Begin van het einde voor de PO?
Moderator: admin6
Begin van het einde voor de PO?
https://nos.nl/artikel/2514383-kabinet- ... -twee-jaar
Niet 5 maar 2 jaar een vergunning.
Dat betekend dan Wilders zijn zin kan krijgen door de PO op te heffen, wat hij graag wil.
Daarmee wil hij 450 miljoen ophalen om andere dingen te bekostigen.
Staan wij aan het begin van de ontmanteling van de PO tbv het grote geld van buitenlandse investeerders?
Dat betekend dan Wilders zijn zin kan krijgen door de PO op te heffen, wat hij graag wil.
Staan wij aan het begin van de ontmanteling van de PO tbv het grote geld van buitenlandse investeerders?
-
Re: Begin van het einde voor de PO?
Wellicht samenvoegen met Toekomst voor NPO? Lijkt mij hetzelfde onderwerp en dezelfde discussie.
Mijn antwoord laat zich overigens wel raden.
Mijn antwoord laat zich overigens wel raden.
NPO Radio 2 zou zonder problemen commercieel kunnen gaan
“De huidige concessie loopt op 31 december 2026 af”big T schreef: 27 mar 2024 12:21 https://nos.nl/artikel/2514383-kabinet- ... -twee-jaar
Dit betekent dat met de nieuwe concessie de NPO door kan tot 31 december 2028. Dat is bijna 5 jaar verder van nu. Of Wilders dan nog groot genoeg is om potten te breken weet niemand. Als de komende 4 jaar niet brengen wat zijn volgers van hem verwachten zal zijn partij kleiner worden, wat vaker gebeurt met regerende partijen, dus het lijkt me wat vroeg om te speculeren dat er een einde zal komen aan de NPO.
En sowieso werkt hij waarschijnlijk met drie partijen samen, die ook wat te zeggen hebben. VVD wil bezuinigen, NSC wil een tv-net minder (indirect ook bezuinigingen) en BBB weet ik niet.Janno schreef: 27 mar 2024 13:04“De huidige concessie loopt op 31 december 2026 af”big T schreef: 27 mar 2024 12:21 https://nos.nl/artikel/2514383-kabinet- ... -twee-jaar
Dit betekent dat met de nieuwe concessie de NPO door kan tot 31 december 2028. Dat is bijna 5 jaar verder van nu. Of Wilders dan nog groot genoeg is om potten te breken weet niemand. Als de komende 4 jaar niet brengen wat zijn volgers van hem verwachten zal zijn partij kleiner worden, wat vaker gebeurt met regerende partijen, dus het lijkt me wat vroeg om te speculeren dat er een einde zal komen aan de NPO.
- Ane Sybesma
Zal allemaal wel los lopen. Over 2 jaar hebben ze waarschijnlijk nog steeds geen kabinet :-)
Hopelijk wel, want nu nieuwe verkiezingen betekent waarschijnlijk een enorme overwinning voor de PVV. En dan ben ik niet zo zeker van de toekomst van de NPO. Laat ze eerst maar regeren met deze combinatie, daarna liggen de kaarten heel anders.Ane Sybesma schreef: 27 mar 2024 13:48 Zal allemaal wel los lopen. Over 2 jaar hebben ze waarschijnlijk nog steeds geen kabinet :-)
- Ane Sybesma
Ik bedoel: Over twee jaar zijn ze nog niet klaar met onderhandelen voor variant nummer zoveel n.a.v. de laatste verkiezingsuitslag..
Ik snapte de ironie 

Hoewel ik het inhoudelijk het advies van Pieter van Geel het niveau van bagger niet vindt overstijgen, lijkt het me goed de discussie nu eens goed te voeren. Onder tijdsdruk lukt het misschien wel om tot visie te komen.
En visie is niet als een boekhouder het aantal omroepen maximaliseren. Visie is het mogelijk maken van een pluriform bestel zonder concurrentievervalsing voor de commerciële omroepen.
Begin van het einde zie ik geen enkele aanleiding voor.
En visie is niet als een boekhouder het aantal omroepen maximaliseren. Visie is het mogelijk maken van een pluriform bestel zonder concurrentievervalsing voor de commerciële omroepen.
Rock 'n roll is better than music!
De PVV heeft toch helemaal geen interesse in een visie? De linkse NPO moet gewoon gesaneerd worden. Het liefst volledig, maar daar zullen de coalitiepartners niet voor te porren zijn.Oortjes schreef: 27 mar 2024 16:41 Hoewel ik het inhoudelijk het advies van Pieter van Geel het niveau van bagger niet vindt overstijgen, lijkt het me goed de discussie nu eens goed te voeren. Onder tijdsdruk lukt het misschien wel om tot visie te komen.
-
Lekker zwartwit en polariserend!SB92 schreef: 27 mar 2024 19:01 De linkse NPO moet gewoon gesaneerd worden. Het liefst volledig, maar daar zullen de coalitiepartners niet voor te porren zijn.
En dan de NPO eenzijdigheid verwijten?
Volgens mij bedoelde SB92 dat dit het standpunt van de PVV is, niet dat van hem(haar?)zelf.Satfreak13 schreef: 28 mar 2024 08:38Lekker zwartwit en polariserend!SB92 schreef: 27 mar 2024 19:01 De linkse NPO moet gewoon gesaneerd worden. Het liefst volledig, maar daar zullen de coalitiepartners niet voor te porren zijn.
En dan de NPO eenzijdigheid verwijten?
-
Zo lees ik die post niet. Mede door de laatste zin in die reactie hierboven. En er staan ook geen aanhalingstekens in.Janno schreef: 28 mar 2024 09:23 Volgens mij bedoelde SB92 dat dit het standpunt van de PVV is, niet dat van hem(haar?)zelf.