Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
StefanT

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door StefanT »

Ik heb het tegenovergestelde, de avond met Emmely, Morad en Desiree klinkt als een geheel, en toch alle drie een eigen identiteit, ze zitten er alle drie op hun plek en ik luister nu echt graag de volle zes uur. Het is fris en luistert lekker weg, dat Top40 hitdosier pastte niet, dat mis ik dus helemaal niet
StefanT

Bericht door StefanT »

Johanneke schreef: 29 feb 2024 18:24
Snap helemaal wat je bedoelt. En zo ineens en abrupt. I
Dat ligt toch echt aan Frank en Wout die hun ontslag indienden
StefanT

Bericht door StefanT »

Johanneke schreef: 29 feb 2024 18:24 Blijft bijzonder dat het niks lijkt te doen op de luistercijfers
Waarom zou het wat doen met de luistercijfers? (de meeste) Mensen luisteren naar radio2 om radio2 niet per se om een DJ, enne zelfs het vertrek van Stenders deed niets met de luistercijfers, Annemieke scoorde net zo goed zo niet beter
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

StefanT schreef: 29 feb 2024 20:41
Johanneke schreef: 29 feb 2024 18:24 Blijft bijzonder dat het niks lijkt te doen op de luistercijfers
Waarom zou het wat doen met de luistercijfers? (de meeste) Mensen luisteren naar radio2 om radio2 niet per se om een DJ, enne zelfs het vertrek van Stenders deed niets met de luistercijfers, Annemieke scoorde net zo goed zo niet beter
Er is een reden dat een post als geheel wordt geplaatst, inclusief quotes etc.

Door het helemaal op te splitten haal je alle originele context weg.
StefanT

Bericht door StefanT »

Johanneke schreef: 29 feb 2024 18:24
Henkjan2016 schreef: 29 feb 2024 17:45
stokvis schreef: 29 feb 2024 16:14 Na een aantal weken is wellicht het stof wat gedaald, qua vertrekkende DJ's bij Radio 2. Persoonlijk vind ik het echt een groot verlies en luister ik direct met minder plezier naar de zender. De reden is simpel: ik luisterde vaste prik naar Wouter van der Goes om 18:00 (top 40 hitdossier vond ik echt het leukste item van de radio) en daarnaast ook vaste prik naar Jeroen van Inkel vanaf de vroege ochtend in het weekend. Dat waren echt mijn ankerpunten qua radioluisteren. Beide zijn echt uit het niets en heel abrupt vakkundig de nek omgedraaid. Heb wel vaker gebaald van programmeringwijzingen, maar nooit zo hard als nu :(. Kan mijn draai in de nieuwe programmaering nog echt niet vinden. Tot zover mijn persoonlijke rant ;)
Ik herken het wel. Evert brengt voor mij niet de ontspanning bij het wakker worden die Jeroen mij bracht.
Snap helemaal wat je bedoelt. En zo ineens en abrupt. Ik vind Evert echt helemaal niks en ik mis Jeroen ontzettend in de vroege ochtend. Julia van Reyendam maakt ons nu wakker in het weekend maar ook zij is natuurlijk geen Van Inkel...Top 40 hitdossier vond ik ook geweldig. Blijft bijzonder dat het niks lijkt te doen op de luistercijfers
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

De avond luistert heerlijk weg. Wouter van der Goes en Stefan Stasse zijn zonder enige twijfel ultieme vakmannen, maar het klinkt nu meer als een geheel. En in het weekend staat de wekker nu weer aan, want Evert Duipmans is een verademing ten opzichte van Jeroen van Inkel. En tegen de tijd dat die begint met zijn show die in de jaren 70 al ouderwets was, kan Spotify lekker aan.
powersfred

Bericht door powersfred »

Radiooidar schreef: 29 feb 2024 23:50 ...
En tegen de tijd dat die begint met zijn show die in de jaren 70 al ouderwets was, kan Spotify lekker aan.
Een dergelijke reactie is niet nodig vind ik. Dat Van Inkel jou niet bekoren kan maar hem zo te kwalificeren slaat nergens op. Beetje meer waardering en respect op zijn plaats zou wel mogen naar mijn idee. Van Inkel heeft in de late jaren 80 en de jaren 90 het radiolandschap enorm veranderd. Denk aan het gebruik van vormgeving, snelheid van radio maken en het naar Nederland halen van de Optimod.

