Henkjan2016 schreef: ↑30 sep 2023 22:25
Geen goede bron, maar je ziet daar wel reacties van luisteraars die enthousiast zijn. Welke bron van reacties van luisteraars heb jij in gedachten dan? Met 'ik denk eerlijk gezegd' kom je er natuurlijk ook niet.
Nee, inderdaad en het is als aanname door mij gebracht, zo moet je het ook lezen. Maar een algemene bron noemen om een mening te onderbouwen lijkt me niet de goede weg.
Wat ik bedoel.is dat wij hier al een maand de playlist anders willen zien en ik enkel aangeef dat de luisteraar dat helemaal niet lijkt te willen. Ik zie dat op de sociale media. Ik zet het er voor de volledigheid netjes bij waar ik dat zie. Ik vermoed dat het vastloopt op het woordje bron..dat is dan verkeerd gekozen. Feit blijft dat de luisteraars.daar aangeven dat men enthousiast is over de zender en zij naar alle waarschijnlijkheid de playlist nu goed vinden. Dat heeft Joe heel.goed ingeschat,.alleen hier.willen wij dat ze de playlist gaan aanpassen. Vandaar eerder ook mijn vraag: Wil.Joe dat wel?
Maar hier gaan wij vermoedelijk toch niet uitkomen.
Henkjan2016 schreef: ↑30 sep 2023 22:37
Vandaar eerder ook mijn vraag: Wil.Joe dat wel?
We gaan er zeker uitkomen. Antwoord is, dat wil JOE niet. Want, ze bedienen een zogenaamde interessante doelgroep voor adverteerders, door hoge roulatie van top 10 nummers, waar de frisse veertiger (lees huisje boompje beestje mensen) graag naar luistert.
Maar of dit aan mijn verwachtingen voldoet, dat denk ik niet. Dan toch weer een mening, ik kan me niet voorstellen dat mensen dag in dag uit naar voorspelbare muziek willen luisteren. Maar dat zeg ik ook al jaren over Sky Radio.
Dit soort (behang)zenders trekt misschien een grote schare luisteraars, maar de luistertijd valt altijd tegen bij deze stations.
We gaan er zeker uitkomen. Antwoord is, dat wil JOE niet. Want, ze bedienen een zogenaamde interessante doelgroep voor adverteerders, door hoge roulatie van top 10 nummers, waar de frisse veertiger (lees huisje boompje beestje mensen) graag naar luistert.
Maar of dit aan mijn verwachtingen voldoet, dat denk ik niet. Dan toch weer een mening, ik kan me niet voorstellen dat mensen dag in dag uit naar voorspelbare muziek willen luisteren. Maar dat zeg ik ook al jaren over Sky Radio.
Dit soort (behang)zenders trekt misschien een grote schare luisteraars, maar de luistertijd valt altijd tegen bij deze stations.
Dan moet ik je gelijk geven dat wij er inderdaad uitkomen.
Daarnaast kan ik het mij inderdaad ook niet voorstellen dat men het prettig vindt op deze rotatie.
Dus: de zenders die je beschrijft ( zoals Sky ) zijn al jaren heel populair, maar het trekt jou niet. Dat is de conclusie toch?
Dalet123 schreef: ↑30 sep 2023 23:17
Dus: de zenders die je beschrijft ( zoals Sky ) zijn al jaren heel populair, maar het trekt jou niet. Dat is de conclusie toch?
Bijna, deze zenders zijn heel populair bij mensen die radio alleen op de achtergrond aan hebben staan. Luisteren wil ik het niet noemen.
Mensen die een beetje van radio houden, die vinden Joe en Sky niet spannend genoeg. Misschien dat met Coen en Sander en alles wat er nog aan zit te komen dat het een echt radiostation wordt, maar dat is nog even afwachten.
Bijna, deze zenders zijn heel populair bij mensen die radio alleen op de achtergrond aan hebben staan. Luisteren wil ik het niet noemen.
Mensen die een beetje van radio houden, die vinden Joe en Sky niet spannend genoeg. Misschien dat met Coen en Sander en alles wat er nog aan zit te komen dat het een echt radiostation wordt, maar dat is nog even afwachten.
