Nee hoor, hier nog 1. De voornaamste reden waarom ik geen liveradio meer luister. In de replay kan je alles doorspoelen.
Luistercijfers september-oktober 2021
Moderator: admin6
-
Re: Luistercijfers september-oktober 2021
Nope ik ook. Doe dat dan elk uur en niet ook op het half uur. Dan alleen reclame en weer door
-
5 min reclame is heel normaal tegenwoordig, zeker in een drivetime show. En door Black Friday, Cyber Monday en de feestdagen die eraan komen slaan de adverteerders goed in.
Na de kerst zullen de blokken een tijd weer wel korter zijn.
Na de kerst zullen de blokken een tijd weer wel korter zijn.
Gisteren was 'ie om half 10 in ieder geval vijf minuten. Veel te lang. Qmusic doet het in hooguit 3,5 minuut. En daar is na het nieuws op het hele uur ('s avonds en in het weekend in ieder geval) geen reclame.
Dat zal er zeker mee te maken hebben. Misschien verstandig om de prijzen voor een spotje wat duurder te maken? Dat kan schelen in reclametijd.
Oren open!
-
Maar misschien ook in opbrengsten..
Dat hoeft niet zo te zijn. Als je de prijzen verhoogd kun je meer voor een spotje krijgen. Het zorgt er wel voor dat je minder adverteerders zult krijgen, maar dat hoeft niet per se nadelig te zijn.
Als je luisteraars verliest, dan levert zo'n reclamespotje steeds minder op en moet je wel de prijzen verlagen.
Qmusic kan blijkbaar met minder reclameminuten, genoeg inkomsten genereren. Waarom 538 niet?
Oren open!
Op Talpa worden meer pakkage deals gesloten. Dus dan is je spotje overal te horen. Sky Veronica Radio10 en 538. Meer reclame per uur voor in totaal minder geld.
Omdat Q meer luisteraars heeft, meer mensen horen je advertentie dus kan je meer vragen voor advertentieruimte.Pot schreef: ↑25 nov 2021 13:41Dat hoeft niet zo te zijn. Als je de prijzen verhoogd kun je meer voor een spotje krijgen. Het zorgt er wel voor dat je minder adverteerders zult krijgen, maar dat hoeft niet per se nadelig te zijn.
Als je luisteraars verliest, dan levert zo'n reclamespotje steeds minder op en moet je wel de prijzen verlagen.
Qmusic kan blijkbaar met minder reclameminuten, genoeg inkomsten genereren. Waarom 538 niet?
Maar dit is al langer zo. Dus daarom vind ik het zo bijzonder dat 538 meer en lange reclames heeft dan Qmusic.
Oren open!
-
Dat luistercijfers eerst achteruit gaan is begrijpelijk. De luisteraars van het 'oude' Veronica haken af en nieuwe luisteraars stappen niet gelijk massaal over.
Het geluid, de sfeer en het Veronica gevoel is aardig aan het terug komen. Hoewel ik weet dat Jeroen van Inkel bij Radio 2 zit, zou Rob Stenders hem terug moeten halen naar de ochtend. Geef hem de vrijheid als één van de beste radiomakers van Nederland.
Het geluid, de sfeer en het Veronica gevoel is aardig aan het terug komen. Hoewel ik weet dat Jeroen van Inkel bij Radio 2 zit, zou Rob Stenders hem terug moeten halen naar de ochtend. Geef hem de vrijheid als één van de beste radiomakers van Nederland.
Ja, dat is wat ik hier eerder ook al opmerkte. Dat is gewoon een gegeven wat herkenbaar is in radioland.
Het is nog breder dan de Talpa zenders hoor, ook SLAM en 100% NL en Classic... alle zenders inzetten betekent dat je minder betaalt...
Minder eenheidsworst op de radio please
Alles te maken met commercieel beleid en Talpa 7 zenders 'verkoopt' en vanaf januari zelfs 8 (ook Decibel) en zij bestedingsaandeel bij adverteerders belonen.petoi schreef: ↑25 nov 2021 16:23Omdat Q meer luisteraars heeft, meer mensen horen je advertentie dus kan je meer vragen voor advertentieruimte.Pot schreef: ↑25 nov 2021 13:41Dat hoeft niet zo te zijn. Als je de prijzen verhoogd kun je meer voor een spotje krijgen. Het zorgt er wel voor dat je minder adverteerders zult krijgen, maar dat hoeft niet per se nadelig te zijn.
Minder eenheidsworst op de radio please