Ja eens, als ze dit proces niet in gang hadden gezet waren ze zeker niet op FM gekomen. Elke kans is er 1 maar de partijen waar KINK het tegen op neemt hebben enorm veel kapitaal en de belangen zijn ook veel groter voor hen. Met name Mediahuis zal denk ik zeer agressief gaan bieden.petoi schreef: ↑04 apr 2023 11:02KINK was niet op FM en krijgt nu een kansje, lijkt we toch winst voor de KINK fans.Orange schreef: ↑04 apr 2023 09:27Daarom begrijp ik het gejuich bij KINK en een aantal mensen hier op het forum ook niet. Het is heel goed denkbaar dat KINK het niet haalt.rutgrrr schreef: ↑03 apr 2023 23:06 Even een doem gedachte: We hebben straks 3 partijen die de commerciele kavels exploiteren: Talpa, DPG en Mediahuis. Deze kunnen het meeste bieden, winnen alles en gaan direct met elkaar in gevecht middels de volgende verdeling en via de volgende formats:
Talpa: Sky, 10, 538
DPG: Q-Music, Joe en nieuwsradio: Nu.nl
Mediahuis: NRJ, Nostalgie en 100%NL
Dit is absoluut onwenselijk voor de pluriformiteit vind ik, maar is het, vanuit de mediabedrijven gedacht, heel raar?
Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Moderator: admin6
Re: Het grote FM herverdeling 2023 discussietopic
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
-
En bij kink gingen ze uit van een veiling met Clausulering wand ze noemden kavels van SLAM! En Veronica als interessant maar die kavels gaan nu waarschijnlijk ook voor hoofdprijs wegrutgrrr schreef: ↑04 apr 2023 13:49Ja eens, als ze dit proces niet in gang hadden gezet waren ze zeker niet op FM gekomen. Elke kans is er 1 maar de partijen waar KINK het tegen op neemt hebben enorm veel kapitaal en de belangen zijn ook veel groter voor hen. Met name Mediahuis zal denk ik zeer agressief gaan bieden.
Zou het nog kunnen dat KINK met DPG gaat samenwerken voor het verkrijgen van een FM kavel?
DPG zal focussen op Joe, dat is een moneymaker waar luisteraars van Q die "te oud" worden naartoe kunnen. Voor DPG is Kink niets meer dan een extraatje, zoals Willy in Vlaanderen. Die heeft ook geen FM-frequentie.
Het kan, maar de kans lijkt me sterk. Want in feite moet DPG dan miljoenen gaan aftikken voor Kink, maar de vraag is of ze die door synergie terug gaan zien. Het is nu gewoon een duur grapje geworden, terwijl de kavels feitelijk al verdeeld zijn.
Wat dat betreft hebben de grote jongens wél gewonnen. In tegenstelling tot een veiling met geclausuleerde kavels (waar Kink blijkbaar vanuit ging), is alles open en dus duur. Nu hebben de Talpa's, DPG's en Mediahuizen van deze wereld alle ruimte.
Be a debaser!
-
Zou KINK nog voor iets regionaals kunnen opteren? In de randstad of zo.
Joe naar 11C en Kink onder DPG flag op het kavel in de randstad bijvoorbeeld?
Kijk, de winst is dat de hegomonie van talpa doorbroken wordt en dat de markt in beweging komt. Dat is goed, ook voor de creativiteit! Van 1 blok met beperkte concurrentie komen er waarschijnlijk straks 3 op FM. Voor Kink zijn de druiven denk ik ook zuur, immers zonder clausuleringen - en met het bekend maken van de reserveprijs - is al duidelijk hoeveel het ongeveer moet opbrengen. Denk dat een alliantie van Kink met DPG geen slechte zet zou zijn.
Kijk, de winst is dat de hegomonie van talpa doorbroken wordt en dat de markt in beweging komt. Dat is goed, ook voor de creativiteit! Van 1 blok met beperkte concurrentie komen er waarschijnlijk straks 3 op FM. Voor Kink zijn de druiven denk ik ook zuur, immers zonder clausuleringen - en met het bekend maken van de reserveprijs - is al duidelijk hoeveel het ongeveer moet opbrengen. Denk dat een alliantie van Kink met DPG geen slechte zet zou zijn.
Heb het idee dat de meeste luisteraars juist buiten de randstad zitten…Vanjeafisharder schreef: ↑04 apr 2023 15:54 Zou KINK nog voor iets regionaals kunnen opteren? In de randstad of zo.
Alliantie met DPG lijkt me eerder iets voor als de veiling mislukt. DPG gaat er geen miljoenen tegenaan gooien voor Kink, maar kan wel synergie brengen als Kink digital only door moet gaan. Zie Willy.
Het is gewoon jammer dat de minister na de gerechtelijke uitspraak toch haar oren heeft laten hangen naar de grote jongens.
Be a debaser!
