Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roel_

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Roel_ »

Ingebruik schreef: 18 jun 2024 18:15
Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31 Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.

Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Volgens mij bestempel je de nummers die JOE draait toch als behang en niet als muziek, dus is het wel een waardeoordeel? Immers: JOE houdt niet van muziek, vandaar dat ze 'behang' draaien?
Wat is er mis met behang? Er zijn veel mensen die dit aan de muur hebben. Zelf geef ik de voorkeur aan een geschilderde creatief ingevulde muur. Dat is een persoonlijke voorkeur, geen waardeoordeel.

Er is niets mis met het benoemen van verschillen, want die zijn er ook in radioland.
Je bent ouder en je wil wat...
lion

Bericht door lion »

JoostV schreef: 14 jun 2024 09:43 Hmm, de playlist van Joe is niet meer te bekijken op Relisten. Daar was goed te zien dat deze nog vrij beperkt is, daar zullen ze toch zoveel weken na de start wel eens wat in gaan schuiven? Iets minder veilig draaien, pak er wat meer vergeten platen bij en niet weer Queen, Phil Collins of Abba. Echt tof dat ze bijvoorbeeld Ace of Base draaien, maar het is alleen maar All That She Wants en The Sign. Draai dan ook Wheel Of Fortune en Happy Nation, of Cruel Summer!

Luister overigens met plezier naar Coen en Sander, ik hop 's ochtends niet meer van show naar show.
Ook ik snap dat nog steeds niet, van veel artiesten word slechts 1 single gedraaid terwijl de artiest er veel meer succesvolle heeft uitgebracht. 100%NL draaid ook heel smal van veel artiesten met vaak maar 1 a 2 singles of hooguit 6.
zolderkamer

Bericht door zolderkamer »

lion schreef: 19 jun 2024 13:49
JoostV schreef: 14 jun 2024 09:43 Hmm, de playlist van Joe is niet meer te bekijken op Relisten. Daar was goed te zien dat deze nog vrij beperkt is, daar zullen ze toch zoveel weken na de start wel eens wat in gaan schuiven? Iets minder veilig draaien, pak er wat meer vergeten platen bij en niet weer Queen, Phil Collins of Abba. Echt tof dat ze bijvoorbeeld Ace of Base draaien, maar het is alleen maar All That She Wants en The Sign. Draai dan ook Wheel Of Fortune en Happy Nation, of Cruel Summer!

Luister overigens met plezier naar Coen en Sander, ik hop 's ochtends niet meer van show naar show.
Ook ik snap dat nog steeds niet, van veel artiesten word slechts 1 single gedraaid terwijl de artiest er veel meer succesvolle heeft uitgebracht. 100%NL draaid ook heel smal van veel artiesten met vaak maar 1 a 2 singles of hooguit 6.
All That She Wants is de grootste hit geweest van Ace of Base, samen met The Sign. Dus ja, geen wonder dat je alleen die hoort. Cruel Summer is niet verder gekomen dan de tipparade. Als je de Spotify-streams bekijkt is het overduidelijk wat mensen de leukste nummers vinden van artiest of band X, zo ook van Ace of Base.

Ik blijf me verbazen over het feit dat men hier vindt dat je breed moet draaien. Of breder. De reden ontgaat me even. Goede argumenten heb ik nog niet gehoord. Waarom moeten mensen verrast worden, of meer uit een oeuvre voorgeschoteld krijgen, puur en alleen omdat die nummers bestaan, of ook een hit zijn geweest? Wie precies doe je daar een lol mee? Probeer eens vanuit een luisteraar te denken, zou ik willen zeggen. Ik merk hier toch vaak op dat er muziekliefhebbers-argumenten worden gebruikt om daar vervolgens een stationspositionering mee onder de loep te nemen en te bekritiseren. Het gaat ook om wat je niet draait, dat is minstens zo belangrijk, en de muziekredactie bij Joe lijkt dat goed door te hebben.
Streampie

Bericht door Streampie »

Ik hoor anders al wel weer andere (wilde nieuwe typen, maar nee, haha!) liedjes dan 2 maanden geleden. De zomerhits zijn geactiveerd in de rotatie (ALALALALA LONG) en dat betekent dat er een aantal andere liedjes op non-actief staan.

Ik verwacht dat Joe regelmatig delen van de library aan- en uitzet, en zo de playlisten fris houdt. Core artists en songs zul je altijd blijven horen, maar daar omheen zal het toch een beetje wisselen. Dit is een gecontroleerde verdieping van je playlist.

En Joe blijft een zender voor HITS. Hoe vervelend de muziekliefhebbers het ook vinden, die blijven populair. Daarom zijn het ook hits, en zijn die vergeten nummers....vergeten :wink:
Deezers

Bericht door Deezers »

Zijn Coen en Sander al met vakantie? Is er dagelijks wat te beleven daar om specifiek voor te luisteren?
Daan!

Bericht door Daan! »

Als je op de insta kijkt, zie je dat ze wie is Joe (de mol) gaan spelen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het is er hoor: JOE de Party, ik had het al een beetje gezien. Maar staat nu ook pontificaal op de app.
jessica

Bericht door jessica »

Deradiokenner schreef: 07 jul 2024 15:34 Het is er hoor: JOE de Party, ik had het al een beetje gezien. Maar staat nu ook pontificaal op de app.
Is dat het Coen en Sander Fest?
Roanluimstra

Bericht door Roanluimstra »

Nee, het is net zoals Qmusic The Party gewoon een drive in show die je kunt boeken bij Kyudo events.
Trivian

Bericht door Trivian »

Ik heb altijd gedacht dat dat een bedrijfstak voor events van Q-Music was, nooit op de schrijfwijze gelet en gedacht dat het Qudo events heette. Geinig.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Trivian schreef: 11 jul 2024 16:08 Ik heb altijd gedacht dat dat een bedrijfstak voor events van Q-Music was, nooit op de schrijfwijze gelet en gedacht dat het Qudo events heette. Geinig.
Was mijn gedachte ook altijd.
Airflow

Bericht door Airflow »

Kyudo Events is eigendom van oud Qmusic dj Timon Jacobs.
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

Vinden er nou moeilijke onderhandelingen plaats tussen KPN en JOE (DPG media)?
De zender is na bijna een jaar nog steeds niet opgenomen in het zenderaanbod van KPN. Begint wel een beetje sneu te worden voor de mensen die bij KPN zitten.

Een aanbieder die niet eens een zender kan toevoegen met een marktaandeel die nu al hoger ligt dan 5%.
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Ik word er ook gek van. Iedere keer die chromecast aanzetten om thuis JOE te kunnen luisteren. Maar als het internet hapert, dan valt de chromecast uit. Mijn tv valt echt alleen uit als de stroom uit is gevallen, of de stekker van het internet is eruit. Dat gebeurd veel minder, dus van mij mogen ze over op KPN met JOE
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daanradiofan schreef: 14 jul 2024 02:20 Ik word er ook gek van. Iedere keer die chromecast aanzetten om thuis JOE te kunnen luisteren. Maar als het internet hapert, dan valt de chromecast uit. Mijn tv valt echt alleen uit als de stroom uit is gevallen, of de stekker van het internet is eruit. Dat gebeurd veel minder, dus van mij mogen ze over op KPN met JOE
Een haperende internetverbinding kun je Joe niet verwijten. Zelf luister ik thuis enkel via internet naar radio/audio via Google Home en heb ik normaal nergens last van. Ook in de auto stap ik vaker over op radio/audio via internet. Enkel voor het gemak: Hey Google …
God is a DJ
Plaats reactie