Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Richard Miedema

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Richard Miedema »

Mebo schreef: 21 feb 2024 23:35 @ Pot
Ja het gaat heel goed met Veronica.
In 1 jaar tijd de helft van je luisteraars kwijt raken.

Als je van lange dezelfde reclameblokken houdt zit je goed. En bij elke dj weer een ander soort format hoort. Wat heeft het behalve de naam nog met Veronica te maken?

Niets.
De helft van de luisteraars kwijt? Nou vorig jaar had Veronica geen 1.8 miljoen luisteraars. Het marktaandeel is van 3.5 naar 1.8 gegaan, als je goed de luistercijfers bekijkt dan heeft dit meer met de luistertijd te maken dan met de aantallen.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Dat betekent dus dat de zender er niet in slaagt luisteraars aan zich te binden en vast te houden. De inhoud van de programma's is niet boeiend of stoort. Tijd om te onderzoeken bij de doelgroep waarom er uitgeschakeld wordt. Maar ja, dat is dan wel weer confronterend...
Kritisch Avrolid
WFNX

Bericht door WFNX »

Richard Miedema schreef: 22 feb 2024 14:57
Mebo schreef: 21 feb 2024 23:35 @ Pot
Ja het gaat heel goed met Veronica.
In 1 jaar tijd de helft van je luisteraars kwijt raken.

Als je van lange dezelfde reclameblokken houdt zit je goed. En bij elke dj weer een ander soort format hoort. Wat heeft het behalve de naam nog met Veronica te maken?

Niets.
De helft van de luisteraars kwijt? Nou vorig jaar had Veronica geen 1.8 miljoen luisteraars. Het marktaandeel is van 3.5 naar 1.8 gegaan, als je goed de luistercijfers bekijkt dan heeft dit meer met de luistertijd te maken dan met de aantallen.
Nogmaals, de cijfers zijn niet meer 1:1 vergelijkbaar. Door veranderingen in het meetellen van korte sessies moet je om te kunnen vergelijken het huidige getal verlagen met het gemiddelde verschil voor- en na de gewijzigde meetmethode. Met andere woorden, je kunt vrij zeker stellen dat het verval in luisteraars groter is dan nu zichtbaar.
Pot

Bericht door Pot »

Mebo schreef: 22 feb 2024 13:45 Radio 10 60s&70s een DAB+ station zit nu boven Veronica, dat naar 1.5% zakt.
Met een duur FM kavel.
Bron dat Radio 10 60s&70s hoger scoort dan Veronica.
Maar ik ben vast te negatief. Voor wie maakt het huidige team eigenlijk nog radio?
Zelfkennis ontbreekt bij deze mensen die het merk Radio Veronica totaal om zeep helpen.

Jammer.
Zelfkennis bij de DJ’s? Waaruit blijkt dat het alleen aan de DJ’s ligt? Wie zijn de oorzaken (en onderbouw die dan ook met cijfers)? Wat te denken van het vast blijven houden aan beperkte pop-rock?
Janno

Bericht door Janno »

Hoewel ik eigenlijk voorlopig wel klaar ben in dit topic, toch even dit: Ik denk dat mebo doelt op radio 10 extra zenders, wat natuurlijk niet alleen substation 60s/70s is. Het zijn 7 extra zenders in totaal. 60s/70s - 80s - 90s - disco classics - love songs - nonstop - top 4000.
Pot

Bericht door Pot »

Janno schreef: 22 feb 2024 16:17 Hoewel ik eigenlijk voorlopig wel klaar ben in dit topic, toch even dit: Ik denk dat mebo doelt op radio 10 extra zenders, wat natuurlijk niet alleen substation 60s/70s is. Het zijn 7 extra zenders in totaal. 60s/70s - 80s - 90s - disco classics - love songs - nonstop - top 4000.
Dat vermoedde ik al.

Steeds meer is zwart-wit geformuleerd (of gewoon niet juist) en inmiddels is de helft van het forum een chatbox geworden, helaas. Ik trek me voorlopig even terug.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Voor de fans van Frank van der lende die is morgen naast zijn lunch programma ook van 16.00 tot 18.00 te horen
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vliegendereporter schreef: 22 feb 2024 18:07 Voor de fans van Frank van der lende die is morgen naast zijn lunch programma ook van 16.00 tot 18.00 te horen
Ze doen alles om volgende week onder de 1,5% uit te komen 🤣.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat nonstop beter scoort.
Janno

Bericht door Janno »

Pot schreef: 22 feb 2024 17:05
Janno schreef: 22 feb 2024 16:17 Hoewel ik eigenlijk voorlopig wel klaar ben in dit topic, toch even dit: Ik denk dat mebo doelt op radio 10 extra zenders, wat natuurlijk niet alleen substation 60s/70s is. Het zijn 7 extra zenders in totaal. 60s/70s - 80s - 90s - disco classics - love songs - nonstop - top 4000.
Dat vermoedde ik al.

Steeds meer is zwart-wit geformuleerd (of gewoon niet juist) en inmiddels is de helft van het forum een chatbox geworden, helaas. Ik trek me voorlopig even terug.
Het begint me ook een beetje tegen te staan.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Johanneke schreef: 22 feb 2024 18:19
Vliegendereporter schreef: 22 feb 2024 18:07 Voor de fans van Frank van der lende die is morgen naast zijn lunch programma ook van 16.00 tot 18.00 te horen
Ze doen alles om volgende week onder de 1,5% uit te komen 🤣.
Ze zullen op vrijdag middag sowieso minder luisteraars hebben met Evers tegenover je
Le Son Dancefloor

Bericht door Le Son Dancefloor »

dan kan je beter niek van der bruggen twee extra door laten lopen. ook nie een publiekstrekker maar beter dan frank die de luisteraar weg jaagt. willem dorelijers zijn programma: leuk voor een lokale omroep of hobby-stream maar voor de radio ere-divisie is het veels te zwak. levenloze radio feitjes oplepel radio. geen energie. geen humor. een hele taaie biefstuk die niet weg te hachelen is. een biscuitje dat slap en smakeloos is.
Mebo

Bericht door Mebo »

En weekend Rick van V kan/wil/mag niet op vrijdagmiddag van 16.00 tot 18.00?
Of Jordi Mulderij?

Een radiostation dat nog geen 2% scoort kan vanaf 19.00 net zo goed nonstop gaan, van de avond moet je het als reclamezendtijd verkopende club niet hebben, maar van een aantrekkelijke dagprogrammering.
Wellicht Sublime in de avond op Veronica, dan heb je wat bijzonders.
jessica

Bericht door jessica »

Sublime trekt volle zalen. Dan raak je de rest van je luisteraars ook kwijt. Sublime is echt niche.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

Misschien dat juist een combi sublime en veronica in de avond/nacht een goede mix kan zijn qua muziek, wat ook totaal iets anders zal zijn wat andere zenders doen in de avond, evt non stop; alhoewel dat miss pas na 22:00 handig is, of zelfs 23:00; geen overheersing van de 1 maar een samengevoegde muziek mix, beetje rock-pop zoals het is aangevuld met "chille/rustige muziek" voor het slapen gaan

of ga ik nu een afslag te ver?
Plaats reactie