Het waar gaan de Dj's heen topic.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WFNX

Re: Het waar gaan de Dj's heen topic.

Bericht door WFNX »

Oortjes schreef: 03 apr 2023 21:14
Janno schreef: 03 apr 2023 21:08 Dan ben ik toch heel benieuwd hoe jij die invulling ziet.
Een vlot radiostation met aansprekend klokformat, met gouwe ouwe hits, actuele items en hier en daar een nostalgisch programma in de programmering. Dus een Radio Veronica zoals in 2003, maar dan met nadruk op muziek uit jaren '60, '70 en '80.
Ik hoop een Veronica met de focus op de '80s 90s en 00s met ook wat werk eerder en later. Beetje Nostalgie maar dan opgefrist onder het Merk dat in deze jaren groot was. En ja, beetje tempo in de jingles, programmering en muziek is wel zo fijn!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

WFNX schreef: 03 apr 2023 21:38 Ik hoop een Veronica met de focus op de '80s 90s en 00s met ook wat werk eerder en later. Beetje Nostalgie maar dan opgefrist onder het Merk dat in deze jaren groot was. En ja, beetje tempo in de jingles, programmering en muziek is wel zo fijn!
De jaren' 90 en '00 waren toch meer voor Radio 538?
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

WFNX schreef: 03 apr 2023 21:38
Janno schreef: 03 apr 2023 21:08 Dan ben ik toch heel benieuwd hoe jij die invulling ziet.
Een vlot radiostation met aansprekend klokformat, met gouwe ouwe hits, actuele items en hier en daar een nostalgisch programma in de programmering. Dus een Radio Veronica zoals in 2003, maar dan met nadruk op muziek uit jaren '60, '70 en '80.
Ik hoop een Veronica met de focus op de '80s 90s en 00s met ook wat werk eerder en later. Beetje Nostalgie maar dan opgefrist onder het Merk dat in deze jaren groot was. En ja, beetje tempo in de jingles, programmering en muziek is wel zo fijn!
Als je focus op 80s 90s en 00s legt krijg je toch niet een onderscheidend format? Dan vis je in dezelfde vijver als Q en 538, om maar wat te noemen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nee, denk dat je echt moet kijken wat de andere doen en waar behoefte aan is. Je kunt niet met z'n alle in dezelfde vijver gaan vissen na de FM verdeling dus ik verwacht echt niet allemaal 13 in dozijn stations. Denk dat er echt wel wat te kiezen gaat zijn en bovendien ook op DAB+ daar zal het aanbod vergroten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 03 apr 2023 21:55 Denk dat er echt wel wat te kiezen gaat zijn en bovendien ook op DAB+ daar zal het aanbod vergroten.
Helemaal eens. Op DAB+ is die ontwikkeling al gaande. Op FM zal het ook wel moeten om geld te kunnen verdienen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dit topic suggereert toch te gaan over djs?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 03 apr 2023 22:26 Dit topic suggereert toch te gaan over djs?
Ja, we dwalen af -bier
WFNX

Bericht door WFNX »

Oortjes schreef: 03 apr 2023 21:50
WFNX schreef: 03 apr 2023 21:38 Ik hoop een Veronica met de focus op de '80s 90s en 00s met ook wat werk eerder en later. Beetje Nostalgie maar dan opgefrist onder het Merk dat in deze jaren groot was. En ja, beetje tempo in de jingles, programmering en muziek is wel zo fijn!
De jaren' 90 en '00 waren toch meer voor Radio 538?
Nou de zero's zeker, de 90s not so much. Als je kijkt welke luistercijfers Veronica FM in '98 en '99 scoorde met een FM pakket van 15% dekking tegenover 50% voor 538 dan laat dat zien dat Veronica FM destijds het meer volwassene en in verhouding veel beter beluisterde station was. Daarna stortte het inderdaad in.
WFNX

Bericht door WFNX »

Janno schreef: 03 apr 2023 21:50
Als je focus op 80s 90s en 00s legt krijg je toch niet een onderscheidend format? Dan vis je in dezelfde vijver als Q en 538, om maar wat te noemen.
Je doelt op die ene 90s plaat bij 538 per dag (buiten dat uurtje om). Zero's worden ook matig gedraaid, dat denk ik niet. Als het format de focus legt op deze decennia aangevuld met wat hedendaagse muziek is dat heel anders dan hedendaagse muziek aangevuld met wat classics (Q).

