Veranderingen Sublime

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Sublime

Bericht door Vanjeafisharder »

Hoorde op Sublime sowieso al vrij weinig jazz. De zender heeft al jaren niets meer met jazz, naast hun thema kanalen die dit nog wel uitzenden. Een echte jazz zender is er na jazzradio wat op de kabel uitzond nooit geweest. Mogelijk is hier ruimte voor op DAB+
Sublime lijkt nu meer op een soul en disco zender dan op een jazz zender. Begrijp dat ze ook nog wel wat thema programma's hadden op zondag ochtend, maar dat staat dan wel in schril contrast bij wat ze nu zoal draaien.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanjeafisharder schreef: 10 sep 2023 17:25 Hoorde op Sublime sowieso al vrij weinig jazz. De zender heeft al jaren niets meer met jazz, naast hun thema kanalen die dit nog wel uitzenden. Een echte jazz zender is er na jazzradio wat op de kabel uitzond nooit geweest. Mogelijk is hier ruimte voor op DAB+
Sublime lijkt nu meer op een soul en disco zender dan op een jazz zender. Begrijp dat ze ook nog wel wat thema programma's hadden op zondag ochtend, maar dat staat dan wel in schril contrast bij wat ze nu zoal draaien.
Gek genoeg is Sublime gevoelsmatig de laatste jaren weer meer jazz gaan draaien. Zelfs de instrumentale jazz is weer terug gekeerd, wel in zeer beperkte mate.

Het is in ieder geval veel minder middle-of-the-road. Voorheen was het een soort skyradio met enkel easy listening muziek binnen het genre soul. Tegenwoordig is er een verbreding in het aantal genres dat ze draaien (o.a. bossa nova, blues, house en hiphop) en worden er veel minder hitjes gedraaid dan voorheen. Afgelopen vrijdag nog o.a. een totaal vergeten plaat van de vroege periode van de black eyed peas en het fantastische "Feel Right" van Mark Ronson en Mystikal. Dat soort platen hoor je echt bijna nergens anders.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vandaag weer flink aantal uurtjes Sublime op, ik vind het echt genieten met een hoofdletter G. Er wordt op dit forum veel geklaagd over eenheidsworst, nou op deze zender hoor je dat écht niet. Naast Veronica is dit het station waar je gewoon echt iets anders hoort dan op de rest. Ik vind het in ieder geval heerlijk.

(En dat dit commercieel niet aanslaat snap ik volledig, als radiofreak zeg ik wel, vooral meer van dit)
Janno

Bericht door Janno »

Tijd geleden. Ik zal weer eens luisteren.
fdboer

Bericht door fdboer »

Van tijd tot tijd is Sublime inderdaad een welcome afwisseling van de mainstream.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

fdboer schreef: 16 sep 2023 22:25 Van tijd tot tijd is Sublime inderdaad een welcome afwisseling van de mainstream.
Door de weeks draait Sublime vrij commercieel en hoor je toch gewoon alle pop-soul hits, dat is eigenlijk het grootste nadeel van de zender. Die heb je wel gehoord op een gegeven moment.

In het weekend en op het gebied van nieuwe muziek echter -+dance
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

DavyGer schreef: 16 sep 2023 21:40 Vandaag weer flink aantal uurtjes Sublime op, ik vind het echt genieten met een hoofdletter G. Er wordt op dit forum veel geklaagd over eenheidsworst, nou op deze zender hoor je dat écht niet. Naast Veronica is dit het station waar je gewoon echt iets anders hoort dan op de rest. Ik vind het in ieder geval heerlijk.
De zender is een duidelijk herkenbaar, net als Arrow Cl. Rock. Een verademing. Jammer dat ze door het verlies van FM een tik lijken te krijgen.
Van een aantal andere zenders kun je niet echt zeggen dat ze herkenbaar zijn. Die vissen allemaal in dezelfde vijver met vergelijkbare playlists.

Toch moeten de Sublime luistercijfers beter kunnen, want Arrow en npo Radio 5 zitten ook alleen op dab+ en doen het goed.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

Vinden meer mensen dat sinds de verhuizing van 11c naar 9c de geluidskwaliteit van Sublime flink te wensen overlaat? Spraak klinkt enorm blikkerig en bij hoge tonen in muziek vervormt het geluid ook. Heeft dat te doen dat ze maar een samplerate van 32khz gebruiken? Of is de audioprocessing gewoon slecht afgesteld? Wat ik wel zonde zou vinden want Sublime klonk echt heel prettig op 11c (en ook FM)
WFNX

Bericht door WFNX »

Iwanvl schreef: 20 okt 2023 11:07 Vinden meer mensen dat sinds de verhuizing van 11c naar 9c de geluidskwaliteit van Sublime flink te wensen overlaat? Spraak klinkt enorm blikkerig en bij hoge tonen in muziek vervormt het geluid ook. Heeft dat te doen dat ze maar een samplerate van 32khz gebruiken? Of is de audioprocessing gewoon slecht afgesteld? Wat ik wel zonde zou vinden want Sublime klonk echt heel prettig op 11c (en ook FM)
De 32khz was toch teruggedraaid? Anders krijg je echt een heel matig geluid.
jassy

Bericht door jassy »

Op 9C zijn op een paar uitzonderingen na iedereen met 32kHz Sample Rate onderweg. Sublime helaas ook! Heb dit al via de mail bij hun aangekaart.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
WFNX

Bericht door WFNX »

jassy schreef: 20 okt 2023 21:22 Op 9C zijn op een paar uitzonderingen na iedereen met 32kHz Sample Rate onderweg. Sublime helaas ook! Heb dit al via de mail bij hun aangekaart.
Dat is wel enorm zonde zeg! DPG gelukkig niet zie ik. Die snappen het nog ;).
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Dat DAB+ heeft echt de toekomst, dat hoor ik wel weer.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
jassy

Bericht door jassy »

John Williams heeft net onair aangegeven dat 22 December zijn laatste show is op Sublime.

Voor mij klinkt dit als afbraakbeleid van Mediahuis. Ik denk dat de komende dagen nog wel meer van dit soort aankondigingen gaan komen en dat het vanaf 1/1/24 een non-stop doos wordt. Eeuwig zonde.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Dat zou echt doodzonde zijn. Aan de andere kant snap ik het ook wel. De luistercijfers zijn bijna gehalveerd sinds ze van FM af zijn.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Maak er een echte jazz zender van, beetje meer smooth jazz/easy listening vibe. Denk dat dit wel wat toevoegt aan het DAB+/online palet. Die soul, funk en disco er af dus.
Plaats reactie