Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Dalet123

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Dalet123 »

Satfreak13 schreef: 17 sep 2023 11:38
Dalet123 schreef: 17 sep 2023 09:58 Waarom is de veilingprijs tegengevallen?
https://www.radiofreak.nl/talpa-en-bnr- ... equenties/
Vanzelfsprekend woordvoering van Talpa. Die wilden namelijk niet veilen. En gaan dus ook niet zeggen dat het uiteindelijk allemaal wel meeviel. BNR is duurder uit, dat klopt. Net als de frequenties van Mediahuis. Maar voor Talpa en DPG zijn de veilingen goed geweest. Ze betalen VEEL minder dan dat ze deden, de afgelopen jaren
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 17 sep 2023 09:33
Janno schreef: 16 sep 2023 18:56 Ik denk wel een beetje te begrijpen wat Jessica bedoelt. Ze is zeker wel radioliefhebber, maar meer geïnteresseerd in radiostations die het net even anders doen dan de zenders die vooral mikken op een commercieel grote doelgroep (als ik zo vrij mag zijn voor haar te spreken).

Er zijn er hier genoeg die afgeven op de playlist van Joe. Dat is persoonlijke smaak en kan ik volledig begrijpen.

Maar het is onnodig om Joe een “misbaksel” te noemen of jezelf ten opzichte van anderen “meer een liefhebber” te noemen. Wat mij betreft plaats je jezelf dan buiten de discussie.
We hebben nu beiden ons punt gemaakt. Zullen we het hier bij laten?
Dan weer on-topic over Joe. Of het een bewuste strategie is weet ik niet, maar als Joe naast Ruyer ook Lantinga en Swijnenberg weghaalt bij 538 dan rooft DPG langzaam aan de directe commerciële concurrent van Qmusic leeg. Men dacht dat Joe haar directe concurrent Radio 10 zou leegroven, maar het blijkt 538, de concurrent van Qmusic, te zijn.
Zo had ik het nog niet bekeken. Dat zou zomaar een bewuste strategie kunnen zijn inderdaad.
lion

Bericht door lion »

Roel_ schreef: 16 sep 2023 12:14
Phoenix schreef: 16 sep 2023 08:23 Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
Daarom moet NPO Radio 5 snel op de FM ipv 3FM. Want deze zender voegt wel iets toe. JOE doet wat het moet doen, reclamecentjes binnenharken.
De eerste reclameblokken moeten nog steeds komen, de zender is nog zonder reclameblokken momenteel.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Janno schreef: 17 sep 2023 12:33
Dan weer on-topic over Joe. Of het een bewuste strategie is weet ik niet, maar als Joe naast Ruyer ook Lantinga en Swijnenberg weghaalt bij 538 dan rooft DPG langzaam aan de directe commerciële concurrent van Qmusic leeg. Men dacht dat Joe haar directe concurrent Radio 10 zou leegroven, maar het blijkt 538, de concurrent van Qmusic, te zijn.
Zo had ik het nog niet bekeken. Dat zou zomaar een bewuste strategie kunnen zijn inderdaad.
Ja, ja en Michiel Veenstra werkt in het geheim ook voor DPG, want zonder de rechtzaken van Kink was dit niet mogelijk geweest. :lol:

Nee, lijkt me wat te ver gezocht.
Je bent ouder en je wil wat...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Roel_ schreef: 17 sep 2023 12:46 Ja, ja en Michiel Veenstra werkt in het geheim ook voor DPG, want zonder de rechtzaken van Kink was dit niet mogelijk geweest. :lol:

Dit soort strategieën bestaan inderdaad alleen op het radioforum. Joe zal de dj's zoeken die in het eigen plaatje passen, niet degenen die het zo leuk deden in het plaatje van de concurrent.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Roel_ schreef: 17 sep 2023 12:46
Janno schreef: 17 sep 2023 12:33
Ja, ja en Michiel Veenstra werkt in het geheim ook voor DPG, want zonder de rechtzaken van Kink was dit niet mogelijk geweest. :lol:

Niets verbaast me meer :))

Maar serieus: waarom zou dat geen strategie kunnen zijn? Tenslotte zijn Q en Joe onderdeel van hetzelfde mediabedrijf. Ik vind het niet zo’n gekke gedachte.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Dalet123 schreef: 17 sep 2023 11:42 Vanzelfsprekend woordvoering van Talpa. Die wilden namelijk niet veilen. En gaan dus ook niet zeggen dat het uiteindelijk allemaal wel meeviel. BNR is duurder uit, dat klopt. Net als de frequenties van Mediahuis. Maar voor Talpa en DPG zijn de veilingen goed geweest. Ze betalen VEEL minder dan dat ze deden, de afgelopen jaren
Mediahuis zei niks, inderdaad. Dat heeft de pers recentelijk al gedaan. Over hun overvette portemonnee.
https://www.wyniasweek.nl/doordat-belgi ... a-opkopen/

Dat Mediahuis zich stil heeft gehouden, betekent niet per definitie dat deze klacht van andere bieders minder terecht zou zijn.

