Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Die zogenaamde “vrije radio” uit zich bij Veronica altijd in intern geneuzel. Rob wil geen reclameblokken draaien, Rob wil geen hitlijst presenteren, Rob wil zijn vriend Danny Vera op de zender houden, Rob wil voetbal kijken.

“Vrije radio” is leuk als het radio voor de luisteraar spannender maakt. Maar de streken van Rob zijn nooit voor de luisteraar, altijd voor hem zelf.

Het zijn constant incidenten, die hier ook constant zo beoordeeld worden: “Ach, Rob klaagt over reclame. Moet toch kunnen?”
“Ach, Rob neemt het op voor zijn collega, dat is toch juist sympathiek?” “Rob wil niet meedoen met de zenderbrede actie, hij wil zijn eigen hitlijst draaien in de avond, prima toch”

Maar het geeft wel weer hoe ongeïnteresseerd Rob is in zijn luisteraars. Alles bij elkaar opgeteld staat Veronica nog steeds onderaan in de cijfers en helpt het niet als de bekende middag-dj uitsluitend op zichzelf gericht is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dit is fantastisch samengevat.
repelsteel schreef: 22 jun 2024 10:25 Die zogenaamde “vrije radio” uit zich bij Veronica altijd in intern geneuzel. Rob wil geen reclameblokken draaien, Rob wil geen hitlijst presenteren, Rob wil zijn vriend Danny Vera op de zender houden, Rob wil voetbal kijken.

“Vrije radio” is leuk als het radio voor de luisteraar spannender maakt. Maar de streken van Rob zijn nooit voor de luisteraar, altijd voor hem zelf.

Het zijn constant incidenten, die hier ook constant zo beoordeeld worden: “Ach, Rob klaagt over reclame. Moet toch kunnen?”
“Ach, Rob neemt het op voor zijn collega, dat is toch juist sympathiek?” “Rob wil niet meedoen met de zenderbrede actie, hij wil zijn eigen hitlijst draaien in de avond, prima toch”

Maar het geeft wel weer hoe ongeïnteresseerd Rob is in zijn luisteraars. Alles bij elkaar opgeteld staat Veronica nog steeds onderaan in de cijfers en helpt het niet als de bekende middag-dj uitsluitend op zichzelf gericht is.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 22 jun 2024 10:04
Janno schreef: 22 jun 2024 09:36
Phoenix schreef: 22 jun 2024 07:47

Ik zie niemand zich druk maken.
Oproepen tot ontslag omdat iemand een uurtje ruilt met een collega vind ik wel een vorm van druk maken.
Snap ik. Werkweigering is wel een reden van ontslag, maar daarvan is hier geen sprake. Over de invulling van het werk valt wel te discussiëren en kan ook voor de werkgever reden zijn om hier het gesprek met de werknemer over aan te gaan. Bij ‘normale’ bedrijven kan zoiets leiden tot een aantekening in het personeelsdossier. Stenders zal daar lak aan hebben. Dat besef ik ook. Persoonlijk vind ik het onprofessioneel en onrespectvol naar de luisteraar.
Ik sloeg vooral aan op dat ‘enkeltje uitgang’.

Wij weten overigens niet hoeveel vrijheid Stenders heeft, dus heeft het weinig zin om te discussiëren over zijn functie. Wél over zijn functioneren ten opzichte van ons, zijn luisteraars. Hoe jouw mening daarover is respecteer ik en ik ben het er zelfs soms ook wel een beetje mee eens. Het reclamegedoe bijvoorbeeld vind ik ook wat gênant op een, nota bene, commerciële zender.
Streampie

Bericht door Streampie »

StefanT schreef: 21 jun 2024 23:10
Phoenix schreef: 21 jun 2024 23:05

Is Jannes de leidinggevende van Stenders?
Hij vroeg gewoon of ie een uurtje langer wilde draaien omdat Jannes niets om voetbal geeft, zie t probleem niet
Het is wel opvallend dat Stenders, als ie voor of na Jannes Drop programma maakt, altijd weet te regelen dat ie of een uurtje langer door kan gaan, of een uurtje later kan beginnen. Nou kan dat wat zeggen over Jannes Drop, maar het zegt mij wat over hoe berekenend Stenders kan zijn.

En de reden dat er hier regelmatig kritisch op Stenders wordt gereageerd, is natuurlijk omdat er zoals repelsteel idd prima uitlegt, constant incidenten zijn.

Nou, "constant incidenten" noem ik een "patroon".
Laatst gewijzigd door Streampie op 22 jun 2024 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 22 jun 2024 10:35 Ik sloeg vooral aan op dat ‘enkeltje uitgang’.
Dat snap ik nu in retrospectief. Als je deze opmerking had gequote was dit misschien direct duidelijk geweest. Ik ga opmerkingen van anderen niet verdedigen, maar ik weet ook dat soms bepaalde scherpe formulering wordt gebruikt om discussie aan te wakkeren. Als dit gebeurt met respect naar elkaar heb ik daar geen problemen mee. Zelf had ik deze opmerking niet zodanig gelezen zoals jij dat hebt gedaan.
God is a DJ
StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 22 jun 2024 10:04 . Persoonlijk vind ik het onprofessioneel en onrespectvol naar de luisteraar.
Ik was op dat moment luisteraar en vond het prima dat Jannes lekker muziek ging draaien tussen tien en elf, Stenders was niet helemaal afwezig, hoe vaak komt het nou voor dat er een voor fans belangrijke wedstrijd is. Ik hou juist van live radio waar het niet te strak is.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Streampie schreef: 22 jun 2024 10:42 En de reden dat er hier regelmatig kritisch op Stenders wordt gereageerd, is natuurlijk omdat er zoals repelsteel idd prima uitlegt, constant incidenten zijn.

