DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door density1 »

Heeft dat Podradio niet al eens even bestaan op DAB? Daar werden podcasts op uitgezonden. Snap alleen het nut daar niet van, maar goed dat is een ander verhaal.
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

Wie bepaald of er een steunzender bij komt?
fdboer schreef: 13 mar 2021 11:32 Na de vermogensverhoging is Kampen/Heerde 7B nog steeds marginaal in Zwolle-zuid. Het lijkt wel iets beter maar nog steeds uitval op de autoradio.
Op de marslanden staat een prachtige mast van 150 meter.
Afbeelding
fdboer

Bericht door fdboer »

Gertw68 schreef: 18 apr 2021 12:54 Wie bepaald of er een steunzender bij komt?
fdboer schreef: 13 mar 2021 11:32 Na de vermogensverhoging is Kampen/Heerde 7B nog steeds marginaal in Zwolle-zuid. Het lijkt wel iets beter maar nog steeds uitval op de autoradio.
Op de marslanden staat een prachtige mast van 150 meter.
Afbeelding
Dan zal Focus de portemonnee moeten trekken lijkt me, het is vooral hun verzorginsgebied.
De mast op de Marslanden lijkt me een brug te ver (met name kwa kosten), dan kunnen ze beter een zendertje naast de huidige FM zender plaatsen.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Kleine schatting voor een antennetje in die mast, zal de 10k per jaar overschrijden.
fdboer

Bericht door fdboer »

Daarom beter een zendertje op de flat die ze ook voor de FM gebruiken. Hoog zat voor dit geval. De mux zit niet vol, ze kunnen ook een ander protection level gebruiken.
Feivel

Bericht door Feivel »

Feivel schreef: 11 apr 2021 18:51 In dit topic hadden we het eens over Social Radio. Wordt er nog uitgezonden op DAB? Ik zie online geen gepresenteerde programma’s meer staan. Alleen syndicated shows.
We zijn erachter: de halve studio van Social Radio stond te koop op Marktplaats. Het zal een kwestie van weken tot maanden zijn tot ook dit project inziet dat het heeft gefaald op DAB en de stekker eruit gaat. Verbazingwekkend dat zo weinig projecten een echt doordacht bedrijfspand hebben.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Feivel schreef: 18 apr 2021 15:43
Feivel schreef: 11 apr 2021 18:51 In dit topic hadden we het eens over Social Radio. Wordt er nog uitgezonden op DAB? Ik zie online geen gepresenteerde programma’s meer staan. Alleen syndicated shows.
We zijn erachter: de halve studio van Social Radio stond te koop op Marktplaats. Het zal een kwestie van weken tot maanden zijn tot ook dit project inziet dat het heeft gefaald op DAB en de stekker eruit gaat. Verbazingwekkend dat zo weinig projecten een echt doordacht bedrijfspand hebben.
Neem aan dat je een bedrijfsplan bedoel?

Heb een aantal mensen gesproken de afgelopen periode, maar het hangt vooral van houtje-touwtje aan elkaar. En allen hebben 1 gemene deler, ze verwachten dat de adverteerders in de rij staan om geld te komen brengen.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

We zijn erachter: de halve studio van Social Radio stond te koop op Marktplaats.
Heb je de markplaats link dan ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Feivel

Bericht door Feivel »

Echtwel schreef: 18 apr 2021 18:18
We zijn erachter: de halve studio van Social Radio stond te koop op Marktplaats.
Heb je de markplaats link dan ?
Even zoeken op ‘Dynamic Media Services’. Dat was het bedrijf achter Social Radio.

En WinnaarRadioRing: ik bedoelde inderdaad ‘bedrijfsplan’. Autocorrect.. ;).
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Golden Oldies Radio op mux Randstad-ZW (Zoetermeer, Bergambacht) inmiddels vervangen door Impact AM.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
DX'r

Bericht door DX'r »

Laatste bericht op hun FB is van 27 januari :roll:
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Wanneer komt er meer lokale dab ruimte beschikbaar in de steden die nu nog geen lokale DAB+ mux hebben zoals Dordrecht, rotterdam of breda?
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik dacht dat de regio's en steden die nu nog geen lokale DAB+ hebben pas in 2022 aan de beurt waren. Als die er eenmaal zijn verwacht ik een hoop onderlinge verschuivingen van stations die nu nog op plekken uitzenden waar ze eigenlijk niet willen zitten. Flakkee Nieuws op de mux in Delft bijvoorbeeld.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Inderdaad, september 2022.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

radiogolfje schreef: 27 apr 2021 18:25 Inderdaad, september 2022.
Grote kans dat een aantal van de bestaande muxen dan een nieuwe frequentie krijgt. De huidige frequenties zouden tijdelijk zijn.
Plaats reactie