Deze veiling heeft in ieder geval niet om de luisteraar gedraaid. Dat kunnen we nu toch wel vaststellen.
Bij BNR moet er nu fors worden bezuinigd. Over de anderen kunnen we gissen, maar het geld moet uit de lengte of de breedte komen. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 17 sep 2023 12:52
Roel_ schreef: 17 sep 2023 12:46 Ja, ja en Michiel Veenstra werkt in het geheim ook voor DPG, want zonder de rechtzaken van Kink was dit niet mogelijk geweest. :lol:

Dit soort strategieën bestaan inderdaad alleen op het radioforum. Joe zal de dj's zoeken die in het eigen plaatje passen, niet degenen die het zo leuk deden in het plaatje van de concurrent.
Uiteraard, maar het is natuurlijk ook een mooie bijvangst.
Ik geloof wel dat Joe maar al te graag de huidige ochtendshow van 538 had willen hebben.
Lindo Duvall en Niek van der Bruggen vind ik ook wel passen op Joe.
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Radiowereld meldt trouwens ook dat Coen & Sander volgens meerdere bronnen de ochtendshow bij Joe gaan doen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DavyGer schreef: 17 sep 2023 14:56 Radiowereld meldt trouwens ook dat Coen & Sander volgens meerdere bronnen de ochtendshow bij Joe gaan doen.
Radiowereld meldt in een bijzin dat Patrick Kicken dat meldt. Hier weten we sinds een portie sambal hoe betrouwbaar zijn uitspraken zijn -smok
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 17 sep 2023 15:32
DavyGer schreef: 17 sep 2023 14:56 Radiowereld meldt trouwens ook dat Coen & Sander volgens meerdere bronnen de ochtendshow bij Joe gaan doen.
Radiowereld meldt in een bijzin dat Patrick Kicken dat meldt. Hier weten we sinds een portie sambal hoe betrouwbaar zijn uitspraken zijn -smok
Kicken schiet vaak met hagel. Soms is het raak. Vaak ook niet.
Zijn columns over het vakinhoudelijke aspect lees ik graag. Zijn columns met roddels en geruchten neem ik met een flinke korrel zout. Dat geldt ook voor de geruchten en ‘feiten’ die hier gebracht worden.
God is a DJ
Garyfomdeck

Bericht door Garyfomdeck »

In welk artikel ????
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://radiowereld.nl/medianieuws/2023 ... n-bij-joe/ helemaal onderin. Echter wat Oortjes beweert klopt niet.

"Daarnaast melden diverse bronnen, waaronder ook Patrick Kicken, Coen Swijnenberg en Sander Lantinga de overstap gaan maken naar Joe om de ochtendshow te presenteren. Dit is echter nog niet officieel bevestigd."

Het door mij zwart gemaakte deel is volstrekt helder geformuleerd, Kicken is niet de enige die dit meldt.
Daan!

Bericht door Daan! »

Het is natuurlijk ook heel logisch. Coen en Sander hebben bewezen succes en zijn een soort van beschikbaar omdat 538 ze niet meer in de spits laat spelen.
Persoonlijk heb ik wel mijn vraagtekens bij hoe het 's ochtends gaat uitpakken. Het voordeel is denk ik dat C&S meer op de actualiteit zitten dan Ekdom en ik zie het daarom ook wel gebeuren dat ze een betere ochtendshow gaan maken dan Ekdom.
Freddie Mercury

Bericht door Freddie Mercury »

Phoenix schreef: 16 sep 2023 13:26 Dat zal Freddie Mercury niet fijn vinden, want die wordt regelmatig gedraaid op Joe :))
Als ze ooit The March Of The Black Queen, It’s Late of Ogre Battle op Joe draaien, vindt Freddie Mercury dat bijzonder fijn. Radio GaGa en A King Of Magic heeft ie intussen wel genoeg gehoord ;)
Plaats reactie