Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
4711

Re: Veranderingen Joe

Bericht door 4711 »

En de meesten radio freaks maar jammeren en zeuren over het Joe concept. Voorlopig meteen al 2.3 %. ze blazen in één klap een aantal stations weg na een week. Schijnbaar vind de gemiddelde Nederlander al die classic rammers gewoon lekker!
jessica

Bericht door jessica »

4711 schreef: 16 sep 2023 00:33 En de meesten radio freaks maar jammeren en zeuren over het Joe concept. Voorlopig meteen al 2.3 %. ze blazen in één klap een aantal stations weg na een week. Schijnbaar vind de gemiddelde Nederlander al die classic rammers gewoon lekker!
Ik snap nog steeds niet de bewondering om 2,3% neer te zetten met een verschrikkelijke zender (puur persoonlijke mening)
Blijkbaar als het scoort vinden mensen het geweldig hier. Dat mag uiteraard.

Ik ben waarschijnlijk te veel liefhebber. Daarom ben ik blij dat er zenders zijn die het anders doen. Die zitten eigenlijk wel allemaal bij Mediahuis.
SLAM, Veronica, 100%NL en Sublime doen allemaal heel iets anders. Niet allemaal mijn persoonlijke favoriet, maar ik ben wel blij dat ze het zo doen.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

jessica schreef: 16 sep 2023 00:54
4711 schreef: 16 sep 2023 00:33 En de meesten radio freaks maar jammeren en zeuren over het Joe concept. Voorlopig meteen al 2.3 %. ze blazen in één klap een aantal stations weg na een week. Schijnbaar vind de gemiddelde Nederlander al die classic rammers gewoon lekker!
Ik snap nog steeds niet de bewondering om 2,3% neer te zetten met een verschrikkelijke zender (puur persoonlijke mening)

Ik ben waarschijnlijk te veel liefhebber. Daarom ben ik blij dat er zenders zijn die het anders doen. Die zitten eigenlijk wel allemaal bij Mediahuis.
SLAM, Veronica, 100%NL en Sublime doen allemaal heel iets anders. Niet allemaal mijn persoonlijke favoriet, maar ik ben wel blij dat ze het zo doen.
Radio is een MASSA MEDIUM. Wat verwacht je van zoiets?
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Laten we het komende jaar de cijfers eerst maar eens in de gaten houden hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen en helemaal als er straks een reguliere programmering is. Ik wordt een beetje moe van al die gepeperde postings hier en elders over de eerste luttele luistercijfers gebaseerd op 1 week luisteren.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

aapdedino schreef: 15 sep 2023 23:40 Die vind ik nou niet echt in het profiel van JOE passen.
Het zijn immers frisse veertigers. Wel scherp blijven ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 16 sep 2023 00:54

Wat een vooringenomenheid weer. Je eigen smaak als referentiekader nemen en de smaak van anderen daaraan spiegelen. Jij bent “liefhebber” en vind Joe niets. Als anderen Joe wel leuk vinden dan zijn het geen of minder liefhebbers. Liefhebbers waarvan? Radio? Muziek? Jouw radiovoorkeur of muzieksmaak is bepalend of je liefhebber bent of niet? En intussen in het Veronica topic bepalen dat anderen niet kritisch mogen zijn op het commerciële aspect van Veronica en tegelijkertijd in dit topic afgeven op het format van Joe.

p.s. Joe doet het net als de zenders van Mediahuis anders. Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
God is a DJ
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Phoenix schreef: 16 sep 2023 08:23 p.s. Joe doet het net als de zenders van Mediahuis anders. Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
Dat is mooi, maar met de huidige playlist vind ik ze niet echt onderscheidend en iets toevoegen.
Meer van hetzelfde. 70s/80s/90s klinkt veel, maar omvatten bij Joe -tot nu toe- weinig.
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Satfreak13 schreef: 16 sep 2023 10:19
Phoenix schreef: 16 sep 2023 08:23 p.s. Joe doet het net als de zenders van Mediahuis anders. Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
Dat is mooi, maar met de huidige playlist vind ik ze niet echt onderscheidend en iets toevoegen.
Meer van hetzelfde. 70s/80s/90s klinkt veel, maar omvatten bij Joe -tot nu toe- weinig.
Ze zijn de enige die dit doen hoor? En gezien de start voegen ze al best veel toe
Pot

Bericht door Pot »

