Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Molis

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Molis »

Eric Corton van 1 naar 3 uur per dag radio:

https://www.instagram.com/p/Cxm-gWTCu1p/
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Live of VT's?
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Vanjeafisharder schreef: 25 sep 2023 11:54 Live of VT's?

Dat was ook mijn eerste vraag.
Lijkt mij niet te combineren met zijn andere (lucratievere of artistiek interessantere) bezigheden dus vrees wel voor voicetrack.
Live zou wel gaaf zijn!

Tweede vraag: 3 uur het beste uit de KINK 1500? Alsjeblieft niet… het radiolandschap en KINK aanbod is al zo platgeslagen inmiddels….
We wachten af 🤞🏻….
jessica

Bericht door jessica »

Kink maakt zichzelf op deze manier overbodig door steeds smaller te gaan programmeren. Ze zitten al in een niche.
Wat ze met het 2e kanaal Kink Classics deden naar Kink 80's vond ik al niet slim. Dan beperk je je luisteraars nog meer.
Dit soort dingen kan je in Amerika doen op een hele grote markt, maar niet in Nederland.
Odeon

Bericht door Odeon »

jessica schreef: 25 sep 2023 14:17 Kink maakt zichzelf op deze manier overbodig door steeds smaller te gaan programmeren. Ze zitten al in een niche.
Wat ze met het 2e kanaal Kink Classics deden naar Kink 80's vond ik al niet slim. Dan beperk je je luisteraars nog meer.
Dit soort dingen kan je in Amerika doen op een hele grote markt, maar niet in Nederland.
Op zich is het uitbreiden van de uren van Eric Corton toch geen rare beslissing? Vraag een willekeurig iemand in je omgeving om drie namen te noemen die bij KINK actief zijn, lijkt mij de kans groot dat Veenstra, Op het Broek en Corton worden genoemd (voor zover iemand drie namen weet te noemen). Voor de herkenbaarheid lijkt mij dit prima uit te leggen. Vier jaar geleden bij de start was het tijdslot 10-12 uur overigens nog non stop (KINK DNA).
Neemt niet weg dat in de loop der jaren de programmaduur van zo'n beetje ieder programma met een uur verlengd is. En dat heeft persoonlijk niet mijn voorkeur, al heeft dat natuurlijk ook alles te maken met mijn luistertijd.
Het hoofdkanaal van KINK heeft (inmiddels alweer) een hele tijd geleden een wisseling gehad, er zijn toen veel meer classics toegevoegd aan de playlist. Hierdoor, verwacht ik, dat KINK Classics aardig in het vaarwater van het hoofdkanaal is gekomen. KINK 80's kan mij niet bekoren, ik hou het zelden langer dan 15 minuten vol (want: te beperkt/smal aanbod qua muziek). Als ik naar KINK luister, dan is het naar het hoofdkanaal. Maar dat is nu wel minder dan eerder het geval was.
Vanjeafisharder

KINK 80's heb ik nog wel eens op staan want op het hoofdkanaal zijn er juist al heel erg veel 90's te horen, een beetje te veel. Ik vind ze sowieso wel een beetje doorgeslagen in te veel oud in opzichten van te weinig nieuw. Is er gebrek aan relevant nieuw werk om een hele zender hier mee te vullen? Dacht het toch niet?
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Vanjeafisharder schreef: 25 sep 2023 15:58 KINK 80's heb ik nog wel eens op staan want op het hoofdkanaal zijn er juist al heel erg veel 90's te horen, een beetje te veel. Ik vind ze sowieso wel een beetje doorgeslagen in te veel oud in opzichten van te weinig nieuw. Is er gebrek aan relevant nieuw werk om een hele zender hier mee te vullen? Dacht het toch niet?
Er is zeker genoeg recente muziek beschikbaar om KINK lekker te laten klinken, maar aangezien ook de luisteraar van KINK ouder wordt kiest men voor meer oldies, herkenbaarheid. Helaas. Maar dat is een kwestie van smaak. Radiotechnisch is het denk ik de juiste keuze.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Vanjeafisharder

