Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radiostem

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Radiostem »

Even muzikaal-inhoudelijk wat fileren :-)

Ben ik de enige die zich enorm irriteert aan het continu inkorten van de platen, vooral de classics, in het programma van Ruud de Wild? Ze worden gecomprimeerd tot een niemanddalletje van een minuut of 2. Er ontbreken vaak hele coupletten. Niet bij 1 of 2 nummers, maar elke show regelmatig. Artiesten hebben de songs toch niet voor niks geschreven ;-)

Doet me ergens denken aan die rare periode, ergens in de jaren negentig, dat alles met pitch +3% werd gedraaid.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Radiostem schreef: 26 nov 2023 10:09 Even muzikaal-inhoudelijk wat fileren :-)

Ben ik de enige die zich enorm irriteert aan het continu inkorten van de platen, vooral de classics, in het programma van Ruud de Wild? Ze worden gecomprimeerd tot een niemanddalletje van een minuut of 2. Er ontbreken vaak hele coupletten. Niet bij 1 of 2 nummers, maar elke show regelmatig. Artiesten hebben de songs toch niet voor niks geschreven ;-)

Doet me ergens denken aan die rare periode, ergens in de jaren negentig, dat alles met pitch +3% werd gedraaid.
Als je het concludeerd ga ik ervan uit dat je het goed hebt onderzocht. :-)

Ik luister zelf zelden nog naar Radio 2, maar dat heeft een andere reden: de overkill aan racoon, direct, krezip, son mieux, ronde etc en niet te vergeten de obvious top song. Vermoedelijk gaat het mij dan ook niet opvallen dat er platen worden ingekort.
Pot

Bericht door Pot »

Ruud doet dat inderdaad regelmatig. Vooral ook als het nieuw Nederlandstalig product is, net voor een reclame- of nieuwsblok. Bij de andere programma's valt het me niet heel erg op eigenlijk.
Kar

Bericht door Kar »

Dat was het geheim van Veronica destijds, dezelfde nummers klonken net iets lekkerder…
Ben het wel met je eens dat het inkorten van nummers erg irritant is. Zeker op Radio 2 verwacht je zoiets niet
waeyen

Bericht door waeyen »

Hoorde vanmorgen bij Jeroen van inkel dat er in de nieuwe studio’s geen ramen meer zitten.

Ben eens benieuwd wat het gaat worden.
jessica

Bericht door jessica »

Kar schreef: 26 nov 2023 11:35

Dat was het geheim van Veronica destijds, dezelfde nummers klonken net iets lekkerder…
Ben het wel met je eens dat het inkorten van nummers erg irritant is. Zeker op Radio 2 verwacht je zoiets niet
Volgens mij deed 538 dit hoor niet Veronica. Verwacht je ook meer bij een hitzender waar alles snel moet.
Alleen Patrick Kicken nam al zijn spreeks op bij Veronica en speelde die dan ook 3% sneller af :lol:
StefanT

Bericht door StefanT »

Pot schreef: 26 nov 2023 11:00

Ruud doet dat inderdaad regelmatig. Vooral ook als het nieuw Nederlandstalig product is, net voor een reclame- of nieuwsblok. Bij de andere programma's valt het me niet heel erg op eigenlijk.
Haha, Het Duurt te Lang van Davina Michelle is zelfs ingekort tot 30 seconden.

Soms maakt ie platen ook langer, zo had hij laatst van Al that she wants van Ace of Base het intro een minuut lang in een loop gezet voor ze begonnen
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Extra info:
Top 2000 DJ Progammering:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel

02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof

04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden

06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering

08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte

10.00 – 12.00 uur Bart Arens

12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt

14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman

16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild

18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes

20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt

22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili

Verder doen ze ter ere van het 25ste jaar, de EXTRA 500. Van 11 t/m 15dec word tot 18u deze lijst uitgezonden en dit zijn dus 500 nummers, waar je op kan stemmen(?) Dit is bekend gemaakt bij Bart vanmorgen.
Acchero

Bericht door Acchero »

Ik dacht eerst dat het een fout bericht was :eek: Volgens mij voor het eerst geen enkele wijziging in het schema t.o.v. vorig jaar
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Nee klopt! Ik had graag wat wisseling gezien in djs, zoals bijvoorbeeld evert duipmans, caroline borgers, of wellicht zelfs corne klijn
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Het is inderdaad het zelfde schema als vorig jaar
Toch had ik Gijs & Ruud eruit gehaald en vervangen door Leo Blokhuis & Evert duipmans of iemand anders
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik was wel benieuwd wat men ging doen ter ere van 25 jaar top 2000. Een 'top 2000 allertijden' met de populairste liedjes uit 25 jaar top 2000 had ik eerlijk gezegd ook nog wel verwacht.

Denk dat er bij veel radio stations wel gevloekt gaat worden, want dit doorkruist natuurlijk andere initiatieven die expres voor die top 2000 wilde gaan zitten.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

DavyGer schreef: 27 nov 2023 12:47 Ik was wel benieuwd wat men ging doen ter ere van 25 jaar top 2000. Een 'top 2000 allertijden' met de populairste liedjes uit 25 jaar top 2000 had ik eerlijk gezegd ook nog wel verwacht.

Denk dat er bij veel radio stations wel gevloekt gaat worden, want dit doorkruist natuurlijk andere initiatieven die expres voor die top 2000 wilde gaan zitten.
Welke dan? Er zit toch niks in de week van 11 december, wel?
Pot

Bericht door Pot »

Van mij had het weekje extra uitbuiten van de Top 2000 niet gehoeven. Had er bijvoorbeeld voor gekozen om naar een groter café ter verhuizen.

Voor Stasse en Annemieke wordt het inspreken nog wel een flink karwei: 'nummer twee-duizend-drie-honderd-acht-en-zestig'
Laatst gewijzigd door Pot op 27 nov 2023 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica

Bericht door jessica »

Ja hoor de Top 4000 is dan nog aan de gang.
Plaats reactie