Kink heeft sowieso 3 slots in 9C, dus los van de veiling blijven ze gewoon op DAB+ tenzij de stekker uit het station getrokken wordt.Debaser schreef: ↑04 apr 2023 16:47Heb het idee dat de meeste luisteraars juist buiten de randstad zitten…Vanjeafisharder schreef: ↑04 apr 2023 15:54 Zou KINK nog voor iets regionaals kunnen opteren? In de randstad of zo.
Alliantie met DPG lijkt me eerder iets voor als de veiling mislukt. DPG gaat er geen miljoenen tegenaan gooien voor Kink, maar kan wel synergie brengen als Kink digital only door moet gaan. Zie Willy.
Het is gewoon jammer dat de minister na de gerechtelijke uitspraak toch haar oren heeft laten hangen naar de grote jongens.
Over Joe, ik denk wel dat ze moeten verbreden naast de 70s & 80s om Radio 10 aan te kunnen vallen.
-
Echt bijzonder om te lezen hoe volgens sommigen hier de frequenties al verdeeld zijn. Je weet nooit wat er nu nog uit de hoge hoed komt, de overname van Veronica door Mediahuis had ook niemand voorzien. Speculatie is prima, maar het lijkt mij een beetje voorbarig om er maar vanuit te gaan dat een zender als Kink per definitie kansloos is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
In Limburg ontvangen we op dit moment enkel Q music en 100% van deze volgens mij…en Joe, maar dan de Franse versie..:Ben benieuwd of hier ook nog wat gaat veranderen kwa zenders die we ontvangen bij de herverdeling.
Met een minimale reserveprijs van 2.6 miljoen lijkt de kans me klein. Met drie grote spelers die allemaal een plekje wensen, gaat die prijs makkelijk een paar keer over de kop. Denk maar aan de 80 miljoen die Noordzee in 2003 betaalde. Voor Kink is dat onhaalbaar.waterveenmos schreef: ↑04 apr 2023 17:58 Echt bijzonder om te lezen hoe volgens sommigen hier de frequenties al verdeeld zijn. Je weet nooit wat er nu nog uit de hoge hoed komt, de overname van Veronica door Mediahuis had ook niemand voorzien. Speculatie is prima, maar het lijkt mij een beetje voorbarig om er maar vanuit te gaan dat een zender als Kink per definitie kansloos is.
Be a debaser!
-
Ach ja, gelukkig kunnen we allemaal in de portemonnee kijken bij de partijen die bieden hè…Debaser schreef: ↑04 apr 2023 18:04Met een minimale reserveprijs van 2.6 miljoen lijkt de kans me klein. Met drie grote spelers die allemaal een plekje wensen, gaat die prijs makkelijk een paar keer over de kop. Denk maar aan de 80 miljoen die Noordzee in 2003 betaalde. Voor Kink is dat onhaalbaar.waterveenmos schreef: ↑04 apr 2023 17:58 Echt bijzonder om te lezen hoe volgens sommigen hier de frequenties al verdeeld zijn. Je weet nooit wat er nu nog uit de hoge hoed komt, de overname van Veronica door Mediahuis had ook niemand voorzien. Speculatie is prima, maar het lijkt mij een beetje voorbarig om er maar vanuit te gaan dat een zender als Kink per definitie kansloos is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Kink heeft een marktaandeel van een halve procent en moet DAB+ ruimte verhuren. Lijkt me geen club die maar even die miljoenen aftikt. Maar ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Zat nog naar die prijzen te kijken trouwens, A7 is veel te duur. Pakket heeft geen noemenswaardige dekking beneden de rivieren. Bijzonder.
Zat nog naar die prijzen te kijken trouwens, A7 is veel te duur. Pakket heeft geen noemenswaardige dekking beneden de rivieren. Bijzonder.
Be a debaser!
-
Ik denk als je heel realistisch en objectief bent ook tot deze conclusie kan komen. Het gaat gewoon een heel, heel moeilijk verhaal worden voor Veentra en cs. Maar ik laat me graag verrassen waar hun nog mee gaan komen natuurlijk. Het is zeker nog niet gedaan. Ik hou van diversiteit op FM dus dat is alleen maar mooi.
Je bedoelt dat de winsten van radiostations naar België vloeit als gevolg van het doorbreken van de hegemonie van Talpa.WFNX schreef: ↑04 apr 2023 16:15 Kijk, de winst is dat de hegomonie van talpa doorbroken wordt en dat de markt in beweging komt. Dat is goed, ook voor de creativiteit! Van 1 blok met beperkte concurrentie komen er waarschijnlijk straks 3 op FM. Voor Kink zijn de druiven denk ik ook zuur, immers zonder clausuleringen - en met het bekend maken van de reserveprijs - is al duidelijk hoeveel het ongeveer moet opbrengen. Denk dat een alliantie van Kink met DPG geen slechte zet zou zijn.
En welke creativiteit? Er verandert wellicht niets, behalve dat Joe erbij komt. Nou, nou, wat een creativiteit.