Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deezers

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Deezers »

Vliegendereporter schreef: 25 jun 2024 18:31
DavyGer schreef: 25 jun 2024 18:01 Is er al nieuws over Van SomerenGate?
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... SbPlKzaSMw
Het kan nog steeds allen kanten op, maar als je goed leest mag van Someren zelf niks zeggen. Die zal wel tot einde contract betaald krijgen, plus evt. achterstand van de andere zaak. Gijs is gisteren ook gecommuniceerd naar de adverteerders dus Talpa zal wel alles zetten op nieuwe programmering zoals afgesprokenz. Talpa heeft meer baat bij de nieuwe programmering dan Someren, die zal wel elders aan de slag kunnen. Talpa heeft absoluut geen zin in inspraak van dj's op de programmering dus dat willen ze voorkomen dat zo'n uitspraak er komt.
WFNX

Bericht door WFNX »

Deezers schreef: 25 jun 2024 18:35
Vliegendereporter schreef: 25 jun 2024 18:31
DavyGer schreef: 25 jun 2024 18:01 Is er al nieuws over Van SomerenGate?
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... SbPlKzaSMw
Het kan nog steeds allen kanten op, maar als je goed leest mag van Someren zelf niks zeggen. Die zal wel tot einde contract betaald krijgen, plus evt. achterstand van de andere zaak. Gijs is gisteren ook gecommuniceerd naar de adverteerders dus Talpa zal wel alles zetten op nieuwe programmering zoals afgesprokenz. Talpa heeft meer baat bij de nieuwe programmering dan Someren, die zal wel elders aan de slag kunnen. Talpa heeft absoluut geen zin in inspraak van dj's op de programmering dus dat willen ze voorkomen dat zo'n uitspraak er komt.
Ik vind het juist lezen dat Van Someren gekregen heeft wat hij wilde. Of dat zijn stek terug is of met een zak geld zonder concurrentiebeding weg. Geen idee, maar kamp van Someren lijkt me op basis van dit bericht de winnaar. Dat het ook aan Talpa is om het wereldkundig te maken zegt ook wel iets.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

WFNX schreef: 25 jun 2024 18:59
Deezers schreef: 25 jun 2024 18:35
Ik vind het juist lezen dat Van Someren gekregen heeft wat hij wilde. Of dat zijn stek terug is of met een zak geld zonder concurrentiebeding weg. Geen idee, maar kamp van Someren lijkt me op basis van dit bericht de winnaar. Dat het ook aan Talpa is om het wereldkundig te maken zegt ook wel iets.
Ik volg van Someren niet, maar hij was gewoon op de radio?
Het zal inderdaad einde dienstverband zijn met een zak geld en geen concurrentie beding.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Rob van Someren was gewoon op de radio gisteren en vandaag. In het programma wordt er met geen woord over gesproken (mag waarschijnlijk niet).
Zowel gisteren waarvan ik maar een klein stukje heb gehoord, als vandaag (eveneens maar klein stukje gehoord) niet. En ook vorige week woensdag, op de dag van het kort geding zat hij er om 16.00u gewoon. En ook toen geen woord erover.
Het lijkt mij stug dat het programma vrijdag eindigt. Er wordt nog geen ‘afscheid’ met vrienden van de show oid aangekondigd. Zelfs een Wietze de Jager (die ook niet vrijwillig ging) bedankte nog mensen in de show etc.
Vaak zijn dat andere uitzendingen waarvoor andere voorbereiding nodig is. En die ze minstens een paar dagen van tevoren aankondigen naar de luisteraar.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

snap eigenlijk de discussie over dhr Derksen niet zo; imho vind ik dat elk uur die "gepresenteerd" is beter dan nonstop; miss kan z'n programma clashen met het format, maar nonstop is wel heel saai, zou er persoonlijk niet eens op tegen zijn als dhr Derksen op mijn favo zender zou zenden, ondanks dat onze meningen zeer divers zijn
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanMiedema91 schreef: 25 jun 2024 21:38 snap eigenlijk de discussie over dhr Derksen niet zo; imho vind ik dat elk uur die "gepresenteerd" is beter dan nonstop; miss kan z'n programma clashen met het format, maar nonstop is wel heel saai, zou er persoonlijk niet eens op tegen zijn als dhr Derksen op mijn favo zender zou zenden, ondanks dat onze meningen zeer divers zijn
Dat gepresenteerd niet altijd beter is dan non-stop is dagelijks te horen op YourSafe radio.
God is a DJ
Hipo