Coen en Sander naar JOE vind ik niet logisch eigenlijk:
- Het succes van de Coen & Sander Show zit hem mede in het tijdslot. Ik geloof dat er in de ochtend wat minder ruimte is voor het programma (vanwege de humor, gebrek aan actualiteit).
- Het programma past ook niet echt bij de zender die toch vooral wat meer gericht is op 'easy listening' (zoals Sky Radio). Dan passen Coen en Sander er zeker niet bij. Bovendien kan ik me lastig voorstellen dat een zender die zich vooral op een oudere doelgroep richt, ook heel erg op de soms wat schijtlolligheid van dit duo zit te wachten
- Beide heren hebben net een ander tijdslot gekregen op 538.
- Sander wordt op dit moment flink gepromoot met posters voor Veronica.
- Hebben beiden niet gewoon nog een contract bij Talpa en Veronica?

Sowieso vind ik het wel hilarisch dat ze zich zouden richten op 'de frisse 40'er', want buiten dat het een leuk marketingpraatje is, zal iemand van 40 muzikaal de 90s alleen semi-bewust hebben meegemaakt. En bovendien: er wordt gedaan alsof de 40'er als ouderwets/achterhaald gezien wordt, terwijl deze groep toch nog midden in het leven staat. Dat je bij een 60'er nog zo'n quote zou zeggen, begrijp ik ergens (hoewel, zelfs dat is een discussie waard), maar dit slaat echt nergens op.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Phoenix schreef: 16 sep 2023 08:23 Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
Daarom moet NPO Radio 5 snel op de FM ipv 3FM. Want deze zender voegt wel iets toe. JOE doet wat het moet doen, reclamecentjes binnenharken.
Laatst gewijzigd door Roel_ op 16 sep 2023 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent ouder en je wil wat...
Pot

Bericht door Pot »

Roel_ schreef: 16 sep 2023 12:14
Phoenix schreef: 16 sep 2023 08:23 Joe is de enige classics hits zender op de landelijke FM.
Daarom moet NPO Radio 5 snel op de FM ipv 3FM.
Radio 5 is geen classic hitszender.

Verder ook een goede onderbouwing Roel_!
Roel_

Bericht door Roel_ »

Pot schreef: 16 sep 2023 12:15 Verder ook een goede onderbouwing Roel_!
Ik was nog bezig :smile:

NPO Radio 5 heeft wat oudere hits, maar voldoet wel aan de definitie.
4711

Bericht door 4711 »

Vanjeafisharder schreef: 16 sep 2023 02:43
Laten we het komende jaar de cijfers eerst maar eens in de gaten houden hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen en helemaal als er straks een reguliere programmering is. Ik wordt een beetje moe van al die gepeperde postings hier en elders over de eerste luttele luistercijfers gebaseerd op 1 week luisteren.
Als je hier al moe van wordt, iedereen geeft hier zo goed als kwaad zijn mening. Dat doe ik ook. Wat ik jammer vind is dat “wij” als radiofreaks niet de afspiegeling van de maatschappij zijn.
Ik ben op vakantie en zette Joe op bij het zwembad en meteen zong iedereen mee. Er was er zelfs een die zei: “hè dat is zeker die nieuwe radiozender”? Ik bedoel maar…… het grote gros luistert niet op specifiek naar waar wij naar luisteren. Dat probeerde ik uit te leggen. Maar moe worden…….Je hoeft hier niet te zijn.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Pot schreef: 16 sep 2023 12:15 Radio 5 is geen classic hitszender.
NPO Radio 5 is een Nederlandse radiozender van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met een mix van muziek uit de jaren 60, 70 en 80, nieuwe muziek, evergreens, informatie en service.
Bron: Wikipedia

De verdwaalde nieuwe plaat is echt te verwaarlozen. Zwaartepunt ligt echt bij 60,70,80's.
Deze week alleen 70's -+dance

JOE heeft als doel goed behang te leveren, die blijft plakken.
Freddie Mercury

Bericht door Freddie Mercury »

Ze hebben we frequentie van een populaire zender gekregen. Bij mij op het werk heeft de radio een paar dagen op Joe gestaan, puur omdat men daarvoor Radio 10 op had staan.

Maar zelfs de mensen die de gezapige muzikale jaren 70/80/90 programmering van Radio 10 altijd fijn vonden als “behang” voor tijdens het werk, geven aan Joe te saai te vinden. De radio is nog nooit zo vaak van zender gewisseld als de laatste paar dagen.
Plaats reactie