Dat is geen mini kavel maar heeft significant bereik. Heb kink te laat aangezet is dit specifiek zo genoemd of alleen over "FM" gegaan? Dan zou ik het ook logisch vinden als Kink onder DPG gaat vallen. Ook qua reclameverkoop niet verkeerd.
Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Moderator: admin6
Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Heb het idee dat Kink bovenmatig veel aandacht krijgt als niche zender.
-
Ah gos, hoe dan?PietAgoras schreef: ↑07 jul 2023 17:03 Op Kink zeiden ze net dat het er naar uitziet dat ze eind 2023 toch op FM komen...
Edit: oh via de huidige Joe (FM) zenders. En dat mag allemaal?
Nogal een duur kavel, dat verdien je echt niet terug met alternatieve muziek hoor. Hooguit als je er een station met het bereik en de impact van Stu Bru in België van weet te maken. Maar daar heb je dan wel een jaar of 30 voor nodig. Toch handiger als publieke zender.melvin_radio schreef: ↑07 jul 2023 17:14 Zie net voorbij komen dat Kink mogelijk toch op de FM komt. Dan misschien toch op de frequenties van die extra nieuwszender (FNR) of (als grote verrassing) via tweede zender van DPG?
Be a debaser!
538 blijft op de 102. Dat is al bevestigd.melvin_radio schreef: ↑07 jul 2023 17:14 Gezien de ontwikkelingen in de luistercijfers van de laatste tijd (van bijvoorbeeld 538), zou het een gekke gedachte zijn om bijvoorbeeld Radio 10 op de 102 FM te zetten en 538 naar de 103 FM, om zo een nog betere ontvangst te hebben voor Radio 10? Geen idee hoe waarschijnlijk dat is, maar schoot me als gedachtesprong binnen.
Bij BNR gaan er ontslagen vallen meldt de NOS
Dan hadden ze misschien iets rustiger aan moeten doen. Al gok ik dat FNR (of misschien wel DPG) de prijs van dat kavel opgedreven heeft.
Be a debaser!
Zo dat kan je wel stellen ja. Ik denk ook dat er een reden is dat Kink niet genoeg centjes heeft. Als dit een topformat geweest met enorme potentie dan had het echt wel op de FM terechtgekomen middels investeerders oid
Volgens mij zal de begroting bij 100%NL ook wel flink moeten worden aangepast.
-
Ja, dat kan gewoon op maandag!Vanjeafisharder schreef: ↑07 jul 2023 17:55Ze stonden letterlijk te juichen vanochtend, dat is ook cru om dan gelijk een ontslagronde te starten.
- Ane Sybesma
Tja, het is commerciële radio. Het geld moet ergens vandaan komen.
Lijkt mij een ingecalculeerd scenario. Ze zullen echt niet over hun max zijn gegaan. Ik vermoed dat er verschillende scenario's liggen, met uiteindelijk ook een maximaal, verantwoord, haalbare.
Bezuinigen kan uiteraard op meer dan alleen arbeid (al gaat dat wel het hardst) en arbeidsplaatsen kunnen natuurlijk ook middels natuurlijk verloop verdwijnen. Nogal een verschil of het over 2 of 10 gaat. Wel eerlijk van Adriani om het te noemen, maar ik denk dat ik het zelf op deze dag even achterwege had gelaten..
Ingebruik schreef: ↑07 jul 2023 18:13Lijkt mij een ingecalculeerd scenario. Ze zullen echt niet over hun max zijn gegaan. Ik vermoed dat er verschillende scenario's liggen, met uiteindelijk ook een maximaal, verantwoord, haalbare.
Bezuinigen kan uiteraard op meer dan alleen arbeid (al gaat dat wel het hardst) en arbeidsplaatsen kunnen natuurlijk ook middels natuurlijk verloop verdwijnen. Nogal een verschil of het over 2 of 10 gaat. Wel eerlijk van Adriani om het te noemen, maar ik denk dat ik het zelf op deze dag even achterwege had gelaten..
Prima nuance hoor en er zal vast een scenario klaar hebben gelegen om te bezuinigen bij een hoog bedrag. Maar dat betekent wel dat de hoogte van het bod van invloed is op de bedrijfsvoering. Tuurlijk, minder betalen kan betekenen dat je geen bedrijfsvoering meer hebt bij wijze van spreken. Maar het valt op. En dan is de vraag: wie heeft hen tot die prijs gedreven terwijl een ongeclausuleerd kavel voor 1,5 miljoen minder ging? Want dat zijn toch 10 dure FTE's.
Be a debaser!