Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

jessica schreef: 24 jun 2024 19:29 1 juli komt Caroline dus terug. Volgens mij een half jaar van de zender af geweest. Hopelijk komt ze iets minder prominent terug. De laatste maanden op zender ging ze wel heel erg in zichzelf geloven. Ze is leuk als ze een beetje op de achtergrond blijft bij Rob. Ze moet niet het voortouw willen nemen. Hopelijk hebben ze die uitzendingen ook een beetje geevalueerd.
Dat ben ik wel met je eens. Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig, maar het is wel beter als ze niet té prominent aanwezig is. Het moet geen duo-presentatie worden. Dat is te druk om leuk te zijn.
Greatski

Bericht door Greatski »

Van mij had ze weg mogen blijven, voegde niets toe behalve irritant zijn
Janno

Bericht door Janno »

Greatski schreef: 24 jun 2024 19:58 Van mij had ze weg mogen blijven, voegde niets toe behalve irritant zijn
Dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Geen feit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan. Bij andere side-kicks kan ik de toegevoegde waarde wel herkennen. Jan Papparazi vervulde destijds bij Jensen die rol met verve. Ook Jeroen Kijk in de Vegte heeft dat unieke talent. Rick en Niels worden vaak weggezet als lachzakken, maar ook zij pakken hun rol op een bepaalde manier door sturing te geven aan de gesprekken, een eigen/afwijkende mening in te brengen en ‘voeding’ te geven aan het programma. Als ik Caroline hoor, hoor ik vooral iemand waar Stenders tegenaan wil ‘lullen’ en iemand die meelacht met de (flauwe) grappen van Stenders. Een opmerking als “Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig” is eigenlijk al een goede verwoording waarom Caroline Brouwer als side-kick volledig misbaar is.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan. Bij andere side-kicks kan ik de toegevoegde waarde wel herkennen. Jan Papparazi vervulde destijds bij Jensen die rol met verve. Ook Jeroen Kijk in de Vegte heeft dat unieke talent. Rick en Niels worden vaak weggezet als lachzakken, maar ook zij pakken hun rol op een bepaalde manier door sturing te geven aan de gesprekken, een eigen/afwijkende mening in te brengen en ‘voeding’ te geven aan het programma. Als ik Caroline hoor, hoor ik vooral iemand waar Stenders tegenaan wil ‘lullen’ en iemand die meelacht met de (flauwe) grappen van Stenders. Een opmerking als “Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig” is eigenlijk al een goede verwoording waarom Caroline Brouwer als side-kick volledig misbaar is.
Dat is wel een verdraaiing van mijn woorden. Het zegt absoluut niet dat ze volledig misbaar is. Wat ik bedoel, en ik dacht dat het wel duidelijk was, dat ik het prima vind als ze bij het programma zit als sidekick, alleen niet als co-presentator. Als sidekick voegt ze wat mij betreft wel degelijk iets toe: een bepaalde gezelligheid als klankbord voor Stenders. Dat jij dat niets vindt is prima, maar dat is jouw persoonlijke smaak, niet een vaststaand feit. Er zijn in het programma zelf en op de socials regelmatig vragen wanneer ze terugkomt. Er is dus wel degelijk een publiek wat vindt dat ze iets toevoegt. Je brengt nu je mening ‘ze is volledig misbaar’ als feit en gebruikt mijn woorden om dat kracht bij te zetten.
steef1973

Bericht door steef1973 »

[Edit Admin5: Dit doen we dus niet meer.]
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 24 jun 2024 20:53
Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan. Bij andere side-kicks kan ik de toegevoegde waarde wel herkennen. Jan Papparazi vervulde destijds bij Jensen die rol met verve. Ook Jeroen Kijk in de Vegte heeft dat unieke talent. Rick en Niels worden vaak weggezet als lachzakken, maar ook zij pakken hun rol op een bepaalde manier door sturing te geven aan de gesprekken, een eigen/afwijkende mening in te brengen en ‘voeding’ te geven aan het programma. Als ik Caroline hoor, hoor ik vooral iemand waar Stenders tegenaan wil ‘lullen’ en iemand die meelacht met de (flauwe) grappen van Stenders. Een opmerking als “Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig” is eigenlijk al een goede verwoording waarom Caroline Brouwer als side-kick volledig misbaar is.
Dat is wel een verdraaiing van mijn woorden. Het zegt absoluut niet dat ze volledig misbaar is. Wat ik bedoel, en ik dacht dat het wel duidelijk was, dat ik het prima vind als ze bij het programma zit als sidekick, alleen niet als co-presentator. Als sidekick voegt ze wat mij betreft wel degelijk iets toe: een bepaalde gezelligheid als klankbord voor Stenders. Dat jij dat niets vindt is prima, maar dat is jouw persoonlijke smaak, niet een vaststaand feit. Er zijn in het programma zelf en op de socials regelmatig vragen wanneer ze terugkomt. Er is dus wel degelijk een publiek wat vindt dat ze iets toevoegt. Je brengt nu je mening ‘ze is volledig misbaar’ als feit en gebruikt mijn woorden om dat kracht bij te zetten.
Ik geef ook duidelijk aan dat het mijn mening is. Ik zeg letterlijk:
Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan.
Ik geef ook aan waar ik het verschil met andere side-kicks zie.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 24 jun 2024 21:02
Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan.
Zeker. Maar mijn woorden gebruiken om vast te stellen dat ze ‘volledig misbaar’ zou zijn is niet direct een mening.
Janno

