Verlichte start schakelaars DX-1000

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Buutsworld

Re: Verlichte start schakelaars DX-1000

Bericht door Buutsworld »

Ik heb in de achterzijde van de tafel een conector ingebouwd waar je gewoon een adapterplug in kunt pluggen
deze heb ik aan de binnenzijde van de tafel dan gewoon netjes aan de velleman kit gekoppeld zie hier voor het schema dat door velleman hier bijgeleverd werdt. ( ik geloof een gezamelijke plus en een los geschakelde min per kanaal )

let wel even op met de polariteit van de spaning die je wilt aan leveren aan de velleman kit voor gebruik met de verlichte schakelaars of leds.
bij de verkeerde polariteit moet je een nieuwe optocopler in de kit zetten dit is ook geen probleem hoor dank zij de ic voetjes maar het hoeft niet .

veel sucses met het bouwen
ik ben benieuwd naar de resultaten
dus mochten jullie het af hebben dan mag je er best een foto van posten

Mvg
Erik
Talk Hard Rule the Airwaves
BoogieKnight

Re: Verlichte start schakelaars DX-1000

Bericht door BoogieKnight »

Buutsworld schreef: 22 jan 2013 21:06 Ik heb in de achterzijde van de tafel een conector ingebouwd waar je gewoon een adapterplug in kunt pluggen
deze heb ik aan de binnenzijde van de tafel dan gewoon netjes aan de velleman kit gekoppeld zie hier voor het schema dat door velleman hier bijgeleverd werdt. ( ik geloof een gezamelijke plus en een los geschakelde min per kanaal )

let wel even op met de polariteit van de spaning die je wilt aan leveren aan de velleman kit voor gebruik met de verlichte schakelaars of leds.
bij de verkeerde polariteit moet je een nieuwe optocopler in de kit zetten dit is ook geen probleem hoor dank zij de ic voetjes maar het hoeft niet .

veel sucses met het bouwen
ik ben benieuwd naar de resultaten
dus mochten jullie het af hebben dan mag je er best een foto van posten

Mvg
Erik

…. Enfin, 10 jaar later…
Ik heb hier 2 tweedehands DX1000’s staan om mee the hobbyen.
De werking van de knopstart is (inmiddels?) een beetje hit en miss, op zoek naar andere opties kwam ik dit draadje tegen. Helaas zijn alle links naar foto’s inmiddels dood (internet is echt kapot 😒).
Dus bij deze de vraag: Erik, heb je misschien nog een paar foto’s (of misschien alleen het resultaat, dan weet ik waar ik naartoe werk).

Bij voorbaat dank,
Dennis
Plaats reactie