Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jobfr

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Jobfr »

Afbeelding

Radio 10 lijkt toch wel echt last te hebben van JOE dat in marktaandeel ongeveer gelijk blijft maar in bereik 200k stijgt. Al 1.1M meer dan zenders als Veronica en 3FM.

Skyradio hoger dan Radio 10 in marktaandeel. Dat is heel lang geleden.

538 blijft zoals sinds Tim en co in de ochtend gebruikelijk is in ‘normale weken’ rond de 9% zitten.

Radio 2 en Q Music weer stuivertje wisselen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Veronica pakt weer wat marktaandeel, zou die ochtendshow van Frank hier de oorzaak van kunnen zijn?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 20 sep 2023 14:21 Veronica pakt weer wat marktaandeel, zou die ochtendshow van Frank hier de oorzaak van kunnen zijn?
Bij Veronica zie ik een significante groei in luistertijd. Ik denk dat die groei vooral daar vandaan komt.

En Joe boven de miljoen luisteraars !!! Dat is een prestatie van formaat.
God is a DJ
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Joe is indrukwekkend. Een bereik van een miljoen plus
Precies zoals het hoort. Bereik creëren, en daarna de favoriete zender worden waardoor de luistertijd omhoog gaat. Knap!
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Gemiddelde afgelopen 7 weken:
Radio 2: 13.5%
Q Music: 12.4%
Radio 10: 10.7%
Skyradio: 9.3%
538: 8.5%
Radio 1: 8.1%
Radio 5: 6.7%
100%NL: 3.9%
Veronica: 2.7%
3FM: 1.7%

JOE voeg ik toe als ze 4 volledige weken hebben gehad dus over twee metingen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Veronica is wel een zender om lang naar te luisteren, zo is het geprogrammeerd qua muziek dus dat is goed.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

De laatste 7 weken + het gemiddelde van die 7 weken
Afbeelding
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ook aardig: De extra zenders

Afbeelding
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Mijn conclusie, de aanval op radio 10 is begonnen. Joe zal hier marktaandeel vanaf snoepen. Talpa heeft voor nu de slag gemist door niets te doen; ze hebben alleen Veronica zwakker gemaakt maar de verwachting is dat Mediahuis de line up van Dj’s sterker zal maken waardoor zij zullen stijgen. Sky is het nu het vlaggenschip van Talpa.
Pot

Bericht door Pot »

Marcomarco schreef: 20 sep 2023 17:39 Mijn conclusie, de aanval op radio 10 is begonnen. Joe zal hier marktaandeel vanaf snoepen. Talpa heeft voor nu de slag gemist door niets te doen; ze hebben alleen Veronica zwakker gemaakt maar de verwachting is dat Mediahuis de line up van Dj’s sterker zal maken waardoor zij zullen stijgen. Sky is het nu het vlaggenschip van Talpa.
Wat een snelle (en vreemde) conclusies:

Ik vraag me af welke stap Talpa moest zetten? Waar moeten ze wat veranderen? Wie moeten ze halen?

En de verwachting of de DJ line-up van Veronica versterkt wordt vraag ik me af. Wie wil er op dit moment naar een zender waar de rust toch een beetje ontbreekt en al een tijdje ondermaats presteert? Volgens mij lijkt JOE eerder een slag te gaan slaan met Dennis, Coen en Sander (waarbij de laatstgenoemde dus mogelijk Veronica verlaat).

Op basis waarvan is Sky het vlaggenschip van Talpa? Volgens mij wordt 538 nog steeds zo gezien (vanwege historie en het succes) en scoort Radio 10 al langere periode hoger. Bij Sky zetten ze bovendien geen ochtendshow neer. Dus Sky is toch eerder het ondergeschoven kindje dan het vlaggenschip, naar mijn mening.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

In de doelgroep 20-49 zijn Radio 10 en 538 ook stuk hoger.
In augustus bijvoorbeeld 20-49:
Radio 10 14.4%
538 11.9%
Skyradio 8.3%

Overigens ook in 20-49 bereikt Skyradio wel de meeste mensen.
Skyradio: 2.9M
538: 2.8M
Radio 10: 1.9M
Roel_

Bericht door Roel_ »

Jobfr schreef: 20 sep 2023 14:10 Skyradio hoger dan Radio 10 in marktaandeel. Dat is heel lang geleden.
Ik denk dat het nog niet eens zo slecht is geweest om Sky Radio op de betere frequenties te houden. Talpa heeft logischerwijs ingeschat dat er een gevecht gaat plaatsvinden tussen JOE en Radio 10. Dat gevecht zou er sowieso komen, ook als je Radio 10 op de betere frequentie had gezet.

Talpa heeft Sky Radio ingezet als challenger van de nr. 2 en misschien wel nr. 1 positie. Misschien gebeurt dit met kerst al. Ze staan nu heel stabiel op ruim 9%, maar ik verwacht dat er nog veel potentieel naar boven is.

Laat ik voorop stellen dat ik Sky Radio nog steeds een veredelde CD speler vindt (met reclame), maar ik begrijp de strategie.
Je bent ouder en je wil wat...
Kar

Bericht door Kar »

Sky radio heeft met Q veruit de meeste luisteraars dus met een significante luistertijd verhoging een potentiële marktleider
Roel_

Bericht door Roel_ »

Kar schreef: 20 sep 2023 22:39 Sky radio heeft met Q veruit de meeste luisteraars dus met een significante luistertijd verhoging een potentiële marktleider
Q verhoogt de luistertijd met bijvoorbeeld "het geluid". Een actie die bij de mensen aanslaat, kan Sky ook een hogere luistertijd bezorgen.

Overigens ik luister alleen maar Sky bij de kapper. :D
Je bent ouder en je wil wat...
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Roel_ schreef: 20 sep 2023 22:52
Kar schreef: 20 sep 2023 22:39 Sky radio heeft met Q veruit de meeste luisteraars dus met een significante luistertijd verhoging een potentiële marktleider
Q verhoogt de luistertijd met bijvoorbeeld "het geluid". Een actie die bij de mensen aanslaat, kan Sky ook een hogere luistertijd bezorgen.

Overigens ik luister alleen maar Sky bij de kapper. :D
Op dit moment de aktie op Sky: "Luister elke dag naar Sky Radio voor het codewoord en maak kans op een Disneyland® Paris-arrangement." Hoe die het doet weet ik niet, vind het voor de Sky-luisteraars wel passend. Het is natuurlijk veel meer low-key dan Het Geluid.
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Plaats reactie