Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Vliegendereporter schreef: 28 feb 2024 19:35 Ik weet niet of hier al is gemeld ik
Hoorde Sander Hoogendoorn gister zeggen dat Veronica over aantal weken ook weer een 90s lijstje gaat uitzenden
Weer? Dat is dan voor het eerst sinds de 80s en 90s Top 890 begin 2021 (voordat Stenders kwam).
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Johanneke schreef: 28 feb 2024 19:38
Vliegendereporter schreef: 28 feb 2024 19:35 Ik weet niet of hier al is gemeld ik
Hoorde Sander Hoogendoorn gister zeggen dat Veronica over aantal weken ook weer een 90s lijstje gaat uitzenden
Weer? Dat is dan voor het eerst sinds de 80s en 90s Top 890 begin 2021 (voordat Stenders kwam).
Juni vorig jaar hebben ze nog Nineties Top 99 gedaan https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... -jaren-90/
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Johanneke schreef: 28 feb 2024 19:38
Wel een hele week 90s basispakket :)
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Het oude ‘zeezender’ en ‘publieke’ Veronica is nog steeds goed vertegenwoordigd heden ten dagen: Radio Veronica, radio 538, TV Veronica, 538 TV, 192 TV, LX Classics. Weliswaar versnipperd van eigenaren maar ‘de droom leeft voort’
Roel_

Bericht door Roel_ »

Marcomarco schreef: 28 feb 2024 21:14 Het oude ‘zeezender’ en ‘publieke’ Veronica is nog steeds goed vertegenwoordigd heden ten dagen: Radio Veronica, radio 538, TV Veronica, 538 TV, 192 TV, LX Classics. Weliswaar versnipperd van eigenaren maar ‘de droom leeft voort’
Een versnipperd landschap is nooit goed en eigenlijk bestaat Veronica niet meer. Wat nog bestaat is een merknaam Radio Veronica die nu in handen is van een eigenaar die veel investeert in een zender en toekomst ziet in de naam Veronica. Wat Talpa doet met TV Veronica en Radio 538 durf ik niet te zeggen, want daar luister/kijk ik niet veel naar. Radio Veronica is wel de goede weg ingeslagen. Je bent oud en je wilt (nog) wat! :D
Hoop is uitgestelde teleurstelling...
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 28 feb 2024 08:45 Waar ik nog wel de Stenders en Ekdom hoor die ik altijd leuk vond zijn tijdens resp. One Night Stenders en Ekdom's Funky Music Trip. Maar die programma's zijn tijdelijk gestopt.
Ik zou alle podcasts van Stenders eens gaan luisteren. Staan op hearthis: zoeken op XXL Stenders en je vind ze allemaal. Sixties en Seventies 160 uur lang. De steunplatenparade met alle steunplaten uit de avondspits van Frits Spits en de alarmschijf Top192. En ook nog de PUP40. Een oude hitparade opnieuw samengesteld combinatie van NL - Engelse en Amerikaanse top 40 omgevormd tot 1 lijst in een maand in de historie.

Allemaal leuke programma's van Rob Stenders dus daar is wel degelijk iets anders te horen. Ik luister nu elke dag wel 2 uur van deze podcasts van Rob Stenders nu hij niet op de normale radio is. Ik vind het maar saai de radio zonder Stenders. Maar goed ik ben niet objectief. Ik vind hem sowieso op eenzame hoogte staan. Al deze programma's zijn aanraders en op hearthis ook nog te downloaden en offline af te spelen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 29 feb 2024 02:11
DavyGer schreef: 28 feb 2024 08:45 Waar ik nog wel de Stenders en Ekdom hoor die ik altijd leuk vond zijn tijdens resp. One Night Stenders en Ekdom's Funky Music Trip. Maar die programma's zijn tijdelijk gestopt.
Ik zou alle podcasts van Stenders eens gaan luisteren. Staan op hearthis: zoeken op XXL Stenders en je vind ze allemaal. Sixties en Seventies 160 uur lang. De steunplatenparade met alle steunplaten uit de avondspits van Frits Spits en de alarmschijf Top192. En ook nog de PUP40. Een oude hitparade opnieuw samengesteld combinatie van NL - Engelse en Amerikaanse top 40 omgevormd tot 1 lijst in een maand in de historie.

Allemaal leuke programma's van Rob Stenders dus daar is wel degelijk iets anders te horen. Ik luister nu elke dag wel 2 uur van deze podcasts van Rob Stenders nu hij niet op de normale radio is. Ik vind het maar saai de radio zonder Stenders. Maar goed ik ben niet objectief. Ik vind hem sowieso op eenzame hoogte staan. Al deze programma's zijn aanraders en op hearthis ook nog te downloaden en offline af te spelen.
Ik ben nog geen fan van deze hearthis.at app maar hier kun je wel Stenders in optima forma horen. Zo hoor ik hem het liefst. Strakke talks, goeie muziek en de liefde voor de muziek ‘knalt’ door de speakers.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Kun je het ook via andere kanalen luisteren?
jessica

Bericht door jessica »

Sommige van deze programma's van hem zijn ook op Vintage Veronica (vrijdagavond laat) en XXL Stenders (zondagavond laat) uitgezonden. Niet al de opgenoemde programma's trouwens, maar een deel er van. Kan ook nog wel dat er een programma op Radio192 wordt uitgezonden. Dat zal dan waarschijnlijk de Alarmschijf Top 192 daar zijn. Wanneer weet ik niet. Ik vind downloaden en dan offline afspelen het beste.