Iedereen luistert radio op de achtergrond. De waarheid is hard. Behalve dat clubje dat hier zit.
Joe doet het al beter dan 3FM en Veronica. In 2(!) weken tijd.
Iedereen luistert radio op de achtergrond. De waarheid is hard. Behalve dat clubje dat hier zit.
Dat zegt vooral iets over de oppervlakkigheid (desinteresse?) van de gemiddelde luisteraar inderdaad. Geen waardeoordeel, maar een constatering. Het maakt niet uit wat er op de radio is, als het maar een beetje herkenbaar is en zo weinig mogelijk schuurt.
Roel_ schreef: ↑30 sep 2023 23:20
Dat zegt vooral iets over de oppervlakkigheid (desinteresse?) van de gemiddelde luisteraar inderdaad. Geen waardeoordeel, maar een constatering. Het maakt niet uit wat er op de radio is, als het maar een beetje herkenbaar is en zo weinig mogelijk schuurt.
Dalet123 schreef: ↑30 sep 2023 23:24
Wat Janno zegt, hierdoor krijgen we eenheidsworst. Het is niet alleen het clubje wat hier zit, maar er zijn genoeg mensen die voor meer variatie aangewezen zijn op andere bronnen, zoals Spotify lijstjes en minder bekende radiostations.
Dus eigenlijk, de mensen die nu nog radio luisteren, luistert radio op de achtergrond. Andere mensen zijn weggejaagd en dat is de harde waarheid inderdaad.
Dat Joe het beter doet dan Veronica en 3FM is overigens niet zo moeilijk.
Dalet123 schreef: ↑30 sep 2023 23:24
Wat Janno zegt, hierdoor krijgen we eenheidsworst. Het is niet alleen het clubje wat hier zit, maar er zijn genoeg mensen die voor meer variatie aangewezen zijn op andere bronnen, zoals Spotify lijstjes en minder bekende radiostations.
Dus eigenlijk, de mensen die nu nog radio luisteren, luistert radio op de achtergrond. Andere mensen zijn weggejaagd en dat is de harde waarheid inderdaad.
Dat Joe het beter doet dan Veronica en 3FM is overigens niet zo moeilijk.
Mensen willen geen variatie. Ze willen herkenbaarheid. Een product dat levert waarvoor ze komen. Dat heeft niks met " houden van radio" te maken. Meer variatie is niet MEER houden van radio.
Streamer045 schreef: ↑30 sep 2023 22:22
De vroege zaterdagavond klonk wel lekker, van Radar Love tot queen en de live uitvoering van Depeche mode. Heb vanaf ff genoten met Joe tijdens mij rit. Welke soundprocesing staat er overigens?
Zal een Optimod 8700i zijn maar kan ook Omnia zijn net als in Vlaanderen. Klinkt daar erg goed en niet zo wollig. Ik vind het hier nogal wollig klinken geen open en cleane sound.
En waarom is Radio 2 dan marktleider?
Omdat radio 2 ook een feelgood zender is. Net als Joe, radio 10, Q en Sky.
Laatst gewijzigd door Janno op 30 sep 2023 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Sky en Joe gaan waarschijnlijk veel luisteraars trekken. Maar die luisteraars zullen over het algemeen kort luisteren. Misschien even 15 minuten in de file.
Dan heb je radio5. Niet heel veel luisteraars maar de luisteraars daar luisteren werkelijk meerdere urenlang iedere dag.
De kunst is om en veel luisteraars te krijgen en die luisteraars ook nog lang te laten luisteren. Dat kunnen niet zoveel radiostations.
jessica schreef: ↑30 sep 2023 23:47
De kunst is om en veel luisteraars te krijgen en die luisteraars ook nog lang te laten luisteren. Dat kunnen niet zoveel radiostations.
Precies. Radio 2, R10 en Qmusic zijn goede voorbeelden waar dit wel lukt. Met weinig spannende radio, zal Joe de 69 minuten van nu niet echt substantieel kunnen verhogen.