Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik had eigenlijk een beetje de hoop dat Veronica in een overgangsfase zat tot 2024 en dat Stenders alsnog een grote naam als bijvoorbeeld Ekdom zou binnen hengelen. Nu voorzie ik een doemscenario. Frank, Martijn en Sander zijn geen ankers waar je zender op kan rusten.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Ik las overigens op spreekbuis in een van de reacties dat ze Erik de Zwart aan het polsen zijn. Mocht dit waar zijn en hij gaat daadwerkelijk komen dan gaan we weer terug naar de usual suspects met een database van 300 platen (RHCP, U2, nirvana, meat loaf enz)
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat het sowieso terug naar af gaat, wat er ook gebeurd. Het wordt nog meer mainstream qua muziek, daarom vond ik Veronica altijd wat dat betreft altijd het betere alternatief op wat er commercieel gezien op de radio te horen was, zeker op FM want op internet en in mindere mate DAB+ is de keuze natuurlijk reuze. Maar aan de programmeringskant zoals het creëren van eilandjes en mindere DJ's, schorte nog wel het e.e.a. en dat is met name Stenders te verwijten.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 10:58 Denk dat het sowieso terug naar af gaat, wat er ook gebeurd.
Je mag 'denk' naar mijn idee wel weghalen.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

tophitsradio schreef: 27 sep 2023 10:23 Ik las overigens op spreekbuis in een van de reacties dat ze Erik de Zwart aan het polsen zijn. Mocht dit waar zijn en hij gaat daadwerkelijk komen dan gaan we weer terug naar de usual suspects met een database van 300 platen (RHCP, U2, nirvana, meat loaf enz)
Zou een slimme stap zijn.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Hou nog hoop.
StefanT

Bericht door StefanT »

Maar de nieuwe eigenaren hebben dus letterlijk alleen een merknaam en logo gekocht en misschien een DJ tafel en mengpaneel. Terwijl Joe met een splinternieuwe naam nu al meer zoden aan de dijk zet.
Dure grap
Oortjes

Bericht door Oortjes »

GerjanCluistra schreef: 27 sep 2023 11:52
tophitsradio schreef: 27 sep 2023 10:23 Ik las overigens op spreekbuis in een van de reacties dat ze Erik de Zwart aan het polsen zijn. Mocht dit waar zijn en hij gaat daadwerkelijk komen dan gaan we weer terug naar de usual suspects met een database van 300 platen (RHCP, U2, nirvana, meat loaf enz)
Zou een slimme stap zijn.
Zeker. Erik de Zwart snapt ook wel dat hij niet meer aan kan komen met iedere dag dezelfde platen in een andere volgorde. Hij heeft wel gevoel bij Veronica.

Of hij er op zijn leeftijd nog aan wil beginnen, vraag ik me wel af.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

StefanT schreef: 27 sep 2023 12:00 Maar de nieuwe eigenaren hebben dus letterlijk alleen een merknaam en logo gekocht en misschien een DJ tafel en mengpaneel. Terwijl Joe met een splinternieuwe naam nu al meer zoden aan de dijk zet.
Dure grap
Veronica is nog niet eens begonnen, of mis ik een forse wijziging van koers?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Sander Hoogendoorn neemt de Bonanza over, nog steeds geen Stenders dus vandaag.
stan klerks

Bericht door stan klerks »

Sander Hoogendoorn zei zojuist dat hij de Bonanza morgen ook presenteert.
Laatst gewijzigd door stan klerks op 27 sep 2023 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ga er maar niet van uit dat Stenders nog terugkeert. Wat dat betreft kennen we zijn streken.
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 27 sep 2023 13:38

Veronica is nog niet eens begonnen, of mis ik een forse wijziging van koers?
Ochtenshow naar 538
Rick van V na 3 maanden van de zender gehaald
Stenders geen zenderdirecteur meer
Stenders ziek thuis

Noem ik toch wel grote koerswijzigingen ja
Kijker

Bericht door Kijker »

Ik heb begin dit jaar alle luistercijfers in een overzicht gezet en daar de trendlijn in laten berekenen. Veronica had begin dit jaar een aardig sterk stijgende lijn te pakken. Als die consequente groei doorzette zouden ze uitkomen op 7% aan het einde van dit jaar. En dat was met die muziekmix die zogenaamd niet zou werken.

Het stortte pas in toen Ook Goeiemorgen met Tim Klijn stopte en naar 538 verhuisde. Dan ben je dus in één klap je ochtendshow kwijt én luisteraars kwijt aan 538.

Ik vind het dan ook niet toe te wijten aan de muziekmix maar juist volledig aan het ontbreken van dj's die mensen binden. Veronica draait nu op Frank van der Lende, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman. Die op 3FM ook niet scoorden, prima als invaller, maar zeker niet om je volledige programmering aan op te hangen. Het zijn zeg maar de Jurre Geluks en Emma Wortelboers van de radio, ze mogen maar doorgaan maar scoren nooit. Hofman doet nu zelfs de ochtend én avond. Dus ben van mening dat Mediahuis iemand als Jeroen van Inkel op de ochtend had moeten zetten.

Maar als ze voor de verjongingskoers gaan dan zou ik denk ik Barend van Deelen in de ochtend zetten, Tom & Bram in de middag en Jan Roos en Dennis Schouten op de vrijdagavond. Dan heb je wel wat aansprekende namen naar mijn idee.
Kraft

Bericht door Kraft »

StefanT schreef: 27 sep 2023 12:00 Maar de nieuwe eigenaren hebben dus letterlijk alleen een merknaam en logo gekocht en misschien een DJ tafel en mengpaneel. Terwijl Joe met een splinternieuwe naam nu al meer zoden aan de dijk zet.
Dure grap
Exact. Pure kapitaalsvernietiging in mijn ogen. Maar blijkbaar is de oorlogskas groot.
Plaats reactie