je niet heel vaak meer bij commerciele radio. Voor muziekliefhebbers en door muziekliefhebbers. Vooral het team wat er nu komt Ekdom, Stenders, Wout en Frank. Ze hebben heel veel met muziek. Daar waar bijvoorbeeld Ruud de Wild bij Radio2 niets met muziek heeft. Ik hoor dat er aan af. En hopelijk steeds meer mensen.
en daar hebben we de term 'muziekliefhebber' weer. Die is al vaak besproken hier, maar wordt toch telkens weer aangehaald door (met name) mensen die Stenders hoog hebben zitten. Ik word persoonlijk altijd enorm ongemakkelijk van dat woord. Dat Ruud de Wild ongeïnteresseerd overkomt heeft mijns inziens niks te maken met of de man een 'muziekliefhebber' is ja of nee. Wij weten toch niet wat ie in z'n vrije tijd doet? En jocks van bijv. 538 en Q...die worden door dezelfde groep ook weggezet als 'geen muziekliefhebber'.
Het komt nogal hautain over om iemand weg te zetten als wel of geen liefhebber/kenner, omdat het nou eenmaal niet in je straatje past. Stenders is daar uiteraard zelf heer en meester in gezien z'n gedrag in het verleden bij de Top 2000 (Borsato nummers afkappen) en bij de Bonanza hoef je bijv. ook geen 90's dance of iets dergelijks aan te vragen, want dat vindt HIJ niet leuk en dus wordt het niet gedraaid.
Dat het kliekje Stenders/ Ekdom /Wout /Frank dezelfde smaak heeft maakt het niet zo dat ZIJ liefhebbers zijn en iemand die dag in, dag uit naar smartlappen luistert dat niet is.
Ik wilde het toch nog maar eens gezegd hebben...

Er was eens een schilder. De klant vroeg om een blauwe muur. Maar die schilder, ene Rep Stonders, bepaalde dat geel een betere kleur was dan blauw en dus kreeg de klant een gele muur. Schilder Rep Stonders is een echte kleurenliefhebber dus hij weet wat de beste kleuren zijn. Als je van blauw houdt ben je dan ook geen echte kleurenliefhebber. Door zijn kennis van kleuren wordt schilder Rep Stonders gezien als de beste schilder binnen zijn vakgebied.
God is a DJ
-
Mij heb je. Een hele mooie metafoor.Phoenix schreef: 17 jul 2024 09:34 Er was eens een schilder. De klant vroeg om een blauwe muur. Maar die schilder, ene Rep Stonders, bepaalde dat geel een betere kleur was dan blauw en dus kreeg de klant een gele muur. Schilder Rep Stonders is een echte kleurenliefhebber dus hij weet wat de beste kleuren zijn. Als je van blauw houdt ben je dan ook geen echte kleurenliefhebber. Door zijn kennis van kleuren wordt schilder Rep Stonders gezien als de beste schilder binnen zijn vakgebied.
-
Dit precies zoals ik het ook ervaar. Al is geel natuurlijk wel een erg commerciële kleur.Phoenix schreef: 17 jul 2024 09:34 Er was eens een schilder. De klant vroeg om een blauwe muur. Maar die schilder, ene Rep Stonders, bepaalde dat geel een betere kleur was dan blauw en dus kreeg de klant een gele muur. Schilder Rep Stonders is een echte kleurenliefhebber dus hij weet wat de beste kleuren zijn. Als je van blauw houdt ben je dan ook geen echte kleurenliefhebber. Door zijn kennis van kleuren wordt schilder Rep Stonders gezien als de beste schilder binnen zijn vakgebied.

Ik ga helemaal mee met Rep Stonders. Ik vind geel ook veel mooier en sprekender dan dat saaie blauw 

-
Over hits pompen gesproken, ik merk de laatste 2/3 weken wel echt een wijziging in de geijkte platte hits op Veronica het aantal platte grijs gedraaide hits is toegenomen.
Waarschijnlijk met dit nieuws te maken: https://www.radiofreak.nl/anton-van-lie ... uis-radio/
Zoals nu The Script met Superheroes en Love Generation Bob Sinclair 2 nummers geleden. Laat dit nu aan andere stations over Veronica, deze markt ga je niet meer pakken…..
Waarschijnlijk met dit nieuws te maken: https://www.radiofreak.nl/anton-van-lie ... uis-radio/
Zoals nu The Script met Superheroes en Love Generation Bob Sinclair 2 nummers geleden. Laat dit nu aan andere stations over Veronica, deze markt ga je niet meer pakken…..
-
Die tendens is al begonnen toen Stenders geen leiding meer gaf, dus dat is denk ik niet nieuw.
4 weken geleden werd ik muzikaal nog wel eens verrast 1 keer per uur. Nu niet meer.Vanjeafisharder schreef: 17 jul 2024 11:34 Die tendens is al begonnen toen Stenders geen leiding meer gaf, dus dat is denk ik niet nieuw.
-
Mm, zorgelijk inderdaad.
-
Kun jij mij de definitie geven van een "platte hit"? Wat is dat precies?NIcone900 schreef: 17 jul 2024 11:27 Over hits pompen gesproken, ik merk de laatste 2/3 weken wel echt een wijziging in de geijkte platte hits op Veronica het aantal platte grijs gedraaide hits is toegenomen.