Nou, "constant incidenten" noem ik een "patroon".
Ik geloof dat ik wat discussie heb uitgelokt -bloos

Ik heb deze actie geïnterpreteerd als het zoveelste incident waarbij het voor mij in de hoek van werkweigering zit. Een tijdstip dat een radioprogramma begint, vind ik een belangrijk onderdeel van de continuïteit die een radiostation moet bieden.
Rock 'n roll is better than music!
Streampie

Bericht door Streampie »

Nou werkweigering weet ik niet, maar het is allemaal zo nonchalant als een etherpiraat in de jaren 80.

Maar we hebben het hier niet over Radio HobbyBob. Het gaat om een FM pakket met een zeer matig bereik waar meer dan 22 miljoen voor is betaald.

Ik vind het dan ook bijzonder dat mensen het gedrag van Stenders toch (in meer of mindere mate) blijven vergoeilijken. Stel dat ie gewoon een maand lang elke dag pas om half 3 begint, is dat dan ook lekker losjes, lekker vrij? moet dat dan kunnen? Haalt ie dat halfuur gewoon na 16.00 in, moet kunnen toch? Of als Nederland een keertoevallig om 3 uur moet voetballen komende weken, stopt Stenders er dan maar mee om lekker te kunnen kijken en mag Jannes dan weer op komen draven?" Of belt 'ie Danny Vera? :))
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 22 jun 2024 08:48
jessica schreef: 22 jun 2024 08:30 Hij heeft gewoon een van zijn uren dat hij langer is doorgegaan met de Pup40 in de zendtijd van Jannes teruggegeven. Meer is het niet.
Hier moet alles wel heel erg in een keurslijf. Laat 1 zender toch iets vrijer. Bij Radio10 gaat alles strak volgens format en zo kan ik nog wel 6 zenders opnoemen.
Prima. Dat vrije format kan YourSafe radio hanteren. Dan kan Veronica zich richten op het terugverdienen van de vele geïnvesteerde miljoenen. Want ik ben van mening dat dat niet lukt met ‘vrije radio’.

En die 6 zenders staan toevallig allemaal boven Veronica in de luistercijfermeting?
Jij bent net als vele anderen wel erg bezig met die miljoenen terugverdienen he. Het is jouw geld toch niet?
Laat de Mediagroep zich daar maar druk om maken zou ik zeggen.
Streampie

Bericht door Streampie »

jessica schreef: 22 jun 2024 12:19
jessica schreef: 22 jun 2024 08:30 Hij heeft gewoon een van zijn uren dat hij langer is doorgegaan met de Pup40 in de zendtijd van Jannes teruggegeven. Meer is het niet.
Hier moet alles wel heel erg in een keurslijf. Laat 1 zender toch iets vrijer. Bij Radio10 gaat alles strak volgens format en zo kan ik nog wel 6 zenders opnoemen.
Prima. Dat vrije format kan YourSafe radio hanteren. Dan kan Veronica zich richten op het terugverdienen van de vele geïnvesteerde miljoenen. Want ik ben van mening dat dat niet lukt met ‘vrije radio’.

En die 6 zenders staan toevallig allemaal boven Veronica in de luistercijfermeting?
Jij bent net als vele anderen wel erg bezig met die miljoenen terugverdienen he. Het is jouw geld toch niet?
Wat een bizar argument. We hebben het over commerciele radio en we bespreken hier letterlijk het product, dat is direct gekoppeld aan geld verdienen. Waarom dan uberhaupt nog discussieren over radio? Of over muziek? Het is jouw zender immers niet?
Laatst gewijzigd door Streampie op 22 jun 2024 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica

Bericht door jessica »

Ik snap niet wat het geld er mee te maken heeft om een zender te beoordelen. In mijn ogen dus geen bizar argument.
Tegengestelde meningen komen voor op een forum.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Als een commercieel radiostation laag in de cijfers staat terwijl er vele miljoenen betaald zijn om uit te zenden en de sterspeler loopt maar wat aan te rommelen in plaats van mooie radio te maken, dan is dat geld een zeer valide argument.

Telkens als iemand de rest eraan herinnert dat Veronica geen hobbyclub is, maar een commercieel bedrijf, komt de opmerking “het is jouw geld niet” weer.
Het is ook niet mijn zender en ik ben ook niet de moeder van Rob. Maar ik mag wel een mening hebben over wat er daar bij Veronica gebeurt.
Retegoet

Bericht door Retegoet »

[Edit Admin5: Bericht verwijderd. Deze gebruiker klaagt hier over troll gedrag en dat we daarop modereren. Verder is het niet serieus meer te nemen.]
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

De nieuwe manager weet ook van toeten nog blazen, komt van 3FM en weet hoegenaamd niets van de hele historie van Veronica, dat weet alleen Stenders als enige nazaat uit die tijd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 22 jun 2024 12:19

Nee, maar dat weerhoudt me niet van het hebben van een mening. Het is niet zo dat je enkel een mening mag hebben waar je een financieel belang bij hebt.

De grote investeringen geven aan dat Mediahuis een bepaald doel voor ogen heeft. Iets wat op andere manieren ook is aangegeven vanuit Mediahuis / Audiohuis. En dat zijn andere doelen dan het financieren van een hobbyproject van enkele radiovrienden. En de doelen die Mediahuis wel heeft gaan niet bereikt worden met de vrije radio die Stenders bezigt.

Tegelijkertijd begrijp ik dat enkelen onder ons dit soort radio wel omarmt. Zelf kijk ik er ook graag met professionele bril na. Die twee kunnen naast elkaar bestaan op dit forum, maar dat heb ik al vaker gezegd.
God is a DJ
Plaats reactie