Maar goed, het topic gaat over wie waar naartoe gaat. Ik vermoed dat met de opschudding van de markt vandaag, de ambities van DPG (het zou me ernstig tegenvallen als deze er niet zijn) er flink veel gaat schuiven. DJ's als Lindo Duvall, Gijs Staverman, maar ook Ruud de Wild (die normaal gesproken al lang weer van zender gewisseld zou zijn) lijken me rijp voor overstappen. 538 kan niet zo doorgaan, daar moet beweging komen. En dat is nog maar het begin. Ik verwacht veel verandering direct rondom de veiling, maar ook in het jaar erna.
Janno

Bericht door Janno »

Ik merk dat ik wat achterloop wat betreft Q en 538. Al best lang niet meer naar geluisterd.

Maar goed, laten we inderdaad on topic gaan. Alleen ben ik niet zo goed in voorspellingen ;-)
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

WFNX schreef: 03 apr 2023 22:37
Janno schreef: 03 apr 2023 21:50

Je doelt op die ene 90s plaat bij 538 per dag (buiten dat uurtje om). Zero's worden ook matig gedraaid, dat denk ik niet. Als het format de focus legt op deze decennia aangevuld met wat hedendaagse muziek is dat heel anders dan hedendaagse muziek aangevuld met wat classics (Q).

Maar goed, het topic gaat over wie waar naartoe gaat. Ik vermoed dat met de opschudding van de markt vandaag, de ambities van DPG (het zou me ernstig tegenvallen als deze er niet zijn) er flink veel gaat schuiven. DJ's als Lindo Duvall, Gijs Staverman, maar ook Ruud de Wild (die normaal gesproken al lang weer van zender gewisseld zou zijn) lijken me rijp voor overstappen. 538 kan niet zo doorgaan, daar moet beweging komen. En dat is nog maar het begin. Ik verwacht veel verandering direct rondom de veiling, maar ook in het jaar erna.
Wat voor beweging moet er dan inkomen bij 538?
StefanT

Bericht door StefanT »

Het is nog niet eens zeker of Veronica een FM frequentie binnensleept
Debaser

Bericht door Debaser »

StefanT schreef: 04 apr 2023 13:47 Het is nog niet eens zeker of Veronica een FM frequentie binnensleept
Nee, maar de markt is wel aardig verdeeld. Er zijn letterlijk 3 bedrijven nu die miljoenen kunnen en willen aftikken. Ik zie niet in waar nog concurrentie vandaan gaat komen. Kink of andere nieuwkomers hebben die positie niet.
Be a debaser!
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Debaser schreef: 04 apr 2023 15:40
StefanT schreef: 04 apr 2023 13:47 Het is nog niet eens zeker of Veronica een FM frequentie binnensleept
Nee, maar de markt is wel aardig verdeeld. Er zijn letterlijk 3 bedrijven nu die miljoenen kunnen en willen aftikken. Ik zie niet in waar nog concurrentie vandaan gaat komen. Kink of andere nieuwkomers hebben die positie niet.
Viaplay, Amazon, Bauer.
Debaser

Bericht door Debaser »

Dalet123 schreef: 04 apr 2023 16:29
Debaser schreef: 04 apr 2023 15:40
Viaplay, Amazon, Bauer.
Ik kan ook drie grote mediabedrijven noemen, maar ik zie het niet. Viaplay heeft in Scandinavië wat zenders, maar investeert niet in radio in het buitenland. Bauer is wat groter binnen Europa, maar heeft ook niet de positie om in Nederland te investeren. Amazon doet niet aan radio.

Het is simpel: hoe groot je ook bent, in de Nederlandse radiomarkt ben je nu een kleintje. Stel dat Bauer een licentie pakt en hier Magic Radio of Radio 100 introduceert. Dan strijden ze tegen twee of drie partijen die de reclamemarkt bepalen.

De enige manier waarop een Bauer in Nederland zou starten is met een flinke overname à la Mediahuis.
Be a debaser!
Plaats reactie