Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Jacob1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Jacob1 »

<knip>
Ik luister elke dag met veel plezier naar Veronica, ik hou namelijk van de underdog. Het wordt wel heel erg op de man gespeeld. Frank van de Lende deed gistermiddag de middagshow en vond het prachtig hoe hij de winnaar bekend maakte van het concert van Bruce Springsteen.
Was een kippenvelmomentje voor mij in ieder geval. Zit nu te luisteren naar Ed Struijlaart, je kunt zeggen wat je wilt, het enthousiasme spat er vanaf, een echte muziekliefhebber. Maar het zal geen 8% opleveren, maar hoop wel dat Veronica beluisterbaar blijft en geen eenheidsworst word.
Laatst gewijzigd door admin5 op 26 feb 2024 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ontopic houden graag
Mebo

Bericht door Mebo »

@Jacob
Je kunt geen 24 miljoen euro voor een FM kavel aftikken plus de maandelijkse kosten en dan minder dan 2% bereik boeken.

Die drie dj's die naar Veronica komen, zullen een toegangelijker format aanbieden, er zal veel veranderen, zo niet is het gebeurd met het station
Een niche zender is beter af op DAB÷. Dat zie je nu ook bij Kink. FM is duur en kun je niet verdienen met je huidige format. Fact.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik denk niet dat je van een zender met 1,5% marktaandeel en naar verhouding het duurste FM kavel uitsluitend lofzangen kunt verwachten.

Tegelijkertijd zijn er ook wel lichtpuntjes. Eén ervan vind ik Jordi Mulderij. Vanmiddag heb ik hem weer gehoord en ik kan genieten van de creativiteit die hij in zijn spreeks legt. Velen zullen het saaie praatje-plaatje radio vinden maar je hoort duidelijk dat er voorbereiding aan vast zit.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Mebo schreef: 24 feb 2024 20:13 @Jacob
Je kunt geen 24 miljoen euro voor een FM kavel aftikken plus de maandelijkse kosten en dan minder dan 2% bereik boeken.

Die drie dj's die naar Veronica komen, zullen een toegangelijker format aanbieden, er zal veel veranderen, zo niet is het gebeurd met het station
Een niche zender is beter af op DAB÷. Dat zie je nu ook bij Kink. FM is duur en kun je niet verdienen met je huidige format. Fact.
Een toegankelijker format zal een Stenders niet laten blijven dus ik denk dat je dit wel in het perspectief moet zetten. Ik bedoel te zeggen; het zal geen JOE-variant worden.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Phoenix schreef: 24 feb 2024 20:17 Ik denk niet dat je van een zender met 1,5% marktaandeel en naar verhouding het duurste FM kavel uitsluitend lofzangen kunt verwachten.

Tegelijkertijd zijn er ook wel lichtpuntjes. Eén ervan vind ik Jordi Mulderij. Vanmiddag heb ik hem weer gehoord en ik kan genieten van de creativiteit die hij in zijn spreeks legt. Velen zullen het saaie praatje-plaatje radio vinden maar je hoort duidelijk dat er voorbereiding aan vast zit.
1,5% is een piek naar beneden, gemiddeld is het 2% de laatste weken. Als Rob Stenders terug is dan zal de luistertijd weer toenemen. Wouter, Frank en Gerard zullen samen gaan bouwen aan een station waar je meer zult horen dan plaatje - praatje. Het is ook mooi om dan een zender in beweging te zien. Nog even geduld.
Hoop is uitgestelde teleurstelling...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 24 feb 2024 20:17 Tegelijkertijd zijn er ook wel lichtpuntjes. Eén ervan vind ik Jordi Mulderij. Vanmiddag heb ik hem weer gehoord en ik kan genieten van de creativiteit die hij in zijn spreeks legt. Velen zullen het saaie praatje-plaatje radio vinden maar je hoort duidelijk dat er voorbereiding aan vast zit.
Jordi Mulderij is zeker geen slechte dj. Net zoals de uren ervoor, is dat prima te beluisteren. Met de dj's die overdag in het weekend zitten, zou de doordeweekse programmering zo slecht niet zijn.
Jacob1 schreef: 24 feb 2024 20:01 Ik heb een tijdje niets geplaatst dit forum, maar wat een zuur pruimen allemaal. Ik vraag mijn af iedereen die wat plaatst ook daadwerkelijk dagelijks luistert naar Veronica, ik betwijfel het.
Nee, niet dagelijks. Dat hoeft ook niet om ergens een mening over te kunnen vormen.