Bericht door Hipo »

Zonde dat het zo na 9 jaar gaat eindigen. Zonde en een nare nasmaak zo.
Radio=10
Kijker

Bericht door Kijker »

Heeft Veronica Somertijd al binnengehengeld?
Deezers

Bericht door Deezers »

Kijker schreef: 25 jun 2024 22:07 Heeft Veronica Somertijd al binnengehengeld?
Hij gaat naar verwachting naar PowNed.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Sterk staaltje journalistiek dit.
Talpa Network wil echter helemaal niks zeggen. “Dit is een kwestie tussen Talpa Network en Rob van Someren en wij doen daar verder geen uitspraken over”, laat een woordvoerder van het mediabedrijf aan RadioFreak.nl weten.

Of er ooit naar buiten gaat komen wat er is afgesproken, is dus afwachten. In principe start Gijs Staverman komende maandag met zijn middagshow op Radio 10. Hij verliet NPO Radio 2 dit voorjaar. Eerder is aangekondigd dat ‘Somertijd’ voortaan op zaterdag en zondag te horen zal zijn.
Afspraken komen misschien niet naar buiten, hiermee bedoel ik over geld of concurrentiebeding. Maar als hij eind augustus ergens te horen is weet je dat er geen half jaar concurrentiebeding (termijn staat vast volgens mij) is.
En als die maandag a.s gewoon om 16.00u te horen is weet je ook genoeg. Evenals wanneer dat niet zo is en je moet (af)wachten tot volgende week vrijdag of dat weekend. Helemaal onder de pet houden kunnen ze het niet……
Afwachten maar…..
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan0612 schreef: 25 jun 2024 22:55 Sterk staaltje journalistiek dit.
Talpa Network wil echter helemaal niks zeggen. “Dit is een kwestie tussen Talpa Network en Rob van Someren en wij doen daar verder geen uitspraken over”, laat een woordvoerder van het mediabedrijf aan RadioFreak.nl weten.

Of er ooit naar buiten gaat komen wat er is afgesproken, is dus afwachten. In principe start Gijs Staverman komende maandag met zijn middagshow op Radio 10. Hij verliet NPO Radio 2 dit voorjaar. Eerder is aangekondigd dat ‘Somertijd’ voortaan op zaterdag en zondag te horen zal zijn.
Afspraken komen misschien niet naar buiten, hiermee bedoel ik over geld of concurrentiebeding. Maar als hij eind augustus ergens te horen is weet je dat er geen half jaar concurrentiebeding (termijn staat vast volgens mij) is.
En als die maandag a.s gewoon om 16.00u te horen is weet je ook genoeg. Evenals wanneer dat niet zo is en je moet (af)wachten tot volgende week vrijdag of dat weekend. Helemaal onder de pet houden kunnen ze het niet……
Afwachten maar…..
Ik heb ooit een concurrentiebeding van één jaar gehad, maar ik kon in goed overleg een dag later bij een directe concurrent beginnen. Van buitenaf kunnen we geen conclusies trekken over wat er is afgesproken.
God is a DJ
chopke

Bericht door chopke »

Update
Talpa laat weten voor het eind van de week met meer informatie te komen. [RadioWereld.NL]
-bier
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

In het programma schema op radio10.nl staat vanaf maandag geen somertijd meer gemeld ook nog geen Gijs Staverman benieuwd denk dan dat Gijs gewoon start maandag
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

chopke schreef: 26 jun 2024 12:08 Update
Talpa laat weten voor het eind van de week met meer informatie te komen. [RadioWereld.NL]
Dan gaan ze gewoon bekend maken dat somertijd ook niet in het weekend komt en hun wegen scheiden. Rob zal een flinke som geld ontvangen en na de zomer zit hij op een andere zender.
dab radio

Bericht door dab radio »

Gisteravond vertelde Rob dat de nachtwacht weer naar de zondag verhuist, vanaf zondag over een week.
Plaats reactie