Bericht door Janno »

steef1973 schreef: 24 jun 2024 21:01 (...)
Het mag best met iets meer respect.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 24 jun 2024 21:07
Phoenix schreef: 24 jun 2024 21:02

Zeker. Maar mijn woorden gebruiken om vast te stellen dat ze ‘volledig misbaar’ zou zijn is niet direct een mening.
Als dit de zin is die gebruikt wordt om de meerwaarde van Caroline Brouwer aan te tonen dan vind ik dat ze misbaar is. Ik lees nergens waar nu haar kracht of onderscheidend vermogen ligt.
God is a DJ
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Phoenix schreef: 24 jun 2024 18:42 Waarom is Stenders mét Caroline Brouwer een grotere inschakelfactor dan Stenders zonder Caroline Brouwer? Ik ben oprecht geïnteresseerd in je antwoord.
Ik vind de chemie tussen die twee altijd enorm leuk om naar te luisteren. Van Rob Stenders als dj ben ik sowieso wel fan, maar ik vind de show nog net wat leuker wanneer ze er samen zijn.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Streampie schreef: 24 jun 2024 17:40
Roel_ schreef: 23 jun 2024 00:55
jessica schreef: 23 jun 2024 00:51
Clips uitzenden op de website van Veronica kost extra geld en ik heb gelezen dat Veronica eerst enkele miljoenen moet terugverdienen. Het is dan niet erg slim om clips te gaan uitzenden wat extra geld kost.
Als ze Gerard, Wouter en Frank kunnen betalen, dan kunnen ze ook clips uitzenden. Zoveel extra lijkt dit me niet te kosten, maar dat is een aanname. Mensen kiezen eerder een "kijk live" button als er ook wat meer te zien is, behalve dan de studio. Veronica is dan de eerste oldie radiozender die dit doet. Misschien slaat het wel aan en wordt de luistertijd hiermee verhoogd.
Kijkt de doelgroep van Radio Veronica uberhaupt wel clips?
Vroeger wel. Club Veronica clips, Countdown, Top 40 op TV en Veronica muziekdag.
Je bent ouder en je wil wat...
Pot

Bericht door Pot »

Roel_ schreef: 24 jun 2024 22:36
Als ze Gerard, Wouter en Frank kunnen betalen, dan kunnen ze ook clips uitzenden. Zoveel extra lijkt dit me niet te kosten, maar dat is een aanname. Mensen kiezen eerder een "kijk live" button als er ook wat meer te zien is, behalve dan de studio. Veronica is dan de eerste oldie radiozender die dit doet. Misschien slaat het wel aan en wordt de luistertijd hiermee verhoogd.
Vroeger wel. Club Veronica clips, Countdown, Top 40 op TV en Veronica muziekdag.
Ik zou het geldverspilling vinden. Volgens mij hebben Q en 538 ook een TV-kanaal, dus dan snap ik het uitzenden van clips nog. Maar een videoclip is leuk om af en toe te zien. Zodra je een nummer met clip een aantal keer voorbij hoort komen, wordt het herhaling. Bovendien: qua rechten kan het een probleem zijn, niet alle nummers hebben een echte videoclip en hoeveel mensen kijken er daadwerkelijk naar de kijk live-functie?

In plaats van die aangeschoten gezinnen op de bank die zo gek mogelijk doen om op beeld te komen gedurende de Top 2000, vind ik het een vooruitgang voor die ene week in het jaar.
Kraft

Bericht door Kraft »

jessica schreef: 23 jun 2024 00:51
Clips uitzenden op de website van Veronica kost extra geld en ik heb gelezen dat Veronica eerst enkele miljoenen moet terugverdienen. Het is dan niet erg slim om clips te gaan uitzenden wat extra geld kost.
Ik betwijfel het ten zeerste. Het kost geld en het levert mijns inziens niks of te weinig extra's op. Als je nu geld investeert, dan moet dat rechtstreeks de programma's in gaan en niet in details. Daar is de winst te pakken.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vandaag weer Rick van Velthuysen ipv Marissa. Rick sloot de uitzending af met "Misschien tot morgen."

Gaat toch nog niet helemaal vlekkeloos. Met alle respect, maar wanneer je in de nieuwe programmering al meteen de helft afwezig bent. Dat is vooral vervelend voor haar, maar ook niet goed voor de zender.
Plaats reactie