Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

@mods:

Kunnen de discussies over de herverdelingen worden teruggebracht naar 1 topic?
Op dit moment lopen ze in meedere topics, wat het volgen van je favoriete zenders niet aantrekkelijker maakt.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 04 apr 2023 09:34 @mods:

Op dit moment lopen ze in meedere topics, wat het volgen van je favoriete zenders niet aantrekkelijker maakt.
Eens, maar dan moet je een mod ff een dm/pm sturen. Da's sneller dan hier een bericht plaatsen en hopen dat ze 't misschien lezen :)
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Debaser schreef: 04 apr 2023 00:16
jessica schreef: 03 apr 2023 23:47 PMaar er kan natuurlijk altijd 1 grote suprise bij zitten. Bijvoorbeeld 1 buitenlandse investeerder Virgin of NRJ die op 1 frequentie heel veel bieden en er 1 binnenslepen. Dan zit die 3 - 3 - 3 verdeling er niet meer in.
Virgin geeft zijn naam alleen nog in licentie en Mediahuis is de licentiehouder voor NRJ. Ik zie het niet gebeuren. Nederlandse radiomarkt zat al dicht en is nu helemaal gesloten.

De overwinning van Kink was altijd al een Pyrrusoverwinning. De kans om een frequentie te krijgen was altijd al nihil. Er was en is nu nog steeds eigenlijk maar een plekje te verdelen, ervan uitgaande dat Ramakers geen gekke dingen doet om Kink op FM te krijgen wordt dat Joe.

Veronica zal ook veranderen. Durf er wel op in te zetten dat we over een jaar drie zenders met classic hits hebben. Veronica, Joe en Radio 10. Classic hits is anno 2023 wat hitradio anno 2003 was.
Hangt ervan af of kink naast Ramakers nog geldschieter heeft die bereid is mee te doen anders zie ik het somber in voor deze club
Debaser

Bericht door Debaser »

Vliegendereporter schreef: 04 apr 2023 09:46
Debaser schreef: 04 apr 2023 00:16
jessica schreef: 03 apr 2023 23:47 PMaar er kan natuurlijk altijd 1 grote suprise bij zitten. Bijvoorbeeld 1 buitenlandse investeerder Virgin of NRJ die op 1 frequentie heel veel bieden en er 1 binnenslepen. Dan zit die 3 - 3 - 3 verdeling er niet meer in.
Virgin geeft zijn naam alleen nog in licentie en Mediahuis is de licentiehouder voor NRJ. Ik zie het niet gebeuren. Nederlandse radiomarkt zat al dicht en is nu helemaal gesloten.

De overwinning van Kink was altijd al een Pyrrusoverwinning. De kans om een frequentie te krijgen was altijd al nihil. Er was en is nu nog steeds eigenlijk maar een plekje te verdelen, ervan uitgaande dat Ramakers geen gekke dingen doet om Kink op FM te krijgen wordt dat Joe.

Veronica zal ook veranderen. Durf er wel op in te zetten dat we over een jaar drie zenders met classic hits hebben. Veronica, Joe en Radio 10. Classic hits is anno 2023 wat hitradio anno 2003 was.
Hangt ervan af of kink naast Ramakers nog geldschieter heeft die bereid is mee te doen anders zie ik het somber in voor deze club
Somber is relatief. Het ligt eraan wat Ramakers voor plannen heeft, was het doel om op FM te komen om een groter marktaandeel te krijgen en zo centjes verdienen dan wordt het lastig en zal Kink stoppen. Dat is het sombere scenario. Kan het uit op DAB+ dan is er weinig aan de hand, maar dat laatste betwijfel ik. Dan ligt samengaan met een grotere partij (DPG) voor de hand.

Ik denk overigens niet dat een Veenstra zo onrealistisch is om te denken dat ze wel even op FM zouden komen. In de andere situatie was er één plekje beschikbaar (Veronica) en was de kans heel groot dat dit plekje naar Joe zou gaan. Nu is het plekje van Sublime beschikbaar. Het enige dat je kunt stellen is dat er in de oude situatie nog een kans was geweest om Sublime weg te bieden. Maar toch.

Uiteindelijk krijg je nog minder keuze.
Be a debaser!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De Nachtwacht schreef: 04 apr 2023 09:42
Henkjan2016 schreef: 04 apr 2023 09:34 @mods:

Eens, maar dan moet je een mod ff een dm/pm sturen. Da's sneller dan hier een bericht plaatsen en hopen dat ze 't misschien lezen :)
Goed punt
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

banne schreef: 04 apr 2023 00:50
Vanjeafisharder schreef: 03 apr 2023 23:59
Vliegendereporter schreef: 03 apr 2023 23:33

En die tweet van veenstra laatst dat de luisteraar gewonnen heeft 😂
Nou inderdaad, typisch gevalletje: Be carefull what you wish for. Nu staan ze er vrij kansloos voor met deze machtige bolwerken.
Paul Romer zei na die rechtszaak dat ie vond dat KINK verplicht moest worden om nu mee te bieden op een FM kavel. Ze fucken het hele radiolandschap op en bieden vervolgens niet mee (vorige keer ook al zo?) En ergens vind ik wel dat ie een punt heeft. Als je zo nodig je gelijk moet halen, en het dan ook krijgt, ga er dan ook maar moeite voor doen
Waar lees jij dat Kink niet mee gaat bieden?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Jimbo57

Bericht door Jimbo57 »