Stenders Sixties en Seventies ben ik vrij laat aan begonnen Ben nu bij aflevering 110. Nog 50 uur te gaan geloof ik.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik zie dat Jannes Drop vandaag en morgen Goud van Oud overneemt van Sander. Hij raakte zijn nachtprogramma kwijt een maand of vijf geleden, maar hij heeft er veel voor teruggekregen. Persoonlijk hoor ik hem veel liever dan Sander ook.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Getsie wat ga ik willem missen ooknog!
Moest wennen aan hem, maar inmiddels meer dan gewend aan m! Hopelijk zet jannes fijne shows neer
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Jannes en gek genoeg Stenders zijn wel de winnaars van het nieuwe veronica. Jannes krijgt steeds betere plekken en is oprecht een fijne dj. Stenders krijgt volledig zn zin met de komst van ekdom, frank en wout
Mebo

Bericht door Mebo »

Jannes vandaag twee maal drie uur
9/12 en 18/21
En Niek van 14/18 dubbele shift.
Kunnen Rick en Jordi vandaag niet?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Hoorde ik nu net een oude Lagarde voice-over ID: 'Zet hem knoeperhard' etc? Of is dat met AI geproduceerd :))
repelsteel

Bericht door repelsteel »

DavyGer schreef: 01 mar 2024 08:12 Jannes en gek genoeg Stenders zijn wel de winnaars van het nieuwe veronica. Jannes krijgt steeds betere plekken en is oprecht een fijne dj. Stenders krijgt volledig zn zin met de komst van ekdom, frank en wout
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: Ik heb Jannes gisteren geluisterd, want ik was nieuwsgierig en wat ik hoorde vind ik verre van landelijke radio-waardig. Wat me opviel:

- Jon Bon Jovi heeft een restaurant in NashVIEL.
- Ik hoorde constant albumtitels en jaartallen, in werkelijk elke spreek.
- "Lieve mensen" werd telkens gebezigd, misschien moeten we dit soort uitspraken in de jaren 60 achterlaten.
- Bruce Springsteen kondigde hij af met de tekst "van het gelijknamige album" inclusief jaartal, doen mensen dat nog?
- hij vertelde weer het verhaal dat Kim Wilde tegenwoordig tuiniert, dat is al honderden keren verteld en zo interessant is dat niet.
- "Maar in de tijd dat ze nog muziekjes maakte was dit een hit van haar", aldus Jannes. "Muziekjes"?
- Droge feiten over Toto die naar Bospop komen. En dat ze 4 keer in Nederland staan. Alle fans weten dit al en andere mensen boeit dat niet zoveel.
- Bij Oasis, Don't Look Back In Anger: "Oasis, 1995, Whats The Story Morning Glory heet het album, het liedje heette Don't Look Back In Anger": heeft het liedje inmiddels een andere titel gekregen?
- Het was schrikkeldag en als je doorgaf dat je jarig was, had Jannes misschien nog wel een leuk prijsje liggen. Misschien dan, misschien ook niet. Hoe je door moest geven dat je jarig was, werd er niet bij verteld. Dat kwam een uur later pas, toen vroeg hij of we kunnen bewijzen dat we jarig zijn met een kopie van ons paspoort. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun persoonsgegevens inleveren om misschien een prijs te krijgen. Later gaf Jannes toe dat hij zelf nooit een kopie van een paspoort zou sturen naar een radiostation.
- "Cher en Love and Understanding uit 1991". Daarna knipte hij het intro van Nothing But Thieves en Overcome eraf, tot zover "WE.LOVE.MUSIC".
- Hij lachte ook hard wanneer zijn beller een opmerking maakte, terwijl zijn beller geen enkele grap maakte.
- Jannes vertelde me de hele ochtend hoe laat het is. Dat is gewoon opvul-tekst, niemand zit op tijdsmeldingen te wachten.
- Jannes crashtte een jingle, volgens mij is het niet zo moeilijk om eerst even te luisteren.

Volgens mij is een goed radioprogramma iets anders is dan lukraak albumtitels en jaartallen roepen en de bovenste 3 regels van Wikipedia voorlezen.

Voordat mensen vallen over de "toon" van dit bericht: dit is mijn mening die ik tracht grondig te onderbouwen. Door specifieke voorbeelden te geven, hoop ik dat iedereen hier begrijpt waarom ik Jannes niet zo geweldig vind. Ik vind het verbazingwekkend dat dit soort manieren van presenteren nog op een landelijk radiostation te horen is in 2024. Ik dacht dat Veronica wel af was van dit type KX-achtige dj's, maar helaas niet.
Plaats reactie