Ik dacht dat KINK met de herstart juist niet met die bedoeling was opgestart om enkel te teren op classics, wat ze nu wel doen. Er was destijds een subkanaal met veel nieuwe Indie, wat ik wel een mooie toevoeging vond.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Molis schreef: 25 sep 2023 11:47 Eric Corton van 1 naar 3 uur per dag radio:

https://www.instagram.com/p/Cxm-gWTCu1p/
Eehhh nou eehh ja eehhh

Ik weet niet of ik blij wordt van drie uur Eric Corton, maar eh denk het niet. Eehh.
Rock 'n roll is better than music!
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Vanjeafisharder schreef: 25 sep 2023 17:34 Ik dacht dat KINK met de herstart juist niet met die bedoeling was opgestart om enkel te teren op classics, wat ze nu wel doen. Er was destijds een subkanaal met veel nieuwe Indie, wat ik wel een mooie toevoeging vond.
Klopt, Kink Indie. Maar die is helaas een stille dood gestorven. Plotseling aan het begin van dit jaar was ie weg, zonder dat daar enige echte uitleg overgegeven is. Het programma van Jasper Leijdens in de avond heeft wel een uurtje erbij gekregen, omdat hij dat subkanaal niet meer hoefde in te richten, maar ik heb ook het idee dat zijn programma muzikaal platter is geslagen. Jammer, Kink is gewoon niet zo’n interessante zender meer.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Jammer dat Eric naar 3 uur gaat. Vind zijn presentatie stijl houterig en wat zeurderig overkomen en daardoor krijg ik er maar weinig energie van. Hopelijk wel live want drie uur voice track gaat m.i. helemaal niet werken.
BoogieKnight

Inderdaad, ik was een jaar of 2-3 geleden enthousiast over Kink, met een voor mij lekkere muziekmix.
Michiel en (vooral) Tim maken nog steeds lekkere radio, maar met de nadruk qua “classics” van eind jaren 90 en begin zeroes… ik hou niet van Pop-“punk”, dus ik ben blijkbaar niet doelgroep.
De themakanalen begonnen ook veelbelovend, met Kink DNA wat toch wel wat rauwer was dan het daarop volgende Kink Classics waarin de mainstream classic rock en prog rock al binnensijpelden (Yes? Genesis? Pink Floyd? 🤢), nu hoor ik op Kink 80’s nog meer van dat, en dan nog uit een buiten alternatieve muziek echt muzikaal afschuwelijk decennium (Fleetwood Mac? Robert Cray? 🤮)
Van eind jaren 90’s ben ik dan wel af, maar geen 70’s (proto-) punk en wave en geen grunge is dan weer erg jammer.
Als Corton naar 3 uur kink 1500 gaat is Kink muzikaal echt afgeschreven voor mij, alternatief? Nee… zo plat als een dubbeltje. We gooien er nog een plaat van Weezer, Foo Fighters of Volbeat tegenaan jongens! Nieuwe muziek? Zal wel weer iets van Royal Blood zijn denk ik….En als we de hele week kaarten van een band weggeven draaien we ook de hele dezelfde “classic” of “hit” van die band… toch?
Misschien moeten ze de slogan weer veranderen naar Kink: NO alternative …. 😉
Laatst gewijzigd door BoogieKnight op 26 sep 2023 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Pot

Bericht door Pot »

Laten we niet vergeten dat KINK deze keuzes niet voor niets maakt, want het gaat nou ook niet bepaald fantastisch qua luistercijfers sinds de nieuwe meting. Ze willen duidelijk een grotere doelgroep bedienen, die wel interesse heeft voor toegankelijke alternative rock, maar wellicht minder heeft met het alternatievere werk. KINK lijkt eigenlijk steeds meer op Radio X in het VK.

Van Corton ben ik fan, maar wel in de type programma's die hij op 3FM maakte. In het weekend van KINK kon ik er wel sporadisch naar luisteren, maar vijf dagen per week is te veel (zeker drie uur per dag).
BoogieKnight

Mijn punt is (onder andere) dat Kink geen alternative rock draait, maar gewoon (soms zelfs commerciële) pop en rock.

Voor een zender met dit genre zou ik tekenen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alternative_rock
Vanjeafisharder

Denk dat je dan meer bij Pinguïn Radio uit komt als je echt alternative wilt horen, minder commercieel en ook meer nieuwer materiaal. Alleen klinkt het daar qua vormgeving wat cheaper dan bij KINK wat toch wat vormgeving gelikter klinkt.
Plaats reactie