Veranderingen Joe
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Joe
Ik zie dat de vormgeving in België nu ook hetzelfde is als de Nederlandse versie, inclusief slogan. Ook is het daar nu JOE in plaats van Joe.
Heb de nieuwe zender het hele weekend prima kunnen ontvangen, vanochtend zat er in Zuid-Limburg opeens Veronica doorheen op 91.1. Wat ik van het huidige format van JOE vind weet ik nog niet, even laten bezinken ;-)
(Ik lees al jaren mee op dit forum, vandaag maar eens een account aangemaakt. Ik zag nergens een voorstel-topic en weet dus ook niet hoe dat normaal gesproken gebruikelijk is hier, maar bij dezen dus!)
Heb de nieuwe zender het hele weekend prima kunnen ontvangen, vanochtend zat er in Zuid-Limburg opeens Veronica doorheen op 91.1. Wat ik van het huidige format van JOE vind weet ik nog niet, even laten bezinken ;-)
(Ik lees al jaren mee op dit forum, vandaag maar eens een account aangemaakt. Ik zag nergens een voorstel-topic en weet dus ook niet hoe dat normaal gesproken gebruikelijk is hier, maar bij dezen dus!)
Nee hoor. Ze zaten al landelijk op DAB en regionale FM.
Het is wel duidelijk dat ze nu landelijk op FM een hoop dingen willen veranderen en dat gaat niet van de ene dag op de andere, maar de basis was er al voor de veiling en ze hadden bijna twee maanden om zich voor te bereiden op het overnemen van de frequenties van Radio 10.
In Belgie zijn natuurlijk ook wel wat andere nummers wel of geen hit geworden waardoor het collectieve geheugen ook anders is.rodie schreef: ↑04 sep 2023 01:19 Voor mij is JOE een afgang. Ik luister best vaak naar de Belgische versie, en de Nederlandse is zó anders. Totaal niet te vergelijken. Gemiste kans hoor, de Vlaamse versie is zoveel beter kwa format. Daar hoor je muziek die je elders nergens hoort. Zelfs niet bij Talpa en Veronica.
Dat valt maar te bezien. Veronica en YorinFM hebben ook een aantal jaren met een hele smalle playlist gedraaid. Ik zie dit niet snel veranderen.Deradiokenner schreef: ↑04 sep 2023 08:11 Over een paar maanden dan is dit Joe heel anders dan wat het nu is.
Volgens mij is zoals jij het hebt gedaan wel redelijk gebruikelijk, bij mij is het op een vergelijkbare manier gegaanErik81 schreef: ↑04 sep 2023 09:58 Ik zie dat de vormgeving in België nu ook hetzelfde is als de Nederlandse versie, inclusief slogan. Ook is het daar nu JOE in plaats van Joe.
Welkom in elk geval.
Welkom!
Over onze regio gesproken het is dramatisch hier en niet dat ik nog veel naar de FM luister, want in Limburg heb je bijna geen commerciële radio op de FM. Daarom is hier Radio 2 ook zo groot, net zoals in het vorig decennium. Sky Radio en 538 in Roermond en omgeving, JOE (voorheen Radio 10) in Zuid Limburg, Veronica in Venlo (nog niet eens in de wijde omgeving) en een kleine zender voor Radio4all in Maastricht. Alleen 100%NL en BNR zijn goed te ontvangen in de provincie. Qmusic, daar hebben we alleen een kloon van. Al met al, als FM luisteraar wordt je er niet echt vrolijk van.
Wat is de reden dat Veronica door 91.1 zat, als iemand dit weet? Fout van Broadcast partners?
Je bent ouder en je wil wat...
Let wel, wij radiofreaks en de mensen die Joe 24/7 op hebben staan zijn niet de doelgroep. Voor veel mensen zal dit format meer dan goed te behappen zijn. Die gaan echt niet tellen hoevaak ze 1 nummer horen in 24 uur, waarschijnlijk denken ze zelfs dat het nummer niet vaak gedraaid wordt omdat ze het maar eens in de week daadwerkelijk horen. want de doorluistertijd op de radio is helemaal niet zo lang.
-
Joe doet ongeveer wat ik ervan verwacht: het opstarten van een supercommercieel station. Net zoals Q-Music zal Joe gericht zijn op het bereiken van zo veel mogelijk luisteraars. Smalle playlists en dertien in een dozijn vormgeving horen daarbij. Helaas is dit precies wat de gemiddelde luisteraar prettig vindt. Ik verwacht dus ook dat dit station succesvol zal worden.
En hoe is Joe begonnen in Belgie dan? Hoe positioneer je een startend radiostation in een drukke markt?rodie schreef: ↑04 sep 2023 01:19 Voor mij is JOE een afgang. Ik luister best vaak naar de Belgische versie, en de Nederlandse is zó anders. Totaal niet te vergelijken. Gemiste kans hoor, de Vlaamse versie is zoveel beter kwa format. Daar hoor je muziek die je elders nergens hoort. Zelfs niet bij Talpa en Veronica.