Vreemde Optie misschien....
Zou dit ook mogelijk kunnen zijn ???
Veronica 06:00uur tot 20:00 uur en Kink daarna ??
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Jimbo57 schreef: 04 apr 2023 18:36 Vreemde Optie misschien....
Zou dit ook mogelijk kunnen zijn ???
Veronica 06:00uur tot 20:00 uur en Kink daarna ??
Inderdaad een hele vreemde optie. Dat zal niet gebeuren, voor beide partijen zeer onaantrekkelijk.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Vliegendereporter schreef: 03 apr 2023 23:33

En die tweet van veenstra laatst dat de luisteraar gewonnen heeft 😂
Nou inderdaad, typisch gevalletje: Be carefull what you wish for. Nu staan ze er vrij kansloos voor met deze machtige bolwerken.
Paul Romer zei na die rechtszaak dat ie vond dat KINK verplicht moest worden om nu mee te bieden op een FM kavel. Ze fucken het hele radiolandschap op en bieden vervolgens niet mee (vorige keer ook al zo?) En ergens vind ik wel dat ie een punt heeft. Als je zo nodig je gelijk moet halen, en het dan ook krijgt, ga er dan ook maar moeite voor doen
Heel gek deze reactie vind ik. Typisch een reactie van een verliezer. Verplichten om mee te bieden kan natuurlijk nooit en als je dat al verplicht, dan kan Kink gewoon 1 euro bieden zodat ze nooit winnen. Dus dit is een bizarre gedachte van Paul Romer.

Maar goed laten we ons hier maar beperken tot de toekomst van Veronica.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

jessica schreef: 04 apr 2023 23:13

Heel gek deze reactie vind ik. Typisch een reactie van een verliezer. Verplichten om mee te bieden kan natuurlijk nooit en als je dat al verplicht, dan kan Kink gewoon 1 euro bieden zodat ze nooit winnen. Dus dit is een bizarre gedachte van Paul Romer.

Maar goed laten we ons hier maar beperken tot de toekomst van Veronica.
Römer is ook een aparte vogel. Hij heeft iets met hitpotentie uitzwaaien (zie VI (SBS6), Roddelpraat (Talpa Social) en Bassie & Adriaan (TROS)).
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik vind het een "vestzak broekzak constructie" om het medialand te blijven bepalen.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
banne

Bericht door banne »

waterveenmos schreef: 04 apr 2023 18:04

Ik gok dat ie bedoelde dat ze serieus moesten meebieden. Niet meebieden voor de vorm. Oftewel, zorg dat je enkele tientallen miljoenen beschikbaar hebt voor een serieus bod en de jaarlijkse exploitatiekosten (of een goed en onderbouwd businessplan voor dat laatste)
Debaser

Bericht door Debaser »

banne schreef: 05 apr 2023 11:33
waterveenmos schreef: 04 apr 2023 18:04
banne schreef: 04 apr 2023 00:50 Paul Romer zei na die rechtszaak dat ie vond dat KINK verplicht moest worden om nu mee te bieden op een FM kavel. Ze fucken het hele radiolandschap op en bieden vervolgens niet mee (vorige keer ook al zo?) En ergens vind ik wel dat ie een punt heeft. Als je zo nodig je gelijk moet halen, en het dan ook krijgt, ga er dan ook maar moeite voor doen
Ik gok dat ie bedoelde dat ze serieus moesten meebieden. Niet meebieden voor de vorm. Oftewel, zorg dat je enkele tientallen miljoenen beschikbaar hebt voor een serieus bod en de jaarlijkse exploitatiekosten (of een goed en onderbouwd businessplan voor dat laatste)
Paul Römer is gewoon zuur dat de rechter zijn karretje in de poep geduwd heeft en nu heeft Kink het gedaan. Als je directeur bent bij het grootste mediabedrijf van het land, moet je niet zeuren over kleine spelers die ook een stukje van de taart willen, terwijl driekwart op jouw bord ligt.
Be a debaser!
Orange

Bericht door Orange »

Debaser schreef: 05 apr 2023 11:55 Paul Römer is gewoon zuur dat de rechter zijn karretje in de poep geduwd heeft en nu heeft Kink het gedaan. Als je directeur bent bij het grootste mediabedrijf van het land, moet je niet zeuren over kleine spelers die ook een stukje van de taart willen, terwijl driekwart op jouw bord ligt.
Eens dat Romer niet moet gaan klagen over wat Kink gedaan heeft en waar dat vervolgens toe geleid heeft. Maar ik kan me wel vinden in de stelling dat nu Kink heeft wat het wil (een frequentieveiling), ze dan ook serieus mee moeten doen.
Kraft

Bericht door Kraft »

Eerst blaas je (KINK) hoog van de toren met het op de FM willen komen en naai je een concullega een oor aan t.a.v. de spraakclausule, door op de stoel van het commissariaat te gaan zitten. En vervolgens bied je niet mee. Ik snap de irritatie wel.

Volgens mij (gebaseerd op een gevoel) gaat Mediahuis heus wel IETS veranderen, maar toch ook niet ALLES. Ze zijn niet helemaal gek daar. Iets kopen wat een bepaalde waarde vertegenwoordigt en wat in opbouw is, om vervolgens weer af te breken? Bovendien zie ik ze een van de weinig overgebleven nestors van het Nederlands radiolandschap ook de laan niet uitsturen/kalt stellen eerlijk gezegd. De carte blanche die hij nu heeft behouden allicht ook niet, iets meer overleg zullen ze wenselijk vinden.

Maar Stenders als geen ander kent het Nederlands radiolandschap en heeft (volgens mij met vrij beperkte middelen) de hut aardig opgebouwd en in de lucht gehouden.

Een mooiere entree in het Nederlands radiolandschap kun je je niet wensen, toch?
Plaats reactie