Daarbij stel ik de vraag terug. Is er een eenduidige norm hoe radio moet klinken. Mijn antwoord laat zich raden.
Laatst gewijzigd door admin5 op 04 mar 2024 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote fix.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

powersfred schreef: 01 mar 2024 14:22 Daarbij stel ik de vraag terug. Is er een eenduidige norm hoe radio moet klinken. Mijn antwoord laat zich raden.
Nee, die is er vanzelfsprekend niet. Maar ik vind zijn show hopeloos ouderwets klinken.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

volgende week vrijdag rinkeldekinkel XL van 16:00 t/m 20:00, eddy piept er een weekje tussenuit
Henkjan2016

Ik lees hier steeds dat Evert prima is.

Wat is er dan zo prima aan Evert?

En wat maakt hem een verademing voor enkelen. Is dat de kwaliteit van Evert of juist het oplossen van een ergernis in de ochtend die jullie hadden bij Jeroen?

Hetgeen hij naar mijn mening mist is:
Ik mis in hem een verhalenverteller en hij zorgt er niet voor dat ik door wil blijven luisteren.
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 01 mar 2024 20:20
Ik mis in hem een verhalenverteller en hij zorgt er niet voor dat ik door wil blijven luisteren.
Wat voor verhalen? Hij vertelt genoeg, hij onderscheidt zich juist omdat hij een enorme nerd is, maakt zn jingles zelf, zn items, een programmaatje om razendsnel te achterhalen welke plaat uit de top2000 hij in gedachten heeft, hij heeft feitjes, vertelt ook over zn eigen leven. Ik vind hem solo enorm gegroeid, sinds hij geen duo meer is.
Romeo

Bericht door Romeo »

Jeetje, Gijs mixed een doorstart van Liquid Spirit naar Theme from S expres met een overloop maar het klinkt echt nergens naar, dit klonk echt nivo schoolfeestje
Henkjan2016

StefanT schreef: 01 mar 2024 21:35
Henkjan2016 schreef: 01 mar 2024 20:20
Wat voor verhalen? Hij vertelt genoeg, hij onderscheidt zich juist omdat hij een enorme nerd is, maakt zn jingles zelf, zn items, een programmaatje om razendsnel te achterhalen welke plaat uit de top2000 hij in gedachten heeft, hij heeft feitjes, vertelt ook over zn eigen leven. Ik vind hem solo enorm gegroeid, sinds hij geen duo meer is.
Verhalenverteller in het kader van 'boeiend iets kunnen vertellen'. Ik zoek entertainment in radio en dit is daar voor mij een groot onderdeel van.

Dat hij zich onderscheidt door het maken van jingles en het vertellen van feitjes dat zie ik nog niet zo, omdat dit naar mijn mening een van de basisonderdelen van het vak is.
Henkjan2016

NPO maakt er helaas weer een potje van op de website qua terugluisterfunctie. Wanneer zetten ze de subsidie eens in om de website eens op orde te krijgen?

@meelezende djs: Kunnen jullie dit eens aankaarten?
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

StefanT schreef: 01 mar 2024 21:35 Ik vind hem solo enorm gegroeid, sinds hij geen duo meer is.
hier kan ik me in vinden, Evert Duipmans is niet de beste dj die er is of mijn favoriet, maar sinds z'n maat weg is gegaan bij z'n nachtprogramma is Evert beetje zoekende geweest hoe solo radio te maken, maar ben onder de indruk dat de vele vlieguren in invallen bij hem wel geholpen heeft.

heb wel het idee dat Evert beter is als hij een mede-presentator/sidekick heeft waar hij ook een beetje mee kan woorden wisselen, net zoals Van Inkel dat ook met z'n producer heeft/doet.
Plaats reactie