Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WFNX

Re: Veranderingen Joe

Bericht door WFNX »

jessica schreef: 26 feb 2024 20:17 Omdat het accent bij Joe op de 80"s ligt. Het is ongeveer 10% 70's - 70% 80's en 20% 90's bij Joe.
Ik weet het, maar ik mag toch een beetje hopen ;).
Daanradiofan

Bericht door Daanradiofan »

Vanjeafisharder schreef: 26 feb 2024 20:22 Denk dat ze misschien wel een themakanaal met enkel 90's gaan ontwikkelen t.z.t. Zo kun je dat ook oplossen.

Ja dat zal vast wel komen. Of als ze zich onderscheiden van andere zenders, doen ze geen themakanalen. En áls het er komt, zal het vast nog even duren

Maar is het zo moeilijk om wat meer 90’s te draaien?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Themakanalen horen erbij, zo zorg je er voor dat luisteraars niet gaan 'winkelen' bij de concurrent om in hun behoefte te voorzien en zorg je dat ze bij je 'brand' blijven. Dat is gewoon een slimmigheidje. En nee, meer jaren 90 is niet nodig vind ik want ze hebben nu eenmaal voor deze richting gekozen en om de frequentie van 90's op te voeren kan ook tegen je werken voor luisteraars die hier geen behoefte aan hebben.
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

Daanradiofan schreef: 26 feb 2024 22:45
Vanjeafisharder schreef: 26 feb 2024 20:22 Denk dat ze misschien wel een themakanaal met enkel 90's gaan ontwikkelen t.z.t. Zo kun je dat ook oplossen.

Ja dat zal vast wel komen. Of als ze zich onderscheiden van andere zenders, doen ze geen themakanalen. En áls het er komt, zal het vast nog even duren

Maar is het zo moeilijk om wat meer 90’s te draaien?
eerst het echte kanaal een succes maken en dat lukt ze aardig.
lion

Bericht door lion »

Vanjeafisharder schreef: 26 feb 2024 22:49 Themakanalen horen erbij, zo zorg je er voor dat luisteraars niet gaan 'winkelen' bij de concurrent om in hun behoefte te voorzien en zorg je dat ze bij je 'brand' blijven. Dat is gewoon een slimmigheidje. En nee, meer jaren 90 is niet nodig vind ik want ze hebben nu eenmaal voor deze richting gekozen en om de frequentie van 90's op te voeren kan ook tegen je werken voor luisteraars die hier geen behoefte aan hebben.
Dan word het weer teveel Radio 10 idd. Joe heeft nu juist een eigen geluid tussen de rest van de stations en je hoeft niet altijd een concurrent te zijn door op je eigen manier een geluid wat er nog tussen past neer te zetten.
KWBE93

Bericht door KWBE93 »

Hier in Vlaanderen denken ze weer bij JOE het warm water te hebben uitgevonden. Het JOE 60s & 70s kanaal is nu JOE Gold geworden en met effectieve presentaties i.p.v. enkel de ochtendshow met andere muziek. :roll: Iets wat al bestaat bij (Play) Nostalgie met Nostalgie+. :))
Vanjeafisharder

Wel slim, Radio 10 doet dit hier in Nederland natuurlijk ook maar volledig nonstop.Zal me niets verwonderen dat wij dat hier ook krijgen op den duur.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik vind oprecht dat Sublime hun nonstop altijd heel goed aanpakt. Die werken met beperkte voice tracks om b.v. nieuwe muziek aan te kondigen en ze hebben ook tijdens hun nonstop een aantal items zoals originals en livetracks die d.m.v. goede vormgeving worden begeleid waardoor je als luisteraar wat informatie mee krijgt.

Het geeft je nonstop format toch net even wat meer cachet vind ik zelf.
RadioRZH

Bericht door RadioRZH »

Joe is goed gestart met goede muziek en hele korte (nietszeggende) presentaties. Luistert lekker weg en uit het niets 4 procent marktaandeel.

Maar nu gaat Joe steeds meer lange (nog steeds nietszeggende) talks toevoegen. Kai die zichzelf gaat bellen.... daar zit de 'frisse 40-er' echt niet op te wachten. Hier is de radio op een andere zender gezet (niet door mij!). Het ligt echt niet aan Kai, hij is een prima DJ voor het jongere Q.

Maar als Joe dit voortzet, zal 4 procent de max blijken.
Jammer, want de muziek is een grote doelgroep. Hopelijk komt er snel een Joe NonStop.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RadioRZH schreef: 28 feb 2024 13:18 Joe is goed gestart met goede muziek en hele korte (nietszeggende) presentaties. Luistert lekker weg en uit het niets 4 procent marktaandeel.

Maar nu gaat Joe steeds meer lange (nog steeds nietszeggende) talks toevoegen. Kai die zichzelf gaat bellen.... daar zit de 'frisse 40-er' echt niet op te wachten. Hier is de radio op een andere zender gezet (niet door mij!). Het ligt echt niet aan Kai, hij is een prima DJ voor het jongere Q.

Jammer, want de muziek is een grote doelgroep. Hopelijk komt er snel een Joe NonStop.
Het lijkt wel of je verbaast bent over de keuze voor meer 'gepraat'. Dit zie je toch van ver aankomen?
lion

Bericht door lion »

Henkjan2016 schreef: 28 feb 2024 13:43
RadioRZH schreef: 28 feb 2024 13:18 Joe is goed gestart met goede muziek en hele korte (nietszeggende) presentaties. Luistert lekker weg en uit het niets 4 procent marktaandeel.

Het lijkt wel of je verbaast bent over de keuze voor meer 'gepraat'. Dit zie je toch van ver aankomen?
Precies! Hoe Joe nu draaid is qua presentatie invulling nog steeds een nood opvulling (met Qmusic dj's) met uitzondering van Toine, Ingrid en nu dus Kai op hun vaste plekken.
RadioRZH

Bericht door RadioRZH »

lion schreef: 28 feb 2024 13:50
Henkjan2016 schreef: 28 feb 2024 13:43

Precies! Hoe Joe nu draaid is qua presentatie invulling nog steeds een nood opvulling (met Qmusic dj's) met uitzondering van Toine, Ingrid en nu dus Kai op hun vaste plekken.
Joe is neergezet als muziekradio, wat door veel mensen gewaardeerd wordt. Veel 40-ers zitten echt niet te wachten op veel "gepraat". Met veel extra salariskosten (DJs, producers ed) tot gevolg. Zal het marktaandeel geen goed doen.
Vanjeafisharder

Volgens Kai: “Het wordt geen typische classic zender, maar een zender met hedendaagse content met tijdloze hits die scoren.” Toch een beetje een wazige duiding vind ik want tijdloze hits zijn per definitie classics ga ik vanuit.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

In België zijn ze gestart met JOE Gold. Wat opvalt is dat de thema zender van de Qgroep België allemaal gepresenteerde programma’s hebben. Hoop dat deze trend ook naar Nederland komt.
Vanjeafisharder

Zeker, maar ik denk dat dit nog eerder bij Radio 10 60's en 70's gebeurd dan bij JOE gezien de laatste luistercijfers van dat themakanaal, die moeten eerst hun hoofdzender op orde hebben.
Plaats reactie