JOE (FM) is ontstaan uit 4FM in 2009. Format is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Maar als ik met terugwekende kracht artikels van vroeger lees vonden ze 4FM een 'grijze muis'. https://www.demorgen.be/nieuws/4fm-word ... ~b2524851/Dalet123 schreef: ↑04 sep 2023 12:38En hoe is Joe begonnen in Belgie dan? Hoe positioneer je een startend radiostation in een drukke markt?rodie schreef: ↑04 sep 2023 01:19 Voor mij is JOE een afgang. Ik luister best vaak naar de Belgische versie, en de Nederlandse is zó anders. Totaal niet te vergelijken. Gemiste kans hoor, de Vlaamse versie is zoveel beter kwa format. Daar hoor je muziek die je elders nergens hoort. Zelfs niet bij Talpa en Veronica.
De verandering van 4FM naar JOE FM en later JOE heeft wel voor een omslag kunnen zorgen. De zender is dubbel zo groot geworden, vooral omdat de zender meer kleur heeft gekregen erdoor. Ook door de mensen die er presenteerde.
Natuurlijk, de Vlaamse commerciele markt is veel kleiner. Natuurlijk heb je hier nog radio2 en Play Nostalgie als concurentie. Maar je hebt niet en Radio 2 en Radio 10 en Veronica en dan nu JOE.
Die Nederpop zoals op Joe 70's/80's het geval was is ook al langzaam aan het terugkomen.topradiofm schreef: ↑01 sep 2023 14:41 Joe luistert erg lekker weg, al mis ik wel nog een klein beetje nederpop. Hiernaast ben ik wel erg benieuwd of de playlist van Joe divers genoeg blijft.
Wat dat betreft heeft JOE in Nederland wel een hele andere uitgangspositie. Niet alleen tov JOE in Vlaanderen, maar ook tov hoe Q in Nederland begon. Joe Vlaanderen en Q Nederland waren niet een compleet nieuw station, maar kwamen dus voort uit respectievelijk 4FM en Radio Noordzee, inclusief het bijbehorende marktaandeel. JOE in Nederland moet echt vanuit het niets opstarten met nu 0,4% marktaandeel. En dat in een vollere (commerciële) radiomarkt dan toen met JOE Vlaanderen.KWBE93 schreef: ↑04 sep 2023 12:58JOE (FM) is ontstaan uit 4FM in 2009. Format is wel ongeveer hetzelfde gebleven. Maar als ik met terugwekende kracht artikels van vroeger lees vonden ze 4FM een 'grijze muis'. https://www.demorgen.be/nieuws/4fm-word ... ~b2524851/Dalet123 schreef: ↑04 sep 2023 12:38En hoe is Joe begonnen in Belgie dan? Hoe positioneer je een startend radiostation in een drukke markt?rodie schreef: ↑04 sep 2023 01:19 Voor mij is JOE een afgang. Ik luister best vaak naar de Belgische versie, en de Nederlandse is zó anders. Totaal niet te vergelijken. Gemiste kans hoor, de Vlaamse versie is zoveel beter kwa format. Daar hoor je muziek die je elders nergens hoort. Zelfs niet bij Talpa en Veronica.
De verandering van 4FM naar JOE FM en later JOE heeft wel voor een omslag kunnen zorgen. De zender is dubbel zo groot geworden, vooral omdat de zender meer kleur heeft gekregen erdoor. Ook door de mensen die er presenteerde.
Natuurlijk, de Vlaamse commerciele markt is veel kleiner. Natuurlijk heb je hier nog radio2 en Play Nostalgie als concurentie. Maar je hebt niet en Radio 2 en Radio 10 en Veronica en dan nu JOE.
Overigens zit de kracht van Q/JOE in heel geduldig en consequent iets uitbouwen, dus ik acht ze er toe in staat dat ook met JOE Nederland te doen. Het zal echter wel veel tijd kosten. Tegen de tijd dat het een succes is, is de licentie voor de huidige FM-frequenties weer ten einde.
-
Manmanman, wat een muzikale leegte zeg.
De ene uitgekauwde jaren 80/90 hit na de andere. Geen verrassing, geen scherp randje. De “frisse 40er” zit wel te wachten op twee hits van The Bangles (1x raden welke 2) op 1 werkdag…. echt….?
Oh, en in plaats van “Het foute uur”, de “Joe meezinghits” (of zoiets). Origineel man!!
Godsallemachtig, wat een treurnis.
De ene uitgekauwde jaren 80/90 hit na de andere. Geen verrassing, geen scherp randje. De “frisse 40er” zit wel te wachten op twee hits van The Bangles (1x raden welke 2) op 1 werkdag…. echt….?
Oh, en in plaats van “Het foute uur”, de “Joe meezinghits” (of zoiets). Origineel man!!
Godsallemachtig, wat een treurnis.