Radio Veronica heeft een beroemde naam, bekende dj's, een heel behoorlijk bereik op FM en DAB en 2% marktaandeel. Dan kan je heel enthousiast zijn, maar het is natuurlijk wel een hele slechte prestatie. Dat is geen zuurpruimen, dat is een feitelijk correcte constatering.
Rock 'n roll is better than music!
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Jacob1 schreef: 24 feb 2024 20:01 ...
Ik luister elke dag met veel plezier naar Veronica, ik hou namelijk van de underdog. Het wordt wel heel erg op de man gespeeld. Frank van de Lende deed gistermiddag de middagshow en vond het prachtig hoe hij de winnaar bekend maakte van het concert van Bruce Springsteen.
Was een kippenvelmomentje voor mij in ieder geval. Zit nu te luisteren naar Ed Struijlaart, je kunt zeggen wat je wilt, het enthousiasme spat er vanaf, een echte muziekliefhebber. Maar het zal geen 8% opleveren, maar hoop wel dat Veronica beluisterbaar blijft en geen eenheidsworst word.
Ik vrees dat het een aanname is dat dit een aanname is.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Mee eens, Frank en Ed doen het erg goed op de tijdstippen waarop zij presenteren. In mijn ogen wordt er ook veel te zuur gereageerd. Er wordt teveel naar het huidige marktaandeel gekeken en te weinig naar de potentie van deze zender. Veronica heeft de naam, beetje bij beetje komt het Veronica gevoel ook terug. Daar ben ik van overtuigd.

Ligt niet in lijn dat Rob en de andere nieuwe aanwinsten het een eenheidsworst laten worden.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 feb 2024 12:10 Wat mij betreft neemt Niek tot de komst van Ekdom de ochtendshow over en verhuist Muijs weer naar de lunch-uren.
Dat zou ik ook al veel beter vinden. Liever per direct inderdaad.
De ochtendshow zie ik Niek wel doen. Maar op een music driven show vind ik hem saai.

Frank van de Lende het is geen topper. Ed Struillaard geen echte DJ. Arjan Sneijders zou ik ook afscheid van nemen.
Dan wordt Veronica al een stuk beter als straks die 3 toppers erbij komen.
Garyfomdeck

Bericht door Garyfomdeck »

Roel_ schreef: 24 feb 2024 23:26
Mee eens, Frank en Ed doen het erg goed op de tijdstippen waarop zij presenteren. In mijn ogen wordt er ook veel te zuur gereageerd. Er wordt teveel naar het huidige marktaandeel gekeken en te weinig naar de potentie van deze zender. Veronica heeft de naam, beetje bij beetje komt het Veronica gevoel ook terug. Daar ben ik van overtuigd.

Ligt niet in lijn dat Rob en de andere nieuwe aanwinsten het een eenheidsworst laten worden.
Frank - op ieder tijdslot mislukt .
Ed S- is geen dj. Is een gitarist.
Veronica - de naam is besmet . Afscheid van nemen.
Rob S - geen team player .
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Als het bereik van Veronica verdubbelt,
En het marktaandeel verDRIEdubbelt, zitten ze op het niveau waar Joe nu zit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Garyfomdeck schreef: 25 feb 2024 09:17 Veronica - de naam is besmet . Afscheid van nemen.
Waarom de is de naam Veronica besmet?

The Voice of Holland is een besmette naam.
De Wereld Draait Door is een besmette naam.
Khalid & Sophie is een besmette naam.

De naam Veronica is gedevalueerd, maar niet besmet.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Phoenix schreef: 25 feb 2024 10:23
Garyfomdeck schreef: 25 feb 2024 09:17 Veronica - de naam is besmet . Afscheid van nemen.

Dat is een goede uiteenzetting. Een devaluatie van de naam hoeft niet het einde te betekenen. Zeker niet als je in de toekomst investeert.
Garyfomdeck

Bericht door Garyfomdeck »

Roel_ schreef: 25 feb 2024 11:01
Phoenix schreef: 25 feb 2024 10:23

Dat is een goede uiteenzetting. Een devaluatie van de naam hoeft niet het einde te betekenen. Zeker niet als je in de toekomst investeert.
De naam Veronica staat voor niets.
Het is een leeg omhulsel gebaseerd op de hoogtij dagen 80-90.
Alles wat Veronica nu doet, doen andere stations beter.
Betere DJ's, betere muziekmix, betere marketing.
<knip>
Laatst gewijzigd door admin5 op 26 feb 2024 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging van je radioforum.nl collega posters mag je in het vervolg achterwege laten.
perikelen

Bericht door perikelen »

Garyfomdeck schreef: 25 feb 2024 11:36 De naam Veronica staat voor niets.
Het is een leeg omhulsel gebaseerd op de hoogtij dagen 80-90.
Alles wat Veronica nu doet, doen andere stations beter.
Betere DJ's, betere muziekmix, betere marketing.
Die paar dinosaurussen hier op t forum denken dat het nog goed komt. De rest weet beter
Je verwart je eigen mening (prima!) met een bewezen feit (is echt wat anders). Daarnaast spreek je een behoorlijk negatief waardeoordeel uit over mensen die het niet met je eens zijn. Realiseer je je dat je daarmee een onderdeel bent van het probleem dat mensen hebben met de toon op dit forum? Waarom doe je dat?

Ik denk dat Veronica alleen nog maar een leeg omhulsel is en vind dat de meeste andere stations het nu beter doen: muziekmix, marketing, DJ's. Misschien zijn er nog oudere forummers voor wie de naam nog meerwaarde heeft vanwege de successen in de jaren 80 en 90, maar ik denk dat heel veel mensen er nog maar weinig warme gevoelens bij hebben.

Zo zou het toch ook kunnen? Of ben je gewoon een trol en ben ik er nu ingetrapt?
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
Plaats reactie